حقایق باورنکردنی درباره زنان و بدن آنها

زنان و مردان تفاوت های بسیاری دارند و گویی از دو عالم جدا خلق شده اند. این تفاوت ها در نوع زندگی، تفکرات و احساسات آنها تاثیر بسیار زیادی می گذارد. زنان با یکدیگر نیز فرق دارند، برخی حساس تر و عاطفی ترند و برخی به صورت منطقی رفتار می کنند. همچنین تفاوت بیولوژیکی بسیاری بین آنها وجود دارد. در این مطلب چند نکته مهم درباره زنان می گوییم که آنها را متفاوت تر می کند:

۱- زنان بیشتر از مردان عمر می کنند. طبق تحقیقات انجام شده، زنان حدودا ۵ سال بیشتر از مردان زندگی می کنند. محققان معتقدند که روش زندگی زنان سالم تر است، نوشیدنی های چاق کننده کمتری می خورند، الکل و سیگار کمتری مصرف می کنند، بدن زنان در برابر عفونت ها بهتر مقاومت می کند. همه این دلایل باعث می شود که آنها عمر طولانی تری نسبت به مردها داشته باشند.

۲- زنان حافظه قوی تری نسبت به مردان دارند. در سال ۲۰۱۰ دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زنان کلمات بیشتری را به خاطر می سپارند و حافظه دیداری آنها نیز بهتر از مردان هستند، مثلا چهره های افراد را بهتر به خاطر می آورند.

۳- اگر زنان را به مدت ۱۵ ثانیه در اغوش بگیرید، آنها به راحتی به شما اعتماد می کنند. ممکن است این حرف عجیب به نظر برسد اما یک آغوش کوتاه تر، اعتماد زنان را به مراتب کمتر می کند. وقتی ما تماس فیزیکی ایجاد می کنیم و هنگامی که این تماس طولانی تر شود، زنان احساس امنیت بیشتری در خود احساس می کند.

۴- اشک ریختن برای یک زنان بسیار آسان است. زنان نسبت به مردان عاطفی تر هستند. آمار و ارقام می گویند که زنان بیش از ۵ بار در ماه گریه می کنند در صورتی که این رقم برای مردان به ۲ بار در ماه نیز نمی رسد، یکی از دلایل آن میزان پرولاکتین موجود در بدن زنان است که ۶۰ درصد بیشتر است. پرولاکتین ماده ای است که در هنگام ناراحتی در بدن ما تولید می شود.

۵- عضلات زنان حاوی الاستین بیشتری است و این بدان معناست که بدن منعطف تری دارند، اما در مقابل بدن ضعیف تری نیز دارند زیرا عضله سازی در آنها کمتر است.

۶- اضطراب در زنان بیشتر شایع است. این امر به دلیل سطح بالای کورتیزول و استرادیول اتفاق می افتد. اضطراب احساس خوشایندی نیست اما به زنان کمک می کند تا به تهدیدات و خطرات نزدیک نشوند، در واقع این چیزی است که به آن حس زنانه می گوییم. در واقع حس ششم در زنان بسیار قوی تر از مردان است.

۷- زنان بیشتر از مردان کابوس می بینند. و این امر به دلیل ارتباط بیش از اندازه آنها با رویاها و احساسات است. احساسات به کابوس تبدیل می شوند. زنان در خواب هوشیارترند وخوابشان سبک تر است چون سطح هوشیاری آنها فقط ۱۰ درصد کاهش پیدا می کند.

البته باید این نکته را درنظر بگیرید که تفاوت های خیلی زیادی در این مقوله وجود دارد که نمی توان به تک تک آنها پرداخت، بسیاری از این تفاوت ها هنوز کشف نشده اند و همه این ها نشانه های وجود خالق بی همتاست که این گونه و با ظرافت انسان ها را خلق کرده است و هر کدام را متفاوت از دیگری آفریده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.