بررسی دوربین دیجیتال Canon مدل EOS 77D

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 77D یک محصول زیبا، حرفه‌ای و ساخت شرکت Canon می‌باشد. این دوربین در ژاپن به نام ۹۰۰۰D شهرت دارد و بعد از مدل ۷۰D وارد بازار شده است. دوربین EOS 77D توانسته بسیاری از مشکلات عملکردی و ارتباطی مدل قبلی خود را رفع کند. شما با خرید این دوربین، می‌توانید قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری را با سرعت زیادتری در اختیار داشته باشید و از عکاسی و فیلم‌برداری لذت ببرید. در این مطلب قصد داریم به‌صورت تخصصی در مورد دوربین کانن مدل EOS 77D صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی و شکل ظاهری دوربین کانن مدل EOS 77D

یکی از فاکتورهای ظاهری مهم در خرید یک دوربین حرفه‌ای، وزن و اندازه آن است. دوربین‌های سنگین شما را خسته می‌کنند و نمی‌توانید مدت‌زمان طولانی از آن‌ها استفاده کنید. دوربین مدل EOS 77D نسبت به نسل قبلی خود سبک‌تر است و ۵۴۰ گرم وزن دارد.

اگر بخواهیم در مورد ظاهر EOS 77D حرف بزنیم، صفحه‌نمایش لمسی سه اینچی آن اولین چیزی است که به چشم می‌آید. این صفحه‌نمایش وضوح و شفافیت خوبی را به نمایش می‌گذارد. همچنین قابلیت چرخش دارد و شما می‌توانید در هنگام فیلم‌برداری از زوایای مشکل، از آن بهره ببرید. با توجه به لمسی بودن صفحه‌نمایش قابلیت فوکوس لمسی نیز در آن در نظر گرفته شده است. کادربندی در این دوربین به وسیله VISOR انجام می‌شود، این دوربین می‌تواند ۹۵ درصد از منظره را به وسیله قابلیت منظره‌یاب نوری پنج ‌وجهی pentamirror پوشش دهد و تصویر نشان داده شده در آن با ضریب ۰.۸۲ کوچک‌تر به نمایش در می‌آید.

علاوه بر این در قسمت بالایی دوربین یک LCD تک‌رنگ وجود دارد و در مواقعی که باتری‌تان ضعیف است می‌توانید از آن استفاده کنید تا مصرف باتری کاهش یابد. یکی دیگر از امکانات قرار داده شده در دوربین، دکمه قفل عقب می‌باشد که با استفاده از آن می توانید با کنترل بیشتری دوربین را در دست بگیرید.

حسگر

عضو مهم و حیاتی هر دوربین دیجیتال، حسگر تصویر آن است. در مرکز این دوربین یک حسگر قطع aps-c قرار داده شده است که از نوع CMOS 2/24 مگا پیکسلی بوده و  تفکیک پذیری معادل ۲۴/۲ مگا پیکسل دارد. پردازنده آن بسیار قوی‌تر بوده و در نتیجه حسگر و پردازنده دوربین با هم کاملاً هماهنگ هستند و شرایطی به وجود آوردند که دوربین بتواند با سرعت ۶ فریم بر ثانیه عکس‌های پی‌درپی را با کیفیت بالا ثبت کند. محدوده ISO در این دوربین بین ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ قرار می‌گیرد که البته تا ۵۱۲۰۰ نیز قابل‌افزایش است. این دوربین با استفاده از حسگر و پردازنده خود می‌تواند در محیط‌های کم‌نور نیز عکس‌های با کیفیت و با وضوح بالا و کمترین نویز ثبت کند.

فوکوس

فوکوس خودکار در مدل EOS 77D پیشرفت کرده و دارای ۴۵ نقطه فوکوس خودکار است که مجهز به حسگر Dual Pixel  می‌باشد. این قابلیت باعث شده فوکوس خودکار ممتد نیز در این مدل به وجود آید. در نتیجه دوربین قادر است به‌راحتی در محیط‌های با نور کم سوژه‌های متحرک دنبال کند. قابلیت لرزش گیر ۵ محوره نیز برای کاهش حرکت و لرزش در زمان عکاسی و فیلم‌برداری در نظر گفته شده است. لنز ۱۸-۱۳۵ در دوربین EOS 77D، دیافراگم f/3.5-5.6 دارد که با دهانه EF-S مناسب برای عکاسی است و بزرگنمایی آن ۵.۷ برابر است. شما می‌توانید با استفاده از این لنز عکس‌های عریض و پرتره ثبت کنید.

قابلیت فیلم‌برداری

این دوربین می‌تواند ویدئوهای فول اچ‌دی را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت کند؛ خروجی ویدئوهای با کیفیت به‌صورت IPB فشرده است که با فرمت mp4 در اختیار شما قرار می‌گیرد. یکی از قابلیت‌های جذاب دوربین، ثبت ویدئوهای تایملپس است. در ویدئوهای تایملپس فرکانس ضبط فریم‌ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آن‌ها در همان سکانس است. زمانی که نتیجه کار با سرعت عادی پخش می‌شود، به نظر می‌رسد که زمان با سرعت بیشتری می‌گذرد.

