علت دیدن خوابهای تکراری

فرض کنید در حال ارسال یک ایمیل هستید؛ اما هر بار که دکمه ارسال را می‌زنید؛ یک پیام اخطار را مشاهده می‌کنید؛ این کار را بارها و بارها تکرار می‌کنید و هر بار آن اخطار را می‌بینید. درحالی‌که پیام‌های شما برای فرد مقابل بارها و بارها ارسال شده است. در خواب تکراری نیز همین اتفاق می‌افتد. ذهن ناخودآگاه به‌شدت سعی می‌کند؛ یک پیام را به شما منتقل کند و آن را در قالب خواب‌های تکراری برای شما ارسال می‌کند. همه ما ممکن است مانند هر انسان دیگری خواب تکراری ببینیم؛ این واقع آزاردهنده است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد خواب‌های تکراری و روش‌های توقف آن حرف بزنیم.

خواب تکراری چیست؟

خواب تکراری خوابی است که بارها و بارها رخ می‌دهد. محتوای این خواب‌های تکراری می‌تواند در مورد یک آزمون یا امتحان، یک اتفاق مثل افتادن دندان، تعقیب گریز، شکست عاطفی، گم شدن، سقوط و هر چیز دیگری باشد. در بیشتر مواقع این خواب‌های تکراری محتوای منفی دارند؛ به این معنی که فرد در هربار مشاهدۀ آن احساس ترس و اضطراب دارد و این در واقع نشان می‌دهد که خواب‌های تکراری، نوعی نگرانی و مشکلات زندگی را به  ما اعلام می کنند. کابوس‌ها و رؤیاها می‌توانند زندگی انسان را مختل کنند، شما را نیمه شب از خواب بیدار کرده؛ فکر و ذهنتان را درگیر می‌کنند. این کابوس‌ها در هر سنی رخ می‌دهند؛ اما در کودکان بیشتر است. کابوس و خواب‌های بد معمولاً با ترس، غم و اندوه و اضطراب همراه هستند و ممکن است علت بروز آن‌ها متفاوت ‌باشد. برخی داروها و عوارض آن باعث کابوس می‌شود و یا قطع ناگهانی یک دارو ممکن است خواب‌های آشفته‌ای را برای شما ایجاد کند. حوادث  و شوک‌های عاطفی نیز می‌تواند باعث ایجاد خواب‌های بد شود.

علت بروز خواب‌های تکراری

خواب‌های تکراری بسیار شایع هستند؛ زیرا اکثر مردم نمی‌توانند خواب خود را تفسیر کنند. بنابراین ذهن ناخودآگاه، آن را بارها و بارها ارسال می‌کند تا رؤیا برای فرد درک شود و به‌صورت آگاهانه یا ناخودآگاه آن را حل کند. رؤیاهای تکراری ممکن است به دلیل مشکلاتی مشاهده شوند که در زندگی شما وجود دارند و حل نشده است. در واقع این مشکلات باعث استرس شده و باعث می‌شود هر شب آن رؤیا و کابوس تکراری را ببینید. تئوری دیگری که در زمینه خواب‌های تکراری مطرح می‌شود این است که گذشته فرد ممکن است باعث بروز این خواب های تکراری شود. افرادی که در گذشته خود نوعی آسیب را پشت سر گذاشته‌اند و این آسیب درمان نشده است؛ اکنون این کابوس‌های تکراری را می‌بینند و در حال مقابله با آن هستند. هر مسئله حل نشده در ذهن، هر احساس سرکوب شده یا هر نوع نگرانی در مورد آینده می‌تواند در قالب خواب‌های تکراری بروز کنند.

روش‌های رهایی از خواب‌های تکراری

بهترین راه برای درمان خواب‌های تکراری یادگیری تفسیر رؤیا و خواب است. وقتی ناخودآگاه سعی می‌کند از طریق خواب‌های تکراری این پیام را به شما منتقل کند؛ زمانی که شما به درستی آن پیام را دریافت می‌کنید دست از تلاش بر می‌دارد و خواب‌های تکراری متوقف می‌شود. البته درک خواب و رؤیا و دریافت پیام تنها یک مرحله به حساب می‌آید و شما باید مشکل نهفته در آن را حل کنید.  یعنی اگر رؤیا و خواب را به درستی تفسیر کنید و پیام را دریافت نمایید؛ اما برای حل مشکل اقدامی انجام ندهید خواب تکراری ممکن است بارها و بارها برای شما اتفاق بیفتد. برای درمان خواب‌های تکراری، درمانگر ابتدا به تفسیر خواب و واقعیات زندگی می‌پردازد. درنتیجه فرد با مشاوره، مشکلات خود را بهتر می‌شناسد و آن‌ها را درمان می‌کند.

یک مثال:

شخصی هر شب خواب می‌بیند که در یک جزیره گم شده است، بعد از تفسیر خواب و گذشته فرد متوجه شدیم که او دقیقاً یک سال پیش با همسر خود دچار مشکل شده و از هم جدا شده‌اند و این خواب‌های تکراری از آن زمان به بعد به وقوع می‌پیوندد. این خواب تکراری در واقع تنهایی و  جدایی او را نشان می‌دهد. بعد از بررسی وضعیت روانی او و ایجاد یک رابطه عاطفی جدید، این خواب‌های تکراری نیز به پایان رسیدند.

شخصی همیشه خواب سقوط از یک صخره را می‌بیند؛ دلیل خواب او شروع کسب‌وکار جدید است که در آن شک و شبه دارد و آینده مشخصی در آن  دیده نمی‌شود. این خواب تکراری در واقع اضطراب او از آینده را نشان دهد. به‌محض موفقیت در کسب‌وکار و ایجاد یک جایگاه ثابت این خواب‌های تکراری ناپدید شدند.

راه دیگر درمان خواب‌های تکراری از طریق رؤیای شفاف (Lucid Dream) است. در این حالت در زمان خواب آگاه می‌شوید که در حال خواب دیدن هستید؛ اما کماکان در خواب به سر می‌برید. در این صورت و تمرین و تکرار، شما می‌توانید خواب‌های خود را کنترل کنید و مانع از کابوس‌های هرشب تان شوید.

مشکلات مشابه اما علت‌های مختلف

گاهی اوقات با تفسیر یک خواب به‌صورت خودآگاه و ناخودآگاه و از بین بردن مشکل مربوط به آن، باز هم آن رؤیا و خواب تکرار می‌شود. ممکن است این مشکل یک بار دیگر در زندگی ما وارد شود؛ اما به شکل و ظاهر دیگر باشد.

به عنوان مثال، مردی که هرشب خواب می‌دید نمی‌تواند حرف بزند. طبق بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که دلیل این خواب،خجالتی بودن فرد در هنگام ورود به دانشگاه بود؛ این ناتوانایی در برقراری ارتباط با دیگران باعث بروز این خواب تکراری می‌شد و به‌مرور و با ایجاد ارتباطات بیشتر، این خواب‌ها از بین رفتند. پس از فارغ‌التحصیلی، او به یک کشور جدید رفت و در برقراری ارتباط با مردم آنجا دچار مشکل شد. زیرا آن‌ها به زبان دیگری صحبت می‌کردند. در این مرحله، خواب تکراری که در آن قادر به صحبت کردن نبود؛ دوباره ظاهر شد. این بار هم مشکل در برقراری ارتباط بود؛ اما نه به دلیل خجالتی بودن، بلکه عدم برقراری ارتباط  به دلیل یک زبان خارجی.

مراحل  متوقف کردن خواب‌های تکراری

  1. استفاده از دفتر خاطرات: همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم؛ خواب‌های تکراری در حال انتقال یک پیام مهم به ما هستند. بنابراین بهترین راه بری یافتن پیام آن‌ها، دفتر خاطرات است. یک دفتر خاطرات بالای سرتان بگذارید. به‌محض بیدار شدن از خواب تمام صحنه آن را بر روی دفتر یادداشت کنید. هر شی‌ء، شخص، شکل و اتفاقی که در این رؤیا بروز می‌دهد را بنویسید. هر زمان که از خواب بیدار می‌شوید؛ شروع به نوشتن کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا زمانی که جزئیات کامل آن خواب تکراری، در دفتر خاطراتتان ثبت شود.
  2. تحلیل خواب: گام بعدی تحلیل خواب و رؤیا است. برای این کار می‌توانید از یک متخصص و روان‌پزشک در این زمینه کمک بگیرید. در غیر این صورت خودتان سعی کنید تا رؤیا را تفسیر کنید. ممکن است برخی از اتفاقات گذشته باعث بروز این رؤیاها شود، مثلاً یک شکست عاطفی، از دست دادن یک فرد، فشار کار زیاد و .. همه این‌ها می‌توانند باعث بروز استرس و خواب‌های تکراری شوند.
  3. وارد عمل شدن: اگر تجزیه‌وتحلیل رؤیا به درستی انجام شود؛ گام بعدی یک عکس‌العمل مناسب و مدیریت استرس است. سعی کنید مشکل را حل کنید. اگر استرس فشار کاری باعث بروز این خواب‌های تکراری می‌شود؛ سعی کنید آن را مدیریت کرده و کاهش دهید. اگر در رابطه عاطفی‌تان دچار مشکل شده‌اید سعی کنید آن را حل کنید. اگر مرگ عزیزانتان باعث بروز این خواب‌ها شده است؛ با یک دوست درد و دل کنید. به‌این‌ترتیب و با حل مشکلات به‌مرور می‌توانید از شر این خواب‌های تکراری رها شوید.
  4. مدتیشین و دارو: انجام تمرینات ریلکس کردن و مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند. این تمرینات با تکنیک‌های تنفسی، آرامش بیشتری به شما می‌بخشد و اضطراب و استرس را در وجود شما کمرنگ‌تر می‌کند. سعی کنید در حال انجام این تمرینات ذهن خود را آزاد کنید.  برخی داروهای مهارکننده‌های MAO نیز وجود دارند که می‌توانند این خواب‌های تکراری را متوقف کنند. البته مصرف آن باید زیر نظر پزشک باشد.
  5. تغییر رؤیا: شما می‌توانید با تلاش و استفاده از تکنیک‌هایی مانند رؤیای شفاف، خواب خود را مدیریت کرده و تغییر دهید. اگر رؤیای جدید را چند بار در روز به خصوص قبل از خواب تکرار کنید می‌توانید به‌مرور خواب خود را تغییر دهید.

