انیمیشن های جذابی که بهتر است تماشا کنید (IMDb)

انیمیشن (Animation) یا پویانمایی، درواقع نشان‌دهنده تصاویر متحرک است که از طریق روش‌های گوناگونی ساخته می‌شود، در برخی از آن‌ها از رایانه و نرم‌افزارهای رایانه‌ای بهره می‌برند، برخی به‌صورت طراحی دستی انجام می‌شود، مانند سیندرلا و برخی به‌صورت استاپ موشن و یا عروسک‌های خمیری شکل هستند که برای مصارف و اهداف گوناگونی به‌صورت طولانی و یا کوتاه‌مدت ساخته می‌شوند؛ اما به‌طور کلی و رایج، امروزه این انیمیشن‌ها به‌صورت سرگرم‌کننده برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگ‌سال تولید می‌شوند که تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

در این مطلب قصد داریم ۱۶ انیمیشن جذاب را به شما معرفی کنیم. این انیمیشن‌ها به ترتیب از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین انیمیشن‌هایی هستند که سایت IMDb رده‌بندی کرده است. در برخی از توضیحات انیمیشن‌ها، به‌صورت بسیار جزئی خطر اسپویل وجود دارد.

۱. (Incredibles 2 (2018
– انیمیشن، ماجراجویی، اکشن

– رتبه: ۸.۱

– رده‌بندی: PG*

– زمان انیمیشن: ۱۱۸ دقیقه

انیمیشن های جذاب

بعد از ارائه قسمت اول انیمیشن خانواده شگفت‌انگیز در سال ۲۰۰۴ توسط کارگران خلاق این مجموعه برآر برد، بعد از ۱۴ سال، قسمت دوم این انیمیشن جذاب در سال ۲۰۱۸ ارائه شد. این انیمیشن به تهیه‌کنندگی پیکسار و انتشار والت دیزنی پیکچرز در دسترس عموم قرار گرفته است.

به‌طور کلی این خانواده شگفت‌انگیز با کارهای خارق‌العاده‌ای که به‌صورت خدادادی در آن‌ها قرار داده شده است به بشریت و انسان‌ها کمک می‌کنند و این موضوع، بر داستان هر دو قسمت انیمیشن حاکم است.

در نسخه دوم انیمیشن خانواده شگفت‌انگیز، داستان از همان ۱۴ سال پیش شروع می‌شود، گویی زمان زیادی از آن موقع نگذشته است. شرور داستان به نام Underminer به شهر حمله کرده و قصد دزدی از گاوصندوق مرکزی را دارد، اما از دست خانواده شگفت‌انگیز و فروزن فرار می‌کند. در این میان این خانواده تبعیدشده بودند و تنها به جرم شگفت‌انگیز بودن هیچ فعالیتی نداشتند، اما یک خواهر و برادر که نسبت به خانواده شگفت‌انگیزها ارادت خاصی داشته و این کار را از پدرشان به ارث برده بودند، از آن‌ها می‌خواهند دوباره وارد میدان شوند. در این قسمت تصاویر باکیفیت بسیار بیشتری از نسخه سال ۲۰۰۴ ارائه می‌شوند و به جزئیات به‌صورت کاملاً ماهرانه پرداخته شده است.

در این انیمیشن به ابعاد خانوادگی و ارائه دیالوگ‌ها به‌صورت طنز پرداخته شده است که هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان جذاب است. خبر خوب این است که بازی جدیدی بر اساس شخصیت‌های خانواده شگفت‌انگیز به نام Lego Incredibles ساخته شده که وقایع هر دو قسمت را روایت می‌کند.

۲. (Coco (I) (2017
– انیمیشن؛ ماجراجویی، کمدی

– رتبه: ۸.۴

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۰۵ دقیقه

انیمیشن Coco

انیمیشن کوکو، در مورد دنیای رنگارنگ و هیجان‌انگیز آهنگ و موسیقی است که در سرزمین مردگان و جادویی مکزیک اتفاق می‌افتد. این انیمیشن توسط کمپانی پیکسار و استودیوی سینمایی والت دیزنی منتشرشده است.

