با این ۲۰ قابلیت؛ از زن بودن خود لذت ببرید

زنان با توجه به جامعه و فرهنگی که در آن زندگی می‌کنند، ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشند و احساس کنند که در حق آن‌ها کوتاهی شده است. اما در این مطلب قصد داریم با ارائه دلایلی به شما ثابت کنیم که زن بودن بسیار لذت‌بخش‌تر است و شما می‌توانید از زن بودن خود بیشتر لذت ببرید.

آستانه تحمل درد بالاتر
زنان به وجود آورنده انسان‌ها هستند و اتفاقاتی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد که آستانه دردشان را بالاتر می‌برد. زنان به‌صورت طبیعی تحمل درد بالاتری دارند. مثلاً در مورد درمان‌های دندان‌پزشکی تحمل زنان بیشتر است. ازآنجایی‌که زنان دارای آستانه درد هستند، آن‌ها می‌توانند از مدیتیشن‌های سنتی و شیوه‌های مختلف فعالیت بدنی استفاده کنند تا ذهن و بدنشان را آرام کنند.

طول عمر بیشتر

لذت بردن

ازلحاظ آماری ثابت‌شده است که بیشتر زنان عمر طولانی‌تری نسبت به مردان دارد. برخی از این دلایل به حوادث ناشی از کاربر می‌گردد. ازآنجایی‌که تعداد زنان کمتری، در بیرون از منزل کار می‌کنند، بنابراین از این حوادث در امان هستند. اما دلیل اصلی آن تحمل و توان بیشتر بدنشان در برابر بیماری‌ها است. طبق آمار زنان کمتر مریض می‌شوند و طول عمر بیشتری دارند. طبق آمار و مطالعه‌ای که در دانشگاه هاروارد انجام‌شده است زنان به‌احتمال بیشتری می‌توانند نوه‌ها و نتیجه‌های خود را ببیند.

در آغوش گرفتن همدیگر

لذت بردن

ازنظر اجتماعی درصورتی‌که شما به‌عنوان یک زن، می‌توانید دوست هم‌جنس خود را به‌صورت عمومی در آغوش بگیرید بدون آنکه دید اجتماع و مردم نسبت به شما بد باشد. این‌یک امتیاز بزرگ برای زنان است تا در مواقعی که احساس شادمانی دارند، یا در غم و اندوه فرورفته‌اند یک دوست هم‌جنس خود را در آغوش بگیرند و آرام‌تر شوند. کاری که اکثر مردها به علت دید بد اجتماع نمی‌توانند به‌صورت آشکارا انجام دهند.

کوتاه بودن قد

لذت بردن

بسیاری از مردان از قدکوتاه خود ناراحت هستند و این را نوعی نقص به‌حساب می‌آورند. اما زنان به‌راحتی و با استفاده از کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند این نقص را پوشش دهند.

گریه کردن

لذت بردن

زنان به‌راحتی می‌توانند در مکان‌های عمومی و خصوصی گریه کنند و از این عکس العمل خجالت زده نمی‌شوند. زنان احساس آزادی بیشتری نسبت به مردان دارد. وقتی یک مرد شروع به گریه کردن می‌کند همه او را ضعیف می‌بیند و ازنظر آن‌ها یک مرد گریه نمی‌کند. این محدودیت باعث می‌شود آن‌ها نتوانند غم و اندوه و احساست درونی خود را بروز داده و احساس بهتری داشته باشند. گریه درواقع نشان‌دهنده ضعف انسان نیست و تنها باعث تخلیه احساسات می‌شود. اما جامعه هنوز نپذیرفته است که یک مرد نیز می‌تواند گریه کند.

عادت ماهیانه
اگر چه این اتفاقات ممکن است اندکی دردآور باشد و ازنظر جسمی و روحی زنان را آزار دهد اما آن‌ها می‌توانند برای چند روز در ماه بدون آنکه مورد قضاوت قرار گیرند، تنها باشند، عصبانی و زودرنج شوند و تمام احساسات خود را تخلیه کنند و در آخر آن را به عادت ماهیانه خود ربط دهند، بدون آنکه بخواهند در مورد رفتارشان توضیح دهند.

انجام دادن چند کار به طور هم‌زمان

لذت بردن

محققان معتقدند زنان به دلیل کنترل شناختی بیشتری که دارند می‌توانند به‌صورت هم‌زمان چند کار را مدیریت کنند. اما مردان در یک‌لحظه تنها می‌توانند بر روی یک کار تمرکز کنند و ممکن است شما به‌عنوان خانم این برخورد را بارها مشاهده کرده باشید.