این موارد یک سری اطلاعات و نکات مفید در مورد بروز خواب‌های تکراری است که می‌تواند شما از شر این خواب‌ها رهایی دهد. این خواب‌های تکراری از مشکلات و استرس هایی ایجاد می‌شوند که با مدیریت و کاهش آن‌ها می‌توانید مانع از این خواب‌های تکراری شوید. اما اگر مسئله و مشکل جدیدی برای شما بروز کرد؛ ممکن است بار دیگر این خواب‌ها برگردند و شما را درگیر کنند. با مدیریت استرس، مثبت بودن، شاد بودن و ایجاد ارتباطات سازنده با دیگران می‌توانید تا حدودی از شر این خواب‌های تکراری رها شوید.

125 نظرات
  1. M.g.a می گوید

    سلام.راستش این مدلی ک شما نوشتین من خواب تکراری ندارم…درواقع هر بار یکسری اتفاقات جدید میبینم تو خواب اما ی کار خاص رو هر دفعه میبینم
    ینی با فاصله های زمانی چند هفته ای میبینم ک در جریان واقع مختلف یک نفر ک میشناسم منو به آغوش میکشه

  2. هنگامه می گوید

    من شاید ۵ یا ۶ بار خواب دیدم امتحان دارم و لای اون درسو بازنکردم خیلی واسم عجیبه من الان ۵ساله فارغ تحصیل شدم تو مقطع ارشد و خانه دارم.نمیدونم چرا همچین خوابیو بارها و بارها میبینم!

    1. حسین می گوید

      منم دقیقأ همین مشکل رو دارم . ولی خوابم یه جوره دیگس شما راه حلی پیدا نکردی؟

    2. Mostafa011 می گوید

      دقیقا منم همچین خواب هایی رو زیاد می بینم
      احساس می کنم یه کاری باید انجام بدم
      با این که ده ساله درس و دانشگاه تموم شده هنوزم حداقل ماهی دو بار خواب می بینم تو کلاس درس هستم یا امتحان دارم و نخوندم

    3. سعید می گوید

      دقیقا منم مثل خواب شمارو دیدم با این که ۸ سال از فاغ التحصیلیم میگذره
      و حتی خواب میبینم که باید برم خودمو معرفی کنم واسه سربازی درحالیکه ۶ سال پیش تموم شده
      تو واقعیت به هیچکدوم ازینا فکر هم نمیکنم

    4. ndnd می گوید

      من هم دقیقا این خواب را بارها دیدم..

  3. ندا می گوید

    لطفا یه متخصص برای درمان خواب تکراری معرفی کنید

  4. پریا می گوید

    من خواب میبینم در حال فرارم گاهی یک و گاهی چند نفر قصد کشتن منو دارن گاهی تو یه روستا گاهی تو یه کشتی به گل نشسته هیچوقت صورت شخص رو ندیدم
    بعضی وقتا از شدت ترس انقد تند میدوم که پرواز میکنم بدون بال و خیلی بالا میرم و به راحتی ام پایین میام
    به نظرتون دلیلیش چیه

  5. شاهد می گوید

    خواب یک مکان اشنا رو میبینم که کل دور تا دور فضا سفیده و توی اون مکان مه هستش و من مثل روح سرگردان اونجا هستم این به مدت دو هفتس که منو به فاک داده

    1. لاله می گوید

      سلام .ما انسان ها یه زندگی های گذشته داریم که دلیل این خواب های تکراری هم همینه.

  6. علی می گوید

    سلام من چند ساله یه خواب عجیب میبینم انگار تو یه زندگی دیگم مکان های جدید افراد جدید ولی همشون برام اشنا هستن انگار همیشه میشناسمشون میرم به باغ وحش یه نفر از پشت شروع به چاقو زدن بهم می کنه و من دردش رو حس می کنم حتی وقتی بیدار میشم جای چاقو ها قرمزه
    می تونی کمک کنی؟

  7. ی نفر :| می گوید

    حاجی من چند سال پیش خواب دیدم میخوام به یکی کمک کنم از چاه بیام بیرون یکی دیگه نذاشت بعد اونی که نذاشت رو هل دادم بعد اومد محکم بیضه م رو گرفت حاجی وسط خواب یادم اومد اینو قبلا دیده بودم وگرنه الان تا ترکیدن تخمم باید خوابو میدیدم

  8. زهرا می گوید

    من مدام خواب خونه ی پدر بزرگم رو می بینم که بیست سال پیش فروختن ،اما هر بار زندگی مثل دوران بچگیم تو اون خونه و با عزیزانم جریان داره ،اون خونه هنوز تغییر نکرده . دلیلش چیه ؟

  9. Fateme می گوید

    من یکساله که نزدیک به۱۵باریه خواب تکراریومیبینم.همش خواب میبینم فکم بهم قفل شده ودندونامو روهم خیلی محکم فشارمیدم هرکارمیکنم نمیتونم بین فک بالاوپایینم فاصله بندازم وبلاخره ازشدت فشارزیاد همه دندونام شروع میکنه به ریختن تو دستم بدون هیچ خونی.بعدمیرم جلو آینه ولبخندمیزنم میبینم هیچ دندونی ندارم.خیلی خواب ترسناک ودردناکیه وقتی دندونام بهم فشاروارد میکنن درد میکشم میخوام دهنمو واکنم نمیتونم.واسم جالبه که اخیرا توی خواب هام میدونم دارم خواب میبینم یعنی به خودم دلداری میدم که آروم باش احتمالا بازداری خواب میبینی ولی واقعا خواب آزاردهنده ایه

    1. مهسا می گوید

      شما احتمالا بد میخوابید و صورتتون رو روی بالش میذارید من خودمم وقتی اینطوری میخوابم یه همچین خوابایی میبینم که واقعا دردناکه….

  10. gh. a می گوید

    سلام. چند سال است خواب مبیبینم امتحان دارم اما هرگز موفق نمیشم امتحان بدم یا دیر متوجه امتحان میشم و یا از تاریخ آن بی خبر بوده ام…. در حالی که من سالهاست که فارق التحصیل شدم و هرگز هم در دوره ی تحصیل نه دیر رسیدم و نه مشکلی داشتم… میشه بگیددلیل این خواب چیه!؟

  11. زهرا می گوید

    من تقریبا از ۷ سالگی تا این سن یه خواب تکراری میبینم و میبینم که توی حموم گیر افتادم نمیتونم نفس بکشم و یه دفعه دوش حموم انقدر ارتفاع میگیره و ازش آب با فشار رها میشه که من نمیتونم فرار کنم و انقدر تو خواب میترسم که مطمئنا همون روزش کاری نادرست مبخوام انجام بدم رو در واقع پیش از وقوعش یهم هشدار میده ولی خواب یا کالوس بدیه

  12. تارا می گوید

    من مدتهاست خواب میبینم توی موقعیتهای مختلف از دیگران کمک میخوام ولی انگار هیچکس صدامونمیشنوه و خفه هستم هدچی بیشتر تلاش میکنم صدام خفه تر میشه.

  13. کورش می گوید

    من سه چهار تا کابوس تکرار شونده دارم البته ظاهر هر کدام تفاوتهایی با دیگری دارد اما عنصر اصلی که شامل آسیب زدن به خود، گم کردن عزیزان، درس نیمه تمام دوران دبیرستان (من الان ارشد دارم) و گم کردن راه و ماندن در بی راهه موضوعهای اصلی هستند.

  14. فاطیما می گوید

    سلام وقتتون بخیر . راستش من شب قبل یه خوابی دیدم .. که اون خواب رو چند سال پیش همدیدم . یعنی شاید ۱۰ سال پیش دیده بودم … توی اون خواب من دانشگاه بودم و مشغول تصویری حرف زدن با یه آقایی .. تمام مشخصات اون هم یادم موند ولی نمیشناختمش که چه کسی هست .. دیشب دوباره اون خوابو دیدم.. و اون اقا درواقع دوست پسر سابقم بود 😕 .. و چند خوابی که به همین شکل و با این فاصله زمانی تکرار شد ..
    یعنی سالهای قبل ادمهایی ک توی خوابم دیدم الان وارد زندگیم شدند . برام خیلی عجیب و ترسناکه . خواب هام ادامه داده .. میشه از طریق ایمیل بهم جواب بدین ک چکار کنم؟

  15. رحیم می گوید

    سلام من همیشه صبح ها البته بعد نماز صبح خواب می بینم ماشینم را دزد برده البته این دزدی در خانه ی ما چند بار اتفاق افتاده ولی قبل از این دزدی ها و بعد از آنها این خوابهای تکراری من تمام نشده تفسیر اون چیست ؟ چه کار کنم تا از ان رها شوم.

  16. حمید می گوید

    سلام من شغلم گلخانه سازی هست یه کار بزرگ در جنوب بهم پیشنهاد شد .رفتم و آن را انجام دادم .کار خیلی سختی بود و نزدیک سه ماه ونیم طول کشید بعد از این مدت که آمدم خانه شب که می خوابیدم تا صبح خواب کار را میدیدم . هر شب همینطور تا الان که این پیام را مینویسم نزدیک ۶شب هست که خواب میبینم و صبحها ناراحت از خواب بیدار میشوم و نمیدانم تا چند شب دیگه باید این خوابها را ببینم اگه کسی میتونه بهم کمک کنه ممنون

  17. پگاه می گوید

    من خواب خونه های قدیمی ک عوض کردیم رو میبینم،خواب میبینم ک توی اون خونه ها برگشتیم و داریم زندگی میکنیم و حالم خیلی خوبه

  18. سویل می گوید

    کابوس تکراری وحشتناک ترین کابوسه تقریبا هر دو سه روز یه بار خواب میبینم دارم از ی ساختمون مرتفع به پایین پرت میشم و این کابوس باعث میشه من در خواب بترسم و با وحشت چشامو باز میکنم و تا دو دیقه درشوک خیره به سقفم اما بعدش که میخوام بخوابم خوابم نمیبره وباعث کم خوابی و قرمزی چشام شده

  19. Sevil می گوید

    من شخصی رو که دوس داشتم و از هم جداشدیم رو یه مدت تو خواب میدیدم شاید ماهی۴الی۵بار الان ۲۰روزه که هرشب تو خواب میبینم و هر دفعه با یک موضوع جدید . واسه اینکه این تکرار متوقف شه چیکار کنم؟

