چگونه طول عمر گوشی آیفون را افزایش دهیم؟

هر ساله تعداد زیادی گوشی جدید به فروش می رسد و تعداد بی‌شماری از گوشی همراه خراب شده و از رده خارج می شوند. اواخر ژوئن سال ۲۰۱۷ اپل اعلام کرد که ۱.۲ میلیارد گوشی آیفون در سراسر جهان فروخته است، علاوه بر اپل برند های معتبر دیگری نیز در این راستا فعالیت می کنند. با ورود این حجم از گوشی اپل در دست کاربران؛ تعدادی از این دستگاه ها دچار اختلال شده و بعد از مدتی خراب می شوند. در بیشتر موارد مقصر اصلی خود کاربر است که با استفاده نادرست از این گوشی ها باعث خرابی آنها شده است. در این مطلب سعی کردیم با ذکر مواردی کاربردی، شما را در نگهداری این وسایل هوشمند یاری دهیم. این نظرات در واقع دستورالعمل های کارشناسان شرکت اپل هستند و به شما می گویند چه اشتباهاتی باعث ایجاد این خرابی های پر هزینه در گوشی های هوشمند شما می شود.

شارژ کردن اشتباه گوشی
بسیاری از گوشی ها بعد از چند ماه استفاده، دچار ضعف در باتری خود می شوند. این مشکل به دلیل عدم آگاهی شما از فرایند شارژ گوشی همراه رخ می دهد. در هنگام شارژ بهتر است از گوشی همراه خود استفاده نکنید. زمانی که میزان شارژ گوشی کم شد و آلارم مربوطه بر روی صفحه آن نمایش داده شد، گوشی تان را به شارژر متصل کرده و تا زمان کامل شدن، آن را از برق نکشید. بهتر است در حین فرایند شارژ، گوشی تان را خاموش کرده و یا آن را در حال پرواز بگذارید تا روند شارژ کردن سرعت یابد. اگر گوشی تان را در شب شارژ می کنید آن را از تخت خواب خود دور نگه دارید زیرا ممکن است حادثه ی رخ دهد و شما در خواب باشید.

عدم تمیز کردن صفحه گوشی
ممکن است سطح گوشی شما کثیف باشد، مطالعات نشان می دهد که گوشی های هوشمند ۱۰ برابر بیشتر از سطح توالت کثیف هستند. بهتر است از یک دستمال تمیز و میکرو فایبر برای پاک کردن آن بهره ببرید. سعی کنید از مواد مصنوعی، ساینده ها و اسپری ها برای تمیز کردن آن استفاده نکنید، هرگز اسپری را مستقیماً بر روی سطح گوشی همراه خود نپاشید، کافی است یک دستمال را مرطوب کرده و به آرامی بر روی سطح گوشی بکشید به صورتی که بر روی صفحه نمایش اثری از رطوبت باقی نماند.

عدم استفاده از شارژر اصل
در فرایند شارژ کردن بهتر است از شارژر فابریک گوشی خود استفاده نمایید. شارژر های معمولی ارزان تر هستند و در ظاهر کارشان را به درستی انجام می دهند اما در باطن ممکن است با ایجاد جریان و ولتاژ نامناسب به باتری و گوشی شما آسیب وارد کنند. یک مطالعه از موسسه استاندارد بریتانیا، سازمان حفاظت از مصرف کننده، نشان داد که حدود ۹۹ درصد از شارژرهای تقلبی اپل، در آزمون های امنیتی شکست خوردند و همه آنها به گوشی تان آسیب وارد می کنند. نتایج این پژوهش به معنای واقعی کلمه شوکه آور بود. یکی از کارشناسان این موسسه می گوید که در طول سال، بسیاری از گوشی های آیفون به دلیل استفاده از این شارژر های بی کیفیت خراب می شوند و برخی از آنها دچار حادثه و آتش سوزی شده و به گوشی و کاربران آسیب وارد کرده اند.

