ویژگی های کاربردی زنگ درب هوشمند نست (Nest Hello)

درب ورودی، محل شروع خانه و قفل امنیتی حریم خصوصی شماست، دوستان آشنایان و خانوادتان از این درب وارد می شود اما سارقان نیز می توانند امنیت شما را با ورود از طرق این درب به خطر بیاندازند. استفاده از وسایل امنیتی پیشرفته می تواند ما را در حفظ حریم خصوصی و اموال مان کمک کند.

امنیت و حفظ حریم خصوصی حق طبیعی هر فرد است که در دنیای امروز ممکن است مورد تهدید قرار گیرد، شرکت های بزرگ دنیا از اهمیت این موضوع برای انسان ها مطلع هستند و سعی می کنند با طراحی تجهیزات امنیتی هم به حفظ حریم خصوصی کاربران خود کمک کنند و هم خودشان بتوانند در این میان، سهم بازار زیادی کسب کرده و سود زیادی به جیب بزنند. یکی از این وسایل، زنگ درب هوشمند است که نمونه های بسیار زیادی از آن در بازار وجود دارد.

چند سال پیش گوگل به طور رسمی، کمپانی Nest Labs را به قیمت ۳.۲ میلیون دلار تصاحب کرد. همه ما با تولیدات هوشمند این کمپانی مانند ترمستوتات های هوشمند نست (Nest) و آشکارسازهای مونواکسید کربن آن، آشنا هستیم. در این مطلب می خواهیم در مورد زنگ درب امنیتی و هوشمند این کمپانی به نام Nest Hello حرف بزنیم:

گوگل به تازگی یک زنگ درب پیشرفته با قابلیت تشخیص چهره طراحی کرده است که توانسته رقیب هایی مانند آمازون رینگ را از میدان خارج کند. همانطور که گوشی های هوشمندی مانند آیفون ایکس از سیستم تشخیص چهره برای ورود به گوشی همراه خود استفاده کرده اند، این تکنولوژی به مرور گسترده تر شده و وارد سیستم های امنیتی مانند زنگ های درب منازل شده است.

این محصول اولین محصول امنیتی گوگل به حساب می آید که با اتصال به وایفای و مجهز بودن به یک دوربین زاویه دار ویدئوهایی با کیفیت HDR ضبط می کند. در واقع در این زنگ یک لنز با زاویه ۱۶۰ درجه به کار برده شده است که تصاویر با کیفیت را در تصویر با نسبت ۳:۴ ضبط می کند. با این زاویه دید و نسبت تصویر شما به راحتی می توانید یک صفحه کامل از فرد بازدید کننده و فضای اطراف آن را مشاهده کنید و این تنها به یک تصویر کوچک و باریک محدود نمی شود.

این زنگ درب تصویری، مجهز به اینترنت بی سیم وای فای wifiو یک دوربین هوشمند دارد که می‌تواند با شناسایی افراد پشت درب به کاربران داخل خانه، هشدار دهد تا از اتفاقات خارج و نزدیک خانه خود مطلع شوند.

این دوربین با استفاده از اینترنت بی سیم شبکه وای فای، چهره افرادی که پشت درب منزل بوده و حتی زنگ درب را نمی زنند را نشان داده و به کاربران اطلاع می دهد. این امر می تواند کمک به سزایی به افزایش حس امنیت ساکنین خانه داشته باشد.

Nest Hello تصاویر و ویدئو های با کیفیت خود را در روز و شب ضبط کرده و به همراه هشدار به گوشی کاربران ارسال می کند و اجازه می دهد آنها از طریق گوشی هوشمند و یا تبلت خود در هر نقطه ای با اتصال به وایفای و بلوتوث LE با بازدیدکنندگان صحبت کنند. در این زنگ یک میکروفن داخلی و یک بلندگو قرار داده شده است که از آن طریق می توانید با بازدید کننده حرف بزنید و یا پاسخ های او را بشنوید.

به منظور استفاده از آن، باید برنامه مخصوص این زنگ درب را بر روی گوشی هوشمند خود نصب نمایید و از آن برای ارتباط با سایر افراد پشت درب بهره ببرید. وقتی هشدار بر روی گوشی شما نمایان می شود سه گزینه قابل استفاده می باشد. با استفاده از یک گزینه می توانید تماس را رد کنید که در این صورت فرد متوجه می شود کسی در خانه نیست. با استفاده از گزینه بعدی می توانید به تماس پاسخ داده و به صورت آنلاین با بازدید کننده از هر نقطه ای که حضور دارید صحبت کنید و از طریق گزینه آخر می توانید از پاسخ های سریع استفاده نمایید.

همانطور که اشاره شد این زنگ درب دارای پاسخ های سریع می باشد که به شما اجازه می دهد پیام های از پیش ضبط شده ای مانند “ما خانه هستیم” را ارسال نمایید و در صورت لزوم می توانید آن را پخش کرده و بازدیدکننده را از وجود افراد در خانه مطمئن سازید.

با این حال ویژگی اصلی این زنگ درب که آن را از سایر رقبا خود متمایز کرده است، بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است. این دستگاه می تواند از طریق هوش مصنوعی خود ویدئوها را تحلیل کند، بنابراین به راحتی می توانند فرق بین افرادی که از جلوی درب خانه رد می شوند و رهگذر هستند، افراد بازدیدکننده و سارقان را متوجه شود و در صورت لزوم با اعلام هشدارهایی اهل خانه را متوجه سازد.

در صورتی که به صورت ماهیانه ۴پوند حق اشتراک گوگل را بپردازید می توانید از امکانات ویژه ای مانند ضبط فیلم در فضای ذخیره سازی ابری و قابلیت تشخیص چهره آن بهره ببرید. در این صورت شما می تواند در تصویر اول از هر بازدید کننده نام او را وارد سیستم کنید در این صورت در دفعات بعدی ، این دستگاه هوشمند چهره فرد را تشخیص داده و نام او را اعلام می کند. با استفاده از این قابلیت، زنگ درب با هشدار به صورت صوتی اعلام می کند که فرزندان شما در پشت درب هستند، و یا فردی که در پشت درب ایستاده غریبه است و شما آن را نمی شناسید.

این دستگاه می تواند به سایر وسایل هوشمند خانگی مانند اسپیکر های هوشمند و دستیار صوتی گوگل متصل شده و از این طریق هشدارهای خود را اعلام نماید. بنابراین وقتی چهره بازدید کننده اشنا باشد این دستگاه به صورت صوتی نام فرد را اعلام می کند و یا نوری را به صورت سفارشی و هوشمندانه روشن خواهد کرد.

در این میان بسیاری از صاحب نظران، تکنولوژی تشخیص چهره این زنگ را مورد انتقاد قرار داده اند، از نظر آنها ضبط فیلم و تشخیص چهره افرادی که به صورت عادی از جلوی درب رد می شوند یک کار غیر اخلاقی و نقض حریم خصوصی این افراد است. این نظرات یک هشدار جدی برای گوگل است تا بر روی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این وسیله خود بیشتر تمرکز کند تا فقط افرادی که در جلوی درب می ایستند و قصد زنگ زدن و ورود به خانه را دارند، به صورت حرفه ای شناسایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.