  20. ترانه می گوید

    سلام .من همش خواب میبینم شوهرم خیانت میکنه تو این دو شبه هم که خواب دیدم فقد با یه خانومه در صورتیکه این خانوم رو فقد یکی دو بار تو مطب دکتر دیدم برام خیلی عجیبه ک چرا هردوشب خوابم این خانوم؟ هرچند من و همسرم خداروشکر زندگی آرومی باهم داریم فقد دیدن اینجور خوابا حالمو بد میکنه لطفا راهنمایی کنید خیلی ذهنم پریشونه بخاطر این خواب نسبت به شوهرم شک پیدا گردم😔😔

  21. نرجس 99 می گوید

    سلام.خواهر من مدت زیادیه که هروقت که تنها می خوابه،حتی اگر خودش نمیدونه که تنهاست،یعنی توی خوابه و شوهرش رفته تو اتاق دیگه ای خوابیده،یا مثلا رفته سرکار،خواب چندتا جن رو می بینه که اذیتش می کنن.چندین بار توی خواب آیه الکرسی خونده بود و رفع شده بودن ولی پارسال توی خواب بهش گفتن هرچی هم بخونی ما نمیریم و چیزیمون نمیشه.اخیرا به شکل بچه هاش سراغش میان و از خواب بزور بیدارش می کنن و اذیتش می کنن،بیدار که میشه می بینه بچه ها خوابن.باعث نگرانی شده این موضوع .کسی تخصصی راجع به این مسائل داره؟کسی میتونه کمک کنه؟

    1. علی می گوید

      سلام میتونم یه پیشنهاد در اینمورد بهتون بکنم چون خودمم یه مدت درگیر این مسأله مشابه بودم بهتر اینکه قبل خواب یه چراغ خواب یا یه چراغ خونه روشن باشه تا اجنه نتونن به سراغشون بیان و اینکه قبل خواب کلمه بسم الله الرحمن الرحیم گفته بشه امیدوارم تونسته باشم کمکی بهتون بکنم

  22. mehrasa می گوید

    خواب های من شبیه یه سریاله… من وقتی بچه بودم خوابی دیدم و هر چند سال یک بار اون خواب رو میبینم
    با این تفاوت که هر بار از اول میبینمش و هر دفعه یه تیکه به خوابم اضافه میشه
    ولی من دقیقا همون حس رو ندارم
    مثلا بار دوم که اون خواب میبینم اعتماد به نفس دارم چون میدونم میتونم اون مشکل رو حل کنم
    درواقع من حتی وقتی خوابم میفهمم که دارم خواب میبینم

  23. Ali می گوید

    سلام…الان چند وقته هر شب، دارم ی خوابی رو مبیبینم…خوابهایی که مبیبینم همش در مورد پایان دنیاس، هر وقت هم با وحشت بیدار میشم در حال خوندن آیه الکرسیم …واقعا باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید جوری شده که میترسم دیگه بخوابه

  24. میترا می گوید

    من چند دفعه خواب دیدم که بین ایران و عراق دوباره جنگ شده و من توی یه پارکی هستم. درحالیکه نه زمان جنگ به دنیا اومدم و نه از عراق ها بدم میاد. یه خواب دیگم که تکرار میشه، اینه که تو یک جای خیلی عجیب که شبیه فیلم های تخیلی میمونه با مامانم و خواهرام باید از یه عالمه مانع عبور کنیم تا به خونه برسیم. امشبم تو خواب اونارو تنها گذاشتم و تند تند خودم تنهایی از مانع ها رد شدم.به یکی از خونه های قدیمیمون رسیدم ولی باز برگشتم تا اونارم باخودم بیارم.

  25. علی می گوید

    سلام من یه مدته همش دارم خواب تکراری میبینم که تو یه اتاقی خوابیدم و بیدار میشم و بلند میشم میرم بیرون از اتاق و درحالی که همه جا تاریکه و مه گرفته دارم راه میرم تنهایی و یکسری اشیاع دور وبر خودم میبینم و بعد دوباره از همون اتاقی که توش خوابیده بودم سردرمیارم و یکدفعه بیدار میشم لطفا راهنماییم کنید علتش چی میتونه باشه

  26. ااااا می گوید

    سلام من چند وقته یه خواب هایی میبینم که الان یادم نیست چه خوابی بود همیشه خواب خودم رو فراموش میکنم …….همیشه یه خوابی میبینم که دارم با فامیلام تو تهران حرکت میکنم که به یه جای بزرگ میرم که همه دارن به من نگاه میکنم و همشون یه کاغذ دستشونه و نوشته you lose یعنی تو باختی بعد وقتی بیدار میشم
    بعد چند ساعت یه صدا هایی می‌شنوم که یکه داره منو خیلی اروم صدا می‌کنه و اسممو میگه لطفاً بگین چیکار کنم ممنون

  27. علیرضا می گوید

    سلام من یه ماه کامل به تور تکراری یک کابوس می دیدم که یک فرد با چهره ی ترس ناک من رو دنبال میکنه بعضی وقت ها با این که می فهمم دارم کابوس می بینم بازهم نمی تونم کاری کنم و کابوس بار ها و بار ها تکرار میشه حتا بعضی وقت ها در هنگام کابوس از خواب می پرم ولی وقتی دوباره به خواب مبرم همون کابوس رو میبینم

    خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید و ممنون از

  28. Tina می گوید

    خیلی این خواب و میبینم…
    مسابقه دارم اما همیشه یه جوری همه چی خراب میشه …
    یا تو مسابقه ام میبازم…
    یا وسایلم همراهم نیست…
    یا اجازه مسابقه دادن ندارم…
    یا اونقدرررر منتظر میمونم تا مسابقه ام شروع بشه که از خواب بیدار میشم….
    من یه تکواندوکارم و عاشق مسابقه…
    مفهوم این خوابها چیه؟

  29. الهام می گوید

    سلام خسته نباشین من نزدیک به یه ساله یه خواب تکراری میبینم خونه عموم گیر میوفتم که یه جن توشه با خوندن قرآن بزور فرار میکنم تا ۹ سالگی اونجا زندگی میکردیم ولی یه ساله نمیدونم چرا چنین خوابی میبینم

  30. F82 می گوید

    من به مدت تغریبا یک ساله که خواب میبینم یه نفر قصد کشتنمو داره چندین بار تکرار شده و حتی بقیه هم این خواب رو درباره من دیدن اگه یه راهنمایی کنید ممنون میشم

  31. مهرشاد می گوید

    سلام بنده یک خواب دیدم ۳ بار تا الان تکرار شده این خواب این هستش که من با ۴ نفر غریبه درحال فرار کردن با گله زامبی ها هستم توی خونه خودم با شمشیر یا هر چیز دیگه از خودمون دفاع میکنیم دقیق نمی دونم چی هستن فقط میدونم یک گله هستن مثل ادم ها راه میرن بعدش از هر دری فرار میکنیم پشت سرمون قفل میکنیم بعدش همش یه در چوب هستش هی میخوام وارد اون در بشیم از خواب میام بیرون دلیلش چیه این یا چه مفهومی داره

  32. eli می گوید

    کسی تعبیر خواب بلده
    من بار ها خواب میبینم خونه بزرگی مثل قصری که بخوام توش گم شم و چندین اتاق داره تعداد اتاق ها زیاده و منو تو خواب راضی نگه میداره ولی هر بار میام میرم سمت اتاق ها برام تازگی عجیبی داره و همیشه دوتا از اتاق ها رو اخر از همه میرم بهشون سر میزنم و یکی از این دو اتاق یه هفت کشویی که عکس های عتیقه پدر بزرگم اونجاس و من زمانی که وارد این اتاق میشم یک حال دلتنگی نگرانی خوشحالی بمدست میده 😐😪

  33. Fateme می گوید

    من هر دفعه به شکل های مختلف خواب می‌بینم تصادف می‌کنم و می‌میرم و بعد از اون بیدار میشم‌.. یعنی تاحالا امکان نداشته توی خواب سوار ماشین باشم و تصادف نکنم و نمیرم 😐 از یه طرف هم خوابای من دو قسمتی هستن. یه بار خواب دیدم میرم یه کتاب فروشی و به فروشنده سفارش کتاب مرگ ایوان ایلیچ رو میدم، و بعد از چند شب خواب می‌بینم دوباره همونجام و این دفعه من اون کتاب فروشی رو یادم نمیاد، اما یهو کتاب فروش میگه بفرمائید اینم سفارشتون، و کتاب رو میده دست من. واقعا به نظرم عجیب و خسته کننده میان این مکان های تکراری، این خوابای تکراری، شب و تعقیب و گریز… امیدوارم مشکل همه حل بشه

  34. مهسا می گوید

    سلام دوستان…الان داشتم نظرات رو میخوندم دیدم خیلیا مثل من خواب تکراریه امتحان رو میبینن..منم بارها و بارهاااااا خواب دیدم که امتحان دارم آخر ترم دانشگاهه و کلی درس مونده اصلا نخوندممممم و نمیدونستم حتی جرا کلاسها رو شرکت نکردم و همش میگم برم انصراف بدم کلا این ترمو چون نخوندم همش میفتم..در حالیکه پنج ساله کارشناسیم رو گرفتم ولی از اون زمان همش این خوابو میبینم ..البته اول ها متوجه نمیشدم و ازاد دهنده نبود اما الان از بس دیدم این خوابو فکر میکنم یک معنایی داره یا باید کاری کنم یا چیزیو میخاد بهم بفهمونه..چون من همه خوابهام تعبیر دارن..چند سالی بود خواب تکراری دیگری میدیدم ک خوابم همیشه نصفه میموند تا یک جایی و هرچی تلاش میکردم ادامه اش رو ببینم نمیشد..اما اون حل و فصل شد و خدارو شکر نمیدونم چیشد ک آخر اون خواب رو یک بار دیدم ک جه اتفاقی افتادو دیگ تموم شدو دیگ ندیدمش.اما این امتحان ولم نمیکنه

  35. زینب می گوید

    من ده ساله که همش خواب میبینم که به یه عروسی دعوتم و هرکاری میکنم نمیتونم آماده بشم.نه لباسم جورمیشه ونه آرایشم،استرس میگیرم،عجله میکنم.امانمیشه.خیلی خواب بدیه