این دوربین قابلیت ثبت ویدئو به‌صورت HDR را در خود جای داده است، در این قابلیت دوربین به‌صورت هم زمان دو عکس با نور مختلف به ثبت می‌رساند و در زمان پخش ویدئو به‌صورت خودکار این دو عکس با هم ادغام شده و ویدئویی با کیفیت و پویایی نمایش می‌دهد.

این دوربین در زمان فیلم‌برداری نیز از قابلیت لرزش گیر استفاده می‌کند که می‌تواند حرکت‌ها و لرزش‌های دست را در ۵ محور خنثی کند و تصاویری با پایداری بیشتری به وجود بیاورد

ارتباطات

دوربین EOS 77D قابلیت برقراری ارتباط از طریق وایفای داخلی و NFC را در خود جای داده است. بنابراین به‌راحتی قادر هستید، تصاویر و فیلم‌های ضبط شده را از طریق این دو قابلیت به گوشی همراه و لپ‌تاپ خود منتقل کنید.

درگاه‌های ارتباطی

علاوه بر این خروجی‌های مختلفی برای دوربین EOS 77D در نظر گرفته شده است که از طریق آن می‌توانید فایل‌های خود را به سیستم‌های دیگر منتقل کرده و یا در آن‌ها تماشا کنید و عملیات شارژ را انجام دهید. خروجی HDMI خروجی USB و خروجی تلویزیون در دوربین کانن مدل EOS 77D قرار داده شده است، شما می‌توانید این دوربین را بر روی تجهیزات حرکتی مانند کرین نیز نصب کنید. درگاه جک هدفون و میکروفون در EOS 77D باعث می شود در هنگام فیلم‌برداری لذت بیشتری ببرید.

نرم‌افزار

در این دوربین  یک نرم‌افزار اختصاصی کانن تعبیه شده است که با نصب آن بر روی گوشی همراه به آسانی می‌توانید دوربین را از راه دور کنترل کنید.

باتری

باتری به کار رفته در دوربین از نوع لیتیوم یونی LP-E17 است و در هر بار شارژ می‌تواند تا ۸۲۰ عدد عکس ثبت کند که این آمار فوق العاده است.

 سخن آخر…

دوربین EOS 77D با توجه به دوربین‌های دیگر کانن، با قابلیت‌های مشابه، قیمت مناسب‌تری دارد. سیستم فوکوس خودکار در کنار سنسور و پردازنده قوی آن باعث شده تا تصاویر به‌صورت کاملاً شفاف و با وضوح کامل ثبت شوند. این دوربین حرفه‌ای ویدئوهایی با کیفیت فول اچ دی و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از Dual Pixel CMOS AF و فوکوس خودکار Movie Servo، صفحه‌نمایش لمسی به‌راحتی و در هر زاویه‌ای عکس و فیلم بگیرید. با توجه به لرزش گیر ۵ محوره، حرکت‌های اضافی دوربین تا حد زیادی خنثی می‌شود و در نتیجه خروجی آن بسیار با کیفیت و دارای وضوح بالا است. همانطور که اشاره کردیم دوربین کانن دارای قابلیت فیلم‌برداری HDR است که باعث می‌شود جزئیات و کنتراست تصاویر و ویدئوها تا حد امکان زیادتر شود. باتری به کار رفته در آن توانایی و قدرت بالایی دارد و با هر بار شارژ قادر است تا ۸۲۰ عکس ثبت کند.

مشخصات کلی:

  • ابعاد دوربین: ۱۳۱ در ۱۰۰ در ۷۶ میلی‌متر
  • وزن: ۵۴۰ گرم
  • حداکثر رزولوشن عکس: ۶۰۰۰ در ۴۰۰۰
  • رزولوشن فیلم: فول اچ دی
  • حداکثر سرعت ثبت فیلم: ۶۰ فریم بر ثانیه
  • لنز با فاصله کانونی: ۱۸-۱۳۵ میلی‌متر
  • لرزش گیر اپتیکال: بله
  • فوکوس خودکار و فوکوس دستی: بله
  • حداقل و حداکثر سرعت شاتر: ۴۰۰۰ در ثانیه – سی ثانیه
  • فلاش: دارد
  • تکنولوژی تشخیص چهره: بله
  • صفحه‌نمایش : lcd چرخشی و لمسی
  • اندازه صفحه‌نمایش: سه اینچی
  • خروجی‌ها: hdmi / usb/ تلویزیون
  • اسپیکر داخلی: بله
  • میکروفن داخلی: بله
  • باتری : لیتیوم یونی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.