معرفی نرم افزار های ویرایش PDF

همانطور که می دانید در حالت عادی، ویرایش فایل های PDF غیر ممکن است، و تنها با استفاده از نرم افزار های خاص می توانید این کار را انجام دهید. امروزه نرم افزار های بسیار زیادی وجود دارند که به شما در ویرایش این فایل ها کمک می کنند. با استفاده از این نرم افزار ها می توانید علاوه بر تغییر متن و تصویر، مطالب جدیدی نیز به محتوا اضافه کنید.

در این مقاله سعی کردیم روش های ویرایش یک فایل PDFرا به شما نشان دهیم و ویرایشگر های رایگانی که در این زمینه وجود دارند را به شما معرفی کنیم.

در این میان علاوه بر نرم افزار های دسکتاپ، یک سری ویرایشگر های آنلاین وجود دارند، که نیازی به دانلود آنها نیست، شما از طریق مرورگر خود می توانید این ویرایش را انجام دهید. کافی است فایل مورد نظر خود را در این مرور گرها آپلود کنید و به سرعت به ویرایش آن بپردازید، سپس نسخه جدید فایل PDF را بر روی سیستم کامپیوتری خود دانلود کرده و از آن استفاده کنید. البته این ویرایشگر های آنلاین برخی از ویژگی های پیشرفته نرم افزار های دسکتاپ را ندارند و این یک نقص محسوب می شود.

هر یک از نرم افزار ها و برنامه ها معرفی شده در این مقاله، دارای نقاط ضعف و قوتی هستند، برخی از آنها ویژگی هایی دارند که در دیگری یافت نمی شود، بنابراین به منظور حداکثر بهره وری بهتر است از چند نرم افزار استفاده کنید، این کار اگرچه به ظاهر سخت است اما حداکثر بهره وری را ایجاد می کند، زیرا شما نمی توانید نرم افزاری پیدا کنید که تمامی این قابلیت ها را با هم داشته باشد.

• PDF-XChange Editor
این برنامه یکی از گزینه های قدرتمند برای ویرایش فایل های PDF است، شما می توانید از آن برای ویرایش متن، اضافه کردن نظرات، حاشیه نویسی و تبدیل فرمت استفاده کنید. ویژگی تشخیص کاراکترهای نوری (OCR) یکی از قابلیت های مهم این برنامه به حساب می آید، OCR به فرایندی گفته می‌شود که طی آن تصویری از یک متن تایپ شده، دست نوشته یا چاپ شده به متن کدگذاری شده‎ی ماشینی تبدیل می‌شود. پس از انجام OCR، متن موجود در این تصاویر معمولا به صورت قابل ویرایش در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در واقع با استفاده از این قابلیت می توانید فایل های اسکن شده را به یک متن ساده تبدیل کنید و مانند هر سند دیگری از آن بهره ببرید.

این برنامه قابلیت های بسیار خوبی، جهت ویرایش یک فایل PDF در اختیار شما قرار می دهد، اما وقتی دقیق تر می شویم میبینیم بسیاری از این قابلیت ها در نسخه رایگان وجود ندارد و برای بهره برداری از تمام ویژگی ها باید اشتراک ماهیانه بپردازید. البته هدف ما از گفتن این جمله دلسرد شدن شما از این برنامه نیست، این برنامه هنوز قادر است ویرایش یک PDF را به صورت رایگان انجام دهد. همه کاربران به ویژگی های پولی آن احتیاج ندارند. شما به راحتی می توانید صفحات خاصی از یک فایل PDF را پیدا کرده و به سادگی موارد غیرضروری را حذف کنید. اضافه کردن محتویات جدید مانند متن و تصویر نیز با استفاده از این برنامه، بسیار آسان است.

با استفاده از این برنامه می توانید به آسانی فایل مورد نظر را به یک فایل به فرمت WORD تبدیل کنید. و از این طریق نیز تغییرات بیشتری روی آن اعمال نمایید و در نهایت دوباره آن را به نسخه PDF تغییر حالت دهید.

• PDFescape
این برنامه دارای دو نسخه آنلاین و آفلاین (دسکتاپ) است، بهتر است از نسخه آنلاین آن استفاده نمایید تا تمام ویژگی ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار گیرد. البته در هنگام استفاده از این نسخه، یک محدودیت وجود دارد و آن حجم فایل است، حجم فایل PDF شما باید کمتر از ۱۰ مگابایت بوده و تعداد صفحات آن نیز باید کمتر از ۱۰۰ صفحه باشد. با استفاده از نسخه آنلاین تنها می توانید متن و یا تصاویری به فایل مورد نظرتان اضافه کنید، اما نمی توانید متن موجود را تغییر دهید.