  36. سیما می گوید

    سلام من چند ماهی هست ک مدام ی خوابو میبینم ک برگشتم ب خونه قدیمیمون سنم کم شده و خیلی خوشحالم ک برگشتم ب گذشته و سنم کم شده و تو اون زمانم و توی خوابم میدونم ک سنم بیشتره و برگشتم ب گذشته

  37. عرشیا می گوید

    من خوابم این بود که من توی یک خانواده بودم که نمی شناسم بعد یه قدرت داشتم که میتونستم آدما رو کنترل کنم وقتی که تو صورتشان نگاه میکردم میرفتم تو جلد شون ولی بدنم بی دفاع بود بعد داشتیم می رفتیم مسافرت که به یه تالار رفتیم که تالار نبود شبیه کلیسا بود داخلش بعد نمیدونم پدر خانواده رفت تو یه اتاق برگشت ما رفتیم من تلاش کردم برم پدر خانواده رو کنترل کنم بفهمم چی شده ولی نمیدونستم داشتیم می رفتیم از کلیسا بیرون ولی من از پله های اونجا افتادم زربه مغزی شدم ولی وقتی پاشدم زخم رویه سرم کوچیک شده بود و اونجا یه چیزی فهمیدم میتونم بدن خودمو وقتی آسیب دیده زخم رو ببندم وقتی رفتیم تو راه من خوابم برد ولی وقتی بلند شدم تو راه برگشت بودیم اصلا از اون موقع چیزی یادم نمیومد ولی تو راه برگشت شب بود بعد دیدم همون تالارست ولی فرق داشت یه ادم اونجا وایساده بود شبیه زامبیا بود ولی هیچ کس مبتلا نمیشه فکر کنم قدرت یه نفر بوده حالا زامبی اومد دنبال ماشینمون من مامان خانواده داشتیم میزدیم تو سر زامبی به پدر خانواده گفتیم کمک کن ولی گفت من نمیتونم این کار با خودتون گفتیم چی چرا ؟ گفت ترمز بریده ما همو نگاه کردیم گفتیم یه فکری به حالش میکنیم ما ادامه دادیم به زربه زدن به زامبی که اونجا قدرت سومم پیدا شد زور زیادی داشتم که تونستم زامبی رو با یه مشت بزنم بیوفته از ماشین پایین حالا گفتیم ترمز رو چیکار کنیم پدر خانواده گفت میزنم به دیوار وقتی زارم به دیوار چند تا پلیس اونجا بود که یه میله داشتن من و پدر خانواده رفتیم ازشون گرفتیم و زامبی رو زدیم که زامبی تبدیل به انسان شد و پلیسا دست گیرش کردن

    خواب من این بود دوباره این خواب رو دیدم این الان سومین باره
    اسمم عرشیا و ۱۶ سالمه

  38. رامین می گوید

    سلام علیکم.خواهش میکنم تعبیر این خواب منو هم بگین.
    خواب میبینم در راه سفر راه را اشتباه میریم و خودمو مادرم و برادرم باهم به یک روستای خیلی دور و کوهستانی که در ابتدا ی دژبانی ارتش هم جلوی راهمون قرار داره و ما به اتفاق چند نفر دیگه که همه گم شده ایم به صورت داوطلبانه و سرد خود شروع به گچ کاری و رنگ آمیزی ساختمونهای دژبانی می کنیم و بعد ماشینهای ارتش میانو مارو به داخل روستای که به نام شهدا مزین هست میبرند و مردمی بسیار مهربان و خوش خلق که گویی همه اخلاقیاتشون مثل خود بنده هست میبرند. سپس شبی در آنجاییم و صبح روز بعد دوباره یک جوان هم سنو سال خودم که خیلی مهربونه دستور میده مارو به با ماشینای ارتش برگردونند به خونمون.چندسال پیش که این خوابو دیدم تونستم به سللمت برگردم خونه.ولی امسال هرچه گشتیم راه برگشت را پیدا نکردم که برسم به ماشینا و منو برگردونند چون بسیار کوهستانی و پیچ در پیچ بود روستا…..

  39. جعفر چاخان می گوید

    سلام؛
    در حقیقت دیدن خوابهای تکراری بخاطر تناسخ های گدشتست،یعنی شما بارها متولد شدین زندگی کردین و مُردین..
    ممکنه خواب تکراری همون خاطره از استرسها و ترسهای زندگی گذشتهء شما باشه..
    خوب حالا راه درمانش:
    قبل از خواب با انگشت شصت بین دو ابروی خود را برخلاف جهت عقربهای ساعت بچرخانید،آرام ضربه بزنید و ماساژ بدین و یا از فیلدوهیلدامات برای آرامش ذهن استفاده کنید یا کمپرسیکِی شنبُرد را توی آب حل کنید و بخورید.

  40. امیرعباس می گوید

    سلام ممنون بابت سایت بینظیرتون🙏
    راستش همسرم خواب میبینه ۴نفرمزاحمش میشن ومیخوان اذیتش کنن الان دوماهه ابن خواب رو میبینه، دقیقامثل بچه ها شده همش میگه دوست ندارم این۴نفرو ببینم اما هرشب میبینه بعضی وقتاصبح هم میبینه کلی هزینه روانپزشک وروان درمان و روانشانسهای گرون قیمت کردیم اما بی فایده بوده، همچنان خواب اون ۴نفرو میبینه که اذیتش میکنن مثلا دوتازن دوتا مرد ۴نفر
    ممنون میشم اگه کمکی بهم بکنید.
    تشکرمیکنم ازسایت زیباتون🌹

  41. ارزو می گوید

    من دوخواب دارم که همیشه تکرار میشن
    یکی از خوابم هام اینکه انگار توراه مدرسه هستم همیشه این خواب رو میبینم الان جدیدا چند وقته یه خواب رو دارم میبینم انگار با یه پسر بچه ازدواج کردم

  42. قاسم می گوید

    سلام.من همش خواب میبینم دوباره رفتم خدمت سربازی با این که ۱۰ سال از اون زمان گذشته.هربار هم میدونم که خواب میبینم اما دیگه اینو باور کردم که باید دوباره خدمت کنم .ممنون میشم که راهنماییم کنید تا این خواب از من دست بگشه

  43. 😋😋😋 می گوید

    با سلام من وقتی که بچه بودم یعنی هفت هشت سالم بو خواب میدیدم که من تو راهپیمایی هستم ویک شخصی به من یک حلقه داد و من تا خواستم ببینم اون شخص کیه حلقه از دستم میوفتاد و دنبالش میگشتم ولی پیداش نمیکردم بله و خوابم تا همین جا تموم میشد من تا دوسال همین خوابو میدیدم و وقتی از خواب بیدار میشدم با شوک وترس بیدار میشدم ترس از اینکه یک شخصی رو از دست بدم و الانم که دیگه بزرگ شدم و چهارده سالم شده اون خواب رو نمیبینم و من میگم که ای کاش فقط یه بار فقط یه بار دیگه اون خوابو ببینم ولی نمیاد سراغم اون خواب و دلم برای خوابم تنگ شده ولی من مشکلی ندارم با این موضوع که مشاوره بخوام همینجوری خوبه بمونم بدون مشاوره اها بعدش من تو خوابم تو خارج از ایران بودم و راهپیمایی خارجی ها بود فک کنم نژاد پرست ها و تو خوابم که اونموقع کوچیک بودم ولی تو خوابم من بزرگ بودم تقریبا بیست ساله من حسرت به دلم مونده یه بار دیگه اون خوابو ببینم و حواسمو جمع کنم که نه حلقه از دستم بیوفته و نه اینکه نتونم اون شخص رو ببینم 😔🤫🤯

  44. کوروش می گوید

    من از فامیلمون خوش نمیاد. دوست ندارم باهاشون ارتباط داشته باشم. ولی هر شب خوابشون رو میبینم. هر شب و هر شب خواب میبینم که با فامیلم مهمونی هستم و اغلب تو خواب هام، پیش فامیل کارهای اشتباه میکنم و به اصطلاح سوتی میدم و احساس خجالت و شرم بهم دست میده. بعضی وقت ها تو رویاهام، توی این مهمونی های مضخرف، لباس تنم نیست و احساس خجالت بهم دست میده. دیگه کلافه شدم. چطور از شر این خواب های تکراری فامیل، راحت شممم؟؟؟ کمک

  45. ماه می گوید

    منم درموقعیت های متفاوت قرارمیگیرم اما همش یه کار تکراری پیش میاد

  46. سوگند می گوید

    من الان ۵ شبه که فقط یه خواب میبینم خوابم این هست که درحال شمشیر بازی با یک لباس هانبوک هستم و با مردی شمشیر بازی میکنم و او به من ضربه میزند اما من نمیرم

  47. سینا می گوید

    من تقریبا هر دو هفته یه بار خواب می بینم که خواهر من تبدیل به یک غار نشین وحشتناک شده و جالب این است که خواهرم تو خواب تو حالت عادیش هم پیشم هست😱
    تو رو خدا بگید تعبیرش چیه؟😨😨😨😨

  48. سینا می گوید

    پدر بزرگ من توی شورای حل اختلاف کار می کنه من خواب دیدم که ماشین خودش رو فروخته بود و ماشین دامادش رو قرض گرفته بود تا با هاش بره شورا. یه روز که می خاد بره شورا، می بینه که ماشین دامادش رو دزدیدن.
    بعد با پای پیاده میره شورا و وقتی پرونده ها رو براش میارن،می بینه رو یکی از اون پرونده ها زده پرونده ماشین سرقت شده با همون پلاک ماشین دامادش
    خیلی ترسناکه

