ورزش بوکس برای لاغری

در جهان بسیاری از افراد برای کاهش وزن و تناسب‌اندام به روش‌های غیرمتعارفی دست می‌زنند. مثلاً ساعت‌ها بر روی تردمیل می‌دوند و یا با وزنه‌های سنگین کار می‌کنند؛ اما این روش‌ها مناسب نیست و شما باید به دنبال یک راه اساسی باشید. یکی از این راه‌ها ورزش‌های رزمی است. هنرهای رزمی  یک راه عالی برای شکل دادن به بدن و تناسب‌اندام است؛ زیرا کل بدن را درگیر می‌کند. یکی از بهترین هنرها و ورزش‌های رزمی برای تناسب‌اندام و لاغری ورزش بوکس می‌باشد. بوکس به عنوان یک ورزش و یک هنر رزمی سال‌ها است در بین مردم محبوب شده است. البته در گذشته مردم بوکس را نوعی ورزش برای دفاع شخصی می‌دانستند؛ اما در طی ده سال گذاشته این ورزش یک ورزش مفرح و سرگرم کننده نیز به حساب می‌آید. بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن و تناسب‌اندام هستید؛ بهتر است ورزش بوکس را یاد بگیرید.

تمرینات بوکس برای لاغری از طریق کالری سوزی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کنند. این تمرینات شامل تمرینات با سرعت بالا مانند پریدن و کار با کیسه‌های سنگین مانند ضربه زدن به کیسه و … انجام می‌شود. ماهیت هوازی تمرینات بوکس باعث سوختن کالری و از بین بردن چربی و کاهش قابل توجهی در  وزن شما می‌شود. بوکس به تقویت عضلات شما کمک می‌کند؛ همچنین چربی‌های بدنتان را می‌سوزاند و قدرت بدنی‌تان را ارتقا می‌بخشد.

چگونه بوکس باعث لاغری و تناسب‌اندام می‌شود؟

در بوکس بدن شما مرتب در حال حرکت و جابه جایی است؛ این حرکت‌های سریع ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث سوختن کالری می‌شود. ورزش بوکس کلید کاهش وزن و  تناسب‌اندام است. میزان دقیق کالری  که از دست می‌دهید و وزنی که کم می‌کنید؛ به وزن ابتدایی شما، سبک بوکس و شدت آن بستگی دارد.  اما یک فرد معمولی می‌تواند در یک ساعت به طور متوسط هزار کالری بسوزاند. در بوکس عضلات میانی، فوقانی و ماهیچه‌های پایین‌تنه درگیر می‌شود و میزان متابولیسم بدن افزایش می‌یابد. این افزایش متابولیسم به سوزاندن چربی‌ها و تناسب‌اندام کمک می‌کند.

۱. ورزش بوکس یک تمرین ورزشی با افزایش ضربان قلب است

همه ما می دانیم برای از دست دادن وزن باید ورزش‌هایی انجام دهیم که ضربان قلب را بالا می‌برند؛ اما انجام حرکاتی مانند تردمیل می‌تواند بسیار کسل‌کننده و تکراری باشد و در طولانی مدت به کمر شما فشار وارد کند. بوکس با تمرینات خود ضربان قلب شما را زیاد کرده و سوخت و سازتان را بالا می‌برد. ورزش بوکس به عنوان یک ورزش قدرتی و استقامتی باعث می‌شود سوخت ساز بدن زیادتر شده و چربی‌های بدنتان آب شود. به بدن یک بوکسور حرفه‌ای نگاه کنید؛ یک بدن لاغر بدون چربی و تکه تکه که نشان دهنده سلامت کامل بدنی اوست. تمرینات فشرده و دقیق بوکس در کنار تکرار سریع و تکنیک‌های  حرفه‌ای و مشت زدن همانند یک ورزش هوازی شدید بدنتان را به چالش می‌کشد.

۲. در وزش بوکس تمام بدن درگیر می‌شود

بر خلاف باور عمومی ورزش بوکس تنها حرکات دست و مشت نیست. این ورزش چیزی فراتر از این حرف‌ها است. حرکات سروصورت، تکنیک‌های دفاعی، حرکت‌های پا و تمرینات حرکتی و سرعتی همه این‌ها در بوکس جمع شده‌اند؛ بوکس تمرین کلی بدن است و تمام اعضای بالاتنه و پایین‌تنه را درگیر می‌کند. تمرینات بوکس این امکان را به شما می هد که عضلاتی را پرورش دهید و به حرکت دربیاورید که قبلاً هرگز از آن‌ها استفاده نکردید. بنابراین بعد از تمرین، قدرت و هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. یکی از مهم‌ترین عضوهای بدن که در ورزش بوکس بسیار درگیر می‌شود؛ عضو قلب است. بعد از مدتی که از تمرینات بوکس شما بگذرد؛ قلبتان سالم‌تر می‌شود و  بدن به راحتی می‌تواند اکسیژن را تنظیم کرده و انرژی بدنی را مدیریت کند. کیفیت عملکرد قلب یکی از اجزای کلیدی برای تناسب‌اندام است که در این ورزش به خوبی محقق می‌شود.

