تکنولوژی های کاربردی برای خواب راحت تر

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری بیش از ۳۵ درصد از بزرگسالان در سن ۱۸ تا ۶۰ سالگی خواب کافی ندارند و کمتر از ۷ ساعت می خوابند. این خواب ناکافی می تواند به مرور بیماری های مزمنی در این افراد به وجود آورد. علاوه بر این شرایط بد شما در هنگام خواب، می تواند اطرافیان را نیز مورد آزار و اذیت قرار دهد. مثلا اگر شما در طول شب خرو پف می کنید این عمل ممکن است همسر شما را بی خواب کرده و در کیفیت خواب او تاثیر بگذارد. بنابراین اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید بهتر است از روش های کاربردی استفاده کرده و میزان خواب مفیدتان را افزایش دهید. شما می توانید برای افزایش خواب و بهبود کیفیت آن از ۷ گجت خوب و کاربردی استفاده کنید.

در این مطلب قصد دارید ۷ ابزار خوب و کاربردی را به شما معرفی کنیم تا کیفیت خواب شما افزایش یابد.

Smart Nora
این دستگاه به منظور تشخیص خرو پف و قطع آن در طول خواب استفاده می شود، بسیاری از ما در طول شب خروپف می کنید و این عمل ممکن است برای اطرافیان آزار دهنده باشد. دستگاه اصلی به صورت رومیزی و یا بر روی دیوار نصب می شود و بر روی آن سنسورهایی قرار دارد که در صورت تشخیص صدای خروپف با تکان دادن بالش، سعی می کنند تا گردن فرد مورد نظر در موقعیت بهتری قرار گیرد و با تنفس بهتر خرو پف آن قطع شود. پمپ این دستگاه درون بالش قرار می گیرد و در صورت شنود صدای خرو پف به صورت خودکار بالش را به وسیله پمپ درون آن بالا و پایین کرده و با این حرکت آهسته گردن را در موقعیت مناسبی قرار می دهد.

این دستگاه با هر نوع بالشی سازگار است و شما در هر حالتی که دوست داشته باشید می توانید استراحت کنید. با استفاده از تنظیمات می توانید میزان حساسیت میکروفن، مقدار حرکت بالش، و تاخیر ۳۰ دقیقه ای را در این دستگاه تنظیم نمایید.

Zeeq Smart Pillow
این بالش با حرکت ارتعاشی خود، خرو پف را قطع می کنند و سنسورهای که در این بالش به کار گرفته شده است صدای خرو پف شما را تشخیص داده و با حرکت ناملموس، گردن شما را در موقعیت مناسب قرار می دهند. این بالش می تواند به گوشی هوشمند شما متصل شود و این کار را از طریق فناوری وایفای انجام می دهد. در این صورت شما می توانید موسیقی مورد علاقه تان را در هنگام خواب گوش دهید . اسپیکر هایی که در سطح این بالش قرار دارند موقعیتی ایجاد می کنند که تنها فردی که از بالش استفاده می کند این موسیقی را بشنود و برای سایر افراد مزاحمتی ایجاد نشود.

ردیاب های موجود بر روی این بالش می توانند عملکرد خواب شما را بررسی کرده و آن را تجزیه و تحلیل کند. برنامه کاربردی این بالش بر روی گوشی هوشمند شما نصب می شود و تمام اطلاعات مانند میزان خواب، کیفیت خواب و .. را در قالب نمودار ها و اعدادی به شما نشان داده و در آخر پیشنهاداتی به منظور بهبود شرایط خواب تان در اختیار شما قرار می دهد.

Fitbit Alta HR
این دستبند پیشرفته می تواند ضربان قلب شما را در حین خواب اندازه گیری کند. البته کارایی بیشتر ان در موقع تمرینات ورزشی است که با اندازه گیری شاخص هایی مانند ضربان قلب، تعداد گام ها، کالری سوخته شده ، شما را در تمرینات ورزشی یاری می دهد اما همانطور که گفتیم شما به راحتی می توانید از این دستبند در طول خواب نیز استفاده کنید. این دستنبد با استفاده از سنسور هایی که در آن قرار دارد میزان ضربان قلب شما در طول خواب را اندازه گیری کرده و شاخص های مورد نظر را تجزیه و تحلیل می کند. برنامه این دستنبد بر روی گوشی هوشمند می تواند میزان خواب، عمق خواب شما را اندازه گیری و به شما نمایش دهد.

S+ By ResMed Personal Sleep Solution
شما می توانید این وسیله را در کنار تخت خواب خود قرار داده و از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند خود متصل کنید. سنسور های این دستگاه، حرکت تنفسی و تکان های بدن تان را تحت کنترل خود قرار می دهد، علاوه بر این به صدا ها، میزان نور محیط و دمای اتاق خواب نیز نظارت دارد و هنگامی که بیدار شوید یک گزارش کامل از این وقایع به شما ارائه داده و با توجه به کیفت خواب تان به آن نمره می دهد. و در آخر نیز با ارائه پیشنهاداتی به شما کمک می کند تا کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید.

LectroFan High Fidelity White Noise Machine
این وسیله با ایجاد صدای به وسیله فن های خود، صداهای محیطی را خنثی کرده و محیطی راحت برای خواب شما فراهم می کند. صدای این فن بیشتر شبیه باران است و اصلا آزار دهنده نیست.تصور کنید که کودک نوزاد خود را می خوابانید و با کوچکترین صدایی از خواب بیدار می شود، با استفاده از این دستگاه می توانید محیطی کم سر و صدا برای او ایجاد کنید. این دستگاه از طریق برق شهری و یا پورت USB به منبع تغذیه متصل شده و کار می کند.

Matrix Mattress
این تشک هوشمند می تواد ضربان قلب، حرکت بدن، میزان استرس و چرخه های خواب شما را تشخیص داده و تجزیه و تحلیل کند. با تکنولوژی خود عمق خواب شما را از روی حرکاتتان می سنجد بنابراین شما را در هنگامی که خواب تان سبک تر است بیدار می کند. در واقع شما برای این تشک یک آلارم ایجاد می کنید و تشک تا نیم ساعت مانده به زمان مورد نظر، علائم شما را بررسی کرده و سعی می کند در این بازه شما را در بهترین زمان ممکن از خواب بیدار کند. این تشک می تواند در آن واحد اطلاعات دو شخص را بررسی کرده و با اتصال به گوشی همراهتان بر طبق پروفایل اطلاعات هریک را بازیابی نماید.

Mosche Sunrise Alarm Clock
این دستگاه کوچک دارای سطح نورانی است که با نور خود به ما نوید یک روز دیگر را می دهد. در ابتدای شب نور کمرنگی دارد، وقتی شما آن را برای ساعت مشخصی کوک می کنید چند دقیقه قبل از آنT شروع به تغییر رنگ کرده و نور آن مانند نور خورشید می شود و کم کم چشم تان را برای بیدار کردن آماد می کند. شما می توانید رنگ نور را در ۷ طیف مختلف انتخاب کنید، که شامل نور گرم سفید، سبز، قرمز، آبی، بنفش و نارنجی می باشد.

نور آن از ۱ درصد تا ۱۰۰ درصد قابل تغییر است. صدای این وسیله از موسیقی های خاص، صدای پرندگان، جنگل، باران، امواج و … الهام گرفته شده است و ۶ نوع آلارم مخصوص دارد. این دستگاه قابلیت دریافت کانال های رادیویی را در خود جای داده است. این دستگاه به وسیله یک شارژر USB شارژ می شود و یا می توانید از باتری های AAA استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.