دو راهی آیفون XS و آیفون XS max؟

دلایل برتری آیفون XS (ایکس اس) بر آیفون XS Max (ایکس اس مکس)
اپل امسال، سه محصول جدید خود به نام‌های آیفون XS، آیفون XS Max، و آیفون XR را ارائه کرده است. اگر قصد خرید آیفون XS، آیفون XS Max را دارید و بر سر دوراهی مانده‌اید بهتر است مقاله زیر را دنبال کنید. در این مطلب قصد داریم دلایل برتری آیفون XS را ذکر کرده و با ۹ دلیل اثبات کنیم که آیفون XS از آیفون XS Max بهتر است.

آیفون XS نسبت به آیفون XS Max مقرون‌به‌صرفه است
آیفون XS نسبت به همتای بزرگ‌تر خود، ارزان‌تر است و تفاوت قیمت آن به صد تا دویست دلار می‌رسد و شما با خرید آیفون XS حداقل صد دلار صرف جویی می‌کنید. صد دلار ممکن است در نگاه اول ناچیز باشد اما این نکته را در نظر بگیرید که شما در هنگام خرید گوشی همراه باید هزینه‌ای را بابت ضمانت، برنامه‌های شخص ثالث و … بپردازید که در این شرایط، صد لار می‌تواند بسیار مهم باشد، مخصوصاً در کشور ما که هرروز با نوسانات دلار مواجه هستیم.

آیفون XS دارای همان کیفیت صفحه‌نمایش آیفون XS Max است، اما در اندازه‌ای که برای اکثر مردم قابل‌کنترل تر می باشد
آیفون XS و XS Max هر دو دارای صفحه‌نمایش OLED فوق‌العاده با تکنولوژی “Super Retina” است، درواقع همان تراکم پیکسل، و نسبت کنتراست را ارائه می‌دهد، درواقع همه‌چیز مشابه است. تنها تفاوت صفحه‌نمایش این دو گوشی، بر روی اندازه صفحه‌نمایش آن می‌باشد و شما با انتخاب هرکدام، کیفیت و ویژگی خاصی را از دست نمی‌دهید. در واقع اپل در رزولوشن‌های این دو مدل اندکی تفاوت لحاظ کرده است اما با توجه به اندازه صفحه، تراکم پیکسلی آنها مشابه می باشد.

– آیفون XS: 1125 x 2436 پیکسل (تراکم ۴۵۸ ppi)
– آیفون XS Max: 1242 x 2688 پیکسل (تراکم ۴۵۸ ppi)

برای بیشتر افراد اندازه آیفون XS بیشتر قابل‌کنترل و متناسب است

آیفون

افرادی که دست‌های بزرگ‌تری دارند و یا می‌توانند با دو دست از گوشی استفاده کنند به سمت آیفون XS Max می‌روند. زیرا در بسیاری از بررسی‌ها استفاده از آیفون XS Max با یک دست اندکی مشکل است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در آیفون XS بیشتر از مدل‌های قبلی است و این باعث می‌شود زیبایی گوشی چند برابر باشد.  البته این نسبت در آیفون XS Max به مقدار خیلی جزئی بیشتر است.  بنابراین اگر به صفحه نمایش‌های بزرگ علاقه ندارید دور XS Max را خط بکشید. گفتنی است که آیفون XS با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی و آیفون XS Max با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی ارائه می‌شود.

– نسبت صفحه نمایش به بدنه در آیفون XS: 82.9 درصد

– نسبت صفحه نمایش به بدنه در آیفون XS Max: 84.4 درصد

آیفون XS نسبت به همتای بزرگ‌تر خود آیفون XS Max سبک‌تر است
شما ممکن است در هنگام خرید گوشی به وزن آن توجه نکنید. اما وزن گوشی بسیار مهم است. شما این وسیله را تمام‌ روز در جیب، کیف و یا در دست خود نگه می‌دارید، آن را در کنار گوشتان قرار داده و چندین ساعت مکالمه می‌کنید در این صورت وزن بالای گوشی در کنار اندازه بزرگ‌تر ممکن است شما را خسته کرده و کنترل بر روی گوشی را کمتر کند.

– آیفون XS: 177 گرم وزن دارد.

– آیفون XS Max: 208 گرم وزن دارد.

آیفون XS و آیفون XS Max از تراشه یکسانی استفاده می‌کنند
خرید گوشی بزرگ‌تر به این معنی نیست که شما عملکرد بهتری را دریافت می‌کنید، آیفون XS و XS Max هر دو از تراشه A12 Bionic شرکت اپل استفاده می‌کنند، که شامل پردازنده ۶ هسته‌ای که شامل ۲ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف استفاده می‌کند. هسته‌های قدرتمند A12 Bionic نسبت به A11 حدود ۱۵ درصد سریع‌تر و ۴۰ درصد بهینه‌تر است؛ درحالی‌که هسته‌های کم‌مصرف، حدود ۵۰ درصد بهینه‌تر از گذشته عمل می‌کنند. پردازنده‌ی جدید اپل همانند گذشته، موتور عصبی هشت هسته‌ای مجزایی را برای پردازش‌های مربوط به یادگیری ماشین دارد.

