راه های استفاده از فضای بالای کابینت آشپزخانه

دکوراسیون زیبا و اصولی می تواند خانه شما را زیباتر کند. آشپزخانه یکی از مکان های است که زمان بیشتری را در آن می گذرانید. بنابراین با زیبا کردن آن روحیه خود را بهتر کنید و فضای زیباتری برای خود ایجاد نمایید. برخی از خانه ها دارای آشپزخانه های بزرگ و برخی کوچک هستند. در این میان اصولا بین کابینت ها و سقف اتاق، فضای خالی وجود دارد. فضای بالا کابینت ها مکان خوبی برای نگهداری وسایل و دکوراسیون آشپزخانه تان است. بنابراین اگر آشپزخانه شما کابینت هایی دارد که به سقف نچسیبده و فضایی بین کابینت و سقف وجود دارد می توانید از این فضا برای دکوراسیون و زیبایی آشپزخانه تان استفاده کنید.

گاهی بهترین راه برای استفاده از این فضا، خالی نگه داشتن آن است مخصوصا در آشپزخانه های جمع و جور ، با پر کردن این فضا ممکن است آشپزخانه کوچک تر به نظر برسد. در صورتی که در خانه تان فضا و کابینت های زیادی دارید و با کمبود جا مواجه نیستید بهتر است این قسمت از آشپزخانه را خالی بگذارید زیرا در این صورت فضای آشپزخانه بازتر و سقف بلند تر به نظر می رسد.

رنگ آمیزی
در صورتی که دوست ندارید این فضا را پر کنید می توانید دیوار این قسمت را با یک رنگ متفاوت رنگ آمیزی کنید. رنگی انتخاب کنید که با رنگ کابینت ها و سقف شما هماهنگی داشته باشد. در صورتی که تمام این فضا یک رنگ باشد زیبایی کمتری دارد. مثلا با انتخاب رنگ طوسی می توانید با کابینت های قرمز و سقف سفید فضای قشنگ تری ایجاد کنید.

استفاده از سبدها

دکوراسیون زیبا

شما می توانید از سبد ها و باکس های زیبا برای دکوراسیون این قسمت از آشپزخانه استفاده کنید. این سبد ها فضای زیبایی را در بالا آشپزخانه تان ایجاد می کنند و علاوه بر زیبایی می توانید از این سبد ها برای ذخیره و نگهداری برخی از وسایل تان استفاده نمایید. این سبد ها فضای مناسبی برای نگه داری اقلام کو چک هستند. باکس های حصیری به همراه پاپیون های رنگی می توانند یک انتخاب خوب باشند.

آویزان کردن وسایل
اگر به فضای بالای کابینت برای ذخیره و نگهداری وسایل احتیاج ندارید می توانید از این فضا برای آویزان کردن اجسام تزئینی مختلف بهره بگیرید. مثلا عکس های خانوادگی، آینه ها و آثار هنری کوچک و بزرگ و قاب های زیبا در رنگ ها و طرح های مختلف می توانند ایده مناسب برای این فضا ها باشند. از آنجا که این فضا در بالا قرار دارد به محض ورود به آشپزخانه می تواند چشم را به سمت خود بکشاند بنابراین با این آویز ها، زیبایی آشپزخانه تان را بیشتر کنید.

استفاده از وسایل تزئینی و کتاب

دکوراسیون زیبا

شما می توانید در این مکان از انوع دکور ها و گلدان ها نوشته های زیبا استفاده کنید. به محض ورود به آشپزخانه نا خواداگاه چشم افراد به سمت این مکان ها جلب می شود بنابراین استفاده از گلدان های زیبا و متناسب با رنگ دکوراسیون، حروف و استند ها مناسب با فضا و حتی کتاب ها برای نمایش بالا کابینت ها بسیار خوب و زیبا است. این فضا می تواند مکان مناسبی برای نگهداری انواع کتاب ها مانند کتاب های آشپزی باشند. در این صورت شما در آشپزخانه تان یک کتابخانه زیبا دارید که می توانید در هنگام آشپزی از آن استفاده کنید.

گل ها
در صورتی که از گلدان ها برای دکورسیون بالای کابینت استفاده می کنید، می توانید در این گلدان ها، گل های مصنوعی قرار دهید، زیرا از انجا که دسترسی به این مکان سخت است و آبیاری آن مشکل می باشد و دمای آن نیز بالاتر از دمای آشپزخانه است ممکن است گل های طبیعی آسیب ببیند. بنابراین گل های مصنوعی می توانند فضای آشپزخانه را سرسبزتر و با نشاط تر نشان دهند.

