سامانه پیامکی آموزشگاه رانندگی

سامانه پیام کوتاه یکی از اثر بخش ترین ابزارهای موفقیت در هر کسب و کاری محسوب می شود و تقریبا تمامی شرکت ها و سازمان های معتبر به طور گسترده از سامانه پیام کوتاه استفاده می کنند. در گذشته تنها عده‌ کمی از افراد تلفن همراه داشتند، اما این روزها براساس آمارهای وزارت ارتباطات بیش از ۹۲ درصد مردم کشور موبایل دارند. پس می توانیم بگوییم سامانه پیامکی یکی از ابزارهای موفقیت در تجارت محسوب می شود.

اس ام اس یکی از سریعترین کانال های بازاریابی موجود در بازار است که اسپم یا فیلتر نمی شود. به همین دلیل قابل مقایسه با ایمیل و روش های دیگر تبلیغاتی نیست. معمولا پیام ها چند ثانیه بعد از زمان ارسال به دستگاه های تلفن همراه می رسند و طبق تحقیقات صورت گرفته ۷۶ درصد از مردم پیام های متنی را قبل از ایمیل هایشان باز می کنند.

سامانه پیامکی در حقیقت محیطی است که شرکت ها و سایت های مختلف در اختیار شما قرار می دهند تا با استفاده از آن بتوانید پیامک های خود را ارسال و دریافت کنید. در واقع این سامانه به سیستم‌های مخابراتی متصل شده است و به شما اجازه می دهد پیام‌های کوتاه خود را به آسانی مدیریت کنید.

یکی از مهمترین مزایای بازاریابی پیامکی این است که همۀ ابزارهای موجود در تبلیغات و بازاریابی با آن هماهنگ هستند و همین باعث شده که به یکی از موفق ترین و عامه پسند ترین سیستم های تبلیغاتی تبدیل شود. از طرفی در سامانه پیامکی سرعت، دقت و گستردگی بیشتری دیده می شود. همچنین سیستم پیامکی بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به هزینه انجام شده، سود قابل توجهی را به صاحبان کار باز می گرداند.

از ویژگی‌های مثبت و مهم دیگر سامانه پیامکی این است که با یک کلیک ساده در کمتر از یک دقیقه می توانید ببینید چه تعداد از مشتریان پیامک تبلیغاتی را دریافت کرده اند و چه تعدادی آن را دریافت نکرده اند.

یکی از موسساتی که از سیستم سامانه پیام کوتاه استفاده می کند، آموزشگاه رانندگی می باشد. اگر شما هم یک آموزشگاه رانندگی دارید برای رسیدن به خواسته های زیر می توانید از سامانه پیام کوتاه استفاده کنید:

– نیازها و امکانات آموزشگاه را از طریق ارسال و دریافت پیام مورد بررسی قرار دهید.

– با ارائه پیامک های تشویقی و یا پیامک تخفیفات جهت ثبت نام در آموزشگاه خود مشتریان بیشتری را جذب کنید.

– برای متقاضیان آموزش رانندگی شرایط ثبت نام را ارسال کنید تا دیگر به مراجعه حضوری نیاز نداشته باشند.

– یک ارتباط دوطرفه بین متقاضیان و آموزشگاه برقرار کنید.

– برای متقاضیان و رانندگان پیام هشداری و آموزشی ارسال کنید.

– در مواقع ضروری از جمله جلسات فوق العاده، شرایط غیر مترقبه و تغییر ساعات کلاس به همکاران و متقاضیان اطلاع دهید.

– اگر بنا به دلایلی ساعت کلاس ها تغییر کرد به متقاضیان خود خبر دهید.

– از طریق سامانه پیام کوتاه آموزشگاه را معرفی کنید و خدمات و امکانات آن را شرح دهید.

– در اعیاد و مراسمات مذهبی می توانید برای اعضاء، همکاران و متقاضیان خود پیام تبریک یا تسلیت ارسال کنید.

– جهت پیش برد اهداف آموزشگاه یک نظر سنجی برگزار کنید.

– افراد می توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات و … را به راحتی ارسال کنند.

چگونه می توانید سامانه پیامکی داشته باشید؟

برای دریافت سامانه پیامکی باید سراغ شرکت هایی بروید که زیر مجموعه مخابرات هستند. این شرکت ها معمولا یک نام کاربری و کلمه عبور به شما می دهند که با آن می توانید وارد سامانه شخصی خود شوید و پیام خود را ارسال و دریافت کنید. شماره های ارائه شده در سامانه های پیامکی دقیقا مانند شماره موبایل هستند با این تفاوت که با شماره های ۳۰۰۰ ، ۵۰۰۰ و… شروع می شوند. این سامانه قابلیت دریافت و ارسال پیام را دارد و می توانید به راحتی پیام های خود را ارسال و دریافت کنید.

چگونه می توانید در سامانه پیامکی موفق باشید؟

۱. اجازه داشته باشید

قبل از اینکه پیام خود را ارسال کنید، اطمینان حاصل کنید که افراد برای دریافت چنین پیام هایی تمایل دارند. این بهترین روش برای موفقیت در بازاریابی پیامکی می باشد، اما اگر بدون اجازه آن ها پیام های تبلیغاتی را ارسال کنید مطمئن باشید پیام شما بدون اینکه خوانده شود، پاک می شود.

۲. پیام کوتاهی را انتخاب کنید

پیام خود را تنها به ۱۶۰ کاراکتر محدود کنید، بنابراین کوتاه بودن پیام اهمیت بسیاری دارد. این بدان معنی است که هیچ فضایی برای اطلاعات غیر ضروری وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که پیام شما مختصر است و شامل تمام جزئیات کلیدی می باشد.

۳. پیام ارسالی واضح و روشن باشد

برای اینکه پیام ارسالی کوتاه باشد از کلمات کوتاه و نامفهوم پرهیز کنید. گاهی اختصارات، اصطلاحات و کلمات کوتاه را می توان به راحتی اشتباه گرفت. از همکار یا دوست خود بخواهید که پیام ارسالی را مرور کند تا اطمینان حاصل شود که روشن و واضح است.

۴. یک تماس قوی برای کار داشته باشید

آنچه را که دریافت کنندگان باید انجام دهند، به طور روشن بیان کنید. این که آیا متن ارسالی تخفیف را نشان می دهد، یا برای ثبت نام باید روی لینک مورد نظر کلیک کرد و … باید به طور واضح بیان شده باشد. اطمینان حاصل کنید که گیرندگان می دانند چه کاری باید انجام دهند و آن را به راحتی انجام می دهند.

۵. بر زمان تمرکز کنید

مراقب باشید که پیام ها را صبح خیلی زود یا آخر شب ارسال نکنید، آگاه باشید که زمان ارسال پیام بر موفقیت آن تاثیر می گذارد. همچنین در هنگام برنامه ریزی کمپین ها، از پیام کوتاه و فوری استفاده کنید. مهم نیست که چه پیامی را از طریق اس ام اس ارسال می کنید، برای موفقیت آن حتما به زمان ارسال آن توجه کنید.

۶. مشترکان خود را افزایش دهید

برای به حداکثر رساندن پیام های کوتاه خود، باید گزینه های بیشتری را افزایش دهید. مشتریان شما ممکن است آگاه نباشند که پیامک، روشی برای برقراری ارتباط با کسب و کار شماست، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این پیام در سراسر کانال دیده می شود. از طریق رسانه های اجتماعی، وب سایت، کمپین های بازاریابی، ایمیل و سایر کانال های دیگر آن را به طور مرتب تبلیغ کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.