در این اثر فوق‌العاده شخصیتی به نام میگل ریورا وجود دارد که یک پسر ۱۲ ساله است که تمام عشق و علاقه‌اش در نواختن موسیقی خلاصه می‌شود؛ اما به علت شرایط خاص زندگی، نواختن موسیقی در خانواده آن‌ها ممنوع شده است؛ اما این شخصیت کوچک داستان توانسته موسیقی را بیاموزد و در اوقات بیکاری خود در آن پیشرفت کند. میگل تصمیم می‌گیرد با نواختن موسیقی در مراسم سالیانه استعدادیابی دید و تفکر خانواده‌اش را اصلاح کند اما در این راه اتفاقاتی می‌افتد که بهتر است از اسپویل کردن آن خودداری کنیم. در این انیمیشن ازنظر رنگ‌آمیزی شخصیت‌ها نوآوری رخ‌داده است و در آن یک پیچش داستانی غافلگیرکننده‌ای وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر آن شده و پایان غیرقابل‌پیش‌بینی برای آن رقم‌زده است.

۳. (The Incredibles (2004
– انیمیشن، اکشن، ماجراجویی

– رتبه: ۸

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۱۵ دقیقه

انیمیشن incredibles1

همان‌طور که در ابتدا توضیح دادیم این خانواده شگفت‌انگیز، کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند. سری اول انیمیشن خانواده شگفت‌انگیز در سال ۲۰۰۴ بر روی آنتن رفت که در آن سال با استقبال زیادی روبه‌رو شد و جایزه بهترین انیمیشن اسکار را به دست آورد. این خانواده بنا بر دلایلی باید کارهای قهرمانانه خود را به‌صورت مخفی انجام دهند و در این بین با دشمنان بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند.

۴. (Moana (I) (2016
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه: ۷.۶

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۰۷ دقیقه

انیمیشن موانا

انیمیشن موآنا نمونه‌ای از انیمیشن‌ها جذاب زیبای شرکت والت دیزنی است که در آن شخصیتی دوست‌داشتنی به نام موانا و مائویی نقش آفرینی می‌کنند. موانا دختری ماجراجو است که دوست دارد مانند اجدادش دریانوردی کند، اما رئیس قبیله که در آن ساکن است خارج شدن از جزیره و دریانوردی را به علت طلسمی که در دریا وجود دارد ممنوع کرده است.

در این انیمیشن از ترانه‌ها و موسیقی‌های جذاب استفاده شده است که در کنار شخصیت‌ها و حیوانات دوست‌داشتنی، باعث جذب بیننده به داستان می‌شود.

انیمیشن موانا نمونه‌ای از انیمیشن‌ها با هدف قدرت و ایجاد اعتمادبه‌نفس در دختران است تا به آن‌ها ثابت کند برای پیروزی به یک مرد احتیاج ندارند و برخلاف انیمیشن‌هایی قدیمی که تنها هنر زنان را عشق نشان می‌دادند، در این انیمیشن بر شجاعت، جسارت و قدرت آن‌ها تمرکز می‌کند.

۵. (Sing (2016
– انیمیشن، کمدی، خانوادگی

– رتبه: ۷.۱

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۰۸ دقیقه

انیمیشن sing

انیمیشن سینگ (انیمیشن آواز)، یک اثر کمدی و موزیکال است که توسط کمپانی ایلومینیشن اینترتیمنت (Illumination Entertainment) ساخته شده است. در این داستان یک کولای خوش‌بین به نام باستر مون نقش آفرینی می‌کند که صاحب یک سالن تئاتر است و برای افزایش بازدید کننده‌های تئاتر تصمیم می‌گیرد یک مسابقه خوانندگی راه بیندازد. در این انیمیشن حیواناتی را مشاهده می‌کنید که تصمیم می‌گیرند آواز بخوانند تا این جایزه را که به‌صورت اشتباهی با رقم بالاتری ارائه‌شده است، تصاحب کنند. این انیمیشن شامل ۶۰ آهنگ است که تمامی آن‌ها توسط هنرمندانی سرشناس ساخته شده‌اند. آهنگ ایمان (‌Faith) که توسط آریانا گرانده (Ariana Grande) و استیو واندر (Stevie Wonder) ساخته شده برای گرامی نامزد دریافت جایزه شده بود.