نسخه آفلاین در ۳ ورژن ارائه میشود که یک ورژن آن رایگان و دوتای دیگر به صورت پولی است. یکی از ویژگی هایی این ویرایشگر که بسیار مورد علاقه کاربران می باشد، ابزار ویرایش متن است که محیطی مشابه با محیط مایکروسافت آفیس ایجاد می کند و اجازه می دهد تا نوع فونت، رنگ، اندازه و سایر جزئیات مورد نظر را تغییر دهید. شما به آسانی می تواندی کامنت ها و یادداشت ها را در فایل ایجاد کنید و از خطوطی مانند فلش ها، حلقه ها و موارد دیگر استفاده نمایید.

با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانید صفحات غیر ضرروی را از فایل خود حذف کنید، البته در هنگام استفاده از نسخه آفلاین آن احتیاج به ایجاد حساب کاربری ندارید، اما در نسخه آنلاین باید این کار را انجام دهید.

• Sejda
اگر به دنبال یک ویرایشگر سریع و آنلاین هستید، برنامه Sejda انتخاب خوبی است که مجموعه قدرتمند از ابزار های گوناگون را برای امور ویرایشی در اختیار شما قرار می دهد، این برنامه کاملا رایگان است و در دو نسخه آنلاین و آفلاین ارائه می شود و شما می توانید متن مورد نظرتان را بدون هیچ مزاحمتی در آن ویرایش کنید. البته این برنامه مانند سایر برنامه های رایگان محدودیت هایی دارد. محدودیت این برنامه از نوع زمانی است، بنابراین سرعت عمل شما باید بسیار بالا باشد، زیرا فایل ها بعد از ۵ ساعت به صورت خودکار حذف می شوند، همچنین شما تنها این اجازه را دارید که سه نوع دستور العمل را در یک ساعت انجام دهید و اسناد با تعداد صفحات بالای ۲۰۰ صفحه را نمی توان با استفاده از این نرم افزار ویرایش کرد. البته می توانید برای رهایی از این محدودیت ها، هزینه اشتراک آن را بپردازید و بدون محدودیت زمانی هر نوع فایل با هر تعداد صفحه را در آن ویرایش کنید.

شما با استفاده از این برنامه می توانید متن را اصلاح کرده و تصاویر، لینک ها اشکال هندسی مناسب را به آن وارد کنید. قابلیت حذف در این برنامه نیز قرار گرفته است و می توان از آن طریق صفحات و یا قسمت های غیر ضروری فایل را حذف کرد. قابلیت OCR در این برنامه وجود ندارد اما می توانید از موارد دیگری مانند حاشیه نویسی و نشانه گذاری استفاده نمایید.

بعد از اتمام کار مطمئن شوید که تغییرات را ذخیره کرده اید و سپس فایل جدید را بارگیری کنید، این برنامه قابلیت آن را دارد که فایل خروجی را در فضاهای ذخیره سازی ابری مانند دراپباکس و گوگل درایو ذخیره کند و لینک آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. البته این لینک تنها برای یک هفته فعال است.

• ApowerPDF
این ویرایشگر دارای ابزار های گوناگونی به منظور ویرایش اسناد، تبدیل فرمت و ایجاد فایل های PDF است. این برنامه در دو نسخه آنلاین و آفلاین ارائه می شود. نسخه آفلاین آن قابلیت های بیشتری دارد اما برای دسترسی به تمام آنها باید اشتراک ماهیانه بپردازید.

با استفاده از این ویرایشگر می توانید، قالب بندی ها و فونت را تغییر داده متن و تصاویری جدیدی را اضافه کنید. در این برنامه از قابلیت رمز گذاری شده استفاده شده است تا هر کس نتواند به فایل های شما دسترسی داشته باشد.

نسخه آنلاین این ویرایشگر فاقد ابزارِ پاک کردن علامت، از فایل های PDF است که البته مشکل بزرگی به حساب نمی آید، به طور کلی این نرم افزار یک ابزار ویرایش گر جامع و رایگان است که محدودیت های بسیار اندکی در آن لحاظ شده است.

