چگونه برنامه های غیرقابل دسترس در گوگل پلی استور را نصب کنیم؟

فروشگاه Google Play شرایط و ضوابط خاصی دارد و به دنبال مجموعه‌ای از سیاست‌های خود است. برخی از برنامه‌های موجود در این مارکت بنا به دلیلی برای برخی از کشورها در دسترس نمی‌باشد. در این قسمت به برخی از این دلایل‌ها می‌پردازیم:

برنامه‌ها ممکن است هنوز در کشور شما راه اندازی نشده باشد.

این برنامه با جمعیت شناسی کشور سازگار نیست.

این برنامه با شبکه‌های کشور شما سازگار نیست.

خدمات برنامه در کشور شما موجود نمی‌باشد.

فروشگاه پلی استور شامل برنامه‌های بسیار زیادی است که شما می‌توانید با توجه به نیازتان آنها را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. اما در برخی از موارد این برنامه‌ها در کشور شما قابل دسترس نمی‌باشند. امروزه با توجه به شرایط کشور و بنا به یکی از دلایل فوق، برخی از برنامه‌ها از دسترس کاربران ایرانی داخل کشور، خارج شده است و ما نمی‌توانید آنها را ازگوگل پلی استور دانلود کنیم.

شاید این تجربه برای شما اتفاق افتاده است که لینک یک برنامه را، به وسیله گوگل پلی استور باز می‌کنید  و در نهایت متوجه می‌شوید آیکون دانلود آن غیر فعال است و در زیر آن یک اخطار درج شده است: ” این برنامه در کشور شما قابل دسترس نمی‌باشد”.

وقتی می‌بینیم کاربران در کشورهای دیگر به راحتی به این برنامه‌ها دسترسی دارند اما ما نمی‌توانید از آنها استفاده کنیم، اندکی دلگیر می‌شویم. مثلاً برنامه‌های محبوبی مانند Spotify، Pandora و YouTube Music در بسیاری از کشورها موجود نیستند و این باعث ناراحتی کاربران آن کشورها خواهد شد. بنابراین شما به دنبال راهکارهایی هستید تا بتوانید این برنامه‌ها را نصب کرده و از آنها استفاده کنید.

برای دسترسی به برنامه‌هایی که دارای محدودیت‌های جغرافیایی هستند، از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود. امروزه، سیستم عامل اندروید، در همه موارد یک راه حل ابتکاری برای مشکلات ارائه می‌دهد که یکی از این راه حل‌ها روت کردن گوشی همراه است.

در واقع، یک راه ساده برای نصب برنامه‌ها و بازی‌های از PlayStore که محدودیت جغرافیایی دارند، روت کردن گوشی است. اما بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند این کار را انجام ندهند. بنابراین اگر به دنبال روشی برای نصب این برنامه و بازی‌ها هستید بهتر است این مطلب را دنبال کنید تا با راهکارهای دیگر نیز آشنا شوید.

روش اول: استفاده از یک فروشگاه یا مارکت دیگر
فروشگاه Aptoide
شما می‌توانید از نرم افزار فروشگاه‌ جایگزین مانند Aptoide استفاده کنید. این برنامه یک مارکت برنامه‌های موبایل است که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شود. به وسیله این برنامه می‌توانید به جدیدترین برنامه‌ها و بازی‌های اندروید دسترسی داشته باشید. Aptoide شبیه به فروشگاه Google Play است که محتوای دیجیتالی را ارائه می‌دهد که در آن شما می‌توانید برنامه‌ها را مرور کرده، انتخاب و سپس دانلود کنید. این برنامه مانند یک برنامه بازار است که در آن همه محتوا در دسترس است. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار برنامه را ارائه می‌دهد. Aptoide در فروشگاه Play در دسترس نیست، زیرا خط مشی گوگل و قوانین آن را نقض کرده است .بنابراین در ابتدا از طریق مرورگر گوگل این مارکت را دانلود کرده و نصب نمایید سپس از طریق آن به دانلود تمام برنامه‌های مورد نیاز خود بپردازید. امیدواریم برنامه موردنظرتان در این مارکت موجود باشد.

نکته: قبل از نصب برنامه، اطمینان حاصل کنید که قابلیت «منابع نامشخص» یا همان Unknown Sources را در تنظیمات Android فعال کرده‌اید. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

در ابتدا وارد تنظیمات (Settings) گوشی همراه خود شوید، سپس به قسمت امنیتی (Security) بروید، در این قسمت گزینه Unknown Sources را فعال کنید و آن آر در حالت Enable قرار دهید.

فروشگاه Yalp Store
Yalp Store یک مارکت بدون حساب کاربری و جیمیل است که از این طریق می‌توانید نسخه برنامه را دانلود کرده و سپس نصب کنید. برنامه دانلود شده وارد پوشه دانلود در گوشی شما می‌شود.

طراحی و رابط کاربری برنامه بسیار ساده است و شما می‌توانید به آسانی و بدون هیچ اطلاعاتی برنامه‌هایی را که در گوگل پلی استر قادر به دانلود آن نیستید، را دانلود نمایید. هیچ برنامه‌ای در این مارکت مسدود و یا حذف نمی‌شود. شما می‌توانید فایل APK را از این مارکت دانلود کنید و در نهایت بروز رسانی‌های آن را از طریق گوگل پلی استور انجام دهید.

