بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) یک روش خوب برای جذب مصرف کننده

تعربف بازیابی ویدئوی یا همان ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) پیچیده نیست ، در واقع ویدئو مارکتینگ به زبان ساده استفاده از ویدئو برای تبلیغ و بازاریابی برند می‌باشد . درواقع شما  یک ویدئو تبلیغاتی  از کالا و خدماتتان تهیه می‌کنید و آن را با روش‌های گوناگونی نشر می‌دهید. سال‌ها است ویدئوها به بخش مهمی از مجموعه بازاریابی تبدیل شده‌اند، اما بازاریابان، امروزه بیشتر از قبل به اهمیت آن پی برده‌اند.

طبق آمار در سال ۲۰۱۶ محبوبیت ویدئوها تبلیغاتی بالاتر رفت و در سال ۲۰۱۷ به یکی از تکنیک‌های بازاریابی تبدیل  شد و در سال ۲۰۱۸ ویدئوها از یک تاکتیک بازاریابی به یک استراتژی کلان کسب و کار تبدیل شده‌اند.

استفاده از ویدئوها یک ترفند خوب برای SEO سایت (بهینه سازی موتور جست و جو) است.

بازاریابی ویدئویی

استفاده از ویدئوها در محتوای سایت، می‌تواند در رتبه بندی سایت شما تأثیر داشته باشد، میزان کلیک و ترافیک سایت شما را بیشتر کرده و محصولات و محتوا را در معرض دید قرار دهد. یوتیوب دومین موتور جست موجود بعد از گوگل است و این  نشان می‌دهد یک ویدئو چقدر می‌تواند در جذب مخاطب تأثیر داشته باشد. در یک مطالعه صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که  مصرف کنندگان در خرید آنلاین، بعد از مشاهده ویدئوها مربوطه ، ۵۷ درصد بیشتر از سایر مصرف کنندگان محصول مورد نظر را خریداری کردند. تا سال ۲۰۲۱، بیش از ۸۰ درصد کل ترافیک وب سایت‌ها را ویدئوها تشکیل خواهد داد.

ویدئوها راحت‌تر در دسترس هستند.
ویدئو یک فرمت جذاب  و متنوع است،  که نه تنها تصویر و صدای واقعی را در اختیار ما قرار می‌دهد بلکه در همه سیستم عامل‌ها قابل اجرا است. امروزه پلتفرم‌های بسیار زیادی برای بازاریابی ویدئویی وجود دارد، یوتیوب، پخش تلویزیونی، بردهای ویدئویی و بازاریابی خیابانی ، بنابراین می‌بینید که  دست شما باز است. در واقع با استفاده از تلفن‌های هوشمند مصرف کنندگان در هر زمان و هر جا می‌توانند ویدئوهای آنلاین ببیند. در محتوای ویدئو افراد معمولی نیز می‌توانند آن را به اشتراک بگذارند و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

ویدئو تأثیر گذار ترند.

بازاریابی ویدئویی

مطالعات نشان می‌دهد میزان تأثیر اطلاعاتی که در عین حال دیده و شنیده می‌شود تا ۸۰ درصد بیشتر است. این تأثیر در اطلاعاتی که صرفاً دیده می‌شوند،  تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و در مورد اطلاعات شنیداری به ده درصد می‌رسد. بنابراین ترکیب بصری و صوتی بسیار عالی است.

ویدئو برانگیزانده احساسات است.
با استفاده از ویدئو شما می‌توانید برای یک مفهوم، تصویر در نظر گرفته و آن را در ذهن خود قرار دهید. از این طریق قسمت عاطفی مغز بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد، ارتباط احساسات انسان از طریق ویدئو بسیار بیشتر از متن است.

تهیه ویدئو ارزان‌تر است.
شما به آسانی می‌توانید با استفاده از گوشی‌های هوشمند این ویدئوها را ضبط کرده و سپس با استفاده از نور و ویرایش آن ، یک ویدئو خوب تهیه کنید.

