درمان های خانگی برای از بین بردن غبغب

افرادی که اضافه وزن دارند، از غبغب نیز رنج می‌برند و این مشکل باعث شده زیبایی چهره آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد، اما در برخی موارد مشاهده می‌کنیم افراد لاغر نیز غبغب دارند و از این مشکل رنج می‌برند.

رژیم غذایی مناسب و یا ترک سیگار می‌تواند این مشکل را تا حدودی کم کند. جراحی نیز یک گزینه موجود است اما اندکی گران بوده و سختی بیشتری دارد. بنابراین اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی خرج کنید، می‌توانید با استفاده از چند راهکار خانگی این مشکل را برطرف سازید. البته تمام این روش‌ها در صورت انجام متداوم و پشت سر هم به نتایج موردنظر می‌رسد. در ابتدا با روش پنهان کردن غبغب آشنا می‌شوید:

پنهان کردن غبغب

رفع غبغب

البته شما می‌توانید با برخی ترفندها غبغب را کمتر به نمایش بگذارید. مثلاً خانم‌ها می‌تواند با استفاده از هایلایتر و ایجاد سایه تیره‌تر در این نواحی، خط فک خود را بهتر نشان دهند. آقایان نیز با ریش گذاشتن اندکی غبغب خود را می‌پوشاند و چهره‌شان زیباتر می‌شود.

رفع غبغب

برخی از افراد مشهور نیز از مدل‌های مو تا زیر گردن استفاده می‌کنند و موهایشان را باز می‌گذارند تا غبغب آن‌ها کمتر مشخص باشد.

تغییر دادن لباس‌ها
بسیاری از افرادی که از مشکل غبغب رنج می‌برند با پوشیدن لباس‌های یقه بلند سعی در پنهان کردن آن دارند اما این کار نتیجه عکس می‌دهد و توجه اطرافیان به گردن شما جلب خواهد شد. سعی کنید از لباس‌های معمولی‌تان استفاده کنید لباس‌هایی که بر روی قسمت‌های دیگر آن کار شده باشد.

جویدن آدامس بدون قند
آدامس جویدن یک فعالیت لذت‌بخش است که اکثر ما انسان‌ها آن را دوست داریم. جویدن آدامس علاوه بر لذت‌بخش بودن آن باعث تقویت عضلات گردن و چانه شده و چربی‌های این ناحیه را آب می‌کند. البته باید از آدامس‌های بدون قند استفاده کنید تا به‌سلامت دندان و لثه شما آسیب وارد نکند جویدن آدامس چند بار در روز، در طولانی‌مدت مشکل غبغب را تا حدودی حل می‌کند.

انجام تمرینات ورزشی مناسب
آدامس جویدن، تغییر لباس و آرایش کردن ممکن است تا حدودی مشکل غبغب شما را پنهان کند اما این مشکل را حل نمی‌کند. بنابراین باید به فکر درمان آن باشید. در این راستا تمریناتی وجود دارد که با تکرار آن‌ها در بلندمدت می‌توانید به نتایج دلخواه خود برسید. این تمرینات را سه بار در روز تکرار کنید، خواهید دید بعد از مدتی تمرین، مشکل غبغب شما حل شده است.

تمرین اول: چرخش و کشش گردن

رفع غبغب

درحالی‌که روی صندلی نشسته‌اید چانه خود را به سمت چپ ببرید و در موازات شانه چپتان قرار دهید و سپس به سمت طرف مقابل بروید و این کار را به‌صورت دایره‌ای انجام دهید. این حرکت باید در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن صورت بگیرد.

تمرین دوم: حرکت زبان

رفع غبغب

این حرکت ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد؛ اما بسیار مفید است. بر روی صندلی راحت بنشینید و عضلات فک و گردن خود را ریلکس کنید. دهان را بازکرده و زبان خود را تا جایی که می‌توانید بیرون آورده و بالا ببرید تا به دماغتان برسد و کششی در گردن ایجاد شود البته این فشار نباید زیاد باشد. موقعیت خود را برای ۱۰ ثانیه نگه‌دارید و آن را در سه ست تکرار کنید.

