چگونه دشمنان خود را دوست داشته باشید

همه ما در زندگی خود دشمنانی داریم، افرادی که از درد و رنج ما خوشحال می‌شوند و موفقیت¬مان باعث ناراحتی و عصبانیت آنها خواهد شد. گاهی این تفکر که فردی با شما دشمن است، در ذهنیت شما شکل می‌گیرد و خودتان با استدلال های خود آن را توسعه داده و بزرگ می‌کنید. گاهی اوقات این دشمنی ها به صورت علنی وجود دارد و به صورت کاملاً بارز آشکار می‌شود و انسان‌های اطراف شما بدون هیچ دلیلی به شما دشمنی می‌ورزند. صرف نظر از اینکه این افراد برای چه و چرا با شما بد هستند، شما می‌توانید از آنها به نفع خود استفاده کرده و شخصیت خود را رشد دهید. شما با استفاده از این دلایل می‌توانید دشمنان تان را به عامل مثبتی در زندگی خود تبدیل کنید و به جای تکرار این حلقه نفرت و خشم، از آن برای ایجاد روابط بهتر استفاده نمایید.

یک درس عملی برای مدیریت خشم
ما انسان ها همیشه در حال عشق ورزیدن نیستیم؛ گاهی اوقات خشم و عصبانیت را تجربه می کنیم. در این راستا بهتر است به این درک برسیم که چه چیزی ما را عصبانی کرده است و وقتی آن را درک کردیم به صورت منطقی تری با خشم خود برخورد کنیم.
دشمنان شما بهترین افرادی هستند که به شما مدیریت خشم را به صورت عملی یاد می‌دهند. شما کسی را که دوست دارید عصبانی نمی‌کنید و آن را آزار نمی‌دهید، و تا زمانی که واقعاً عصبانی نشده‌اید نمی‌توانید نحوه کنترل خشم را بیاموزید. زیرا مدیریت خشم تنها در عمل مؤثر است نه در حرف و نظریه. همه ما با اصول و قواعد کنترل خشم آشنا هستیم و آن را بارها در کتاب‌ها و وبسایت های اینترنتی مطالعه کرده‌ایم اما واقعاً در زمان عمل می‌توانید خشم را کنترل کرده و این اصول را به کار ببرید؟ دشمنان شما مانند درمانگرهایی هستند که شما به آنها نیاز دارید اما نمی‌خواهید این واقعیت را قبول کنید، آنها به شما این فرصت را می‌دهند که خشم خود را در عمل کنترل کرده و این توانایی مهم را به صورت عملی بیاموزید.

فرصتی برای رقابت سالم ایجاد کنید
وقتی شما پیشرفت و پیروزی‌های دشمنان خود را می‌بینید در درون خود این حس رقابت را به وجود می‌آورید تا از آنها پیشی بگیرید. بنابراین تلاش خود را چند برابر می‌کنید، سعی می کنید در کارها و فعالیت‌های خود بهترین باشید و از این نظر از آنها بالاتر بروید. از رقابت با دشمنانتان نترسید و حس بد و عذاب وجدان را در خود پرورش ندهید. شما تنها می‌خواهید بهترین نسخه از خودتان باشید و این کار تنها انگیزه برای موفقیت را بیشتر کرده است. البته در این راستا باید مراقب رفتار خود باشید و سعی نکنید از طریق حیله و تزویر و یا خراب کردن دیگران آنها را به پایین کشانده و خود بالا ببرید و موفق‌تر شوید.

بنابراین آنچه که مهم است رقابت سالم است. در این رقابت سعی نکیند خشن و بی رحم باشید. به خود و دیگران آسیب نزنید و اجازه ندهید روحیه‌تان تخریب شود. اگر به این رابطه به چشم رقابت نگاه کنید نه چشم هم چشمی، می‌توانید خشم خود را کنترل کرده و راه آرامش را کشف کنید.

نظرات منفی دشمنانتان می‌تواند به موفقیت شما کمک کنند
فردی که دشمن شما است ممکن است به دروغ در مورد شما حرف‌هایی بزند، و این کار دور از واقعیت نیست. اما در بیشتر مواقع، حرف‌ها و نظرات انها، بیشتر از آنکه از روی خشم و نفرت باشد، از روی واقعیت و منطق است. دشمن شما ممکن است یک نظر منطقی و درست در مورد شما بگوید اما تنها از شیوه نادرست و با لحن بد آن را اظهار نماید. بنابراین به پیام سخنان آن دقت کرده و خود را اصلاح کنید.

دوستان و اطرافیان ما سعی می‌کنند تنها خوبی های ما را ببینید و در نظراتشان جنبه احتیاط را رعایت کرده و عیب‌هایمان را می‌پوشانند تا ناراحت نشویم. بنابراین این نظرات دوستانه ممکن است تمام واقعیت‌ها را نشان ندهد. بنابراین هر زمان که نظر یا صحبتی در مورد خودتان از دشمنانتان می‌شنوید، بهتر است یک گام به عقب رفته و رفتار خود را ارزیابی کنید. در برخی از موارد این نظرات درست هستند و این اصلاح رفتار می‌تواند یک گام بزرگ و اساسی در راه موفقیت باشد. بنابراین همانطور که گفتیم دشمنان ما می‌توانند در نقش یک درمانگر رفتار کنند.