استفاده مداوم از بلوتوث و اینترنت
بهتر است دائماً به بلوتوث و یا وایفای متصل نباشید و در مواقع غیر ضروری آن را غیر فعال کنید. زمانی که شما به این شبکه ها متصل می شوید در پس زمینه گوشی تان تعداد زیادی از برنامه با اتصال به شبکه به فعالیت پرداخته و باتری گوشی‌تان را ضعیف کرده و به آن آسیب وارد می کنند. برای اطلاعات بیشتر به قسمت تنظیمات گوشی همراه خود بروید و در قسمت برنامه ها متوجه خواهید شد که کدام اپلیکیشن ها به اینترنت متصل هستند. اگر تمایل داشتید می توانید هر برنامه مورد نظرتان را با لمس دکمه آن غیر فعال کرده و مانع از دسترسی آن به شبکه وایفای شوید.

روشن بودن تمام اعلانات (نوتیفیکیشن ها)
هربار شما برنامه ای نصب می کنید، به منظور نصب کامل از شما می خواهد تا به بخش های مختلف گوشی همراه تان دسترسی داشته باشد. یکی از این دسترسی ها، انتشار اعلان ها بر روی صفحه گوشی همراه است. شما ممکن است به صورت ناخوداگاه و پشت سر هم هر یک از این دسترسی ها را قبول کرده و فرایند نصب را کامل کنید، اما بهتر است به اعلان ها “نه” بگویید. وجود اعلان ها یا همان نوتیفیکیشن برای برنامه های پیام رسان مفید است و شما را در جریان صندوق پستی تان قرار می دهد اما بهتر است اعلان های برنامه های دیگر مانند برنامه های اخبار، هواشناسی، بازی ها را راقطع کنید.

عدم استفاده از قاب ها محافظتی
در هنگام استفاده از گوشی ها، ممکن است حوادث بدی اتفاق بیوفتد. مثلاً به صورت ناگهانی بر اثر سقوط و یا ضربه آسیب هایی به آنها وارد شود. برای کم کردن این زیان ها بهتر است از گلس های محافظتی صفحه نمایش و قاب های متناسب با گوشی خود استفاده کنید تا میزان این آسیب ها کمتر شود.

عدم بروز رسانی گوشی
بهتر است هر بار که آپدیت ios برای گوشی شما ارسال می شود، گوشی خود را بروز رسانی کنید. اگر چه این بروز رسانی ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد و ویژگی های مبهمی به گوشی تان اضافه کند که به هیچ یک از آنها احتیاج نداشته باشید، اما آپدیت آن می تواند کارایی کلی گوشی تان را ارتقا دهد. البته سیستم عامل های جدید اغلب دچار مشکلاتی می شوند. بهتر است چند روز بعد از ارائه این سیستم عامل ها به بازار صبر کنید تا نقاط ضعف و قوت آنها شناخته شوند و سپس به نصب آنها اقدام کنید. بروز رسانی ها را حداکثر هفته ای یک بار انجام دهید.

تهیه نسخه پشتیبان از گوشی
خراب شدن و گم شدن گوشی همراه تنها از نظر مالی به شما ضربه نمی زند، بلکه ممکن است بسیاری از اطلاعات مهم و اساسی را از دست دهید. بنابراین بهتر است هر چند روز یک بار از اطلاعات گوشی تان بک آپ تهیه کنید ساده ترین راه، استفاده از سیستم icloud در تنظیمات گوشی همراه است. اپل تنها ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. در صورتی که به فضای بیشتری احتیاج دارید باید هزینه ای را به صورت ماهیانه پرداخت کنید. در صورتی که از این روش ها خوشتان نمی آید و روش های سنتی را می پسندید بهتر است گوشی تان را از طریق کابل به کامپیوتر و لپ تاپ متصل کرده و از این طریق از اطلاعاتتان پشتیبان تهیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.