بهترین ورزش برای بانوان

ورزش می‌تواند برای زنان و دختران در حال رشد عالی باشد و از طریق سلامت جسمی و روحی و افزایش اعتمادبه‌نفس در آن‌ها زندگی‌شان را تغییر دهد و باعث موفقیت‌های زیادی در زندگی‌شان شود. ورزش نه تنها زنان را از نظر ذهنی، جسمی و روحی به چالش می‌کشد؛ بلکه باعث می‌شود همیشه زندگی سالمی داشته باشند و فرزندان سالم‌تری به دنیا بیاورند. در این میان برخی از ورزش‌ها با توجه به روحیات و سبک فیزیکی بانوان برای آن‌ها مناسب‌تر می‌باشد؛ با این حال شرکت در یک رشته ورزشی یک مسئله کاملاً شخصی است و هر فرد باید به تنهایی در مورد آن تصمیم‌گیری کند. ما نمی‌توانیم برای همه بانوان یک نسخه واحد بپیچیم. این مطلب تنها قصد دارد با توجه به نظر کارشناسان، بهترین ورزش‌های گروهی و انفرادی را به زنان معرفی کند و در نهایت این شما هستید که با توجه به استعداد و شرایطتان، یک ورزش را شروع می‌کنید. همه ورزش‌ها خوب هستند و به‌سلامت روح و جسم ما کمک می‌کنند.

بهترین ورزش انفرادی برای بانوان

ورزش‌های انفرادی یکی از ورزش‌های پرطرفدار در جهان هستند؛ که تنوع بسیار زیادی دارد. اگر از ورزش‌های گروهی خوشتان نمی‌آید و ترجیح می‌دهید با تکیه بر خودتان ورزش کنید و با شرکت در کارهای گروهی لذت نمی‌برید؛ بهتر است سراغ ورزش‌های  انفرادی بروید. برخی از ورزش‌های انفرادی برای زنان مناسب‌ترند؛ با این حال در انتخاب ورزش هیچ بحث جنسیتی وجود ندارد و هر انسان می‌تواند آزادانه ورزش موردنظر خود را انتخاب کند؛ این لیست تنها بهترین ورزش‌های انفرادی بانوان را به شما پیشنهاد می‌دهد.

۱. شنا

شنا برای همه سرگرم‌کننده است و کمتر کسی است که از شنا کردن  دوری کند؛ بنابراین بانوان می‌توانند با انتخاب این رشته ورزشی از تمام مزایای آن استفاده کنند. امروزه استخرهای سرپوشیده بسیار زیادی در سطح شهر وجود دارد که مختص بانوان ساخته شده و در آن مربیان توانمند فنون شنا را به زنان یاد می‌دهند؛ شنا یک ورزش مفرح است که برای سلامت جسم و روح بسیار مفید می‌باشد و بدن را در شرایط ریلکس و راحت‌تری قرار می‌دهد. آب چگالی بیشتری از هوا دارد و در واقع ۸۰۰ بار چگال تر از هواست، بنابراین بدن شما در حین شنا کردن با مقاومت و سختی بیشتری روبه‌رو خواهد شد؛ این باعث می‌شود تأثیر حرکات و راه رفتن در آب بیشتر از حرکات هوازی در خشکی باشد.

۲. ژیمناستیک

ژیمناستیک یکی از ورزش‌های موردعلاقه بانوان است؛ زنان به علت ظرافت‌های خاص و انعطاف‌پذیری که در بدنشان دارند؛ برای ورزش ژیمناستیک مناسب‌ترند.  در ورزش ژیمناستیک هر فرد به تنهایی اجرا دارد؛ اما در برخی زمینه‌ها این ورزش یک ورزش گروهی به‌حساب می‌آید و در قالب یک تیم به مسابقات می‌روند. این ورزش علاوه بر سلامت جسمی و تناسب‌اندام باعث می‌شود؛ اعتمادبه‌نفس بانوان بیشتر شود. زنان می‌توانند از سنین خیلی کم وارد این رشته ورزشی شده و از لحاظ جسمی و روحی از این ورزش در کنار دوستانشان لذت ببرند.