دوربین اصلی هر دو آیفون به‌صورت کاملاً مشابه طراحی شده است

آیفون

مشخصات بالا را مشاهده کنید به معنای واقعی کلمه هیچ تفاوتی بین دوربین‌های اصلی آیفون XS و آیفون XS Max مشاهده نمی‌شود.

دوربین سلفی آیفون XS و آیفون XS max کاملاً مشابه طراحی شده‌اند

آیفون

در این قسمت باز مشاهده می‌کنید که دوربین‌های سلفی گوشی آیفون XS و آیفون XS Max با فناوری کاملاً مشابه طراحی و تولید شده‌اند.

بنابراین درصورتی‌که کیفیت دوربین برای شما اهمیت دارد و شما از آیفون بیشتر برای عکس‌برداری و ثبت خاطراتتان استفاده می‌کنید، می‌توانید با خرید XS، در بودجه خود صرفه‌جویی کرده و گوشی خوش‌دست‌تری را بخرید.

آیفون XS و آیفون XS Max مجهز به یک استاندارد ضد آب هستند

آیفون

گمان نکنید با خرید گوشی بزرگ‌تری، می‌توانید از قابلیت ضد آب برتری استفاده کنید. اپل تصمیم گرفته است در هر دو گوشی از یک استاندارد ضد آب، IP68 استفاده کرده است. شما می‌توانید هر دو مدل آیفون را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری آب قرار دهید؛ مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

آیفون XS و آیفون XS Max دو سیم‌کارته هستند و از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند
تمام آیفون‌های جدید، ازجمله آیفون XR، با ویژگی جدید دو سیم‌کارت کار می کنند که به شما اجازه می‌دهد تا در کنار نانو سیم‌کارت از یک سیم‌کارت الکترونیکی یا eSIM نیز استفاده کنید. داشتن دو سیم‌کارت در آیفون این امکان را فراهم می کند که شما دو شماره تلفن داشته باشید و به چندین حامل یا شبکه متصل شوید که برای مسافرت و یا افرادی که از دو سیمکارت استفاده می کنند، بسیار  ایدئال است.

آیفون XS و آیفون XS Max مجهز ios12 هستند
مهم نیست که چه گوشی خریداری می کنید، آیفون XS یا XS Max؛ هر دو گوشی از  نسخه iOS 12، فروشگاه Appو موارد امنیتی یکسانی استفاده می کنند و در آینده به‌روزرسانی‌های مشابه ای از شرکت دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:ویژگی های شگفت انگیز iOS12، نسخه جدید سیستم عامل اپل

درنهایت می‌توانید جدول زیر را به‌صورت خلاصه‌وار مشاهده کنید و قابلیت‌های این دو گوشی را مقایسه نمایید. چیزی که در تحلیل‌ها ما از قلم افتاد ظرفیت باتری دو گوشی است.  باید عادلانه به این موضوع نگاه کرد، گوشی آیفون XS Max به علت اندازه بزرگ‌تر بدنه، از باتری بزرگ‌تری استفاده می‌کند، درنتیجه قدرت باتری آن نیز بیشتر است. اما شما می‌توانید از گوشی XS استفاده کرده و از قدرت باتری آن نیز شگفت‌زده شوید.

iPhone XS Max

iPhone XS

 ۱۵۷.۵x 77.4 x 7.7 mm

 ۱۴۳.۶x 70.9 x 7.7mm

ابعاد

۲۰۸ گرم ۱۷۷ گرم

وزن

۶.۵ اینچ ۵.۸ اینچ

سایز صفحه‌نمایش

۲۶۸۸×۱۲۴۲ پیکسل

 

۲۴۳۶×۱۱۲۵ پیکسل

 

رزولوشن تصویر

سوپر امولد

Retina HD OLED

سوپر امولد

Retina HD OLED

نوع پانل

Ios12 Ios12

سیستم‌عامل

۶۴/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ۶۴/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت

فضای ذخیره‌سازی

خیر خیر

کارت حافظه

Apple A12 Bionic Apple A12 Bionic

پردازنده

۴ گیگابایت ۴ گیگابایت

رم

دوگانه ۱۲+۱۲ مگا پیکسلی دوگانه ۱۲+۱۲ مگا پیکسلی

دوربین اصلی

۷ مگا پیکسل ۷ مگا پیکسل

سلفی

۴K در ۲۴, ۳۰, یا ۶۰fps. 1080p در ۳۰, یا ۶۰fps. OIS. ۴K در ۲۴, ۳۰, یا ۶۰fps. 1080p در ۳۰, یا ۶۰fps. OIS.

ویدئو

۵.۰ ۵.۰

نسخه بلوتوث

لایتینگ لایتینگ

پورت

خیر خیر

اثر انگشت

IP68 IP68

استاندارد ضد آب

۳,۱۷۴mAh(شارژ سریع و وایرلس) ۲,۶۵۸mAh(شارژ سریع و وایرلس)

باتری

T-Mobile, AT&T, Verizon, Sprint T-Mobile, AT&T, Verizon, Sprint

شبکه

رتبه اول رتبه دو

رده‌بندی قیمتی

سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره‌ای سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره‌ای

رنگ بدنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.