رقابت پذیری بیشتر می شود.
۸۱ درصد بیزنس ها از ویدئو در بازاریابی خود استفاده می‌کنند.  یک ویدئو کوتاه و منحصر به فرد  به راحتی می‌توانند اطلاعات را به کاربران منتقل کند. شما می‌توانید این ویدئوها را به صورت سرگرم کننده تولید کنید و از این طریق کاربران بیشتری را جذب کرده و انگیزه تماشای این ویدئوها را در انها بیشتر کنید. شما با سفارشی کردن موسیقی، صدا، … می‌توانید ویدئو را جذاب‌تر کنید.

قابلیت پخش زنده در این ویدئوها می‌تواند بسیار تأثیرپذیر باشد.

بازاریابی ویدئویی

ویدئوهای پخش زنده  تا سال ۲۰۲۱، ۱۳ درصد از ترافیک سال ۲۰۲۱ را شامل می‌شوند. اگر  در حرفه بازاریابی دیجیتالی هستند بهتر است با نحوه تولید ویدئوهای زنده در اینستاگرام و فیسبوک آشنا شوید.   البته این قابلیت تنها ۲۴ ساعت قابل ذخیره سازی است، بنابراین بیشتر برای تجربه حس و زمان واقعی استفاده می‌شود. بنابراین بهتر است از این قابلیت برای تبلیغ  حساس به زمان و تخفیف‌ها با مدت زمان محدود استفاده کنید.

ویدئوها قابل پیگیری هستند.
تصور  کنید،  از محتوای سنتی برای بازاریابی محصول خود استفاده می‌کنید، چند نفر آن را می‌خوانند، به کدام پاراگراف بیشتر توجه می‌کنند،  این تخمین‌ها در محتوای سنتی امکان پذیر نیست. اما در صورتی که از بازاریابی ویدئویی استفاده کنید کارشناسان می‌توانند متوجه شوند تا کجای ویدئو را تماشا کرده‌اید، چند نفر آن را به طور کامل دیده‌اند و چند نفر وارد صفجه شده و ویدئو را نگاه نکرده‌اند.  بنابراین در مقایسه با متن ، توانایی پیگیری در ویدئوها بیشتر است.

ویدئوها می‌توانند حاوی محتوای آموزشی و اطلاع رسانی باشند.
۹۷ درصد بازاریابان ادعا می‌کنند که ویدئو می‌تواند اطلاعات سودمندی در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

امروزه استفاده از اینترنت بسیار رواج پیدا کرده است و کمتر کسی از سایر رسانه‌ها استفاده می‌کند بنابراین شما با تولید ویدئوهای خوب آموزشی و اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات خود می‌توانید مخاطب را  جذب کنید.

استفاده از بازاریابی ویدئویی در تبلیغات مستلزم تحقیق در بازار، تجزیه و تحلیل رقابتی،  و جمع آوری  علاقه و تمایل بازار هدف است. وقتی شما این اطلاعات را در اختیار دارید می‌توانید بازاریابی ویدئویی خود را به بهترین شکل انجام دهید.

مخاطبان شما دوست دارند چه محتوایی را ببیند، بشنوند و یا احساس کنند؟؟ بعد از ان باید به دنبال شرکت‌ها و افراد متخصص برای ساخت ویدئو باشید.  ویدئوهایی که زمان کوتاه اما کیفیت خوب و قابل قبولی داشته باشند. ویدئوها  نوع متنوع‌تری  از محتوا هستند.  وقتی محصول جدید تولید می‌شود شرکت‌های معتبر در ابتدا یک ویدئو کوتاه از آن را منتشر می‌کنند.

