امروز : یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷
کاهش انرژی
سلامتی

عادت هایی که باعث کاهش انرژی می شود

72بازدید

بهتر است عادت های بد خود را از بین ببرید زیرا بعضی از آنها باعث می شود احساس کسلی، استرس و خستگی به شما دست دهد. اطلاعات زیر را مطالعه کنید و ببینید که آیا آن ها دلایل احساس خستگی و استرس شما هستند. نه تنها خواب ناکافی می تواند تاثیر منفی بر زندگی و سلامت شما داشته باشد بلکه چیزهای زیادی وجود دارد که باعث می شود انرژی جسمانی و ذهنی شما از بین برود. مواردی که در لیست زیر آورده شده است باعث خستگی مردم می شود:

۱. هنگامی که احساس خستگی می کنید تمرین را از دست می دهید
حتی زمانی که احساس خستگی می کنید نباید برنامه روزانه خود را از دست بدهید، این کار بر علیه شما خواهد بود. اگر بی حرکت در جلوی تلویزیون بنشینید، با این کار انرژی شما بیشتر نخواهد شد بلکه برعکس، شما احساس خستگی بیشتری خواهید کرد. اگر احساس می کنید که نمی توانید تمام تلاش خود را به کار گیرید، تمرینات کوچک انجام دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که حتما برنامه خود را انجام دهید، حتی اگر فکر می کنید همۀ آنچه که امروز به آن نیاز دارید این است که روی صندلی بنشینید. به طور منظم فعالیت ورزشی خود را انجام دهید و استقامت و قدرت بدنی خود را افزایش دهید، با این کار می توانید سیستم قلب و عروق خود را بهبود بخشید. با پیاده روی، رگ ها و خون خود را با اکسیژن بیشتری پر می کنید.

۲. آب کمتری مصرف می کنید
کم شدن آب بدن حتی به اندازه فقط ۲٪ در سطح انرژی تاثیر می گذارد. کاهش آب بدن حجم خون را کاهش می دهد و خون را غلیظ می کند. زمانی که خون غلیظ می شود، ضربان قلب نا کارآمد می شود و قلب نمی تواند درست کار کند. در نتیجه سرعت آن کاهش می یابد و مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و اکسیژن به اندام های داخلی و عضلات نمی رسند. کمی وقت بگذارید و نیازهای آب بدن خود را محاسبه کنید.

۳. شما برای کمال تلاش می کنید
آیا هنوز در تلاش برای کامل شدن هستید؟ آیا واقعا باور دارید که کمال ممکن است؟ هیچ کس کامل نیست. بهتر است آرامش و عشق خود را حفظ کنید و از زندگی خود لذت ببرید. اجازه دهید خود واقعی تان باشید. توطئه ای در کار نیست و هیچ کسی نمی خواهد به طور ناخواسته باعث شکست شما شود. اهداف واقعی خود را تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها قابل دستیابی هستند، اگر اهداف شما غیرممکن باشد، احساس می کنید که تمام تلاش های شما بیهوده بوده است.

۴. صبحانه نمی خورید
غذا نوعی از سوخت است. بدن با بدست آوردن مواد مغذی به شما انرژی می دهد. هنگام شب بدن در حال کار کردن است و بعضی از فرآیند ها کاهش می یابد، این کاملا طبیعی است. به منظور افزایش سطح انرژی، همیشه صبحانه بخورید. انتخاب های مناسب داشته باشید و مواد غذایی را انتخاب کنید که نه تنها خوشمزه، بلکه سالم هستند. اگر شما صبحانه نخورید، احتمالا در کل روز احساس ضعف خواهید کرد. یکی از بهترین صبحانه این است که نسبت مناسب بین کربوهیدرات، پروتئین و چربی برقرار کنید. روغن بادام زمینی، نان کلوچه، بلغور جو دوسر، پنیر یا ماست محلی از جمله غذاهایی هستند که به کسانی که از سلامتی خود مراقبت می کنند توصیه می شود.

۵. قبل از خواب، الکل مصرف می کنید
ممکن است فکر کنید یک یا دو لیوان شراب قبل از خواب، یک راه هوشمند برای استراحت است. اشتباه فکر می کنید، این کار معایبی دارد. الکل با تولید کردن اثرات آرامبخش باعث افسردگی سیستم عصبی مرکزی می شود. البته، الکل یک اثر معکوس ایجاد می کند و الگوهای خواب را خراب می کند. افرادی که قبل از خوابیدن الکل مصرف می کنند معمولا در اواسط شب از خواب بیدار می شوند، خواب های مزمن دارند و با احساس بدی از خواب بیدار می شوند. بهتر است ۳-۴ ساعت قبل از خواب الکل مصرف نکنید.

۶. در هنگام خواب از وسایل مکانیکی استفاده می کنید
به یاد داشته باشید که تخت جای مناسبی برای بررسی ایمیل ها یا خواندن کتاب های الکترونیکی نیست. نور رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند تاثیر منفی بر کیفیت خواب دارد. ممکن است آن را احساس نکنید، اما همه افراد به تمام تابش هایی که از ابزارهای الکترونیکی می آید حساس هستند. تکنولوژی ریتم بدن را کاهش می دهد و باعث کاهش ملاتونین می شود. ملاتونین یکی از هورمون هایی است که به شما کمک می کند تا چرخه خواب را تنظیم کنید. دستگاه خود را کنار بگذارید و یاد بگیرید که در آرامش کامل استراحت کنید.

ارسال پاسخ