دشمنان شما می توانند یک متحد و دوست قدرتمند باشند
اگر تصمیم گرفته اید که “دشمنان” خود را دوست داشته باشید، اولین گام، ایجاد رابطه سالم و صلح آمیز است. دشمنان ما همیشه نمی‌خواهند به ما آسیب برساند، و گاهی اوقات آنها فقط از ما آسیب می‌بینند.

دوست داشتن دشمنان می‌تواند به برقراری ارتباط و صلح کمک کند. در نتیجه شما می توانید در برخی از زمینه‌های مشترک با هم صحبت کرده و همکاری داشته باشید. سعی کنید در راه ارتباط با دشمنانتان قدم بردارید و با رفتارتان نظرات آنها را تغییر دهید. این کار باعث می‌شود مهارت‌های ارتباط بین فردی را در خود تقویت نمایید و این یک علامت موفقیت بزرگ در زندگی و شغلتان است.

آن‌ها به شما توانایی مثبت اندیشی می دهند
گاهی اوقتا درک و دانستن این که در زندگی افراد موافق و مخالف وجود دارد، اندکی سخت است. شما مانند هر فرد دیگر، ممکن است دشمنانی داشته باشید و این مسئله باعث می‌شود تا بر روی مسائل مثبت و انسان های با ارزش زندگی‌تان بیشتر تمرکز کنید. بسیاری از ما به نکات مثبت و دوستان زندگی خود توجهی نمی‌کنید و تمام وقت خود را صرف کینه ورزی می‌نماییم. بنابراین این احساس می‌تواند شما را به فکر فرو ببرد تا چشمانتان را بازتر کنید و انسان های دوست داشتنی زندگی خود را پیدا کرده و از آن‌ها قدردانی نمایید.

سوء تفاهم را رفع کنید
گاهی اوقتا این دشمنی‌ها ناشی از سوء تفاهم است شما ممکن است، علت این دشمنی و رابطه شکست خورده را به خوبی درک نکرده باشید. بنابراین این تفکر به نوبه خود به شما کمک می‌کند تا روابط بین فردی خود را بهتر کرده و پیشرفت کنید، سوء تفاهم ممکن است در بسیاری از مسائل رخ دهد اما این شما هستید که با تفکر و مهارت هایی که دارید آن را درک کرده و آن را رفع می کنید.

عشق ورزیدن را یاد می‌گیرید
عشق و نفرت دو احساس مخالف هستند که ممکن است برای لحظه‌ای یکدیگر را تحت شعاع قرار دهند. . در حقیقت هر رابطه‌ای که در آن عشق وجود دارد، نفرت مبهم یا پیوسته می‌تواند شکل گیرد. بنابراین اگر در دل خود احساس نفرت دارید، در واقع یک عشق بزرگ پنهان در درون شما وجود دارد.

شما در طول زندگی خود ممکن است دشمنانی داشته باشید و همه این حس را تجربه می‌کنند. اما افرادی که شما را دوست دارند و به شما عشق می‌ورزند در زندگی شما وجود دارند که نباید تحت تأثیر نفرت شما از دشمناتان قرار گیرند. هرگز اجازه ندهید نفرتی که از دشمنانتان در دلتان است رشد کرده و باعث شود عشق و علاقه تان به دیگران کم شود.

آیا واقعاً نفرت لازم است؟
در حقیقت دشمنانتان تنها احساسات سمی و مضری در شما به وجود آورده و باعث واکنش‌های بدی از سمت شما می‌شوند. “دشمنان” ما یک سم را در زندگی ما تزریق می‌کنند که به آرامی بر روی واکنش‌های ما نسبت سایر افراد نفوذ می کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید نفرت خود را کنار بگذارید. بنابراین به جای اینکه نفرت را در قلب خود قرار داده و آن را سیاه کنید عشق بورزید و زندگی تان آسان‌تر می‌شود.

اگر شما قصد دارید یک زندگی خوب و سرزنده داشته باشید نمی‌توانید تمام این احساست را در خود جای داده و به زندگی ادامه دهید.

نفرت بد است و ممکن است همه ما آن را تجربه کنیم. اما چه سودی برای ما دارد؟ این نفرت چه آسیبی به دشمنان ما می زند؟ هیچ کس نمی‌تواند تمام این احساسات زشت و بد را به همراه احساسات خوب خود در قلبش جای داده و زندگی کند به مرور این احساس‌های بد غالب شده و شما را از پای در می‌آورند.

درک ما از جهان از علایق، مخالفت‌ها و ترجیحات ما در زندگی شکل می‌گیرد. گاهی اوقات دشمنی های ما ناشی از تفاوت‌های شخصیتی شکل می‌گیرند و گاهی اوقات بی دلیل با یکدیگردشمن می شویم.

بنابراین می توانید به این واقعیت برسید که دشمنان ما ، در واقع درمانگر هایی هستند که به اصلاح رفتار ما کمک کرده و باعث رشد شخصیتی ما می شوند.

” به همسایه خود عشق بورزید” این جمله‌ای است که در کتاب‌های تمای ادیان وجود دارد. اما همه ما از این جمله برداشت های اشتباهی داریم و کلمه “همسایه” را تنها به خانواده، دوستان، آشنایان و شاید تعداد کمی از غریبه‌ها محدود می‌کنیم. اما این دایره عشق در وجود ما گسترده است و ما حتی می توانیم دشمنانمان را نیز دوست داشته باشیم.

https://www.lifehack.org/703124/8-powerful-reasons-to-love-your-enemies
http://www.ba-bamail.com/content.aspx?emailid=30035

Why should we love our enemies?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.