  49. رضا می گوید

    سلام من اکثر نظرات پایین رو خوندم و تقریبا بیشترشو داشتم 😂
    ولی باهاشون مشکلی ندارم و حلشون کردم تو خود خواب 😎
    مشکلی که تو دنیای دیگس رو همون جا حل کنید (خواب روشن) سعی کنید خواب روشن تمرین کنید این خیلی کمک میکنه همه چی درست میشه و یه نکته ی دیگه این مشکلات را همه دارند ولی خیلی از ادما خواب هاشونو یادشون نمیمونه و تو ناخداگاهشون میمونه برای این که مشکل روحشون حل بشه ولی مال ما میاد داخل خوداگاه برای همین برای مسال اعتماد بنفس نداریم هرچی خواب میبینیم حل ننیشه اعتماد بنفسمون سعی کنید خوابو درک کنید واز دیدنش لذت ببرید من تودم خوابای چرتو پرت زیاد دیدم ولی تقریبا کنترل همشو نو دارم و خواب هاس سریالی علت اینه که یه اتفاقی که قبلا اغتاده امروزم میوفته و تو به راحتی حلش میکنا
    یه نکته یک خواب فقط مال یک روز نه بیش تر اگه خواب دیدین یه اتفاقی میفته فقط مال همون روزه که باید اتفاق بیفته اگر نیفتاد دیگه نمیفته (لااقل برای من اینجوری بوده)
    و یه نکته ی دیگه برای خواب اکثر خواب هایی که میبینید علتش خودتونید وقتی شرایط خوابیدن خوب نباشه یا ساعته مناسبی بخوابیده باشید خواب هاتون به جایی که از چیز هایی خوب شکل بگیره از پایین ترین و تاریکترین افکارتون که ازش میترسین شکل میگیره و به دلیل این که کنترلی روی افکارتون ندارید همش خواب های تکراری بد میبینید اصل خواب باید در خواب عمیق رخ بده ولی اکثر افراد خواب هایی رو میبینن که بین خواب و بیدارین این خواب بیش ترش یاد ادم میمونه و از افکارتون نشعت میگیره
    سعی کنید ذهنتون رو کنترل کنید تا خواب هایی خوبی ببینید چون خواب های روحانی خیلی کم پیش میاد ببینین و همش خواب هایی که از ناخوداگاه میاد میبینین و سعی کنید (خواب روشن) تمرین کنید
    و در اخر تمام این خواب هایی اینطوری که میبینید علتش ذهنتونه و روحتونه که ضعیغه روهم باید مثل بدن احساس ارامش و قدرت کنه
    و نماز شب هم دقیقا کارش همینه امتحان کنید جواب میده
    موفق باشید و یه نکته ای زیاد سخت نگیرید فکر کنید با رفیقتون رفتین سینما و دارین فیلم مورد علاقشو میبینین و چون اون این ژانر رو دوست داره شما چیزی نمی گین 😂^_^
    بازی های کامپیوتری روی کنترل خواب خیلی کمک میکنه که وقتی بازی کردید برید بخوابید
    موفق باشید

  50. زهرا می گوید

    تقریبا همه خاباییی که من میبینم تکرارین

  51. Mahdi می گوید

    سلام من چهار ساله خواب های تکراری میبنم آن هم هر ماه یه بار میبنم هر بار با جزئیات و تحرکات کاملتر میبنم و حتا چند خواب من تعبیر شده ماند پسر عمویم که از بام میفته و پاش می‌شکنه من دو ماه قبل هی این خواب را می دیدم و الان خواب های وحشتناک میبنم که می تکرار میشه لطفاً کمک کنید.

  52. نورا می گوید

    سلام چرا میزنه دیدگاهم تکراریه اخه
    من سالهاست که دارم خواب یک خونه خاصی و میبینم و حتی بهم میگن اونجا چه اتفاقی افتاده… دیشبم خواب همونجا رو دیدم که تو خواب صدای عجیبی مثل ارواح شنیده میشد از خونه. صاحبانش هم افراد دیگه شده بودن و من میدونستم دیگه نیستیم. جالبه دیشب به اون پسری که تو خواب بود گفتم این صدارو میشنوین ما یه تایمی ساکن اینجا بودیم و تمام بدبختیمون از اینجا شروع شد…
    نمیدونم دلیلش چیه کاش راهنمایی کنید… همیشه من مکان خاص و میبینم

  53. میلاد می گوید

    من هر سری خواب میبینم مار میخاد نیشم بزنه حالا موقعیت مکانی تو خوابم هر سری فرق داره میبینی یه بار منزل پدری هستم یه بار تو سرکارم و یا بار دیگه یه مکان دیگه اما تو همه ی خوابا این هستش که تو خوابام همیشه مار هستش و قصد نیش زدن منو داره الانم نگهبانم تو یه باغ حالا اینجایی که اومدم از بخت بدم یه توله مار دیدم و از اون به بعد بیشتر شده این کابوس و حتی تو طول روزم ترس از نیش زدن مار گرفتم میترسم نکنه تعبیر بشه

  54. محمد می گوید

    من ۱۵ ساله پیش با یکی حدود ۱۲ سال رفیق بودم عشقم بود قرارم بود ازدواج کنیم ما از اون شهر به تهران اومدیم و مشکلاتی بینمون شروع شد و در نهایت منجر به جدایی مون شد و رفاقتمون به پایان رسید از اون موقع هرشب یا چند شب در میون خوابشو میبینم تو خواب توی خیابون میبینمش با حالت گریون میرم دنبالش صداش میکنم ولی اون محلم نمیزاره حاضر نیست به حرفم گوش بده من با التماس ازش میخوام چند لحظه به حرفام گوش بده الان سالهاست این خوابو میبینم و واقعا بدترین کابوس عذاب اور ترین فکر روز شب منه روزها هم از دیدن خواب شبم حالم خرابه دیونم عینه یه مرغی که سرشو بکنی همونطوری بال پر میزنم اگه کسی میدونه چکار کنم بهم بگه هیچ طوری نمیتونم پیداش کنم برم ببینمش شمارشم عوض کرده خدایا خودت کمکم کن.

  55. محمدرضا می گوید

    سلام. من هرموقعی که تب میکنم و حالم بد میشه، یک خواب تکراری میبینم و اینه که در فضای بیکران با یک سفینه بسیار بسیار عظیم روبرویم قرار میگیرد و من به سمتش شلیک میکنم و احساس کوچکی و ناتوانی میکنم و اون سفینه با یک شلیک منو میکشه. من همچنین علاقه ناشناخته ای به فضا دارم اما نمیدونم چرا و انگار به اونجا تعلق دارم

  56. Sila می گوید

    من خاب میبینم هر دفعه از طریقی از دره پرت میشم ،یه بار داداشم منو میندازه، یه بار خودم ، و بقیه رو یادم نمیاد 😶😶😶نمدونم حس خوبی ندارم

  57. M.reza می گوید

    سلام من خواب بد میبینم از خواب میپرم و چند دقیقه بیدار میمونم ولی وقتی دوباره میخوابم ادامه همون خواب بد رو میبینم . علتش چی هست .

  58. Donya می گوید

    سلام من از بچگی تا الان یه خواب تکراری میبینم و سالی دو بار برام اتفاق میوفته و میدونم چه اتفاقی میوفته تو خواب ولی هیچ توضیحی برای تعریف خوابی که میبینم ندارم و هر بار خواستم به کسی بگم جمله ای پیدا نمیکردم برای تعریف ازش تنها چیزی که میتونم ازش بگم واقعا عذاب اور و دردناکه

  59. زهراامین زاده می گوید

    سلام من همیشه خواب دوران نامزدیم می بینم همسرم سرباز ازمن قهر کرده و بامن تماس نمیگیره نمیدونم چرا همیشه همین خواب می بینم

  60. مرضیه می گوید

    برادرم مشکلی این طوری داره ولی واقعا مشکلش حاد شده چون هر شبه تقریبا و دیشب توی خواب داد و فریاد هم کرد کاش کسیو که در این زمینه میتونه کمک کنه هم معرفی میکردید تقریبا تمام اینها رو من هم بهش گفتم ولی من یک آدم معمولی هستم و خودم پدرم در اومد تا گذر کردم از این جور چیزها نمیخوام برای اونم اینقدر سخت باشه

  61. هستی می گوید

    من هر بار خواب میبینم که گم شدم توی یه چارراه بعد دیشب خواب دیدم گنم شدم با دوستم و میریم توی یه مغازه بعد انگار توی خواب به دوستم میگ این لحظه رو قبلا خاب دیدم میگم اینجا میخواد دزدی اتفاق بیفته بعد فرار کردیم رسیدیم به یه چارراه که بابامو دیدم با ماشینش اونجا بعد من گفتم بابا بابا من اینجام بابامم اومد منو با دوستمو نجات داد
    توی خواب خیلی خوشحال شدم
    این بود خواب من ولی من چند دفعه بود که میدیدم پذرم منو با ماشینش نجات میده 😭😭😭

  62. ثنا می گوید

    من یه خواب دارم تا حالا ۵ دفعه دیدم و ۱ سال در میان میبینم خوابم اینه که سوکت گوشی ام در میاد و راه درست کردن نداره

  63. سمیرا می گوید

    من الان حدود ۶ ماهه ی خواب و میبینم، عصبی شدم ازین خواب .
    خواب میبینم ک با دوستم ک قهریم و محاله ک دیگه باهم اشتی کنیم ،توی خواب اشتی میکنیم، اونم همیشه یک مدل، اینکه همو تو ی مکانی میبینیم و هردومون با اینکه میدونیم قهریم، سعی میکنیم ب روی هم نیاریم و باهم شروع ب حرف زدن میکنیم
    فقط هر شب موقعیتاش فرق میکنه
    خیلی دوست دارم بدونم تعبیر خوابم چی میشه

  64. ناشناس می گوید

    من هربار تو خوابم مکان های متفاوتیو میبینم گاهی اون مکانو میشناسم و گاهی نه و اینا برای بار دوم تکرار میشن و اغلب من تو خوابم یه قاتلم و ی سرباز و مادرو دختریو میکشم یکیش ب مکانش میخوره مال گذشتس و یکیشم انگار ک مربوط به زمان حاله ولی هنوز اتفاق نیفتاده و آها خوابی ک دوبار دیدم بار اول محتوا خاصی نداشت اما سری بعد عددیو تو خواب دیدم که مربوط به ۵۰سال قبل متولد شدن من بود
    دقیقا اینا ینی چی؟کی هست ک جواب اینارو بدونه؟

  65. هانی می گوید

    هر هفته خواب امتحان و درس دانشگاه رو می بینم که شب امتحانه و من هیچی نخوندم.تعداد دروس زیاده و هیچ کس کمکی از هر لحاظ بهم نمی کنه . یک احساس وحشتناک خلاء مرگبار و شکنجه . یک بلاتکلیفی محض همراه با اضطراب و ترس . همیشه هم استاد یه زن چاق و چادریه با عینک کاچویی مشکی که انگار فقط نگام می کنه و جواب هیچ سوالمو نمی ده . تو خواب دانشگاهم یه شهر دیگه ست و شبه و آسمون تاریک .
    با اینکه ۳ ساله از دفاع پایان نامه گذشته و فارغ تحصیل شدم‌ .
    ولی این کابوس دست از سرم بر نمی داره !😰

