روش‌های رایگان کسب درآمد از اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام در طی چند سال اخیر توانسته، علاوه بر جنبه سرگرم‌کننده خود، به مکان مناسبی برای کسب‌وکار تبدیل شود. این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه و ۷۵ میلیون کاربر روزانه دارد. این اعداد بسیار شگفت‌انگیز است و اینستاگرام را به مکان مناسبی برای بازاریابی تبدیل کرده که از طریق آن به سیل عظیمی از مصرف‌کننده‌ها و بازار هدف دسترسی دارید. شما نیز می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری اینستاگرام در این شبکه اجتماعی، پول دربیاورید؛ در این مطلب می‌خواهیم در مورد روش‌های رایگان کسب درآمد، در اینستاگرام حرف بزنیم. این روش‌ها رایگان هستند و نیاز به سرمایه اولیه ندارند.

مرحله اول: جذب فالوور و دنبال کننده

آنچه در ابتدا کار به آن احتیاج دارید؛ یک حساب کاربری اینستاگرام و جذب فالوور یا دنبال کننده است. حساب اینستاگرام شما باید حالت تجاری داشته باشد؛ به این منظور می‌توانید از راهنمایی‌های موجود برای ساختن یک حساب تجاری اینستاگرام استفاده کنید و یک صفحه تجاری بسازید.

برندهای موفق به دلیل فالوورهای متعهد و وفادار خود موفق شده‌اند. بنابراین شما نیز باید فالوورهای متعهد و وفادار جذب کنید. برای این کار می‌توانید از نکات زیر بهره ببرید:

اطلاعات خود را به کامل در صفحه اینستاگرام بنویسید

در ابتدا سعی کنید تمام اطلاعات و بیوگرافی خود را در ابتدای صفحه، به‌صورت کامل بنویسید. اینکه اسم خودتان یا برندتان چیست؛ اطلاعاتی مانند نحوه تماس، زمینه‌ای که قرار است صفحه شما در آن فعالیت داشته باشد، کلمات کلیدی مرتبط و هشتک‌ها نیز مهم هستند و باید در قسمت اطلاعات، آن‌ها را به کار ببرید. مثلاً این اطلاعات نمونه‌ای از بیوگرافی یک شخص است که در زمینه محصولات آرایشی فعالیت دارد: Beauty Blogger از سان فرانسیسکو و علاقه‌مند به سفر، ایمیل کسب‌وکار: [email protected].

به‌طور مرتب پست بگذارید

برای افزایش تعداد فالوورهای خود به طور مرتب پست‌های مربوط بگذارید. اما همه پست‌ها را به یک باره در صفحه خود قرار ندهید؛ اگر وقت ندارید که در زمینه موردنظرتان پست بگذارید سعی کنید هرروز یک عکس باکیفیت آپلود کنید.

عکس‌های با کیفیت ثبت کنید

عکس‌هایی که آپلود می‌کنید باید باکیفیت باشد. برای این کار از دوربین‌های با کیفیت و نوردهی مناسب استفاده کنید و کیفیت عکس‌های خود را بالا ببرید تا مخاطب از آن لذت ببرد.

از ویدئوها استفاده کنید

اگر آپلود کردن یک عکس با کیفیت در اینستاگرام اهمیت دارد؛ بنابراین با یک ویدئو می‌توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

از هشتک‌های مرتبط استفاده کنید

از هشتک‌های مرتبط با پست تان؛ استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از برخی برنامه‌های کاربردی مانند TagForLikes بهره ببرید. هشتک‌های بی‌ربط به کار نبرید، این کار دنبال کننده‌های شما را نسبت به پست‌هایتان بی‌اعتماد می‌کند.

با فالوورهای خود ارتباط نزدیک و صمیمی داشته باشید

البته به‌مرور و با افزایش فالوورها نمی‌توان با تمام آن‌ها ارتباط نزدیک و صمیمی داشت؛ اما در روز، چند ساعت را برای لایک کردن پست‌های فالوورها و یا تشکر و کامنت گذاشتن برای آن‌ها اختصاص دهید.

با فالوورهای خود تعامل داشته باشید

شما باید فالوورهای خود را فعال کرده و آن‌ها را مجبور به واکنش کنید. اگر پست‌هایی که ارسال می‌کنید، نظرات یا همان کامنت های زیادی دریافت کند؛ قدرت پیج شما بیشتر می‌شود. بنابراین تعداد فالوورها زمانی اهمیت دارد که از آن‌ها فعالیت دیده شود. بنابراین شما باید به دنبال راهکارهایی باشید تا فالوورها فعال‌تر شوند.

برای پست‌های خود جایزه و قرعه‌کشی در نظر بگیرید، از دنبال کننده‌های خود بخواهید برای پست‌هایتان کامنت بگذارند و در قرعه‌کشی شرکت کنند. در برخی پست‌ها می‌توانید از قواعدی مانند منشن کردن دوستان استفاده کنید؛ در این صورت افراد زیادتری در زیر پست‌های شما منشن می‌شوند و با پیج تان آشنا خواهند شد.

