راهنمای اصولی قبل از مهاجرت به کشورهای خارجی

برنامه ریزی برای سفر به خارج از کشور ممکن است اندکی استرس زا باشد، بنابراین زمانی که قصد دارید به صورت دائمی و برای مدت طولانی به یک کشور خارجی مهاجرت کنید، این استرس و اضطراب‌ها چند برابر می‌شود. اما این نکته را به یاد داشته باشید شما اولین کسی نیستید که قصد مهاجرت دارید و آخرین نفر نیز نخواهید بود.

بهتر است بعد از اینکه کشور مورد نظر خود را پیدا کرده و شرایط نقل مکان به آن را فراهم کردید، به نکات و راهنمایی‌های زیر توجه کنید.

کمک گرفتن از فردی که قبل از شما به این کشور نقل مکان کرده است، می‌تواند اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار دهد. اگر چنین کسی را سراغ ندارید می‌توانید از راهنمای زیر برای آسان‌تر کردن پروسه مهاجرت خود استفاده نمایید، نگران نباشید، این مقاله به صورت خلاصه وار به این موضوع پرداخته است و شما به تمام اطلاعاتی که قبل از سفر به آن احتیاج دارید دسترسی پیدا می‌کنید.

قیمت خانه در کشور مورد نظرتان را بررسی کنید
هزینه‌های زندگی در هر منطقه از این کشور متغیر است. بنابراین با توجه به منطقه‌هایی که قصد دارید در آنجا زندگی کنید این هزینه‌ها را برآورد کنید.

بهتر است در ابتدا هزینه‌های خرید خانه در مناطق مختلف این کشور را بررسی کنید، قصد دارید در کدام شهر، روستا و یا ناحیه این کشور زندگی کنید؟ شما می‌توانید قیمت‌های خانه را از طریق بنگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی پیدا کنید. در صورتی که بودجه کافی برای خرید خانه را ندارید بهتر است قیمت‌ها اجاره این خانه‌ها را بررسی نمایید، با این اطلاعات، با پول کافی به این کشور سفر می‌کنید و استرس جا و محل زندگی‌تان کمرنگ‌تر خواهد شد.

یک دوست آنلاین پیدا کنید
همانطور که گفتیم صحبت کردن و مشورت با فردی که قبلاً به این کشور مهاجرت کرده است می‌تواند تا میزان بسیار زیادی به سؤالات شما پاسخ دهد. اگر کسی را سراغ ندارید می‌توانید در فیسبوک و اینستاگرام به دنبال فارسی زبان‌های ساکن آن کشور باشید. البته بهتر است روابط خود را با آنها حفظ کرده و حدود را رعایت کنید. زیرا شما این افراد را نمی‌شناسید و نمی‌توانید به آنها اعتماد کنید و بنا بر حرف یک نفر برنامه ریزی سفرتان را انجام دهید. بنابراین بهتر است از چند نفر از این کاربران آنلاین در مورد کشور مورد نظر و شرایط زندگی‌ سوال کرده و با آن‌ها حرف بزنید.

روش‌های حمل و نقل در کشور مورد نظر را یاد بگیرید
به محض اینکه وارد یک کشور شدید باید با استفاده از وسایل نقلیه به مکان مورد نظر بروید. پس بهتر است در مورد گزینه‌های حمل و نقل که در این کشور رواج دارد اطلاعات بیشتری به دست آورید. اینکه ساعت حرکت این وسایل چگونه است؛ از چه ایستگاه‌هایی عبور می‌کنند و هزینه بلیط های آن‌ها چقدر است؟ آیا می‌توان این هزینه‌ها را نقدی پرداخت کرد؟ با پیدا کردن این سؤالات می‌توانید با خیال آسوده‌تری به سفر بروید و هنگام ورود به محل مورد نظرتان سردرگم نشده و به دنبال آدرس نباشید.

مسیر فرودگاه تا منزل مورد نظرتان را بررسی کرده و ساعت قطارها و هزینه بلیط آن را مشاهده نمایید. تمام مسیرها، بانک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و فروشگاه‌های اطراف خانه و محل کارتان را بررسی کنید. شما می‌توانید از نقشه آفلاین منطقه مورد نظرتان استفاده کنید و آن را قبل از رفتن، بر روی گوشی خود دانلود کرده و نصب کنید. زیرا ممکن است در روز اول به اینترنت دسترسی نداشته باشید و گم شوید.

اگر قصد دارید در این کشور ماشین تهیه کرده و به وسیله آن رفت و آمد کنید، هزینه سوخت، گواهینامه رانندگی و بودجه خودرو را بررسی نمایید.

شغل پیدا کنید
اگر قبل از ورود به کشور مقدمات شغلی خود را طی کرده‌اید و به محض ورود به آنجا کارتان را آغاز می‌کنید، بسیار عالی است. اما اگر شغلی ندارید باید به دنبال شغل مورد نظر و مناسبتان باشید. بنابراین قبل از سفر بهتر است با مراکز کاریابی، آدرس شرکت‌هایی که در زمینه مورد نظر شما فعالیت دارند، دسترسی داشته باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

قبل از سفر به صورت آنلاین برای شرکت‌ها مورد نظرتان رزومه بفرستید و با آنها تماس بگیرید. بنابراین باید مطمئن باشید که شهری که قصد سفر به آن را دارید از نظر مهارت‌های شما، می‌تواند شغلی را به شما پیشنهاد دهد یا خیر.