  66. آیلین می گوید

    من هر سه سال یبار یه خواب برام تکرار میشه گاهی اوقات به خوابم اضافه میشه گاهی اوقات هم‌ همون رو میبینم از ۴ سالگی دارم میبینم این خواب رو هر ۳ سال برام تکرار میشه
    ولی من خیلی برام سوال که چرا با خواهر دوستم خواب هایی به یک شکل میبینیم خواب های خواهر دوستم قبل از آشنایی من و دوستم برای جفتمون اتفاق افتاده
    و سوال بعدیم اینه من یبار در خوابم به زبون آوردم که این خوابه و خوابم آتیش گرفت و من بیدار شدم ولی از اعضا خانوادم و اطرافیانم که پرسیدم گفتن تا الان براشون اتفاق نیفتاده بنظرتون دلیلش این خواب ها چیه

  67. سنسی می گوید

    چند روز پشت سر هم خواب طلا میبینم
    یه بار خواب گوشواره طلا که هدیه دادم، یه بار هم خواب دیدم طلا میفروشم، یه بار هم خواب معدن طلا دیدم

  68. دیانا می گوید

    سلام
    من دوبار خواب یه اتاق رو دیدم و داخل همشون یه مرده بود😢
    یه بار دیگه هم خواب به اتاق دیگه رو دیدم

  69. sh می گوید

    سلام،وقتتون بخیر.ببخشید من مدتیە نزدیک بە چند ماهە خواب یک شخص رو میبینم،مدتی بود دیگە خوابشو نمیدیدم. ولی الان نزدیک بە یک ماهە دوبارە خوابشونو میبینم! هر شب هرشب بدون شک بعد اذان صبح میان بە خوابم ،هر دفعە ام بە یە شکلی ،اینم بگم این شخص همسایمونە
    میشە لطفا کمک کنید دلیلش چی میتونە باشە؟

  70. محمد می گوید

    من دایما خواب یه خونواده رو میبینم،،،ممکنه هر بار اعضای متفاوتی رو ببینم کابوس هم نیست همه چیز عادیه..میشه کمکم کنید

  71. مهسا می گوید

    سلام .من قبلا یکیو دوست داشتم که فامیل بودوبهش نرسیدم الان ۱۶ساله مدام خوابشو میبینم .چندسال اول خواب میدیم ک اصلا محل میزاره بهم و فقط ناراحتی اون بود اما الان چندسالی هست که میبیبنم اونم منودوست داره و رابطه احساسی بینمون هست .اووونقدربرام لذتبخشه که موقع بیدارشدن ساعتها تورختخواب میمونم تاادامشو ببینم .این برام خیلی عذاب اورشده چکن هردومون ازدواج کردیم و بچه هم داریم .ازینورم هنوزم ک هنوزه دوسش دارم.این خوابها خیلی اذیتم میکنه .میشه راهنماییم بکنید

  72. زهرا می گوید

    سلام
    من خواب های تکراریم توی هفته و ماه رخ نمیده.سالی یک بار یا چند سال یه بار ۳ خواب بود که این سال ها تکرار شد و جالب اینجاست که هنوز جزئیات اون خواب رو یادمه.
    یکی از خوابای تکراری برطرف شد اما دیشب یکی از اون خواب هارو دیدم و همه ما حس میکردم یه بار دیگه هم این صحنه رو من دیدم.سال های پیش.توی خواب.
    اما نمیفهمم معنیشون چی میتونه باشه.
    میشه لطفا راهنماییم کنید خواهش میکنم

  73. Taehyun می گوید

    سلام
    خواب من واقعا عجیبه و چیز زیادی ازش یادم نیست ولی تا اونجایی ک یادمه از سن ۷ ۸ سالگی دارم این خواب و میبینم
    یک زمین خالی میبینم و یجور وسایل عجیب غریب مثل هواپیما و کشتی اینجور وسایلی دورو برم و پر کرده و یک دفعه این وسایل ب سرعت بزرگ میشن و این ک من ناخوداگاه توی خواب میزنم زیر گریه و اصلا دست خودم نیست نمیدونم چرا ی حس تنهایی و ترس میکنم
    شاید خنده دار و مسخره ب نظر بیاد ولی حتی فکر کردن ب این خواب توی حالت بیداری من و ب گریه میندازه واقعا دیگ خسته شدم لطفا کمکم کنین

  74. Azita می گوید

    سلام خسته نباشید
    مدتی میشه من هر شب خواب میبینم شخصی رو به قتل میرسونم نمی دونم چکار کنم یعنی مثل کابووس میمونه ازین حالتی که دارم خیلی نگرانم وقتی خواب میشم سردرد شدیدی میگیرم به معض ازینکه خواب میشم مکرر خواب میبینم کسی رو به قتل میرسونم اونم به چاقو یا ساطور خیلی وحشتناکه برای من حس عجبی دارم فکر میکنم همیشه قراره یک اتفاق بدی بیفته
    دلیل این خوابم چی میتونه باشه لطفا کمکم کنید
    ممنونتون میشم

  75. آتنا می گوید

    سلام خوبین
    من نمی دونم چی شد ک ی دفعه ترس از فلج شدن پا یا دست ،کور شدن،لال شدن،کر شدن و از دست دادن حس چشایی پیدا کردم…این مسئله داره نابودم می کنه…بیش تر از اون می ترسم جذبش کنم…خیلی اذیت می شم…نمی دونم چرا ای نقد می ترسم هی قل از خواب تکون می خورم چشمامو باز می کنم ک بدونم حالم خوبه…سالمم. ..همش دعای سلامتی می کنم بعضی از شب ها خوابشو می بینم و اینقدر حسش واقعیه ک اذیت می شم…حتی ی بار تو خواب تیر ب قلبم خورد و من حسش کردم…دلیلش چیه؟تو رو خدا کمکم کنید…کسی راه حلی چیزی داره تا از شر این ترس بیجا خلاص شم و نیاد ب خوابم,؟

  76. بنفشه می گوید

    سلام. خواب در آب گیر افتادن و از اون خلاص نشدن معنیش چی میتونه باشه؟ مسیری رو که باید با ماشین برگردم خونه کلا آب گرفته.
    دومین باره همچین خوابی میبینم
    خواهش میکنم کمکم کنید. آیا نیاز هست به روانپزشک مراجعه کنم؟

  77. سودا می گوید

    من با این ک هر روز مدیتیشن کار میکنم همش ی خواب رو میبینم اونم یک خواب ن چندین خواب ک‌ باهم ی جا میبینم همش در حال فرار کردن از چیزی تو خواب میدونم حس میکنم ک خواب هست همشون ولی نمیتونم کنترل کنم ، یا دارم از پنجره فرار میکنم از جنا یا می‌خوام برم فضا بهم باید بلیط بدن ک اونجا افسر میمیره ، یا دارم مادرم رو از شر جن و شیطان حفظ میکنم و وقتی ب آخرین نقطه میرسم همیشه تعبیرات ایجاد میدم ولی بازم تکرار میبینم و این ک خواب هام خیلی شفاف هستن ولی نمیتونم کنترل و تعقییر بدم

  78. سودا می گوید

    من با این ک هر روز مدیتیشن کار میکنم همش ی خواب رو میبینم اونم یک خواب ن چندین خواب ک‌ باهم ی جا میبینم همش در حال فرار کردن از چیزی تو خواب میدونم حس میکنم ک خواب هست همشون ولی نمیتونم کنترل کنم ، یا دارم از پنجره فرار میکنم از جنا یا می‌خوام برم فضا بهم باید بلیط بدن ک اونجا افسر میمیره ، یا دارم مادرم رو از شر جن و شیطان حفظ میکنم و وقتی ب آخرین نقطه میرسم همیشه تعبیرات ایجاد میدم ولی بازم تکرار میبینم و این ک خواب هام خیلی شفاف هستن ولی نمیتونم کنترل و تعقییر بدم

  79. عام بیخی می گوید

    من فقط ی ادم تکراری تو خوابمه….خوابم تکراری نی ولی اون ادم همیشه تو خوابم هس….

  80. موسوی می گوید

    سلام من هرچن وقت یک بار خواب میبینم همه جا آتیش گرفته منم دارم فرارمیکنم ونگران خانواده م هستم که اونارو چطوری نجات بدم خیلی وحشتناکه الان ۲ سال میشه همش همین خواب تکراری رو میبینم همه تو خونه هس فقط من بیرونم یهو یه جا آتیش میگیره وپخش میشه وکل زمین داره آتیش میگیره هیچکسی هم توخیابون نیس

  81. م.ح می گوید

    سلام، من برخلاف بقیه بسیار بسیار احساس خوبی توی خواب دارم و خیلی حالم خوبه
    بمدت دوساله، هرشب خاب آدمهای مختلف، موقعیتها و اتفاقات مختلف، منتها یک مضمون تکراری، و اونم رابطه عاطفی و احساسی عمیق با جنس مختلف، اعم از دوست آشنا، اقوام، سلبریتی ها…..
    احساس خیلی دلنشینی توی خواب دارم، ولی این رابطه با جنس مخالف در حالیکه من متاهلم خیلی برام عذاب وجدان اوره، در حالیکه رابطم باهمسرمم خیلی بد نیست. ناراحتم

  82. فرشته می گوید

    من چند سال است که مرتب خواب کفش میبینم مثلا یکبار کفش نو کرم رنگ پام بود یکبار پدر و مادرم که فوت شدند یک جفت کفش لنگه به لنگه کهنه مردونه جلوی پام گذاشتند که در خواب ناراحت شدم و نپوشیدمشون و یکباره دمپایی های حمام را که صورتی بود در خانه باغبان جا گذاشتم که خیلی هم کهنه شده بود…..