۳. تنیس

تنیس یکی از دیگر از ورزش‌های مناسب برای بانوان است؛ البته بانوانی که دوست دارند در ورزش‌های انفرادی شرکت کنند و تنها از روی مهارت و استعدادهای خود بازی را اجرا کنند؛ می‌تواند به ورزش تنیس روی بیاورند. این ورزش نیز  تحرک زیادی داشته و باعث سلامت جسمی و روحی شما می‌شود. شما برای بازی  در این ورزش، به تجهیزات اندکی نیاز دارید و به راحتی و با مراجعه به سالن‌های ورزشی می‌توانید در این ورزش ثبت نام کرده و از آن لذت ببرید و یا آن را با دوستانتان اجرا کنید.

۴. دو میدانی

دو مادر همه ورزش‌ها است؛ این ورزش هیجان انگیز و مفرح می‌تواند علاوه بر سلامتی حس رقابت را در شما تشدید کند و باعث موفقیت‌های بیشتر شما شود.  دو  فواید بسیار زیادی برای بانوان دارد؛ باعث تقویت عضلات آن‌ها می‌شود؛ مفاصلشان قوی‌تر خواهد شد؛ آرامش بیشتری خواهند داشت؛ استخوان‌های آن‌ها تقویت شده و در پیری مشکلات جدی به وجود نمی‌آورد؛ کاهش علائم قبل از قاعدگی، افزایش میل جنسی و کاهش انواع سرطان‌ها از مزایای این ورزش مفرح است.

۵. ورزش‌های رزمی

متأسفانه یک فرهنگ نادرست در بین خانواده‌ها رواج پیدا کرده است که اعتقاد دارند ورزش‌های رزمی برای بانوان مناسب نیست؛ اما ورزش‌های رزمی می‌تواند به دختران کمک کرده و آن‌ها را به‌سلامت جسمانی و روحی موردنظرشان برساند. البته با توجه به اینکه استخوان بندی زنان ضعیفت از مردان است؛ در این ورزش بهتر است از تعادل ویژه‌ای برخوردار  باشند و مربی، آن‌ها را در شرایط سخت و مبارزات سخت قرار ندهد.  ورزش‌های رزمی به بانوان اعتمادبه‌نفس می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا در مقابله با رقیب بتواند بر او پیروز شوند، علاوه بر این قدرت و توانایی فرد در مقابله با مشکلات هم بالا می‌رود.

بهترین ورزش گروهی برای بانوان

وزش‌های گروهی می‌تواند برای بانوان یک انتخاب مناسب باشد؛ در واقع بانوان با قرار گرفتن در این تیم‌های ورزشی علاوه بر سلامی جسمی، از نظر روحی و روانی نیز رشد کرده و اعتمادبه‌نفسشان بیشتر می‌شود. حال این سؤال مطرح می‌شود بهترین ورزش گروهی برای بانوان چیست؟ آیا بعضی از روزش‌های گروهی برای بانوان بهتر از سایرین است؟ در ورزش‌های انفرادی بانوان باید تلاش و کوشش زیادی خرج کنند؛ در حالی که ورزش‌های گروهی به احساس مسئولیت و هماهنگی بیشتری نیاز دارند و باعث آرامش و دوستی خواهد شد. از فوتبال تا بسکتبال، تمام ورزش‌های گروهی و تیمی برای بانوان مناسب است؛ آن‌ها می‌توانند با توجه به شرایط محیطی خود و موقعیتی که در آن قرار دارند؛ از برخی ورزش‌های تیمی بهتر نتیجه بگیرند.

۶. فوتبال

امروزه در رشته فوتبال زنان بسیار زیادی حضور دارند و توانسته‌اند افتخارات زیای را کسب کنند. فوتبال یکی از ورزش‌های محبوب در جهان است که هم مردان و هم زنان از بازی کردن و تماشای آن لذت می‌برند. بانوانی که دوست دارند عضلات پایین‌تنه قوی‌تری داشته باشند و همچنین از یک ورزش گروهی و سرشار از لذت و جنب‌وجوش بهره ببرند؛ وزش فوتبال گزینه مناسبی است. بانوان در بازی فوتبال بهتر است از زانوبند، آرنج‌بند و محافظ سینه استفاده کرده و  از این ورزش گروهی لذت ببرند.

۷. والیبال

والیبال یکی دیگر از ورزش‌های پرطرفدار گروهی است که در آن ۶ بازیکن در دو طرف تور می‌ایستند و با هم بازی می‌کنند. والیبال بیشتر در محیط‌های سربسته و سالن‌ها اجرا می‌شود و یک گزینه خوب برای زنان به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید در این ورزش مفرح، جنب و جوش داشته و با فعالیت زیاد به‌سلامت روحی و جسمی بدنتان کمک کنید.

