اپراتور همراه اول و برنامه های کاربردی آن

روش های ارتباطی به مرور در حال پیشرفت هستند. همه ما دوره استفاده از تلفن های ثابت را به خاطر داریم و هنوز هم از این تکنولوژی به دلیل هزینه های کم آن، استفاده می شود. کاربران در صورتی که از خانه یا محل کارشان فاصله می گرفتند دیگر نمی توانستند از امکانات آن استفاده کنند. به مرور با اختراع گوشی های موبایل و اپراتور های شبکه تلفن همراه (Mobile network operator)، وارد میدان شدند و با امکانات پیشرفته خود کاربران را غافلگیر کردند، این اپراتورها، خدمات و سرویس های مخابرات بی سیم ارائه می دهد.
در کشور ایران نیز این رقابت شکل گرفته و اپراتورهای تلفن همراه در حال خدمت رسانی به مشترکین هستند، در این میان اپراتور همراه اول (شرکت مخابرات ایران)، ایرانسل (شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل)، شرکت خدمات ارتباطی رایتل با ارائه خدمات خود بیشتر شناخته شده و در حال پیشی گرفتن از هم می باشند.
در این بخش قصد داریم، طی چند مطلب دنباله دار، به این اپراتورها بپردازیم و در مورد قابلیت ها، طرح ها و ویژگی های آن حرف بزنیم.
در قسمت اول این سری از مطالب، به اولین و قدیمی ترین اپراتور موجود در کشور، یعنی “همراه اول” می پردازیم. بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور ، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با استفاده از ۱۷۶ فرستنده و گیرنده در ۲۴ ایستگاه رادیویی و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد. به دنبال استقبال غیرمنتظره و بی نظیر مشترکین از این فناوری ، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد؛ به طوری که در سال ۱۳۷۴ تعداد تلفن های دایری به ۱۵۹۰۷ شماره افزایش یافت و افزون بر تهران ، شهرهای مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و شیراز نیز زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفت. ( منبع سایت رسمی همراه اول).
این شرکت با چشم انداز “محبوب ترین شرکت ایرانی” و با ارائه خدمات گسترده توانسته است جایگاه خوبی در بازار ارتباطات ایران کسب کند. ماموریت همراه اول ارائه راه کارهای و خدمات نوین ارتباطات همراه با حداکثرسازی رضایت همگان می باشد.

برنامه های کاربردی همراه اول:
• برنامه همراه من:
همراه اول برنامه های کاربردی بسیاری را در سایت خود به اشتراک گذاشته است ، برنامه اصلی آن به نام همراه من ارائه شده است که قابلیت های بسیاری را اختیار کاربران قرار می دهد و قابل نصب بر روی گوشی های اندروید و ios است، شما با استفاده از این نرم افزار می توانید تمام امکانات مربوط به گوشی و سیم کارت خود را مدیریت کنید و بر آنها نظارت داشته باشید. قابلیت های مانند مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره، مشاهده موجودی و خرید شارژ (ویژه مشترکین اعتباری)، دریافت گزارش کامل ریز مکالمات و خلاصه کارکرد، مشاهده و فعالسازی بسته های اینترنتی، انتقال اعتبار، مشاهده امتیاز و بهره مندی از جوایز باشگاه مشتریان همراه اول و … در این نرم افزار کاربردی گنجانده شده است.

• برنامه قرآنی سروش ایمان:
برنامه های دیگری مانند برنامه قرآنی سروش ایمان (مخصوص اندروید) می باشد که از طریق آن می توانید به تمرین و آزمون قرائت قران و حفظ آن بپردازید و از این نظر به شما علاقه مندان به این کتاب آسمانی کمک می کند.

• برنامه راهت:
کاربران می تواند با استفاده ازاین برنامه و فعال کردن GPS خود ، آدرس اصناف مورد نیاز خود را دریافت کنند. مکانیسم برنامه به گونه ای است که ابتدا با تشخیص موقعیت از طریق GPS ، مکان کاربر را تشخیص می دهد و سپس نزدیک ترین آدرس های ثبت شده موجود از صنف مورد نظر را بر روی نقشه به کاربر نشان می دهد. در نسخه جدید این نرم افزار تمامی مراکز استان ها و اطلاعات بیش از ۵۰ صنف تحت پوشش قرار گرفته است، کاربر می تواند بعد از یافتن آدرس مورد نظر خود آن را با دیگران به اشتراک بگذارد و دیگر مشکلات ناشی از آدرس دادن، تا حدودی کاهش یابد. هزینه اشتراک این برنامه بهصورت هفتگی ، ۵۰۰ تومان است.

