چند واقعیت جالب در مورد کشور سنگاپور

کشور سنگاپور که به صورت رسمی جمهوری سنگاپور نامیده می شود یک جزیره زیبا در جنوب شرقی آسیا است و از کوچک ترین کشورهای این ناحیه محسوب می شود. این کشور به عنوان ساده ترین مکان برای انجام تجارت توسط بانک جهانی به حساب می آید. جمعیت آن بیش از ۶ میلیون و از سرسبزترین کشورهای جهان می باشد.

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. دارای آب وهوایی استوایی و در تمام سال گرم و مرطوب است. کشوری ثروتمند و مدرن که مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های آن هستند. مرکز این کشور سنگاپور نام دارد و بسیار پرجمعیت است. آب و هوای این کشور در تمام طول سال تقریبا ثابت است بنابراین برای مسافرت در هر زمانی ایده ال است به همین دلیل صنعت گردشگری در این کشور بسیار رونق دارد. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید بهتر است با حقایق در مورد آن آشنا شوید.

آبشار بلند ساخته دست بشر
در سنگاپور آبشار بلندی قرار دارد که ساخته دست بشر است و با ارتفاع ۳۵ متر در یک فضای سر بسته طراحی شده است. این آبشار در یک باغ داخلی و سرپوشیده ست که بیش از ۵۰۰ هزار نوع گیاه از سراسر جهان در آن کشت و پرورش داده می شود.

۶۳ جزیره
این کشور از ۶۳ جزیره تشکیل شده که در نهایت در کنار هم جزیزه بزرگی به نام سنگاپور را ایجاد می کنند برخی از این جزیره ها به نام سنتوسا، پولائو اوبین؛ جزیره سنت جان و جزیزه خواهر و کوزو نام دارد. سنتوسا بزرگترین جزیره سنگاپور است که می توانید در سواحل آن آفتاب بگیرید.

سر سبزترین کشور جهان
علاوه بر برج های آسمان خراش در این کشور، مناظر طبیعی و سرسبزی بسیار زیادی وجود دارد تقریبا نیمی از سنگاپور در پوشش گیاهی قرار گرفته است. این پوشش گیاهی فراتر از پارک ها و باغ است و در خیابان ها و خانه ها نیز مشاهده می شود. در این کشور بیشتر از ۵۰ درصد سرزمین پوشیده از گیاه است و ۵۰ پارک بزرگ و ۴ منطقه ی طبیعی و باغ را در خود جای داده است.

پارک مرلیون
این پارک از جمله مراکز تفریحی بسیار معروف در سنگاپور است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ویژگی بارز این پارک همان شیری است که از دهانش آب بیرون می ریزد و تمام مسافران برای دیدن آن مشتاق و هیجان زده هستند. مجسمه مرلیون به عنوان سمبل سنگاپور شناخته می شود، شکل یک شیر با بدن ماهی می باشد. ارتفاع مجسمه سیمانی مرلیون ۸.۶ متر و وزن آن حدود ۴۰ تن است که با صفحات چینی سفید رنگ پوشیده شده است

رویدادها
در سنگاپور جشنواره های فرهنگی، شیوه زندگی، ورزش ها و رویدادهای هنری بسیار زیادی انجام می شود. به عنوان مثال، جشنواره خرید سنگاپور که سالانه در ماه ژوئن و جولی اتفاق می افتد نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این جشنواره در طی ۲۲ سال گذشته یک رویداد مهم و بین المللی در سنگاپور است که در آن اجناس با تخفیف بالای ۷۰ درصد در مراکز خرید و اطراف شهر ارائه می شوند. این جشنواره ۸ هفته طول می کشد و در آن می توانید انواع لباس های مد روز، لوازم آرایش و سوغات این کشور و … را تهیه کنید تخفیف غذاهای رستوران ها، تورهای خاص پیاده روی و خریدهای روزانه نیز در این جشنوره وجود دارد.
علاوه بر جشنواره خرید، جشنواره غذا سنگاپور نیز بسیار شناخته شده است، مردمان این کشور به غذا بسیار اهمیت می دهند. در این جشن، بهترین غذاهای محلی و استعدادهای آشپزی به نمایش گذاشته می شود. پیشینه نمایشگاه غذا سنگاپور به سال ١٩٩۴ بر می گردد زمانی که برای نخستین بار در این شهر باشکوه برگزار شد. این جشن، چه در آن زمان و چه در حال حاضر، رویداد خوشمزه ایی به شمار می آید که بازدیدکنندگان بسیاری را برای تجربه کردن غذاهای فوق العاده به این شهر می کشاند.