۶. (Isle of Dogs (2018
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه: ۸

– رده‌بندی: PG-13*

– زمان: ۱۰۱ دقیقه

انیمیشن lsle-of-dog

انیمیشن جزیره سگ‌ها، یک اثر استاپ موشن و به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسون و با صداگذاری اسکارلت جوهانسون و ادوارد نورتون است. داستان این انیمیشن به‌صورت خلاصه این است که در یک شهر خیالی ژاپنی، شهردار اعلام می‌کنند تمام سگ‌های ولگرد و خانگی را به علت نوعی بیماری مربوط به سگ‌ها، باید از شهر بیرون شده و به جزیره زباله‌ها منتقل شوند. در این میان پسر شهردار ازآنجاکه به سگ خود علاقه بسیار زیادی داشته به‌صورت مخفیانه به این جزیره می‌رود و در این راستا اتفاقاتی به نمایش گذاشته می‌شود.

البته علاوه بر داستان زیبا جذاب، در برخی از دیالوگ‌ها نویسنده چاشنی طنز را نیز وارد کرده است اما بین طنز و جدیت داستان تعادل برقرار شده و همین موضوع بر جذابیت اثر می‌افزاید؛ بنابراین مطمئناً منتظر جایزه‌های این اثر در اسکار یا گلدن گلاب ۲۰۱۹ باشید.

۷. (Frozen (I) (2013
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه: ۷.۵

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۰۲ دقیقه

انیمیشن frozen

انیمیشن فروزن یا منجمد نمونه‌ای از انیمیشن‌های پرفروش و محبوب والت دیزنی است که در مورد آن نقدهای منفی و مثبت زیادی نوشته‌شده است. این انیمیشن درزمینهٔ موسیقی و انیمیشن توانسته دو جایزه اسکار دریافت کند.

انیمیشن فروزن داستان دو دختر به نام السا و آنا است که السا به دلیل قدرتی که در منجمد کردن دارد و به دلیل آسیب رساندن ناخواسته به خواهرش آنا، در یک اتاق در بسته زندانی است؛ اما در ادامه اِلسا باعث می‌شود سرزمینشان منجمد شود و به جنگل فرار می‌کند و خواهرش آنا تصمیم می‌گیرد به دنبال السا برود و وی را پیدا کرده و تابستان گرم را به شهرشان برگرداند. در کنار این دو خواهر شخصیت‌های فرعی دیگری نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها یک آدمک برفی پرحرف است که اولاف نام دارد که باعث شده چاشنی طنز به انیمیشن وارد شود. این انیمیشن به‌صورت کامل باکیفیت و با گرافیک بالا صحنه‌های جذابی مانند منظره‌های برفی را به نمایش می‌گذارد که بیننده را مجذوب خواهد کرد. خبر خوب این‌که نسخه دوم انیمیشن نیز در راه است.

۸. (Inside out (I) (2015
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه:۸.۲

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۹۵ دقیقه

انیمیشن Inside-Out

انیمیشن Inside out که برخی آن را به اسم “انیمیشن ظاهر و باطن ” و یا “انیمیشن درون ” می‌شناسند؛ توسط استودیوهای پیکسار ساخته شده و توسط والت دیزنی پیکچرز در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۵ عرضه شد. شخصیت اصلی داستان دختری به نام رایلی آیت که بنا به دلایل کاری به همراه پدر و مادرش به سان‌فرانسیسکو منتقل شده‌اند. به همین دلیل او از دل کندن از منطقه قبلی و دوستانش بسیار ناراحت است و این افکار در قالب ۵ احساس متفاوت در ذهن او شکل می‌گیرد. این احساسات شامل حس زرد، خوشحالی مثبت (با صدای ایمی پولر)، غمگین آبی (با صدای فیلیس اسمیت)، ترس بنفش (بیل هادر)، خشم سرخ (لوئیس بلک) و انزجار سبز (میندی کالینگ) که در قالب شخصیت‌های کارتونی ارائه‌شده و نحوه تعامل آن‌ها، داستان انیمیشن را رقم می‌زنند. احساس شادی، احساس اصلی و مهم‌ترین احساس رایلی است که سعی می‌کند تا تمام مسائل را به‌گونه‌ای مثبت نگه دارد، اما در این میان احساسات دیگر مانند ناراحتی، ترس، خشم و انزجار، برای کنار آمدن با یک شهر، خانه و مدرسه جدید تضادهایی را به وجود می‌آورند. در این انیمیشن از اصول و فرایندهای روانشناسی استفاده شده است و بیشتر فوکوس داستان بر روی تغییرات ذهنی رایلی صورت می‌گیرد.