• برنامه اخبار اول:
با استفاده از این نرم افزار کاربردی می توانید به تمامی اخبارهای داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید، این برنامه امکان دستیابی به بیش از ۴۸۰ خبرگزاری و پایگاه خبری فارسی‌زبان ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور را فراهم می کند.

• نرم افزار موبایل خدمات پیامکی همراه اول:
از طریق این برنامه کاربردی می توانید در بین سرویس های مورد نظرتان جستجو کنید، در گوشی های که زبان فارسی را پشتیبانی نمی کنند می توانید از طریق این برنامه متن های فارسی را تصحیح کنید، مشاهده سرویس ها بر اساس دسته بندی شان، و امکان ارسال کد فعالسازی و یا غیر فعالسازی برنامه از دیگر ویژگی های کاربردی این برنامه می باشد.

• برنامه سلامت همراه:
این برنامه از طریق ارائه محتوای مفید در جهت بهبود و ارتقای سلامت افراد و جامعه، فعالیت می کند. در این برنامه ۶ تست سلامتی از جمله تست اعتماد به نفس، افسردگی، پوکی استخوان، فرزندپروری، مشکلات خانواده، و پیش فعالی قرار داده شده است که کاربر با پاسخ به این سوالات بر اساس نتایج به دست آمده از میزان سلامت خود آگاهی پیدا می کند. تست اعتماد به نفس و افسردگی به صورت رایگان و مابقی تست ها با مبلغ ۳۰۰ تومان در ازای هر کدام، قابل استفاده می باشد.

• برنامه موبی بوک:
اگر دوستدار کتاب و کتاب خوانی هستید می توانید از این برنامه جذاب استفاده کنید، با استفاده از این برنامه می توانید در هر مکان و موقعیتی کتاب مورد علاقه خود را بخوانید و از زمان خود استفاده مفیدی داشته باشید. در واقع در این فروشگاه کتاب شما می توانید بسیاری از کتاب های مورد نظرتان را به صورت رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید.

• برنامه موبازی:
با استفاده از این نرم افزار می توانید بسیاری از بازی های گروهی را با دوستانتان انجام داده و یا نتایج بازی های خود را با آنها به اشتراک بگذارید و نتایج بازی های آنها نیز مطلع شوید. در این نرم افزار امکانات دیگری مانند امکان شرکت در لیگ های متعدد، مشاهده جدول رده بندی، ارسال پیام خصوصی به کاربران، امکان دسترسی به جزئیات هر بازی، … گنجانده شده است.

• برنامه رمضان همراه:
ماه رمضان از ماه های پر برکت است که اعمال و دعاهای مخصوص به خود را دارد. شما می توانید به راحتی این نرم افزار را نصب کرده و از اطلاعات مربوط به دین و شرع، دعاها ماه رمضان و … استفاده نمایید.

• نرم افزار همخون یار:
با استفاده از این برنامه می توانید از نزدیک ترین مراکز اهدای خون و شرایط آن آگاهی پیدا کرده و در صورت تمایل به صورت اوطلبانه به آنجا مراجعه کنید و در این کار خیر شریک باشید.

• برنامه آوای اول:
شما می توانید از طریق این برنامه، آواهای انتظار مورد نظر خود را به آسانی فعال کنید، در واقع شما می توانید با نصب این نرم افزار به آواهای انتظار همراه اول روی گوشی همراه خود در دسته بندی های مختلف مثل پاپ، سنتی، کلاسیک و … به همراه تصویر آلبوم ها و خوانندگان دسترسی داشته باشید. آوای مورد نظر خود را گوش کرده و با لمس یک کلید آن را فعال کنید، همچنین این برنامه قابلیت مارک گذاری و آرشیو آوا ها در قسمت علاقه مندی ها را در خود جای داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.