باغ وحش شبانه سنگاپور
Night Safari اولین باغ وحش شبانه در جهان است که در این کشور فعالیت می کند. وقتی شب می شود درب های این باغ وحش باز خواهد شد و شما می توانید به دیدن موجودات شبانه و زیستگاه های آنها بروید. این باغ وحش در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد و البته این باغ وحش بیشتر شبیه یک پارک حیات وحش می باشد. این باغ وحش زیستگاه مناسبی برای انواع حیوانات است زیرا پوشش گیاهی فوق العاده ای دارد و بسیار تمیز و پاکیزه می باشد.

زبان مردم سنگاپور
این کشور زبان واحدی برای سخن گفتن ندارد. همه مردم سنگاپور به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند اما زبان اداری آنها انگلیسی است. برخی از مردمان آن زبانی به نام Singlish دارند، که ترکیبی از انگلیسی و سایر زبان‌های مورد استفاده در سنگاپور است که با آن آمیخته است و گاه ممکن است عبارت‌ها و واژه‌های ” lah لاه”، ” leh له” یا “ماه” را در پایان جملات خود به کار ببرند. این زبان از چند فرهنگ سنگاپور الهام گرفته شده است. افراد نژاد مالایی هنگام گفتگو با هم نژادان خود به زبان مالایی سخن می‌گویند و هندی‌ها از زبان تامیل استفاده می‌کنند؛

مسابقات شبانه فرمول یک
در سال ۲۰۰۸، سنگاپور افتخار اولین گرند پری شبانه مسابقات فرمول یک را به دست اورد. این پیست که از خیابان‌های شهری در منطقه خلیج مارینا استفاده می‌کند، دارای سیستم روشنایی بسیار قوی است که روشنایی روز را به صورت کاملا حرفه ای در شب ایجاد کرده و دارای سخت‌گیرانه ‌ترین پروتکل‌های ایمنی برای رانندگان و تماشاگران است. برگزاری کنسرت، سرگرمی و مسابقه برای طرفداران این مسابقات گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرد. تاریخ سنگاپور با برگزاری اولین مسابقه در مسابقات فرمول یک در جهان شناخته شده است. در سال ۲۰۰۷ قراداد برگزاری این مسابقات در سنگاپور به صورت کوتاه مدت امضا و به سرعت به یکی از جذاب ترین مسابقات فرمول یک تبدیل شد.

سرود ملی سنگاپور
اگر به دنبال اشعار سرود ملی سنگاپور هستید، کافی است بر روی اسکناس های ۱۰۰۰ دلاری این کشور را بخوانید. سرود ملی به زبان رسمی مالایی نوشته شده است. این سرود توسط زوبیر سعید در سال ۱۹۵۸ سروده شد، پرچم این کشور نشان ملی آن محسوب می شود پنج ستاره‌ای که در پرچم ملی سنگاپور وجود دارد، نشان‌دهنده‌ی دموکراسی، آرامش، پیشرفت، عدالت و برابری است. رنگ قرمز هم نشان‌دهنده‌ی برادری و رنگ سفید هم نماد خلوص و پاکی است.

میراث جهانی یونسکو
سنگاپور دارای میراث جهانی یونسکو است که در آن ثبت شده است. باغ گیاهان سنگاپور که دارای تاریخ بیش از ۱۵۰ سال است. سرزمین عجایب باغ گیاه شناسی۷۴ هکتاری سنگاپور، میراث جهانی یونسکو و یکی از جاذبه های گردشگری توریستی شهر است. باغ ملی ارکیده یک لکه نادر از جنگل های بارانی متراکم است که در آن بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی است که بیش از نیمی از آنها اکنون در سنگاپور کمیاب هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.