۸. بسکتبال

بسکتبال برای بانوانی که به هیجان، حرکت و بازی‌های گروهی و سریع، علاقه دارند بسیار مناسب است؛ این بازی به سرعت، هماهنگی و قدرت بدنی بالا نیاز دارد؛ شما می‌توانید با خرید یک کفش ورزشی و یک لباس مناسب این ورزش را در سالن‌های مخصوص به آن آغاز کرده و از ورزش گروهی خود لذت ببرید.

۹. گلف

گلف یک ورزش خاص است که ممکن است با روحیات هر انسانی جور نباشد؛ در صورتی که به ورزش‌های آرامش بخش در یک محیط طبیعی و سکوت علاقه دارید؛ می‌توانید ورزش گلف را انتخاب کنید. البته باشگاه‌هایی که در ایران این ورزش را آموزش می‌دهند کم هستند؛ با این حال اگر به این ورزش علاقه دارید بهتر است به دنبال رؤیاهای خود باشید. این ورزش هم به صورت گروهی و هم انفرادی برگزار می شود.

۱۰. هندبال

هندبال یک ورزش سرعتی به‌حساب می‌آید و یکی از مناسب‌ترین ورزش‌های گروهی برای بانوان است. این ورزش می‌تواند به سیستم قلبی و عروقی و تقویت عضلات زنان کمک کند؛ تحرک زیادی به همراه دارد و به همین علت می‌تواند به تناسب‌اندام بانوان نیز کمک زیادی کند. بانوان با شرکت در این ورزش می‌توانند میزان سرعت، انعطاف‌پذیری و قدرت خود را ارتقا ببخشند؛ قدرت تصمیم‌گیری بیشتری داشته باشند و بتوانند نسبت به محیط عکس‌العمل سریع‌تری نشان دهند. این ورزش به تمرکز و  اعتمادبه‌نفس بانوان نیز بسیار کمک خواهد کرد و درنتیجه با شرکت در گروه روحیه آن‌ها نیز بهتر خواهد شد.

۱۱. واترپلو

واترپلو یک ورزش مهیج گروهی درون آب است ک در آن بازیکنان با حرکت در آب و در دست داشتن توپ  بازی می‌کنند و باید توپ را از دروازه‌های تیم حریف بگذرانند. این ورزش تمام مزایای شنا را در قالب یک ورزش تحرکی‌تر و گروهی همراه توپ، در اختیار شما قرار می‌دهد. قدرت و سرعت در این ورزش بسیار مهم است و تمام عضلات ورزشکار در آب و در حین بازی با توپ تقویت خواهد شد. بانوان با شرکت در کلاس‌ها و تیم‌های واترپلو می‌توانند به قدرت بدنی بالاتری در ناحیه پا و بازو و مچ دست برسند؛ تمرکز و هماهنگی آن‌ها بیشتر خواهد شد و  نسبت به محرک‌ها سرعت العمل بیشتری خواهند داشت و همانطور که اشاره کردیم انعطاف‌پذیری‌شان نیز بیشتر می‌شود.

۱۲. قایق‌رانی

قایق‌رانی یکی دیگر از ورزش‌های معرفی شده در این لیست است که هم می‌توان به صورت فردی آن را انجام داد و هم در قالب گروه‌های تیمی اجرا می‌شود؛  این ورزش می‌تواند به‌سلامت بانوان کمک کند و باعث  چربی سوزی و تناسب‌اندام شود. دستگاه قلبی و ریوی شما در این ورزش تقویت خواهد شد و در نتیجه بدن سالم‌تری دارید. کاهش استرس، تقویت عضلات و مفاصل و درگیر کردن تمام عضلات بدن از ویژگی‌های ورزش قایق‌رانی است. در نوع گروهی آن هماهنگی و کار گروهی بسیار اهمیت دارد و این امر باعث می‌شود تمرکز شما بیشتر از قبل شده و به صورت هماهنگ با گروه کار کنید.

کلام آخر…

ورزش برای همه انسان‌ها ضروری است؛ اما دختران مزایای بیشتر و خاص‌تری از ورزش دریافت می‌کنند؛ طبق گفته کارشناسان، دختران ورزشکار عملکرد بهتری در مدارس داشته و کمتر به سمت سیگار کشیده می‌شوند. همچنین میزان ابتلا به سرطان سینه در بانوان ورزشکار نیز کمتر از سایر بانوان می‌باشد و علاوه بر مزایا جسمی و روحی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.