مهمانی‌های زنانه

لذت بردن

این مهمانی تنها مخصوص زنان است و در آن غذاها و نوشیدنی‌های متنوع و موردعلاقه خود را می‌خورند، با برندهای مختلف آشنا شده و از فشن شو ها لذت می‌برند. تنها زنان اجازه رفتن به این مکان‌ها را دارند و می‌توانند در کنار دوستانشان روز خوبی برای خود بسازند.

آرایش کردن

لذت بردن

بسیاری از مردان از چهره طبیعی خود ناراضی بوده و مدام با آن درگیر هستند. اما زنان می‌توانند به‌وسیله لوازم آرایشی متنوع و مدل‌های مو مختلف ظاهر خود را بهتر کنند. با ورود لوازم آرایشی و وسایل و تجهیزات مختلف در این زمینه یک زن می‌تواند چهره خود را بسیار تغییر داده و آن را زیباتر نشان دهد. آرایش کردن بخش بزرگی از زندگی زنان است که با آن‌ها عجین شد است. در این راستا باید از برندهای معتبر استفاده کنید و رنگ‌ها و مدل‌هایی را به کاربرید که هم زیبایی شمارا بیشتر کند و هم به‌سلامتی شما آسیب نزند.

لباس‌های زیباتر
صنعت مد در بخش زنان رونق بیشتری دارد. در این راستا افراد بسیار زیادی هستند که سعی می‌کنند روزانه لباس‌ها و دیزاین های زیبایی برای زنان طراحی کنند. مردان نمی‌توانند دامن بپوشند، مگر اینکه کلیت باشند که حتی گاهی اوقات یک کلیت نیز نمی‌تواند دامن بپوشد (کیلت یا دامن اسکاتلندی نوعی پوشش سنتی است که مردان اسکاتلند استفاده می‌کنند. دامن اسکاتلندی از قرن ۱۶ میلادی در این کشور رواج داشته و امروزه در جشن‌ها و مراسم رسمی و گاه به‌عنوان یک مد لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد).

بارور شدن

لذت بردن

فقط یک زن می‌تواند قدرت و توانایی لازم را در بدن خود داشته باشد تا از این طریق یک انسان جدید در بدن خود پرورش دهد. و آن را بعد از تکمیل شدن به دنیا بیاورد. این‌یک معجزه طبیعی است که تنها در بدن زنان رخ می‌دهد. آن‌ها این امتیاز را در جامعه خود دارند که به وجود آورنده و تداوم‌دهنده نسل بشر باشند و از این نظر مقام آن‌ها بسیار بالا است.

حمل کیف‌دستی

لذت بردن

همه زنان در رفت‌وآمدها بیرون از منزل یک کیف به همراه خود دارند، که می‌توانند تمام احتیاجات خود را در آن قرار دهند. شاید این دلیل ازنظر شما مضحک به نظر برسد اما تنها یک مرد می‌تواند آن را درک کند. این کیف‌ها مانند کیسه‌های نگهداری از وسایل روزمره زنان است، آن‌ها می‌توانند عینک آفتابی، کیف پول، کرم ضد آفتاب و هر وسیله دیگر را در آن قرار داده و به همه‌جا حمل کنند. اما مردان تنها باید به جیب‌های شلوارشان اکتفا کنند.

زیبایی موها
طاسی و کچلی در بسیاری از مردان رایج است و با بالا رفتن سن‌ها باعث می‌شود تا زیبایی صورتشان را تخت تأثیر بگذارد، این مسئله در زنان وجود ندارد و یا به عبارتی بسیار کم و نادر است.

به دلیل اینکه الگوی طاسی مردان به علت کروموزوم X است، مردان این استعداد ژنتیکی را از طرف خانواده پدری خود به ارث می‌برند. بااین‌وجود، دانشمندان ژن‌هایی را کشف کرده‌اند که سبب طاسی می‌شوند اما محدود به کروموزوم X نیستند. این ژن‌ها توضیح می‌دهند که مردان چگونه طاسی را از والدینشان به ارث می‌برند. اما زنان این ژن‌ها را در بدنشان ندارند موهای آن‌ها به‌سرعت رشد کرده و بلند می‌شود.

قدرت بیشتر در تشخیص رنگ‌ها

لذت بردن

زنان به‌راحتی می‌توانند تفاوت‌های کوچک را تشخیص دهند و برخلاف مردان که به کلیات توجه می‌کنند، زنان بیشتر درگیر جزئیات هستند. آن‌ها می‌توانند طیف وسیعی از رنگ‌ها را تشخیص دهند، رنگ‌هایی که ازنظر مردان کاملاً شبیه به هم هستند، به همین دلیل زنان در مسائل مربوط به دکوراسیون و طراحی داخلی موفق هستند و در هر گروه معماری و طراحی حداقل یک زن وجود دارد.