روش دوم: تغییر آی پی IP
یکی دیگر از روش‌های دسترسی به برنامه‌های مسدود شده در گوگل پلی استور، تغییر آی پی است. در ابتدا برنامه تغییر آی پی را از گوگل پلی استور دانلود کنید. با نصب و راه اندازی این برنامه، آدرس آی پی شما تغییر خواهد کرد و یک مکان مجازی دیگر برای محلی که شما حضور دارید در نظر گرفته می‌شود. در واقع شما با اطلاعات مکان دیگری وارد گوگل پلی استور می‌شوید. در این صورت می‌توانید به برنامه‌های مسدود شده آن دسترسی داشته باشید.

اکثر برنامه‌های تغییر آی پی، کشور و محل ورود را به انتخاب خود، تعیین می‌کنند. بنابراین اگر مطمئن هستید که برنامه مورد نظر تنها برای ایالت متحده در دسترس است خودتان باید لوکیشن برنامه تغییر آی پی، را بر روی ایالت متحده قرار دهید.

در مواردی، شما با اینکه برنامه تغییر آی پی را نصب و اجرا کرده‌اید، باز برنامه مورد نظر در گوگل پلی استور مسدود است و لینک دانلود آن ظاهر نمی‌شود.

برای رفع این مشکل باید اطلاعات قدیمی را از پلی استور پاک کنید. برای انجام این کار از روش زیر استفاده نمایید:

متوقف کردن برنامه و پاک کردن حافظه پنهان و داده ها:
در ابتدا وارد تنظیمات (Settings) گوشی همراه خود شوید.

به قسمت برنامه‌ها Application رفته و گزینه All Applications و یا مدیریت برنامه‌ها (Application Manager) انتخاب کنید.

در این قسمت لیست برنامه‌ها را مشاهده خواهید کرد.

لیست را مرور کرده و برنامه پلی استور را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

صفحه‌ای باز می‌شود که در آن گزینه‌های مانند توقف (ForceStop)، پاک کردن داده‌ها Clear Data)) و حافظه پنهان (Clear Cache) و در نهایت حذف برنامه وجود دارد.

بر روی پاک کردن حافظه پنهان و داده‌ها ضربه بزنید.

برنامه را مجدد راه اندازی کرده و مراحل را پشت سر بگذارید. می‌توانید به تمام دستورالعمل‌ها پاسخ دهید و یا برخی مراحل را رد کنید.

بعد از سپری کردن مراحل زیر دوباره برنامه تغییر آی پی خود را راه اندازی کرده و سپس برنامه پلی استور را باز کنید و برنامه مورد نظرتان را جست و جو کنید. در این صورت خواهید دید که دیگر اخطاری مشاهده نمی‌کنید.آیکون نصب برنامه برای شما فعال شده است. بر روی آیکون ضربه بزنید و با پذیرش دسترسی‌های مربوطه برنامه‌تان را نصب کنید.

با استفاده از این چند روش می‌توانید به آسانی برنامه‌های مورد نظر و مسدود شده را نصب کنید.

گوگل پلی استور یک مارکت جامع و کامل از نرم افزارهای اندروید است اما بنا به دلیلی برخی از نرم افزار های خود را تنها برای کشورهای خاصی قابل دسترس قرار می‌دهد؛ بنابراین در صورتی که به برنامه مورد نظر نیاز دارید می‌توانید از مارکت های دیگر استفاده کنید و یا با تغییر آی پی و پاک کردن اطلاعات قدیمی از گوگل پلی استور، برنامه مورد نظر را از این مارکت دانلود نمایید.

www.appbeep.com

www.digitbin.com

12 نظرات
  1. امیر می گوید

    این همه گفتی که بشه فایل اپتوید دانلود کرد خب تو گوشی یه galaxy store هست تو اون راحت برو اپتوید دان کن خب!!!!
    مشکلش اینه دان میکنی نصبم میشه ولی میخوای باز کنی همینطور لود میمونه باز نمیشه.

  2. Mah$a می گوید

    دمت حاجی!!من برای برنامه در امد زایی برای یوتیوب می خواستم که شد با تغییر ip که حافظشو حذف کردم

  3. زهرا سادات می گوید

    خیییلی ممنون مفید بود

  4. Alijannazari می گوید

    چگونه از گوگل پلی سور بازی GTA7 رو دانلود کنم

  5. جیران می گوید

    سلام برنامه تغییر ip معرفی میکنید؟ ممنون

  6. Maryam می گوید

    من از روش آی پی امتحان کردم. عالی بود. دستتون درد نکنه حالا به اکثر بازی های گوگل پلی دسترسی دارم. خیلی خیلی خیلی ممنون از لطفتون.😄😄😊😊

  7. ایلیار می گوید

    من می خوام بازیplanet zombi2را از فروشگاه گوگل پلی بزنم می نویسه این مورد در کشور شما موثر نیست

  8. فا می گوید

    سلام
    لطفاً ب منم یاد بدین

  9. لاله زاری می گوید

    ممنونم

  10. Mobina می گوید

    خیلی حال کردم خدایی خبر ببینیید

  11. Eli می گوید

    لطفا راهنماییم کنید، یه سری توضییحاتتون رو نفهمیدم راجب اینکه از برنامه های گوشی داده و حافظه پنهان گوگل استور رو که حذف میکنیم از اونجا به بعد رو متوجه نشدم، بازیشو حتما باید ۵ستاره میدادم احتمالا تا اجرا بشه منتها وقتی میرفت گوگل استور مورد یافت نمیشد.
    بازی
    Fall guys ultimate knockout

  12. احمدم می گوید

    سلام میشه یکی بگه چطور برنامه ای که گوگل مسدود کرده رو رفع انسدادش کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.