  83. محمد می گوید

    من بعضی خوابهای زیبا و حتی بد رو دو مرتبه میبینم که کاملا تکراریه ممکنه بعد چند ماه و یا یکی دو سال ببینم، واقعا عالیه

  84. M می گوید

    سلام منم همش یه خواب تکراری رو میبینم و یادم نیست که تاحالا چنین چیزی برام اتفاق افتاده باشه یه چهار دیواری زرد میبینم که من توشم و یه چیز سیاه از بالا میفته روم یه چیز مستطیل شکل مشکی از بالای سقف
    چند باری هم شده که خواب ادمایی رو میبینم که نمیشناسمشون و تو خوابم،خانوادمن

  85. Ff می گوید

    اینارو ک. اکثرا میبینن مثلا از بلندی بیفتی پایین.یا مثلا افتادن دندون. خواب دیدن یک حالت…..، کاملا طبیعیه
    من یه خواب طولانی رو هر ساال یه بار میببنم ینی دیگه محتواشو یادمه کاملا حتی یکی دو هفته پیش بازم دیدمش

  86. Donya می گوید

    سلام .من هر سال یک خواب تکراری می بینم.این خواب را ۵ یا ۶ سالی میشه که هر سال در اول مهر ها میبینم . خوابم اینکه من و چند نفر از اعضای خانواده به یه جای باحال و سر سبز میریم که یک جاده ای هست و وسط اون جاده یه خونه هست که یک شیر توی اون خونه هست و بالا تر از خانه شیر یک خانه ی دیگر هست که ما میخوایم بریم توی اون خونه ی بالا تری اما وقتی که می‌خواهیم از خانه شیر رد شیم شیر فقط به دنبال من می گذاره . ترسی که دارم هم مثل واقعیت می مونه.نمی دونم چرا ولی گاهی اوقات که این خواب را می بینم میدونم که خوابم و وسط خواب یادم می افتد که پار سال هم این خواب را دیدم .توی خوابی که من هر سال در یک زمان می بینم اون شیر هر سال به روش های مختلفی بهم حمله میکنه ولی وقتی میخواد بپره روم از خواب میپرم بالا
    یعنی این نشانه چیه؟یهنی در آینده قراره برام اتفاق بیفته

  87. MAHAN NULL می گوید

    سلام من قبلا ها حدود ۲۰ روز پیش خواب های تکراری میدیدم اما خیلی هم بد نبود هر بار انگار مثلا به یکی کمک میکردم و این ۱ کارتون ماینکرفت است توی youtobe میدیدم اما بدلیل حجم کم گوشیم باید بروزرسانی کنم ولی نمیشه متاسفانه ۲۰ روز نگاه نکردم و مشکل خواب تکراریم رفع شد😎

  88. Amir می گوید

    خیلی جاها و نظرات رو دیدم ولی کسی مث خودم هنو پیدا نکردم و راستش اکرم ب کسی چیزی بگم درباره خواب هایی ک میبینم قطعا باور نمیکنه
    مدت۳.۴سالی میشه که هرشب میخوابم قطعا خواب میبینم اونم رویا و کابوس هایی ک تو یک چارت خاصی هی تکرار میشن و بدترین جای کاراینه که دوس داشتم واسه ی روزم که شده وقتی بیدارمیشم اون خواب یادم نمونه..!

  89. خانم بادلی می گوید

    من بارها خواب تکراری دیدم حتی دیشب هم همون خواب تکرار شد البته موضوع خوابم یکی اما جزئیات هر دفعه تغییراتی داره… خواب می بینم در یکی از بهترین نقطه شهرمون یک خانه بسیار مجلل داشتمــ.. برادرم با راهنمایی اشتباه کاری کرده من آن خانه را فروختم. ـ. با اینکه من درحال حاضر خونه دارم و مشکل مسکن هم ندارم… بشدت از از دست دادن آن خانه ای که اصلا وجود نداشته غمگین میشم… گریه و زاری می کنم.. در خواب حواسم جمع می کنم جزئیات آن خانه را که از دست دادم بخاطر بیاورم… جزئیات آن خانه یک بار در خواب دیده ام ـــ.. اما از دست دادانش بارها دارم مثل کابوس می بینم… و تصور می کنمـــ.. خیلی دوست دارم تعبیرش بدونم

  90. mohamad می گوید

    سلام من در خواب قبلیم تو آب مردم الانم سقوط کردم پوکیدم خوابم راهاش تکراری بود هی منو پدرم میگفتم پدر من این راهو تو خوابم دیدم اونم میگفت اره راست میگی بعد سوار یه وسیله شهره بازی شدیم سرعتش خیلی زیاد شده رفتیم رو هوا اومدیم پایین مردیم و شدت سرعت داشتم حس میکردم وقتی مردم بیدار شدم یکی میشه کمکم کنه

  91. مهسا می گوید

    من چند ساله که همش خواب میبینم یک هواپیما داره تو آسمون پرواز میکنه و یک دفعه دچار سقوط میشه یا اینکه یه بمب پرتاب میکنه و با خودم میگم یعنی قراره به کجا بخوره؟ بعد هرچی به زمین نزدیک تر میشه میبینم داره میاد سمت من. همچنان که دارم از ترس سکته میکنم با خودم میگم حالا به کدوم سمت فرار کنم که به من نخوره؟ نمیشه تشخیص داد اون به کجا میخوره دقیقا که من سمت مقابلش فرار کنم بنابراین باید یک سمت رو شانسی انتخاب کنم و معمولا هرسمتی میرم دقیقا همونجا میخوره. همون لحظه از خواب میپرم همیشه. خیلی ترسناکه برام.

  92. نسرین می گوید

    سلام، من خونه ای که بچگی هام اونجا بزرگ شدم رو همیشه میبینم، یعنی همه خواب هام و همه آدمای جدید زندگیم رو حتی توی اون خونه میبینم هربار یه اتفاق جدید اما مکان ۹۰ درصد خواب هام همون خونه هست الان حدود ۱۵ سال که من از خونه رفتم نمی‌دونم چرا اینطوریه خواب هام.

  93. آیشین می گوید

    سلام ‌. اونطور که شما در مطلب نوشته اید من تقریبا زیاد خواب های تکراری نمی‌بینم اما چند شب پیش یک خوابی دیدم که تو خواب احساس کردم اینو قبلا دیدم اما دقیقا خود خواب قبلیم نبود یکمی تغییر داشت داخلش و جدیدا هم یکمی تو زندگیم مشکل دارم دلیل این خواب چیه ممنون میشم جواب بدید با تشکر

  94. ¯\_ (ツ) _/¯ می گوید

    من یک خوابی چند بار دیدم که یه کاری یا یک چیز کمی به کسی میدهم که آن کم است و صدای فریاد بدی میشنوم 😣 هر چقدر فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم

  95. ¯\_ (ツ) _/¯ می گوید

    من یک خوابی چند بار دیدم که یه کاری یا یک چیز کمی به کسی میدهم که آن کم است و صدای فریاد بدی میشنوم 😣 هر چقدر فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم.

  96. ¯\_ (ツ) _/¯ می گوید

    من بیرون خواب صدای فریاد میومد که اتگار تو مغزم می‌پیچید و وقتی خواب این فریاد تکرار شد دیدم کاری رو درست انجام نمیدم و کسی که انگار صاحب اون کاره و آشناست سرم داد میزنه و من با کسی که فکر کنم مادر باشه یکجا پناه میگیریم ، جدا از مبحث شما اگه ایمان داشته باشید و خواب ملایمی رو ببینید می‌تونید خواب رو تغییر بدین مثلا یک چیز اضافه یا چیز را عوض کنید چون من خودم چند خواب رو مدیریت کردم یک خواب که 😁 می‌خواستم همینجوری برم تا اون مکان تموم بشه که بیدار شدم 🙄

  97. مریم فاندر می گوید

    من هر چندوقت یک بار چند تا خواب هست که میبینم
    مثلا بعد یک سال یا بعد از دو سال دوباره اون خواب رو میبینم خواب های مسخره ای که فقط میترسونتم
    الان یکی از اون سه تا خواب ها که چندسال یه بار میبینم رو دیدم، دستام هنوز میلرزه و سرم از درد داره میترکه

  98. حامد می گوید

    سلام من تو یک رو ۵ بار پشت سر هم خواب دیدم که یه جایی رو تو دامنه کوه داشتم با بیل میکندم و یک دریچه باز شد و توش پر از گنج و طلا و مجسمه بود منم بیشترشو که می تونستم انداختم صندوق عقب ماشینم آوردم خونه طلا هارو از توی ظروف خیلی خوشگل مسی در میاوردم که بیدار شدم

  99. حامد می گوید

    لطفا کمکم کنید این خواب خیلی رو ذهنمه ۵ بار بیدار شدم و باز همین خوابو دیدم

  100. نانا می گوید

    منم از سی روز ماه ۲۸شب خواب یکیو میبینم که باهاش پنج ساله قهرم تو خابم باهم خیلی خوبیم اخه دلیلش چیه

  101. Master می گوید

    من خواب تکراری نمیبینم
    ولی داخل یه مکان تکراریم که تاحالا هیچ وقت تو واقعیت اونجا رو ندیدم
    یه راه باریک و پر از کیسه های سیاهه که وقتی ازش رد میشم وارد یه کوچه میشم که کفش خاکیه و پر از خونه های چوبی متروکه و خیلی قدیمیه
    و دقیقه اخر کوچه یه چوبه دار هست که یه پیرزنو اونجا اعدام کردن
    و پشتشم یه رودخونست که تهش یه حالت صد ماننده
    و جالب ترین قسمتش حس اضطرابیه که برام یه حس تکراری بودن میده
    و هر سه بار که این خوابو دیدم زمان برام اندازه واقعیت طولانی شده بود
    خیلی عجیب بود
    بعد از سال ها دوباره اون خوابو دیدم
    و یه حس تنهایی داشتم انگار مطمئن بودم هیچ کسی اونجا نیست

  102. حسن می گوید

    خواب ها کاملا باهم فرق دارند…یه خوابی که چند بار پشت سر هم تکرار میشه قطعا اتفاقاتی در پشت پرده زندگی شما داره می افته که شما خبر ندارید…یاخوب یا بد فرقی نمیکنه

  103. نوید می گوید

    من خواب میبینم یه چالش هستش که باید اون رو رد کنیم و چالش ها توی یه جزیره و خیلی سخته و هر سری بعد از ۲ هفته این خواب برام تکرار میشه ولی با شخصیتای جدید

  104. پریا می گوید

    سلام،چند وقتی هست در خواب هایی که در اون آسیب میبینم شدت درد جایی که صدمه دیدم حتی بعد از بیداری تا چند دقیقه حس میکنم،مثلا دیشب خواب دیدم یکی مچ دستام رو گرفت و فشار میداد و … جایه دستاش قرمز شد و یه ذره هم ورم کرد اینقدر درد داشت که وقتی بیدار شدم دنبال قرمزی میگشتم و دردش هم ادامه داشت.

