انواع خدمات فنی و تاسیساتی ساختمان

تأسیسات ساختمان، پایه و اساس ساختمان را تشکیل می‌دهند و برای ساکنان ساختمان شرایط مطلوبی را فراهم می‌کنند. کلیه امکانات هر ساختمان، اعم از امکانات سرمایشی و گرمایشی، برقی، روشنایی، صوتی و تصویری، آب و فاضلاب، بهداشتی، و غیره بوسیله خدمات تاسیسات ساختمانی به دست می‌آید و در صورتی‌که هر یک از آن‌ها با اختلال مواجه شود امنیت و سلامتی ساکنان به خطر می‌افتد. اگر با هر یک از مشکلات زیر مواجه شدید تنها کافی است با خدمات فنی و تاسیساتی ساختمان تماس بگیرید تا مشکل شما را در اسرع وقت حل کنند.

گرفتگی سینک آشپزخانه
گرفتگی سینک آشپزخانه مشکلی است که برای بسیاری از خانه‌ها اتفاق می‌افتد. خوشبختانه، روش‌های زیادی برای رفع انسداد سینک آشپزخانه وجود دارد به عنوان مثال، می‌توانید از سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن مواد غذایی و آشغال‌های عامل انسداد استفاده کنید، همچنین می‌توانید از یک تلمبه برای فشار دادن مواد غذایی استفاده کنید. اگر با روش‌های ساده موفق به رفع گرفتگی نشدید و مشکل بسیار جدی بود تنها کافی است با لوله بازکنی‌های باتجربه تماس حاصل کنید تا در اسرع وقت مشکل را حل کنند.

گرفتگی وان حمام
در کنار سینک آشپزخانه، چاه توالت و وان حمام با بیشترین گرفتگی مواجه می‌شوند. گاهی وان حمام با گذشت زمان توسط مو، صابون و محصولات مراقبت از مو به تدریج مسدود می‌شود تا زمانی که متوجه می‌شوید در وان حمام ایستاده‌اید و با چندین سانتی‌متر آب کثیف در مچ پای خود دوش می‌گیرید. این وضعیت بسیار ناامید کننده و منزجر کننده است و باید آن را در اسرع وقت رفع کنید تا به مشکل جدی تبدیل نشود. شما به راحتی می‌توانید تخلیه وان حمام خود را با روش‌های ساده رفع کنید اما اگر با مشکل جدی مواجه شدید بهتر است از نیروی کار متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

خدمات فنی و تاسیساتی ساختمان

گرفتگی توالت
به نظر می‌رسد که مسدود شدن توالت همیشه اتفاق نمی‌افتد، بلکه این گرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که وسایلی همچون دستمال مرطوب نوزاد، پوشک، نخ دندان، دستمال مرطوب، توپ‌های پنبه‌ای و ته سیگار در توالت ریخته شود. خوشبختانه، بدون نیاز به لوله بازکنی و تخلیه چاه می‌توانید اکثر گرفتگی‌ها را خودتان رفع کنید، بیشتر گرفتگی‌ها را میتوان با یک چنگک خوب یا پاک کننده زهکشی خانگی رفع کرد که با آب داغ، جوش شیرین و سرکه ساخته می‌شود. برای گرفتگی‌های عمیق‌تر سعی کنید چاه را تخلیه کنید یا از خلاء مرطوب و خشک برای انجام کار استفاده کنید.

بوی فاضلاب
بوی بد معمولاً علامتی است که باید جدی گرفته شود به خصوص اگر بوی فاضلاب باشد. بوی فاضلاب در حمام، آشپزخانه یا اتاق رختشویی می‌تواند نشانه یک مسئله جدی در لوله کشی پشتیبان باشد. این بو می‌تواند از خود فاضلاب حاصل شود که نیاز به اقدام فوری دارد. علاوه بر ناخوشایند بودن بوی فاضلاب این وضعیت می‌تواند برای سلامتی افراد خطرناک باشد و آن‌ها را بیمار کند. یکی از گازهای اصلی فاضلاب، متان است و اگر در مقادیر زیادی تجمع یابد می‌تواند قابل اشتعال شود. در صورت عدم رفع مشکل، گازهای فاضلاب می‌توانند مقادیر زیادی متان را به خانه شما سرازیر کنند و منجر به سردرد، ضعف، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، از بین رفتن هماهنگی، از دست دادن هوشیاری و حتی خفگی شود. پس در این مواقع حتما از نیروی باتجربه کمک بگیرید.

خدمات فنی و تاسیساتی ساختمان

نم رطوبت
وجود نم و رطوبت می‌تواند برای ریه‌های شما مشکل جدی ایجاد کند، مخصوصا اگر به آلرژی، آسم و بیماری‌های ریوی مبتلا باشید. اگر یک اتاق خاصی دارای نم و رطوبت است، احتمالاً با یک نشتی مواجه هستید. پیدا کردن این موارد دشوار است و برای این کار باید از نیروی حرفه‌ای کمک بگیرید. اگر این مشکل دیر تشخیص داده شود ممکن است باعث خسارت‌های جبران ناپذیری شود.

تخلیه چاه
محل قرارگیری اجزای سیستم فاضلاب خانگی منوط به شرایط خاصی می‌باشد که در صورت عدم رعایت، سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. تخلیه چاه یکی از کارهای خدماتی است که نیازمند ابزار و نیروی کار باتجربه و متخصص است و از روش‌ها و ماشین‌های مخصوصی برای این کار استفاده می‌کنند. پس اگر تجربه و تجهیزات لازم را ندارید از نیروی متخصص این زمینه کمک بگیرید.

1 نظر
  1. بهمن می گوید

    عالی هست؟ مقاله‌ قابل توجه است
    ممنونم ازتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.