  • ویدئوهای حاوی توضیحات می‌توانند در مورد محصول یا خدمات شما و دستورالعمل‌ها و خدمات پس از فروش  و کل برنامه‌های کاربردی توضیح دهند.
  • ویدئوهای مصاحبه‌ای در مورد مکالمه یک فرد مهم و یا تاثیرگذار و یا مصرف کنندگانی هستند که با استفاده از این محصول و خدمات به رضایت کامل رسیده‌اند،  مثلاً شما می‌توانید با یک کارشناس مصاحبه کرده و از او بخواهید در مورد محصول یا خدمات شما صحبت کنند.  علاوه بر این می‌توانید از صوت ویدئو به عنوان فایل صوتی نیز استفاده نمایید.
  • بررسی تخصصی محصول که توسط کارشناسان شرکت انجام می‌شود.
  • ویدئو پخش زنده بهترین شانس برای نزدیک شدن به مخاطبین است که برای این منظور می‌توانید از لایو اینستاگرام نیز استفاده کنید.

خب تا اینجا با اهمیت ویدئوها در بازاریابی و تبلیغ محصولات آشنا شدید، در این قسمت می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های این ویدئوها بیشتر حرف بزنیم:

در ابتدا باید طول ویدئو را انتخاب کنید، اندازه زمان ویدئو در پلتفرم‌های مختلف متفاوت است:

  • اینستاگرام: ۱ دقیقه ( باتازگی قابلیت IGTV در اینستاگرام ارائه شده است که با استفاده از آن می‌توانید ویدیوهایی بالاتر از ۶۰ ثانیه در اینستاگرام آپلود نمایید. این قابلیت به کاربران اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا ویدیوهایی تا مدت زمان ۶۰ دقیقه را در اینستاگرام آپلود کنند.)
  • توئیتر: ۴۵ ثانیه
  • فیسبوک: یک دقیقه
  • یوتیوب: دو دقیقه

کیفیت انتخابی شما نیز باید مناسب باشد، برای تماشای ویدئو چند کیفیت مناسب در نظر بگیرد تا افرادی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، از کیفیت‌ها پایین‌تر آن استفاده کنند. در صورتی که فیلم شما به یک زبان دیگر است برای آن زیر نویس قرار دهید.

نتیجه گیری:
اعتماد کلید ایجاد روابط قوی و طولانی مدت با مصرف کننده است، شما با طراحی ویدئوهای و انتشار آن در وب سایت و شبکه اجتماعی به صورت موثرتر می‌توانید این اعتماد را به وجود بیاورید، افراد بسیار زیادی این ویدئوها را مشاهده کرده و به اشتراک می‌گذارند.

ویدئو یکی از محبوب‌ترین فرم محتوا در جهان است،  مردم تمایل دارند، در بازاریابی ، محصول را در زندگی واقعی‌شان ببیند؛ تا بهتر بتوانند آن را بررسی نمایند. بنابراین ویدئوها می‌تواند این شانس را در اختیار کاربران قرار دهد. ۹۰درصد مصرف کنندگان  با مشاهده ویدئو ، تصمیمم به خرید می‌گیرند که این رقم در مقایسه با سایر رو شها بازاریابی بسیار بیشتر است.

فناوری دائماً در حال پیشرفت است،  این پیشرفت برای بازاریابی ویدئویی بسیار مطلوب می‌باشد..  شما می تواندی با استفاده از فناوری این ویدئوها را در گوشی همراه خود مشاهده کنید. بنابراین بازاریابان فرصت بهتر و بیشتری  برای تولید ویدئوهای جذاب دارند.  ویژگی‌هایی مانند پخش خودکار ویدئو در فیسبوک و اینستاگرام این فرصت رابرای شما فراهم می‌کنند.

.این چند دلیل، همراه با صدها دلیل دیگر می‌تواند اهمیت ویدئوها در تبلیغات و تولید محتوا را نشان دهد، به همین دلیل است که باید  در سال جدید، محتوای ویدیویی را در برنامه بازاریابی خود برای سال جدید بگنجانید، پس بهتر است دست به کار شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.