  105. نازنین می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    حقیقتا من حدود چند سال پیش خوابی دیدم که وقتی از خواب بیدارشدم ناخودآگاه ترس بدی وجودم رو گرفته بودو بدنم میلرزید
    و حدود دو سال پیش دقیقا همون خواب رو دیدم اما اینبارچیزهای جدیدی تو خوابم وجود داشتن
    و یه هفته پیش دقیقا همون خواب رو دیدم اما باز یکسری چیزها متفاوت بودن
    ولی وجه اشتراک خواب هام یک مکان خیلی گنگ و نا مفهوم بود که انواع و اقسام حشرات ازش خارج میشدن و به بقیه آدم ها حمله میکردن
    اولین باری‌که این خواب رو دیدم یک مار سفید خیلی بزرگ دور اون مکان چنبره زده بود
    بار دوم یک گودال درست جلوی اون مکان بود که توش پر از مار های مختلف و یک گاو مرده بود
    و اینبار که دفعه سوم بود کمی دور از اون مکان یک جاده خاکی بود که کسی رفت و آمدی نداشت ‌و یک مار سبز خیلی بزرگ بهم خیره شده بود که من از ترسم توی خواب بهش حمله کردم و اون مار رو با سنگ چندبار به سرش کوبیدم
    و دقیقا رو به روی اون مار سبز یک مار کرمی رنگ کوچک بود که گویا نیمه جان بود
    و من بعد از کشتن اون مار سبز دیدم که کلی مار از زیر خاک بیرون اومدن و بهم حمله ور شدن و منم لحظه ای که سعی داشتم از دستشون فرار کنم از خواب بیدار شدم
    و عجیبتر این بود که میدونستم دارم خواب میبینم و چیزی واقعی نیست
    ولی همه چیز رو کاملا احساس می‌کردم انگار که واقعا اونجا بودم
    میشه لطفا بهم کمک کنید تفسیر این خواب ها رو پیدا کنم
    واقعا معضل بزرگی شده برام:(

  106. ندا می گوید

    من هر شب هر خوابی که میبینم تو خونه های که قبلاً داشتیم، با خونه مادربزرگم، یا کوچه ای که مثلا ۱۵ سال پیش زندگی میکردیم رو میبینم، ینی هر خوابی باشه خوب یا بد توی اون موقع هست، کسی می‌دونه چرا؟؟

  107. JOE.BIDEN می گوید

    در اصل خواب هام یجور داستانی هستن…حتی یک دفتر ثبت وقایع خاطرات تو خواب هم درست کردم که دقیقا ساختارش مثل یک داستانه..تو چنتا دنیا و کهکشان دیگه…ولی حسی که دارم تو خواب دقیقا همون حسیه که تو خوابای قبلی داشتم…یعنی میشه درک کرد که جهانشون یکیه!!

  108. ارمن می گوید

    من سال‌های سال است که دو خواب را می‌بینم گاهی چند شب یک خواب و چند شب بعد خواب دیگر، ولی هر شب این خواب ها را می‌بینم و حدود حداقل ده سال است که این خواب ها را هرشب و هر شب و هر شب میبینم و تعبیرهای زیادی هم کردند اما باز هم میبینم. یک خواب من ک بیشتر از ده سال است که میبینم این است ک پرواز میکنم، بدون بال یا هر وسیله ای در ارتفاع یک متری از زمین و خواب دیگر من این است که در زندان هستم و این خواب را بیشتر از ۵سال است که میبینم. کسی میتونه کمکم کنه، لطفا لطفا

  109. Rafi می گوید

    من هر چند وقت یک بار خواب میبینم دارم توی رودخانه یا استخر با آب زلال شنا میکنم . هر چند اونقدر شنا بلد نیستم ولی توی خواب خیلی راحت شنا میکنم . بعضی وقتا ماهی داره اون آب و بعضی وقتا نداره.

  110. بنیامین می گوید

    سلام من یک مکانی ک وجود خارجی تا جایی ک من میدونم نداره قبلا توی خاب به انجا رفتم
    بعد از مدتها توی یک خواب با ی موصوع دیگه دیدم و دوباره به اون مکان رفتم

  111. parham می گوید

    سلام
    من تا الان ۴ بار یه کابوس رو دیدم که بعد ۳ سال هنوز تو ذهنمه ، کابوسمم این بود که یه روز تا ۴،۵ صبح بیدار بودم خوابم نمیبرد بعد یه موجود وحشتناک میاد جلود در اتاقم نگام میکنه بعد من احساس میکنم که یه چیزی بهم زل زده بعد که برگشتم یهو موجودرو میبینم بعد میخوام جیغ بزنم بگم ماماااان صدام در نمیاد انگار یه حالت گرفتگی یا خفگی داشتم ، بعد اون میاد سمتم یه چاقو هم تو دستش بود پوستشم انگار سوخته بود یا سوراخ سوراخ بود خونیم بود ، موهاشم بلند بود ، تا خواست بیاد بکشتم بیدار شدم .

    چند روز بعدش رفتم از چند نفر سوال کردم ، چنتاشون عرفان خونده بودن میگفتن این کابوس هایی رو که چند بار میبینی نشون میده که چطوری توی زندگی قبلیت کشته شدی و اینجور چیزا شماهم که گفتید ترس و اضطراب و ایناس ولی اون چند نفر که عرفان خونده بودن چنتا نشونه هم بهم دادن که اگه اینارو داشتم یعنی قبلا روی زمین زندگی کردم که نشونه ها رو چنتاش رو داشتم مثلا احساس میکردم که بعضی از آدم هایی رو که نمیشنسم برام آشنا بودن ، بعضی جاها که رفتم احساس میکردم برام آشناس و … بهم گفتن بهت یه شماره میدیم برو پیشش با هیپنوتیزم بهت نشود میده زندگی قبلیتو که هنوز وقت نکردم برم .
    ولی منم فکر میکنم اگه راست بگن شاید مدل کشته شدنم تو زندگی قبلی باشه یا نشونه ی اینه که قبلا روی زمین زندگی کردم .
    عمومم قبلا کار میکرد ، اونم همینو بهم گفت .

  112. مانیار می گوید

    سلام
    چند مدت بود میتونستم خوابم رو کنترل کنم مثلا یبار خواب دیدم که از یه جای بلند دارم پرت میشم روی کانتینر و میلگرد بعد نزدیکای اونا که شدم تو خواب به خودم فشار آوردم گفتن این فقط خوابه ، بیدار شو ، بیدار شو ، بیدار شو ، ۱،۲،۳ بعد یهو بیدار شدم . انگار ذهنم ، هم بیدار بود هم خواب خیلی برام عجیب بود .

    الانم چند وقته شبا تا ۳ بیدارم ، نزدیکای ۳ که میشه ضربان قلبم میره بالا ، وقتی که چند ثانیه چشمم رو میبندم میخواد خوابم ببره خود به خود بدنم تکون میخوره مثلا دستم یهو میپره ، پاهام یهو یه تکون ریز میخوره ، هی احساس میکنم دورو برم به جز خودم موجودات دیگه هم‌ هستن ، یا هی احساس میکنم یکی داره بیرون اتاق راه میره . یعنی دیگه دیوونه شدم نمیدونم چیکار کنم

  113. کوهرو می گوید

    سلام من همیشه خواب میبینم ازجایی سقوط میکنم تو کودکی از ارتفاع افتادم و سالهاست میگذره از اون ماجرا ولی همچنان این خواب ومیبینم طوری که ترس از ارتفاع وبرطرف کردم …واینکه همه خواب هام تو تاریکی یاشب هست طوری که نور خیلی کمه سالهاست ایطوریم😔😔امیدوارم کمکم کنید

  114. فاطمه می گوید

    باسلام،من خواب هایی تکراری که زیاد میبینم ایناس:خواب شکستن و کامل تا شدن گوشیم،خواب دوس پسر قبلیم،خواب مار،خواب پرت شدن یا افتادن از ارتفاع،خواب فرار از چندتا آدم متجاوزگر….

  115. Moatafa می گوید

    من از بچگی چندتا خواب مثل هم میبینم و ۲۸ سالمه اونجاهایی که خوابشون میبینم انگار اشنا هستن و من تو خواب و بعد از بیداری خیلی احساس دلتنگی و احساس عجیبی دارم ولی مطمعنم که اینها زندگی های قبلی من هستن جاهایی که پیش خودم میگم یادش بخیر و دلتنگ اونجا میشم و گاهی چندین روز به اون خوابا فکر میکنم و انگار دلم تنگه یه حس عجیبه

  116. حسین می گوید

    سلام وقت بخیر
    مدتی هست که
    درخواب در یک روز دریک جا بایک شخص هستم
    امکانش هست تعبیرش رابگید

  117. مایا می گوید

    من یه خواب رو بعضی روزا میبینم ولی روزاش خیلی نا منظمه مطلب خواب همیشه یه چیزه ولی اتفاقاتش فرق دارن. مطلبش اکثرا، اکثرا که نه همیشه راجب حمله زامبی هاس همیشه زامبی ها به دنیا ما میان و یا من زامبی میشم یا کسایی که میشناسم، بعضی وقتا درحدی ترسناکه که دلم میخواد گریه کنم ولی بعضی وقتا هیچ احساسی نسبت بهش ندارم

  118. زهرا می گوید

    سلام. فکرنمیکنم این خواب عجیب رو کسی دیده باشه تاحالا. من چندین ساله اما با فاصله چندماه، خواب میبینم که درمکان های مختلفی هستم اما همش یه هواپیما رو میبینم که هی بزرگتر و نزدیکتر میشه و داره سقوط میکنه روی سرمون و من وحشت میکنم که باید به کجا فرار کنم و بعدش با وحشت بیدار میشم.
    جالبه که من نه هواپیما سوارشدم نه فرودگاه رفتم. موندم این چه خوابیه من میبینم!
    معنی داره یعنی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.