۳. چربی سوزی بیشتر و عضله سازی بیشتری صورت می‌گیرد

وقتی بدنتان شروع به عضله سازی و چربی سوزی می‌کند؛ اولین نشانه‌های ورزش بوکس را خواهید دید. به زودی بدن شما به یک بدن ورزشکار تبدیل خواهد شد. بعد از چند جلسه شاهد کاهش وزن هستید؛ هر جلسه یک ساعته بوکس می‌تواند هزار کالری شما را بسوزاند. این کالری سوزی در کنار رژیم غذای مناسب تأثیر مثبتی بر سلامتی و تناسب‌اندامتان خواهد داشت. کالری سوزی و از دست دادن چربی به تنهایی اهمیت ندارد و باید در کنار ماهیچه سازی صورت بگیرد. خوشبختانه حرکات و تکنیک‌های بوکس این شرایط را فراهم می‌کند تا در کنار چربی سوزی، عضله سازی نیز انجام شود. رشد عضلات سینه، بازو و پا در این ورزش محقق می‌شود. بوکس یک تمرین شدید است که تمام قسمت‌های بدن را درگیر خواهد کرد؛ بنابراین تمام اندام‌ها و عضلات شما رشد کرده و به یک تناسب‌اندام کلی خواهد رسید. مهم‌تر از همه بوکس، شما را به یک ورزشکار  بهتر تبدیل می‌کند و توانایی بدنی شما را تقویت کرده و  تناسب‌اندام  شما را بیشتر و  بیشتر خواهد کرد.

۴. بوکس ورزش مفرح و شادی بخشی است

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بوکس می‌تواند به تناسب‌اندام و لاغری شما کمک کند؛ سرگرم کننده بودن این ورزش است. بوکس و هنرهای رزمی به طور کلی سرگرم کننده هستند و این باعث می‌شود شما همیشه با عشق و علاقه این کار را انجام دهید. اگر از کاری که انجام می‌دهید، لذت نبرید  آن کار به یک کار سخت و  عذاب دهنده تبدیل می‌شود که به زودی آن را رها خواهید کرد. بوکس نه تنها بدن بلکه ذهن انسان را درگیر می‌دهد.

تمرینات بوکس برای لاغری و تناسب‌اندام

شدت ضربه‌ها: هنگامی که به کیسه یا حریف تمرینی خود مشت می‌زنید، سعی کنید شدت تمرینات خود را حفظ کنید. شدت مناسب فعالیت و ضربات بوکس باعث می‌شود؛ سیستم قلبی و عروقی شما بهتر کار کند. هر ریتم ضربه‌ای به کیسه دو دقیقه طول می‌کشد که در افراد حرفه‌ای این زمان به سه تا ۵ دقیقه می‌رسد.

افزایش قدرت: ورزش بوکس به مرور قدرت بدنی شما را زیادتر می‌کند. این فعالیت بدنی بر روی عضلات تمرکز دارد و قدرت فیزیکی شما را بهبود می‌بخشد. در این ورزش علاوه بر دست و بالاتنه، پاها نیز حرکت می‌کنند و قوی‌تر می‌شوند.

هماهنگی و ثبات بدنی: مشت زدن و حرکت باعث می‌شود به مرور هماهنگی بدنتان بیشتر شود. این ثبات و هماهنگی برای پیشرفت و قدرت بدنی شما لازم است. به همین دلیل است که بوکسورها دارای بدن تیز، چابک و زرنگ هستند.

بهبود شکل بدنی: بوکس به عنوان یک فعالیت بدنی شدید به شما کمک می‌کند تا کالری اضافی بدن‌تان را از دست دهید؛ چربی‌ها آب شده و شکل بدنتان متناسب می‌شوند.

دفاع شخصی: این ورزش علاوه بر تناسب‌اندام و کاهش وزن یک راه مناسب برای دفاع شخصی است. شما می‌توانید از این ورزش در مواقع خطر استفاده کنید و از خود در برابر افراد مزاحم دفاع کرده و محافظت نمایید.

