چگونه خودتان را دوست داشته باشید؟

مهمترین تصمیم زندگی‌ که بر تصمیم‌های دیگر زندگی‌ اثر می‌گذارد، تعهد به دوست داشتن و پذیرفتن خود است. حقیقت تلخی که وجود دارد این است که ما با دیگران مهربانانه تر از خودمان رفتار می کنیم. هرچقدر زمان بیشتری برای همساز کردن خودمان با انتظارات دیگران صرف کنیم، علاقه و توجه به خودمان را بیشتر از دست خواهیم داد. فقط در صورتی که یاد بگیریم خودمان را دوست داشته باشیم، دیگران ما را دوست خواهند داشت و از ما قدردانی خواهند کرد.

در این دنیا هیچ کسی وجود ندارد که درست مانند شما باشد. ظاهر و شخصیت هر فرد منحصر به فرد است، درست مانند اثر انگشت هر فرد که منحصر به فرد است. ماموریت شما این است که آنچه را که قبلا انجام داده اید بهبود ببخشید و شروع به دوست داشتن خود به بهترین کیفیت کنید.

۱. مردمی که فروتن هستند برنده می شوند و مردم لجوج و سرکش بازنده می شوند. هر چه بیشتر نکات جدیدی در مورد خودتان به دیگران نشان دهید، دیگران به طور کلی یاد می گیرند نقض های شما را بپذیرند. بعد از اینکه متوجه شدید هر یک از ما می توانیم با شیاطین خود مبارزه کنیم، به خودتان افتخار می کنید.

۲. خودتان را تایید و تصدیق کنید. با دوستان و اطرافیان خود صحبت کنید، بگذارید آنها اطمینان حاصل کنند که شما ارزش دوست داشتن را دارید. احساسات و عواطف خود را پنهان نکنید، حتی اگر آنها منفی باشند و به خود درونی شما هدایت شوند. سعی کنید تمام احساسات و عواطف خود را به اطرافیان خود نشان دهید، افرادی که شما را دوست دارند همیشه از شما حمایت می کنند و به شما کمک می کنند.

۳. وقتی را برای خودتان تنظیم کنید. اندکی به خودتان توجه داشته باشید و نترسید از اینکه به فکر فرو روید. به ویژگی ها، شخصیت و نگرش خود فکر کنید و به تمام سوالاتِ سخت ذهن خود پاسخ دهید. این کار باعث می شود احساس آرامش کنید.

۴. وانمود نکنید. اگر می خواهید کسی باشید که خود واقعی شما نیست، این راه، راهی برای نابودی شماست. اگر سعی کنید وانمود کنید یا نقش جدیدی ایفا کنید دیگر کسی نخواهید بود که قبلا طرفدارانی داشت، در این صورت همه اطرافیان، شما را سرزنش خواهند کرد. شما نیاز به اعتماد به نفس بیشتری دارید، این تنها کیفیت است که می تواند صلح داخلی را در ذهن و روح شما به ارمغان بیاورد.

۵. مسافرت می تواند به شما کمک بسیاری کند. سفر، افق دید شما را گسترش می دهد و شما را از روال روزانه تان دور می کند. در طول سفر، با طیف وسیعی از افراد در حوزه های مختلف زندگی آشنا می شوید و دنیای واقعی را می بینید. وقتی با آنها صحبت می کنید، متوجه می شوید که مسائل مهم تری هم وجود دارد. این باعث می شود که وقت خود را درگیر مسائل کوچک و بی اهمیت نکنید و برای زندگی خود اهداف بزرگتری تعیین کنید.

۶. داشتن عیب و نقض مهم نیست. هیچکدام از ما کامل و بی عیب نیستیم پس بهتر است بر عواملی تمرکز کنید که شما را قوی می کند. چیزهایی هستند که تنها شما می دانید و تنها شما می توانید انجام دهید. از زندگی خود لذت ببرید و اجازه بدهید دیگران همه توانایی های شما را ببینند. از بزرگترین دستاوردهای خود بهره ببرید و تلاش کنید بهتر شوید. خودتان را رها نکنید و به خودتان بیشتر اهمیت بدهید.

۷. حتی اگر قصد ازدواج دارید، به یاد داشته باشید که مستقل باقی بمانید. فردیت و شخصیت واقعی شما باعث شده است که شریک جدیدتان عاشقتان شود. اگر این ویژگی های خود را تغییر دهید، ممکن است یکی از عزیزان خود را از دست بدهید. بنابراین هر یک از ویژگی های خود را گرامی بدارید و سعی نکنید به شرایط و یا شخص دیگری تبدیل شوید. این نکته را فراموش نکنید که گذشته از وجود نقص ها و ایرادات، این خود واقعی شماست که طرفدارانی دارد، پس آن را از بین نبرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.