راهنمایی برای تقویت روابط پدر و دختر

پدر عضو مهمی از خانواده است، که رفتار او بی شک بر همه اعضای خانواده تاثیر می گذارد، او اولین قهرمان زندگی هر فرد است، اگرچه پدران سعی می کنند با فرزندانشان به صورت عادلانه رفتار کنند، اما به نظر می رسد که با پسران خود بیشتر وقت می گذرانند، شاید این به دلیل اشتراکات زیاد بین آنها باشد، و شاید دخترها احساس نزدیکی و صمیمیت با پدر نداشته باشند. اما این وظیفه پدران است که برای ایفای نقش خود مطالعاتی در این زمینه به دست آورند و یاد بگیرند با فرزندان دختر خود چگونه رفتار کنند.

اگر دختر و پدر خانواده روابط خوبی با هم داشته باشند، چه فوایدی برای آنها دارد:
طبق تحقیقات، دخترانی که در این شرایط هستند، نمره های درسی بالاتری دارند، امکان فارغ التحصیلی این افراد بیشتر است. نسبت به خود احساس بهتری پیدا می کنند، به طور کلی در ارتباط با مردان دیگر اعتماد به نفس بالاتری دارند، و از روی کمبود محبت و ناتوانی به مردان دیگر پناه نمی برد وانتخاب های نادرست ندارد. خیلی از موارد دیگر که می تواند باعث موفقیت های دختران در زندگی شود.

شما به عنوان پدر، برای برقراری رابطه دوستانه با دخترتان چه کارهای باید انجام دهید؟
از روز تولدش آغاز کنید
پدرانی که رابطه خوبی با دختران خود دارند این کار را از روز تولد او آغاز کرده اند، از همان روز اول او را بخش مهمی از زندگی خود می داند و خودشان را درگیر زندگی او می کنند، زمان بیشتر صرف دخترشان کرده و از بودن در کنارش لذت می برند. هرچه قدر این کار را بیشتر انجام می دهند به مرور روابط شان بهتر خواهد شد.

چیزهای جدید به او یاد دهید
این که یک پدر چیزهای جدیدی به دختر خود یاد می دهد یک اتفاق بزرگ و تحسین برانگیز است، به او دوچرخه سواری یاد دهید، اینکه بتواند بخواند و یا بنویسد. اغلب پدرها سعی می کنند مسائل مردانه ای به دختران خود آموزش دهند، مثل ماهگیری، تعمیرات خانه، تعمیر ماشین و … و به آنها یاد می دهند مانند یک مرد قوی باشند و از پس کارهای سخت برآیند، این مسئله در صورتی که افراطی انجام نشود، اعتماد بنفس دختران را زیاد می کند.

به حرف هایش گوش کنید
اکثر دخترها تمایل دارند حرف بزنند، آنها زودتر از پسران رشد می کنند و به بلوغ می رسند، پدران برای بهبود روابط با دخترشان باید مهارت گوش کردن را بیاموزند، به رویاها و آرزوهای دخترشان گوش دهند، و مهم تر از همه آن را مثل یک راز پیش خود نگه دارند، اگر حرفای خصوصی او را با فرد دیگر در میان بگذارید در واقع رابطه خود را از بین برده اید. پس با راز داری سعی کنید اعتماد او را جلب کنید.

برای دخترتان زمان گردش و تفریح تدارک ببینید
هیچ وقت تولد دخترتان را فراموش نکنید، اسباب بازی مور علاقه اش را بخرید و باهم بیرون بروید و برای او بستنی بخرید، به کارهای سرگرم کننده ای که دوست دارد بپردازید، مثل گلف، شنا، پیاده روی،… خاطرات شیرین در یک محیط مثبت میتواند تاثیرات بسیار مفیدی بر دخترتان و رابطه شما با او داشته باشد.

به او یادداوری کنیدکه چقدر زیبا است
در جامعه مدرن امروزی، از طریق رسانه های اجتماعی هر روز این پیام ها و افکار به سراغ دختران می آید، و آنها را تاثیر قرار می دهد. افکاری که به آنها تحمیل می شود تا وزن خود را کم کنند، آرایش مناسب داشته باشند، لباس زیبا بپوشند و … پدران می توانند با رفتار خود این اضطراب ها را از دختران دور کنند و به آنها اطمینان دهند که زیبا هستند. شنیدن این جمله از یک جنس مخالف برای دختران بسیار ارزشمند است.

انعطاف پذیر باشید
هنگامی که دخترتان به سن بلوغ رسید زمان بیشتری برای گذراندن وقت با دوستانش احتیاج دارد، بنابراین با او سختگیرانه برخورد نکنید و با در نظر گرفتن تمام جوانب به او آزادی عمل دهید.

یاداشت ها و نامه های محبت آمیز بنویسید
دختران از زمان های قدیم نامه ها وکارت پستال های عاشقانه را دوست دارند، گاهی اوقات برای دخترتان نامه بنویسد و احساسات خود را به او بگویید، به او افتخار کنید و شرایطی ایجاد کنید که از احساسات شما مطلع شود.

نمونه کامل یک مرد باشید
وقتی دخترتان، طرز برخورد شما با زنان را می بیند، وقتی شما با ادب و احترام با خانوم ها رفتار می کنید، دخترتان از سنین کم این آموزه ها را به صورت عملی یاد می گیرد و دیدگاهش نسبت به مردها بهتر می شود، سعی کنید با مادر، دوستان و اطرافیان رفتار پسنیده ای داشته باشید، تا تصویر اولیه دخترتان را از مردهها مخشوش نکنید.

همان طور که می دانید پدران تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روان و هویت دخترانشان دارند، و با اعمالشان اعتماد به نفس آنها را کم یا زیاد می کنند. وقتی شما از ابتدا و دوران کودکی دختران؛ برای او زمان می گذارید، در بلند مدت می توانید نتایج خوب آن رادر زندگیتان مشاهده کنید، شاید از نظر شما رابطه پدر و پسر بسیار سرگرم کننده و هیجانی تر باشد، اما رابطه میان دختر و پدر یک رابطه بسیار دوستانه و زیباست که نمونه آن در جهان یافت نمی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.