قبل از سفر، وسایل زیر را در چمدان خود قرار دهید.

سفر یکی از تفریحات مهیج جهان است، فرقی نمی کند که سفر کاری باشد و یا تفریحی، تغییر مکان و دیدن شهرهای جدید می تواند روحیه انسان را تغییر دهد، اما در مواردی که مجهز سفر نمی کنید و یا برنامه ریزی خاصی انجام نمی دهید این تجربه هیجان انگیز به یک  سفر سخت و ناراحت کننده  تبدیل می شود. ممکن است باتری گوشی همراه و یا تلفن تان خراب شود، دوربین تان در کیف صدمه ببیند و مدارک تان را گم کنید و بسیاری از مشکلات دیگر…

اما امروزه وسایل و تجهیزاتی مختص سفرها، طراحی و تولید شده اند که با هزینه کم می تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کنند. در این مقاله می خواهید تعدادی از این وسایل کاربردی سفر را به شما معرفی کنیم:

کیف مسافرتی یا چمدان
در مرحله اول باید یک کیف مناسب بخرید، بسته به مقصد سفر و مدت زمانی که قرار است در آن جا بمانید کیف خود را انتخاب کنید. برای سفرهای طولانی تر بهتر است از چمدان های بزرگ استفاده کنیم. کیف شما باید ضد ضربه، ضد آب بوده و از کیفیت خوبی برخوردار باشد، زیرا این کیف سپر حفاظتی از سایر وسایل شماست. بهتر است کیفی را انتخاب کنید که قسمتی برای قرار دادن مدارک و پاسپورت و کارت ملی بر روی آن وجود داشته باشد تا در صورت نیاز به راحتی مدارک خود را پیدا کنید. هرچه قدر جیب ها و بخش های کیفت تان بیشتر باشد بهتر می توانید وسایلتان را سازماندهی کنید. بهتر است کیفتان از نظر امنیتی نیز از سطح قابل قبولی برخوردار باشد.
امروزه کوله پشتی های مسافرتی وارد بازار شده اند که دارای باتری داخلی هستند، بر روی سطح آن پانل های خورشیدی قرار داده شده است تا انرژی خورشیدی را به انرژی قابل استفاده برای شارژ گوشی های هوشمند و سایر وسایل الکترونیک، تبدیل کنند. این کوله ها دارای محفظه های اختصاصی برای نگهداری لپ تاپ نیز می باشند.

کیسه های نگهداری لباس
در صورتی که عادت دارید لباس های بسیاری زیادی در مسافرت حمل کنید بهتر است از کیسه های خلا استفاده کنید. لباس ها را درون آن قرار داده و از طریق مکش جارو برقی هوای درون کیسه را خالی کنید تا لباس هایتان حجم کمتری را اشغال کنند.

بطری های مسافرتی ضد نشت برای حمل مواد شوینده
یکی از مشکلاتی که در سفرها با آن مواجه می شویم مسائل مربوط به نظافت و شست و شو است، ممکن است در بین راه مجبور شوید از سرویس بهداشتی بین راهی استفاده کنید و در آنجا شوینده دست وجود نداشته باشد و یا در هتل اقامت کرده و به حمام بروید اما شامپو مناسب موهای خود را پیدا نکنید. در این شرایط قبل از سفر سعی کنید این مواد را به همراه خود ببرید، اما از آنجا که این مواد جاگیر هستند و امکان نشت و کثیفی در آنها وجود دارد بهتر است از بطری های ضد نشت استفاده نمایید. این بطری به صورت پک چند تایی دریک بسته پلمپ شده قرار دارند که به هیچ وجه مایه درون آن نشت نمی کند، شما می توانید هرکدام از ظرف های آن را با یک ماده پرکنید. مثلا در یکی از آنها، مقداری شامپو سر بریزید، در یکی از آنها شوینده دست، لوسیون بدن و یا هرچیزی دیگری و برچسب مورد نظر را روی آن بچسبانید.

کیسه لوازم آرایشی
لوازم آرایش جزء جدانشدنی زندگی خانوم ها هستند و در سفر بخش عمده ای از چمدان را اشغال می کنند. برای حمل لوازم آرایشی تان از کیف های مخصوص و ضد ضربه استفاده کنید تا در اثر برخورد کیف با زمین، ضربه به این وسایل منتقل نشده و باعث شکستن و خراب شدن آنها نشود و یا کیف شما را کثیف نکنند.