البته در صورتی که هوای داخل آشپزخانه تان مساعد است و به راحتی به آن دسترسی دارید می توانید از گل های طبیعی و داخل آپارتمانی برای این فضا ها استفاده کنید. البته باید گل هایی تهیه کنید که به نور خورشید احتیاج نداشته باشند و حداکثر هفته ای دو بار آبیاری شوند. این گل های زیبا در گلدان های زیباتر و متناسب با دکوراسیون شما می توانند رشد کنند و منظره طبیعی و پر انرژی برای آشپزخانه تان ایجاد کنند. بهتر است در بالای هود یا فر و گاز این گل ها را قرار ندهید؛ زیرا گرما ناشی از آنها ممکن است به این موجودات زنده آسیب بزنند. گل سانسوریا می تواند یک انتخاب مناسب برای این فضا باشد.

قفسه های شیشه ای

دکوراسیون زیبا

در صورتی که به سازنده کابینت های خود دسترسی دارید می توانید از او بخواهید که قفسه هایی با درب شیشه ای در بالا کابینت ها بسازد تا با قرار دادن ظروف شیشه ای، مسی و سفالی، زیبایی آن را چند برابر کنید، می توانید درون این قفسه های شیشه ای از نور های سفید و رنگی استفاده کنید تا زیبایی ظروفی که در آن قرار می دهید بیشتر شده و در شب دیزاین آشپزخانه تان متفاوت تر باشد.

اجسام بلند برای فضای خیلی باز

دکوراسیون زیبا

در صورتی که فضای بین کابینت و سقف زیاد است می توانید از اجسام بلند برای تزیین آن استفاده کنید. گلدان های قدیمی و مدرن و کلاسیک که به صورت کالکشن های زیبا ارائه می شوند برای این مکان ها بسیار مناسب اند.

آثار هنری

دکوراسیون زیبا

دیوار ها مکان مناسبی برای نمایش دادن هنر ها کلاسیک و تزئینی هستند. در آشپزخانه ها، هیچ قسمتی مانند فضای بالای کابینت برای نگهداری آثار هنری امن نیست. زیرا در صورتی که از قسمت های دیگر آشپزخانه برای این کار استفاده کنید ممکن است آثار هنری شما کثیف و یا خراب شود. شما می توانید در این مکان ها از مجموعه نقاشی های مدرن و یا طبیعت استفاده کنید. بسته به رنگ کابینت ها، رنگ دیوار و مدل دکوراسیون بهتر است این تابلو ها را انتخاب نمایید تا زیبایی خاصی به آشپزخانه تان ببخشد.

پنجره ها

دکوراسیون زیبا

در صوتی که فضای پشت آشپزخانه تان به محیط بیرونی و حیاط راه دارد می توانید از یک معمار بخواهید تا در این فضا پنجره هایی ایجاد کند تا هم زیبایی و طبیعت بیرون از خانه مشخص باشد و هم نور طبیعی وارد آشپزخانه شده و روشنایی آن را بیشتر کند.

ریسه های نوری

دکوراسیون زیبا

ریسه های نوری را به همراه سایر تزئینات کریسمس، مانند گیاهان مصنوعی ترکیب کرده و فضای بالای کابینت را بپوشانید و در این صورت وقتی ریسه ها را روشن می کنید بسیار زیبا و دل نشین خواهد شد.

کالکشن ها و تزئینات

دکوراسیون زیبا

شما می توانید از کالکشن و وسایلی که خریداری کرده اید در این مکان استفاده کنید مثلا انواع پنکه ها، مجسمه ها و یا هر چیز دیگری را در آنجا قرار داده و نگران تمیزی و پاک کردن آنها نباشید زیرا از این فاصله کسی نمی تواند گرد و غبار روی آن را تشخیص دهد و کافی است هفته ای یک بار آنها را تمیز کنید.

طبقه و شلف ها

دکوراسیون زیبا

علاوه بر قفسه های شیشه ای می توانید از طبقه و شلف های باز استفاده کنید. این کار هزینه ای کمتری برای شما به وجود می آورد. این کار را می توانید به تنهایی در خانه انجام دهید و بر روی این قفسه ها انواع وسایل تزئیناتی و گل و کتاب قرار دهید.

تزئین آشپزخانه و کابینت ها، مانند تزئین یک اتاق نشیمن کوچک می تواند عالی و موثر باشد. در این راستا می توانید از سایت های مختلف مانند Pinterest ایده های جذاب و کاربردی دریافت کنید و متناسب با دکوراسیون خود از این ایده ها استفاده کرده و فضای بلا استفاده خانه تان را پر رنگ تر کنید. همانطور که در موارد فوق مشاهده کردید برخی از این ایده ها برای آشپزخانه های کوچک بسیار موثر است و می تواند فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار شما قرار دهد و در عین حال آشپزخانه تان را زیباتر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.