چرا باید هزینه زندگی را کاهش داد؟

خانه بزرگتر و داشتن وسایل بیشتر منجر به خوشبختی نمی شود. خوشبختی در زندگی به معنی رضایت و خوشحالی از کاری است که انجام می دهید، کاری که با اصول و آرمان های شما سازگار است. مزایای مهمی برای داشتن خانه کوچکتر وجود دارد. در اینجا هشت دلیل بسیار مهم برای کاهش هزینه های زندگی و لذت بردن از شادی در یک خانه کوچکتر بیان شده است.

۱- وام کمتری پرداخت می کنید
هر چقدرخانه بزرگتری خریداری کنید، معمولا قیمت بیشتری هم پرداخت می کنید، اما اگر خانه کوچکی انتخاب کنید، در نتیجه وام کمتری دریافت می کنید. توصیه می شود نسبت درآمد به هزینه های مسکن به طور متوسط حدود ۲۸٪ باشد. اما، اگر آن را به ۱۵٪ از درآمد خود کاهش دهید، می توانید پول بیشتری ذخیره کنید. وام مسکن کمتر بدان معنی است که پول بیشتری بابت تسویه بدهی پرداخت نخواهید کرد و می توانید یک پس انداز خوب یا هر اهدافی مالی دیگری داشته باشید که باعث پیشرفت شما می شود.

۲. هزینه های کمتری برای نگهداری آن پرداخت می کنید
کسی که خانه کوچکتری دارد، آزادی بیشتری نسبت به کسی دارد که خانه بزرگتری دارد. هرچقدر خانه کوچکتر باشد، گرد و خاک، نقاشی و تعمیرات مورد نیاز آن نیز کمتر خواهد شد. خانه های کوچک به چمن های کمتری نیاز دارند، در نتیجه با پولی که به دلیل صرفه جویی در پرداخت های ماهیانه جمع می کنید، می توانید از سرگرمی ها و فرصت های دیگر زندگی لذت ببرید.

۳. مجبور به تحمل شلوغی نیستید
با داشتن خانه کوچکتر، هزینه های خود را برای خرید اموال اضافی کاهش می دهید. اکثر مردم از احساس شلوغی در فضای خود لذت نمی برند. در واقع، داشتن وسایل بیش از حد می تواند احساس اضطراب و استرس را افزایش دهد. اگر قصد کاهش هزینه های زندگی را دارید، باید در پی حذف بخش قابل توجهی از وسائل خود باشید. رفتن به یک خانه بزرگتر باعث می شود دکوراسیون، لوازم آشپزخانه، کتاب، اسباب بازی و هر چیز دیگری عوض شود.

۴. کارآمدتر می شوید
پس از اینکه تصمیم گرفتید در خانه کوچکتری زندگی کنید، فرصت منحصر به فردی برای تمرکز بیشتر کارهایتان بدست می آورید. اگر چیز ارزشمندی در حوله حمام یا آشپزخانه خود دارید، باید در برنامه رختشویی خود سازماندهی کنید. اگر فقط تعداد کمی ظروف سفید دارید، باید ظرف های خود را بهتر بشویید و خشک کنید. اگر فقط چند کتاب در قفسه دارید که اغلب از همان ها استفاده می کنید، بهتر است از کلاس های خصوصی لذت ببرید یا حتی از کتابخانه های محلی استفاده کنید تا بتوانید بدون اضافه کردن به قفسه های کتاب اطلاعات خود را افزایش دهید.

۵. انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت
اگر خانه تان کوچک باشد، مزایای بیشتری بدست می آورید. اگر خانه شما بزرگ باشد مجبور هستید حیوانات خانگی داشته باشید تا هر وقت قصد سفر یا خروج از خانه را داشتید بدون نگرانی خانه را ترک کنید اما اگر خانه تان کوچک باشد این دغدغه ها را ندارید.

۶. زمان بیشتری را در کنار خانواده تان صرف می کنید
در یک خانه کوچک، اعضای خانواده دور هم جمع می شوند. هنگامی که مکان های کمتری برای پنهان شدن وجود دارد، بچه ها و بزرگسالان می توانند زمان بیشتری را در کنار هم سپری کنند.
خانواده هایی که در فواصل نزدیکی زندگی می کنند می تواند عادت های مودبانه و محترمانه ای را به عنوان بخشی از زندگی روزانه خود تجربه کنند و از کنار هم بودن در فضای محدود لذت ببرند.

۷. وام خود را راحت تر پرداخت می کنید
اگر خانه کوچکتری بگیرید وام مسکن کمتری پرداخت می کنید، اما آیا می دانید چه چیزی بهتر از وامی است که می توانید آن را پرداخت کنید؟
بدون وام مسکن! پولی که با پرداخت خانه کوچکتر صرفه جویی می کنید می تواند منجر به آزادی مالی بیشتر شود.

۸. هزینه های کمتری صرف می کنید
خانه های کوچکتر برای گرم کردن و خنک کردن به انرژی کمتری نیاز دارند، در واقع پولی که هر ماه بابت برق، آب و گاز صرف می کنید به اندازه خانه کاهش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.