تمرین سوم: لیفت چانه

رفع غبغب

ر روی صندلی بنشینید، سرتان را بالا ببرید تا سقف را ببینید. لب‌هایتان را جمع کرده و به سمت بالا ببرید و به دماغتان نزدیک کنید.

رژیم غذایی

رفع غبغب

کاهش وزن، باعث می‌شود غبغب شما نیز کوچک‌تر شود، برای کاهش وزن شما باید بر اساس سن، شیوه زندگی و جنسیت خود عمل کنید. ساده‌ترین روش، کاهش مصرف کالری و ورزش است. بنابراین از مواد غذایی سالم‌تر و کم‌کالری‌تر استفاده کنید، نمک و شکر کمتری بخورید و آب زیادی بنوشید.

مصرف ویتامین E

رفع غبغب

یکی دیگر از مواردی که باید در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید مصرف ویتامین ای است. زیرا باعث سفت شدن پوست شما می‌شود. سعی کنید در روز آجیل، حبوبات، سبزیجات برگ‌دار، محصولات لبنی، برنج قهوه‌ای و سایر منابع ویتامین E مصرف کنید تا به‌مرور غبغب شما از بین برود.

ماساژ دادن

رفع غبغب

ماساژ ناحیه چانه نیز می‌تواند بسیار مفید باشد به‌خصوص اگر در این ماساژها از لوسیون ها و روغن‌های خاصی استفاده شود. روغن‌زیتون، روغن جوانه گندم، گلیسیرین، کره کاکائو، کرم شیر؛ خربزه عسل و بابونه بسیار مفید هستند. روغن موردنظر را انتخاب کرده صبح‌ها و قبل از خواب بر روی ناحیه گردن و چانه ماساژ دهید، برای تأثیر بیشتر بیست دقیقه صبر کرده و سپس آن را بشویید.

خربزه عسل سرشار از ویتامین سی برای حفاظت از پوست است.

کرم شیر سرشار از ویتامین دی برای جلوگیری از پیری است، علاوه بر این می‌توانید از ماسک شیر و عسل برای لیفتینگ صورت نیز استفاده نمایید.

کره کاکائو سرشار از پنیفنال می‌باشد که قابلیت ارتجاعی پوست را بهتر می‌کند و باعث کاهش چربی پوست صورت می‌شود.

گلیسیرین هم خاصیت ارتجاعی پوست را بهتر می‌کند. مقداری از گلیسیرین و روغن نعناع و نمک را مخلوط کنید و بر روی صورت و قسمت موردنظر ماساژ دهید.

روغن‌زیتون، مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد و رادیکال آزاد می‌کند.

جوانه گندم دارای ویتامین E می‌باشد که از پوست بدن در برابر اشعه محافظت می‌کند. آن را به قسمت غبغب بمالید و با ماساژ پوستتان را به سمت بالا بکشید.

ماسک صورت

رفع غبغب

علاوه بر ماساژ دادن شما می‌توانید از این مواد، ماسک‌های طبیعی درست کنید و غبغب خود را کوچک‌تر کرده و از بین ببرید.

به‌طور مثال چند قطره روغن نعنا را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و نیم قاشق نمک اپسون مخلوط کنید و با یک پنبه به پوست گردن و چانه خود بمالید، و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید این کار را ۴ بار در هفته انجام داده و تا یک ماه ادامه دهید.

علاوه بر این می‌توانید از تخم‌مرغ استفاده کنید. دو سفیده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو، عسل، و شیر به آن اضافه کنید برای به دست آورد نتایج بهتر یک قاشق روغن نعنا نیز به آن بیفزاید. این ماسک ر به‌صورت روزانه به نواحی گردن و چانه خود بزنید و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید، و آن را با آب ولرم بشویید.

تمام این روش‌های خانگی برای از بین بردن غبغب بسیار مفید است. سعی کنید چند روش را به‌صورت ترکیبی و در طول هفته انجام دهید، خواهید دید بعد از یک ماه، غبغب شما بسیار کوچک‌تر شده و به‌مرور کم‌تر و کم‌تر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.