۹. (Zootopia (2016
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه:۸

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۰۸ دقیقه

انیمیشن zoootpia

انیمیشن زوتوپیا، یکی از آثار کمپانی دیزنی است که این بار بدون مشارکت پیکسار ساخته شده است. زوتوپیا درواقع بیانگر منطقه‌ای است که در آن حیوانات در کنار یکدیگر در حال زندگی هستند و در این میان یک خرگوش به نام جودی هپس در آرزوی پلیس شدن در اداره پلیس شهر زوپوتیا روزگار خود را می‌گذارند؛ و بالاخره به این آرزو خود می‌رسد اما به او مأموریت‌های ساده و کسل باری می‌دهند تا از پس آن‌ها بربیاید و خطری او را تهدید نکند؛ اما در ادامه داستان، اتفاقات هیجان‌انگیز برای این مأمور پلیس کوچک پیش می‌آید. در این انیمیشن علاوه بر مسائل خانوادگی رایج در سایر انیمیشن‌ها، به مسائل بشردوستانه نیز پرداخته شده و این کار به‌عنوان نقطه قوت آن محسوب می‌شود. در این انیمیشن تفاوت‌های نژادی نشان داده می‌شود و انیمیشن سعی دارد نشان دهد که به‌راحتی می‌توان در یک جامعه با نژادهای مختلفی به‌خوبی زندگی کرد. در این اثر هر حیوان نشان‌دهنده یک نژاد است و انتخاب هر حیوان به‌عنوان یک گروه خاص از انسان‌ها بسیار بحث‌برانگیز خواهد بود که در حوصله این مطلب نمی‌گنجد. این انیمیشن در ارائه تصاویر و موضوعات خود از طنز نیز استفاده کرده و لحظات زیبا و خنده‌آوری را برای بینندگان خلق می‌کند.

۱۰. (Wreck-It Ralph (2012
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه:۷.۷

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۰۱ دقیقه

انیمیشن Wreck-It Ralph

انیمیشن رالف خرابکار، یک انیمیشن خانگی دیزنی است که به‌زودی نسخه دوم آن تحت عنوان “رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲” وارد بازار خواهد شد.

رالف یکی از شخصیت‌های بد بازی‌های رایانه‌ای است که ۳۰ سال است شکست‌های همیشگی را لمس کرده و به همین علت منزوی‌شده و کسی او را دوست ندارد، در مقابل شخصیتی به نام فیلیک در این بازی‌ها موردعلاقه تمام کاربران است. در این میان رالف تصمیم می‌گیرد که به شخصیت خوب و دوست‌داشتنی تبدیل شود؛ و در این راستا وارد یک بازی (وظیفه‌ی قهرمان (Hero’s Duty)) جنگی می‌شود تا بتواند به این هدف خود برسد. رالف در این بازی به مدال می‌رسد اما با رؤیایی با شخصیت‌های بد آن بازی، اتفاقاتی برای او می‌افتد و این کار باعث آشوبی در جهان او می‌شود. در این راستا او به همراه ویروس این بازی به سرزمین بازی شکرشتاب (Sugar Rush) واردشده و با دختربچه‌ای به نام ونلوپه (Vanellope) آشنا می‌شود. در این راستا اتفاقاتی برای او می‌افتد که درنهایت تصمیم می‌گیرد از آرزوی و خواسته خود چشم‌پوشی کرده و به‌عنوان شخصیت منفی به زندگی خود ادامه دهد اما این بار سبک دیگری از زندگی را امتحان کند. این انیمیشن این پیام را به دنبال دارد که می‌توان ذات بد را تغییر داد و هیچ‌چیز بد مطلق و یا خوب نیست.

۱۱. (Spirited Away (2001
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه:۸.۶

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۲۵ دقیقه

انیمیشن Spirited-Away

انیمیشن شهر اشباح، با نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی و یکی از محصولات استودیو جیبلی است. در انیمیشن شهر اشباح، شخصیتی قهرمانی به نان چهیروی نوجوان سفری را آغاز می‌کند. در ابتدا او به همراه پدر و مادرش قصد مهاجرت به شهری دیگری دارند که در راهشان با یک شهر عجیب‌وغریب روبه‌رو می‌شوند. پدر و مادر او با خوردن غذاهای یک فروشگاه به خوک تبدیل می‌شوند و حالا چهیروی تنها در این شهر گیر افتاده است. او تنها فردی از کارکنان گرمابه خدایان است که به دنبال پول و مادیات نیست و همین ویژگی او باعث جلب‌توجه یکی از اشباح سرگردان به او می‌شود؛ و با کمک او می‌توانند کارهای خارق‌العاده برای نجات از شهر انجام دهند.