کاهش استرس: این ورزش یک راه خوب برای کاهش استرس است. ضربه زدن به کیسه بوکس  یکی از راه‌های تخلیه استرس و اضطراب می‌باشد. این فعالیت نیاز به تمرکز دارد و شما به مرور میزان تمرکزتان زیادتر شده و استرستان کم می‌شود. کاهش استرس می‌تواند به تناسب‌اندام شما کمک کرده و مانع از پرخوری و اضافه وزن شود.

نکته اول در مورد ورزش بوکس برای لاغری:

بوکس یک ورزش با شدت بالا است و به دوره‌های استراحت و ریکاوری نیاز دارد. اگر مبتدی هستید بهتر است با شدت کم شروع کرده و ورزش‌های سنگین در زمان‌های طولانی انجام ندهید. انجام ورزش بوکس هوازی سه روز در هفته و یک روز استراحت در آن‌ها می‌تواند به تناسب‌اندام شما کمک کند. هر جلسه بوکس شما در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

نکته دوم در مورد ورزش بوکس برای لاغری:

قبل از اینکه به کیسه‌های بوکس ضربه بزنید؛ حرکات کششی انجام دهید. این کار باعث می‌شود بعد از ورزش درد عضلانی شما کمتر شود. شما  یک بدن انعطاف‌پذیر دارید و می‌توانید از آن استفاده کنید. تمرینات کششی را ۳ تا ۵ دقیقه انجام دهید و زمانی که انعطاف‌پذیری بدنتان خوب شد ورزش بوکس را شروع کنید.

نکته سوم در مورد ورزش بوکس برای لاغری:

از دستکش‌های مناسب استفاده کنید. اگر به دنبال نتایج خوب هستید دستکش‌ها را فراموش نکنید. مبتدی‌ها معمولاً از دستکش‌های سبک‌تر استفاده می‌کنند و  اما افراد حرفه‌ای‌تر دستکش‌های سنگین را ترجیح می‌دهند.

نکته چهارم در مورد ورزش بوکس برای لاغری:

تمهیدات ایمنی را رعایت کنید. استفاده از مچ‌بند و زانوبند  می‌تواند مانع از آسیب دیدگی بدنتان شود. حتی ورزشکاران حرفه‌ای نیز ترجیح می‌دهد از این تمهیدات ایمنی استفاده کنند تا میزان آسیب آن‌ها کم شود.

نکته پنجم در مورد بوکس و لاغری:

بوکس را به درستی انجام دهید. تا زمانی که حرکات بوکس را به درستی یاد نگرفته‌اید، سعی نکنید به تنهایی آن را انجام دهید. در این ورزش احتمال آسیب بسیار بالا است؛ بنابراین در ابتدا این حرکات را از یک مربی بیاموزید و سپس  آن را برای تناسب‌اندام و کاهش وزن انجام دهید.

نکته ششم در مورد بوکس و لاغری:

در حین بوکس برای افزایش کارایی و کالری سوزی، روش مناسب تنفس را یاد بگیرید. این دم و بازدم در حین حرکات مشت و بدن باعث می‌شود؛ اکسیژن در مواقع ضروری به بدن رسیده و چربی سوزی را با شدت بیشتری انجام دهد.

نکته هفتم در مورد بوکس و لاغری:

شما در کنار ورزش بوکس به یک رژیم غذایی خوب و مناسب برای کاهش وزن نیاز دارید. به شما توصیه می‌کنیم روزانه ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک میل کنید؛ هر وعده شما شامل پروتئین می‌باشد تا به رشد ماهیچه‌های شما کمک کند. صبحانه بسیار اهمیت دارد و به شما انرژی می‌دهد.

کلام آخر…

ورزش بوکس مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها کاهش سریع وزن و از دست دادن چربی‌های بدن است. با این ورزش شما لاغر و متناسب می‌شوید. اگر به دنبال یک روزش شادی‌بخش و کالری سوز هستید تا به تناسب‌اندام برسید؛ بوکس بهترین گزینه برای شما است. انجام ورزش بوکس در کنار یک رژیم غذایی مناسب  باعث می‌شود به‌سرعت وزن کم کنید؛ عضلات به دست بیاورید و بدن متناسب داشته باشید.

 

3 نظرات
  1. mehdi می گوید

    عالی بود

  2. فاطمه می گوید

    اولین مطلبی بود که اینقدر دقیق وتاآخرخوندم عـــــــــــــــــــــالـــــــی بود😍😍

  3. نظیف احمد می گوید

    خیلی عالی
    و دقیق بود ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.