• PDFsam Basic
همانطور که از نام این نرم افزار استنباط می شود این ویرایشگر مجموعه کاملی از ابزارهای موجود برای ویرایش را ارئه نمی دهد. این یک ابزار ویرایش ساده است که تمرکز آن بر ادغام، استخراج، جدا کردن، چرخش صفحات و یا تقسیم بندی فایل های PDF می باشد و با بیشتر سیستم عامل ها مانند ویندوز، مک و لینوکس سازگار است. شما می توانید با استفاده از این برنامه فایل های PDF را با هم ادغام کرده و یک فایل واحد بسازید، همچنین امکان استخراج برخی از قسمت های کوچکتر از یک فایل PDF نیز در این ویرایشگر قرار داده شده است. شما می توانید یک فایل PDF را به قطعات مورد نظر خود تقسیم کنید و یا شماره صفحات را مشخص کرده و از نرم افزار بخواهید تا این تقسیم را بر اساس شماره صفحات انجام دهد، یکی دیگر از ویژگی این ویرایشگر چرخش صفحات و استخراج آن می باشد.

• FormSwift PDF editor
این برنامه از جمله ویرایشگرهای رایگانی است که نباید آن را از دست دهید. شما می توانید از نسخه مبتنی بر وب آن، به سادگی و بدون نیاز به حساب کاربری استفاده نمایید، مزایای زیادی برای استفاده از این ویرایشگر وجود دارد، در مبحث ویرایش متن هیچ محدودیتی لحاظ نشده است، شما به راحتی می توانید متون را تغییر داده و آن را کم و زیاد کنید، این ویژگی برای تصاویر نیز صدق می کند. به راحتی می توانید خطوط و فلشها را در تمام قسمت های این فایل وارد کنید.

یکی از محدودیت های این برنامه عدم توانایی آن در ذخیره فایل ها در فضاهای ذخیره سازی ابری مانند دراپباکس و گوگل درایو است، شما تنها می توانید این فایل ها را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. در مبحث ذخیره سازی به آسانی می توانید فایل مورد نظر را بدون هیچ تغییری به فرمت word تبدیل کرده و در فضای مایکرو سافت از آن استفاده نمایید.

ویژگی Snap از قابلیت های مهم این برنامه به حساب می آید. با استفاده از این قابلیت می توانید از طریق گوشی هوشمند خود از روی یک سند عکسی تهیه کرده و آن را در فضای این ویرایشگر، ویرایش کنید و سپس آن را در قالب یک فایل PDF ذخیره سازی نمایید.

• Smallpdf Online PDF Editor
این برنامه با یک رابط کاربر پسندانه و ویژگی های ساده اما کاربردی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این برنامه تقریبا با هر نوع سیستم عاملی کار می کند، بزرگترین محدودیت آن عدم ویرایش متن PDF می باشد. شما تنها از این ابزار آنلاین می توانید برای ساده سازی فرایند عملیاتی مانند اضافه کردن متن، شکل و تصاویر استفاده نمایید. برای استفاده از آن نیاز به ایجاد حساب کاربری نیست. این ابزار با قرار داده فضاهای سفید بر روی متن ها، می تواند قسمت های مورد نظرتان را حذف کند.

شما می توانید فایل PDF خود را از روش های مختلفی بارگذاری کنید و این یک امتیاز عالی به حساب می آید و همچنین فایل خروجی خود را در فضاهای ذخیره سازی ابری مانند دراپباکس و گوگل درایو ذخیره نمایید.

• PDFelement Pro
بیشتر قابلیت های این ویرایشگر به صورت رایگان در دسترس است، اما بزرگترین محدودیت این ویرایشگر این است که در هر صفحه ای که از آن استفاده می کنید، علامت ویرایشگر خود را بر روی آن صفحه هک می کند. اگر با این ویژگی مشکلی ندارید، این نرم افزار می تواند یک انتخاب خوب برای شما به حساب آید. این ویرایشگر با انواع سیستم عامل ها از جمله ویندوز، مک و همچنین گوشی های هوشمند اندروید و iOS سازگار است. با استفاده از این برنامه می توانید متون را تغییر داده، و تصویر و لینک های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید، همچنین می توانید چندین سند را با هم ادغام کرده و یک فایل واحد ایجاد کنید.

یکی از ویژگی های این نرم افزار توانایی ویرایش تصاویر پس زمینه در صفحات است، در این برنامه از قابلیت OCR برای تبدیل اسناد اسکن شده به متن ها استفاده می شود. با استفاده از این برنامه، به راحتی می توانید صفحات اضافه را حذف کرده و یا آنها را بچرخانید و برای افزایش سطح ایمنی اسناد خود، آنها را رمزگذاری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.