حتی اگر شغل مربوط به زمینه کاری خود را پیدا نکردید، نگران نباشید. برای شروع می‌توانید از شغل‌های متفرقه زندگی‌تان را آغاز کنید و به مرور و با پس انداز کردن به شغل‌های مورد نظرتان برسید. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما بتوانید در آنجا زندگی کرده و پول کافی برای امرار معاش خود داشته باشید

پول خود را تبدیل به ارز کنید
پول یک فاکتور مهم در ادامه زندگی است و بدون آن نمی‌توانید در یک کشور غریبه زندگی کنید. شما هر چقدر پول رایج کشور خودتان را داشته باشید در کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید قابل استفاده نمی‌باشد. بنابراین بهتر است از ارزش پول کشور مورد نظرتان مطلع شوید و به مقدار معین و قانونی پول خود را چینج کرده و با خود به مسافرت ببرید.

زبان کشور مورد نظر را یاد بگیرید
بهتر است قبل از مهاجرت زبان آن کشور را یاد بگیرید. برنامه‌ها و کلاس‌های آنلاینی برای آموزش این زبان‌ها وجود دارد که با نصب آن بر روی گوشی خود می‌توانید بر آنها تسلط پیدا کنید. یادگیری زبان گام بسیار مهمی است و به شما کمک می‌کند تا در کشور جدید به راحتی ارتباط برقرار کرده و زندگی کنید. صحبت کردن با دوست‌های آنلاین ساکن کشور مورد نظرتان، می‌تواند در یادگیری زبانتان نیز کمک کند.

اگر کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، تنها مسلط بودن شما به این زبان کافی است. اما در کشورهایی که زبان رسمی آن‌ها انگلیسی نیست بهتر است علاوه بر زبان انگلیسی، چند اصطلاح رایج آن کشور را بیاموزید، مثلاً در مورد پرسیدن آدرس یا پرداخت پول کرایه و یا سلام و احوال پرسی… بسیاری از کشورها موجود در جهان به زبان انگلیسی تسلط ندارند و ممکن است در ایجاد ارتباط با آن‌ها دچار مشکل شوید.

اطلاعات فرهنگی بیشتری کسب کنید
بهتر است قبل از رفتن به کشور مورد نظر در مورد فرهنگ محلی که قصد مهاجرت به آن را دارید بیشتر مطالعه کنید. در مورد نوع لباس پوشیدن و آداب و اعتقادات آنها تا در صورت زندگی در آنجا به مشکل بر نخورید.

اگر وقت آزاد و بودجه کافی دارید، بهتر است قبل از سفر دائمی به کشور مورد نظرتان، یک سفر کوتاه مدت به آنجا داشته باشید. به این ترتیب شما می‌توانید با مردم، فرهنگ و همه مسائل آن کشور آشنا شوید. در غیر این صورت می‌توانید به صورت اینترنتی با فضای کلی کشور، اداب و فرهنگ و مردمان آن آشنایی پیدا کنید.

 غذاها و رستوران‌های آن را در نظر بگیرید
آنچه که می‌خورید، نوشیدنی‌ها و تفریحات می‌توانند میزان شادی شما را در این کشور تعیین کنند. این یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از مهاجرت باید آن را بررسی کنید. تنوع غذایی در جهان بسیار گسترده است و ذائقه‌های افراد در این کشورها با سایر کشورها کاملاً متفاوت می‌باشد. بنابراین قبل از سفر بهتر است با غذاها و مواد سازنده و طعم‌ها انها بیشتر آشنا شوید تا در صورت مهاجرت با ان کشور بتوانید از این غذاها استفاده کنید. البته به مرور می‌توانید مواد اولیه را تهیه کرده و غذاهای مورد علاقه‌تان را طبخ کنید، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام مواد اولیه در دسترس شما وجود دارد مثلاً در برخی از کشورها برنج سفید یافت نمی‌شود.

مسائل مربوط به کشور فعلی را در نظر بگیرید
بهتر است قبل از سفر در مورد خانه، ماشین، حساب‌هایی بانکی و دارایی‌هایی که دارید فکری کنید زیرا در صورت خروج از کشور دیگر نمی‌توانید برای این مسائله به مقصد باز گردید و هزینه و زمان زیادی را تلف کنید. خانه خود را به فروش برسانید یا آن را به والدین یا بستگان خود بدهید تا از آنها استفاده و مراقبت کنند.

در مورد امکانات بهداشتی اطلاعات بیشتری به دست آورید
امکانات بهداشتی یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود، مخصوصاً اگر با خانواده‌تان مهاجرت می­کنید. چگونگی در دسترس بودن امکانات بهداشتی در کشور مورد نظر، هزینه درمان و بیمه بسیار مهم است و به شما در شرایط سخت و بیماری کمک می‌کند. بنابراین بهتر است در مورد مسائل بهداشتی و هزینه های درمانی در کشور مورد نظرتان اطلاعات بیشتری به دست آورید.

www.womensarticle.com.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.