با این روش‌ها می‌توانید تعداد دنبال کننده‌های فعالِ خود را زیادتر کنید؛ بعد از این مرحله وارد مرحله دوم می‌شویم:

مرحله دوم: روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام

پست‌های اسپانسردار

وقتی فعالیت و نظرات در پست‌ها شما زیاد می‌شود؛ شرکت‌ها سعی می‌کنند از طریق صفحه شما به بازار وسیعی از مصرف کننده دسترسی پیدا کنند. بنابراین از شما می‌خواهند که در یک پست محصولات آن‌ها را معرفی کرده و یا به عنوان جایزه به فالوورها بدهید.

یک پست اسپانسر دار، نوعی از پست Instagram است که فرد موردنظر، محصولات و خدمات شرکت را تبلیغ کرده و برای این کار پول دریافت می‌کند. مقدار پولی که از این طریق به دست می‌آید به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله  تعداد افرادی که آن پست را لایک کرده و یا کامنت می‌گذارد. در این راستا سعی کنید از اسپانسرهای معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید؛ زیرا صرف نظر از تعداد فالوور ها و نرخ engagement پیج تان، اگر اسپانسر معتبر نباشد به‌مرور فالوورهای خود را از دست می‌دهید.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا بازاریابی پورسانتی

در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی، پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وب‌سایت و یا وبلاگ فرد موردنظر قرار داده می‌شود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت پرداخت می‌شود که بازاریابی محصول را انجام داده است. به عبارتی در این بازاریابی شما لینک خرید یک شرکت را در صفحه اینستاگرام خود قرار می‌دهید و به ازای تعداد افرادی که از این طریق از آن شرکت خرید می‌کنند؛ امتیاز شما بیشتر می‌شود و درنتیجه شما درصدی از این فروش را به دست می‌آورید.

بازاریابی محصولات و خدمات خودتان

کاربران Instagram که در تجارت و بیزنس هستند؛ می‌توانند محصولات و خدمات خود را از طریق این شبکه اجتماعی ارائه دهند. شما می‌توانند از این پلتفرم به عنوان یک ابزار برای تبلیغ استفاده کنند، البته این روش برای شروع رایگان نیست و شما باید برای کسب‌وکار خود هزینه کنید، اما دسترسی به بازار مصرف کننده و فروش از این طریق برای شما هزینه‌ای ندارد.

برای افزایش فروش خود می‌توانید از افراد معروف اینستاگرام نیز کمک بگیرید. اگر در صفحه اینستاگرام خود به فروش اینترنتی محصولات خاصی مانند پوشاک زنانه می‌پردازید می‌توانید از طریق اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار در اینستاگرام) محصولات خود را تبلیغ کنید. بنابراین باید محصولات خود را برای آن‌ها ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید در صورت رضایت، در پیج شخصی‌شان، در مورد برند و محصولات شما حرف بزنند. این کار باعث می‌شود تا سیل عظیمی از فالوورهای این اشخاص، به پیج شما وارد شده و از محصولات شما دیدن کنند.

سخن آخر…

موفقیت و پیروزی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند تلاش، تعهد و صبر است. همه این موارد به زمان نیاز دارند. بنابراین اگر می‌خواهید از اینستاگرام خود پول دربیاورید؛ باید صبور باشید. قبل از اینکه صفحه شما به سود و درآمد برسد؛ شما حداقل به ۳ هزار فالوور نیاز دارید.

نیرو و قدرت اینستاگرام از تعداد فالوور های آن نشاءت می‌گیرد؛ بنابراین از هر فرصتی برای افزایش فالوورهای خود استفاده کنید؛ اما در این کار اغراق نکنید. مثلاً به ازای هر پست تبلیغی باید ۴ پست غیرتجاری و در راستای فعالیت‌تان، ارسال کنید تا تبلیغات زیاد، خواننده را خسته نکند.

درنهایت برای مدیریت و کنترل صفحه اینستاگرام خود می‌توانید از برخی برنامه‌های کاربردی در این زمینه استفاده کنید؛ که در این قسمت تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

۱. برنامه Iconosquare

این برنامه، تحلیل‌گر اینستاگرام است که به‌صورت رایگان در دسترس می‌باشد. با استفاده از این برنامه می‌توانید روند رشد صفحه اینستاگرام و نرخ مشارکت آن را تجزیه و تحلیل کنید. این برنامه به شما نشان می‌دهد بهترین و مناسب‌ترین زمان برای ارسال کردن پست‌ها چه ساعتی است.

۲. برنامه Latergramme

این برنامه یک برنامه کاربردی تحت وب است که در هردو سیستم‌عامل اندروید و ios قابل اجرا می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از آن، در چند حساب اینستاگرام، ارسال پست‌ها را زمان‌بندی کنید. البته این کار با قوانین اینستاگرام مغایرت دارد؛ بنابراین برنامه موردنظر در ساعت مشخص به شما آلارم می‌دهد.

۳. برنامه Repost

برنامه Repost، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که با فشار دادن یک دکمه، هر پست اینستاگرام را از طریق حساب شخصی خود با حفظ قوانین کپی رایت به اشتراک بگذارید.

۴. برنامه Picquora

این یک برنامه بازاریابی بصری است که بهترین و زیباترین عکس‌ها مناسب پست‌هایتان را ارائه می‌دهد که می‌توانید محتوا آن را بر اساس جغرافیا، زبان و مکان‌های خاص نشان دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.