مهارت‌های ارتباطی بیشتر
ارتباطات در تمام جنبه‌های زندگی مهم است، اما به نظر می‌رسد تنها یک جنس، به‌صورت ذاتی در این راه موفق می‌شود. بخشی از مغز که مسئول ارتباطات است، در زنان بزرگ‌تر می‌باشد. به همین دلیل زنان به برقراری ارتباط و درک یکدیگر تمایل بیشتری نشان می‌دهند. و این ارتباط را علاوه بر گفتار و صحبت کردن، با چهره و احساسات خود بیشتر بروز خواهند داد. این توانایی به زنان کمک می‌کند تا در محیط کاری و یا در زندگی اجتماعی خود روابط سازنده‌تری برقرار کنند. علاوه بر این زنان از کانال‌های ارتباطی دیگر مانند ایمیل، اس ام اس و پیامک بیشتر استفاده کرده و طبق آمار ازاین وسایل برای ایجاد ارتباطات خود بیشتر بهره می‌برند.

مدیرهای موفق‌تر

لذت بردن

در مبحث کار و مشاغل مدیریتی هنوز زنان و مردان دارای جایگاه یکسانی نیستند و هنوز هم بسیاری از مقامات و سازمان‌ها فکر می‌کنند که زنان توانایی مدیریت ندارند. اما طبق تحقیقات و یک نظر سنجی نشان داده شده که زنان مدیر ۱۶ درصد بیشتر از مردن با کارمندان خود ارتباط سازنده داشته و بهتر برخورد می‌کنند.

داشتن حافظه قوی‌تر
به‌صورت طبیعی زنان خاطرات را بیشتر به یاد می‌آورند، مطالعات کشف کرده‌اند که هیپوکامپ، بخشی از مغز که حافظه را کنترل می‌کند، با افزایش سن در مردان کاهش می‌یابد و این باعث کاهش حافظه در مردان می‌شود

مقدم بودن

لذت بردن

در شرایط اضطراری مانند جنگ، حادثه یا هر نوع اتفاق دیگری، زنان و کودکان از اولین نفراتی هستند که باید نجات داده شوند. به همین دلیل شانس زنده ماندن بیشتری دارند، علاوه بر این در سایر فعالیت‌های روزانه زنان مقدم هستند؛ مثلاً در هنگام ورود به یک محل ابتدا زنان وارد می‌شوند و یا درب خودرو را برای آن‌ها باز می‌کنند و همه این‌ها نشانه‌ای از باارزش بودن زن در جامعه امروزی است. البته این ارزش نهادن در کشورها و فرهنگ‌های متفاوت، متغیر است و ما سعی کرده‌ایم در این مطلب ایدئال‌ترین حالت را در نظر بگیریم.

ماندن در خانه
زنان در جامعه امروزی گزینه‌های بسیار زیادی دارند، برخی می‌توانند کار تمام‌وقت داشته باشند و برخی دیگر در خانه بمانند و کار نکنند. تعدادی نیز با کار درخانه، علاوه بر کسب درآمد به فرزندانشان رسیدگی می‌کنند. بنابراین هیچ‌کس از زنی که در خانه‌مانده و به تربیت فرزندانش می‌پردازند خرده‌ای نمی‌گیرد. اما مرد اجازه ماندن در خانه را ندارد و باید در بیرون از منزل کار کند و خرج یک زندگی را به دست آورد. به همین دلیل مردی که در خانه می‌ماند و کار نمی‌کند ازنظر اجتماع و جامعه ما موردقبول واقع نیست.

البته با توجه به شرایط اقتصادی امروزه تنها مردان نمی‌تواند هزینه‌های زندگی را تأمین کنند. و این وظیفه بر دوش زن و مرد است اما هنوز هم این کار به وظیفه اصلی یک زن تبدیل نشده است.

گل گرفتن

لذت بردن

زنان بیشتر مورد محبت و اظهار عشق قرار می‌گیرند و این چیزی است که از گذشته تاکنون وجود داشته است. در بیشتر مناسبت‌ها این زنان هستند که از سوی همسرشان گل دریافت می‌کنند و این‌یک حس خوب و فوق‌العاده برای آن‌ها به وجود می‌آورد و باعث می‌شود روحیه آن‌ها تقویت شوند، اما این اتفاق برای مردان کمتر اتفاق میافتد.

1 نظر
  1. یاسر می گوید

    اینها همه نسبی هستند مردان تمدن وتاریخ وعلم وفلسفه …بنا نهادند وسهم زنان ۵ درصد هم نیست زنان در بستر وپیشرفت حاصل عقل مرد زندگی خوبی دارد زنان مثل کودکان درتاریخ زیر چتر مردان رفاه وعلم یاد گرفتن زنان از مردان خیلی پایین ترند حرفات فقط فمی نازیستی است وارزشی ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.