این انیمیشن موفق به کسب خرس طلایی جشنواره برلین و بهترین انیمیشن جایزه اسکار در سال ۲۰۰۲ شده است.

۱۲. (Your Name (2016
– انیمیشن، درام، تخیلی

– رتبه:۸.۴

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۱۰۶ دقیقه

انیمیشن Your-Name

انیمیشن نام تو، به نویسندگی و کارگردانی ماکوتو شینکای است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این اثر دنیای واقعی را با تخیلی زیبا به نمایش می‌گذارد. در این انیمیشن دو نوجوان دختر و پسر به نام‌های تاکی و میتسوها ایفا نقش می‌کنند که متوجه می‌شوند به شکل عجیبی با هم در ارتباط هستند و در قالب بدن‌های یکدیگر از خواب بیدار می‌شوند. این انیمیشن محتوای عاشقانه دارد و درنهایت به یک رابطه عاطفی منجر می‌شود.

انیمیشن Your Name، همان‌طور که از نام آن مشخص است، در جست‌وجوی یک اسم و نام جریان دارد. در یک سکانس دو نوجوان تصمیم می‌گیرند تا نام یکدیگر را بر روی دست هم بنویسند تا همدیگر را فراموش نکنند، تاکی‌  به‌جای نام خود واژه «دوستت دارم» را جایگزین کرده و میتسوها فرصت نوشتن نامش را پیدا نمی‌کند. پس‌ازاین که میتسوها از خاطر تاکی‌کُن پاک می‌شود، او از تمام اتفاقات گذشته به دنبال یک نام می‌گردد و این داستان بر همین مبنا ادامه پیدا می‌کند.

۱۳. (Up (2009
– انیمیشن؛ ماجراجویی؛ کمدی

– رتبه:۸.۳

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۹۶ دقیقه

انیمیشن up

انیمیشن آپ (انیمیشن بالا) یک محصول آمریکایی ساخته استودیو پیکسار که به‌طور مشترک با کمپانی “Walt disney” ارائه‌شده است. این انیمیشن روایتگر رویای یک پیرمرد بادکنک فروش است که سرانجام به تحقق می‌رسد. او خانه خود را با بادکنک‌های بسیاری زیادی جابه‌جا کرده و به سمت شهر رؤیایی خود یعنی “آبشار بهشت ” می‌رود. درواقع او بعد از مرگ همسرش تصمیم می‌گیرد به رؤیا مشترک او و همسرش را جامعه عمل بپوشاند و به آبشار بهشت برود و در آنجا با قهرمان دوران کودکی خود (چارلز) آشنا می‌شود که باورهای او را دستخوش تغییر می‌کند. در این سفر یک پسربچه راسل و یک سگ و پرنده نیز با او همراه می‌شوند. سلسه مراتب داستانی و محتوای این انیمیشن از نکات قوت آن محسوب می‌شود.

این کار در سال ۲۰۰۹ نامزد دریافت ۵ اسکار شد که ۲ جایزه از ۵ جایزه را درزمینهٔ «بهترین انیمیشن» و «بهترین موسیقی» از آن خود کرد. این انیمیشن نامزد دریافت ۲۷ جایزه درزمینهٔ مختلف است و ۳۴ جایزه دیگر را نیز از آن خود کرده است.

۱۴. (Hotel Transylvania (2012
– انیمیشن، کمدی، خانوادگی

– رتبه:۷.۱

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۹۱ دقیقه

انیمیشن hotel-transylvania-2012

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت سونی اکران شد و به‌سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرد که بعدازآن نسخه دوم و سوم نیز طی سال‌های بعد از انتشار نسخه اول، وارد بازار شد. اکنون نسخه سوم هتل ترانسیلوانیا در حال پخش است که بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

