SOLARTAB C؛ سریع ترین شارژر خورشیدی جهان

خورشید منبع انرژی تجدیدپذیری است که از گذشته تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، این انرژی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به انرژی های دیگر تبدیل می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی به این منبع با ارزش توجه بیشتری شده است. صفحات خورشیدی، از ترکیبات نیمه هادی ساخته شده اند که وظیفه آن ها تبدیل انرژی نورانی خورشید به انرژی الکتریکی می باشد. این صفحات با نام فتوولتائیک (PhotoVoltaic) یا سولار (Solar) شناخته می شوند. یکی از این زمینه های نوآورانه تولید یک شارژر خورشیدی برای وسایل الکترونیکی است. به تازگی شارژر خورشیدی نوآورانه به نام “SOLARTAB C” تولید شده است که با استفاده از پنل خورشیدی می تواند گوشی و یا دوربین شما را شارژ کند. شما می توانید این شارژر را به ساحل، جنگل وپیاده روی ببرید و با وجود منبع بی پایان آن ، نگران اتمام شارژ گوشی همراه خود نباشید.

این شارژر بسیارسبک، باریک و قدرتمند است وشما می توانید آن را در کوله پشتی خود به آسانی حمل کنید، وزن این شارژر خورشیدی ۲۸۰ گرم و ضخامت آن ۷.۵ میلی متر می باشد. پوشش Solartab در این شارژر ازپنل خورشیدی به خوبی حفاظت می کند. شما حتی می توانید با استفاده از پایه، این پنل را به صورت شیب دار استفاده کنید تا زاویه این پنل را با جهت تابش نور خورشید تطابق دهید و از حداکثر توان خورشیدی آن استفاده کنید.

همچنین این شارژر خاصیت ضد آب دارد، و درای گواهینامه استاندارد IP67 می باشد، بنابراین نگران بارش ناگهانی باران و ریختن آب بر روی آن نباشید. عبارت IP که در استانداردهای تجهیزات الکترونیک به کار می‌رود به معنای میزان مقاومت این تجهیزات است و از آنجایی که میزان مقاومت تجهیزات الکترونیک با یکدیگر متفاوت است،‌استاندارد IP اختصاص داده شده نیز متفاوت خواهد بود، این تفاوت را با شماره‌هایی در کنار عبارت IP می‌توان تشخیص داد که عدد سمت چپ یعنی ۶ به معنی میزان مقاوت بدنه دستگاه و عدد سمت راست یعنی ۷ به معنی میزان مقاومت دستگاه در برابر آب می باشد، که هر اندازه این اعداد بزرگتر باشند، دستگاه مقاومت بیشتری دارد، که با این تفاسیر این شارژر دارای مقاومت رو به بالایی است.

در این شارژر ۲ پورت USB و یک ۱ پورت USB-C قرار داده شده است که شما می توانید دستگاه مورد نظرتان را از این طریق شارژ کنید. در هر یک از این پورت ها از نسخه سوم شارژ سریع کمپانی کوالکام (Qualcomm Quick Charge 3.0) استفاده شده است که باعث می شود دستگاه شما به سرعت شارژ شود ، این تکنولوژی در مقایسه با حالت عادی ۴ برابر سریع‌تر عمل می‌کند. البته وسایل الکترونیکی شما باید به این تراشه مجهز باشند تا از این سرعت بالا بهره ببرند. شما حتی می توانید مک بوک خود را با این دستگاه به سرعت شارژ کنید.

از این شارژر در غیاب خورشید نیز می توان استفاده کرد. در این شارژر یک باطری۹۰۰۰ میلی آمپر تعبیه شده است، شما هنگامی که در روز از این شارژر استفاده می کنید، امواج سخاوت مند خورشید این باتری را نیز شارژ می کند و شما در شب نیز می توانید از این وسیله استفاده کنید. فناوری “IntelliSun” به کار رفته در این شارژر باعث می شود که هر بار از پنل خورشیدی آن استفاده کنید باتری به کار رفته در آن ایمن تر، سریع تر و قوی تر از قبل شود. در این شارژر پورتی تعبیه شده است که می توانید در صورت لزوم این شارژر خورشیدی را با جریان برق شارژکرده و از باتری آن استفاده کنید، بنابراین اگر روز ابری در پیش دارید و یا باتری شارژر خورشیدی شما نیز تخلیه شده است، نگران نباشید می توانید طبق معمول از جریان برق استفاده کنید واین مسئله هیچ آسیبی به دستگاه شما وارد نمی کند.

لینک ویدیو:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.