هدست بی سیم
موسیقی یکی  از بهترین لذت های دنیا است که لذت آن در سفر بسیار بیشتر است. شما می توانید بدون دغدغه هدست  را بر روی گوش خود قرار داده و به موسیقی گوش دهید. سعی کنید از هدست هایی استفاده کنید که به صورت بلوتوثی هستند تا  محدودیت حرکتی برای شما ایجاد نشود، هدست ها با باتری قوی بسیار مناسب تر هستند زیرا شما می توانید یک روز کامل به موسیقی گوش دهید، بدون آنکه استرس اتمام شارژ آن را داشته باشید. اما اگر در حال رانندگی هستید پیشنهاد می کنیم از هدست استفاده نکنید تا صداهای محیطی به منظور امنیت بیشتر به گوشتان برسد.

پاوربانک
اگر از کوله های باتری دار استفاده نمی کنید، بهتر است یک پاوربانک با کیفیت و ظرفیت بالا به همراه خود داشته باشید تا در طول سفر وسایل الکتریکی همراهتان با کمبود شارژ مواجه نشوند.

بالشت های طبی دور گردنی
این بالش ها در طول سفر کمک بسیار خوبی به حساب می آیند. اگر با ماشین شخصی تان مسافرت نمی روید و از وسایل عمومی استفاده می کنید می توانید در طول سفر و به منظور استراحت از این بالش ها نرم و ارگونامیک استفاده نمایید.

لباس مناسب
سعی کنید قبل از سفر، وضعیت آب و هوایی مسیر مسافرتی و مقصدتان را چک کنید. به منظور اطمینان یک لباس غیر فصل را نیز به همراه خود داشته باشید. مثلا اگر در فصل تابستان به سفر می روید یک دست لباس گرم نیز به همراه خود ببرید تا تغییرات جوی شما را غافلگیر نکند.

کیف های کوچک کمری
این کیف ها برای پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی و یا هر جای دیگر مناسب است. شما می توانید در این کیف ها مدارک مورد نیاز، پول، کلید، آب نوشیدنی و مقداری غذا قرار دهید. حمل و نقل این کیف ها بسیار آسان است و مناسب مسافرت می باشد.

جوراب های هوشمند
این جوراب ها در رنگ ها و طرح های مختلفی ارائه می شوند، میزان خستگی پاهای شما را کاهش می دهند. در واقع به دلیل وجود المنت های درون آن، جریان خون را بیشتر کرده، خطر لختگی خون را کاهش می دهد و باعث گرم نگه داشتن پا و کاهش خستگی خواهد شد.

کیف های سازمان دهنده وسایل الکتریکی
شما می توانید با استفاده از این کیف؛ تمام وسایل الکترونیک خود سازماندهی کنید. مثلا سیم ها شارژر، کارت های حافظه خارجی، پاوربانک، فلش مموری و سایر تجهیزات الکتریکی خود را در آن قرار داده و نگران خراب شدن آنها نباشید. اکثر این کیف ها به صورت ضد آب طراحی شده اند.

تجهیزات مدرن برای خواب راحت
امروزه گجت های کاربردی بسیار زیادی در بازار موجود است که باعث بهبود کیفیت خواب شما در سفر و مکان های شلوغ می شود. شما دستگاه مورد نظر را بر روی گوش و یا سر خود قرار می دهید و با آهنگ ملایم و شرایطی که ایجاد می کند به آسانی به خواب می روید بدون آنکه صدای محیط بیرون شما را آزرده کند.

دوربین عکاسی مناسب
امرووزه اکثر انسان ها به وسیله گوشی های همراه خود عکس های خاطره انگیز ثبت می کنند اما دوربین های عکاسی هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارند، این دوربین ها در اندازه های کوچک، با کیفیت های بسیار بالاتر از گوشی های هوشمند و قابلیت های بی شمار تمامی خاطرات شما را ثبت خواهند کرد.

آداپتور های مسافرتی سازگار با سیستم برقی کشورهای مختلف
اگر از آن دسته از افرادی هستید که به کشورهای مختلف مسافرت می کنید بهتر است یکی از این آداپتورها را تهیه کنید. این آداپتورها دارای پورت های متعدد هستید و شما می توانید از طریق آن در هر کشور، وسایل الکتریکی خود را شارژ کنید. سعی کنید از اداپتورهای سبک و با کیفیت استفاده نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.