این انیمیشن روایتگر یک هتل عجیب‌وغریب است که توسط کنت دراکولا ساخته شده که در آن هیولاهای بسیار زیادی سکونت دارند. این هیولاها می‌توانند در این هتل به‌دوراز انسان‌ها و فعالیت‌های آن‌ها، زندگی آرامی داشته باشند اما همه‌چیز با ورود یک پسربچه به نام جانی به هتل تغییر می‌کند. در این انیمیشن دراکولا که همان مؤسس هتل است سعی می‌کند دخترش را قانع سازد تا از هتل خارج نشد و وارد دنیای انسان‌ها نشود. در ادامه و طی نسخه‌های ۲ و ۳ بین دختر دراکولا و جانی اتفاقاتی به وجود می‌آید و ادامه داستان را رقم می‌زند. موسیقی در این انیمیشن بسیار جذاب و دل‌نشین است و استفاده از صداپیشگانی مانند آدام سندلر، اندی سمبرگ و سلنا گومز باعث جذابیت بیشتر داستان شده است.

۱۵. (Monsters, Inc. (2001
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه:۸.۱

– رده‌بندی: PG

– ۹۲ دقیقه

انیمیشن Monsters-Inc

انیمیشن شرکت هیولاها، یک اثر به یاد ماندنی از کارگردانی پیت داکتر و محصول سال ۲۰۰۱ شرکت آمریکایی استودیو انیمیشن پیکسار می‌باشد. این انمیشن شرکت هیولاها را نشان می‌دهد که با ایجاد کابوس‌هایی برای کودکان می‌توانند بقا داشته باشند. هرچقدر کودکان در کابوس‌هایشان بیشتر بترسند انرژی منتشرشده از آن باعث بقای دنیای هیولاها خواهد شد. درواقع جهان انسان‌ها و هیولاها مجزا شده و تنها از طریق خواب با هم در ارتباط است. در این میان دختربچه‌ای وارد شرکت شده و آینده آنجا را به خطر می‌اندازد و همه در تکاپوی دستگیری دختربچه هستند. در این میان دو هیولا به نام سالیوان و مایک تصمیم می‌گیرند تا کودک را نجات دهند. در ادامه بین سالی و کودک رابطه عاطفی ایجادشده و دید او از کودکان و دنیای انسان‌ها تغییر می‌کند. شخصیت‌های به‌کاررفته در این انیمیشن بسیار دوست‌داشتنی و موزیک زیبایی در آن جریان دارد.

۱۶. (The Boss Baby (2017
– انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

– رتبه: ۶.۳

– رده‌بندی: PG

– زمان: ۹۷ دقیقه

انیمیشن The-Boss-Baby

انیمیشن بچه رئیس، یک اثر آمریکایی به کارگردانی تام مک‌گراث و نویسندگی مایکل مک‌کولرز است که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۷ اکران شد.

در این انیمیشن یک پسربچه به نام تیم نقش آفرینی می‌کند که همراه پدر و مادرش زندگی خوبی دارد تا اینکه سروکله یک نوزاد کت‌وشلوار پوش پیدا می‌شود تا همبازی تیم شود؛ اما تیم وجود این کودک را نوعی مانع بری دریافت تمام عشق پدر و مادرش می‌داند. این داستان ادامه پیدا می‌کند تا تیم متوجه ماهیت غیرعادی نوزاد می‌شود که برای اهداف دیگری وارد خانه آن‌ها شده است.

یکی از مواردی که در این انیمیشن به آن پرداخته شده، ایجاد انگیزه خانواده‌ها به بچه آوردن و کنار گذاشتن نگهداری از حیوانات خانگی است که با تقابل دو شرکت بیبی کورپ (کارخانه زادوولد نوزادان) و پاپی کو (شرکت پرورش و فروش سگ‌های خانگی) صورت می‌پذیرد.

نکته (*):

رده‌بندی PG: مخفف Parents Strongly Cautioned به معنی تذکر به والدین است که محتوای انیمیشن در برخی موارد برای بچه‌های زیر ۱۳ سال نامناسب است. درواقع در این فیلم‌ها خشونت و س ک س وجود ندارد اما حاوی مقادیری صحنه عاشقانه و مواد مخدر است.

رده‌بندی PG-13: این رده‌بندی به کودکان زیر سن ۱۳ سال اجازه نمی‌داد تا بدون حضور پدر و مادر خود به سینما بیایند و یا انیمیشن و فیلم را ببیند. در این رده ممکن است اعمال خشونت‌آمیز در فیلم و انیمیشن مشاهده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.