علت دیده نشدن پست‌های اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی و یک مکان ایدئال برای رشد و گسترش کسب‌وکار است؛ اما درست همانند هر کمپین بازاریابی نمی‌توان از آن انتظارات فوری داشت. بنابراین شما باید با ارسال پست‌های ارزشمند و مناسب کسب‌وکارتان به صورت یک عضو فعال عمل کرده و با استفاده از راهکارهایی، باعث موفقیت صفحه و دیده شدن پست‌هایتان شوید. اگر از اشتباهاتی که در این مطلب به آن پرداختیم؛ دوری کنید به زودی شاهد رشد زیادی در نرخ مشارکت دنبال کنندگان خود خواهید بود؛ در این شرایط دیگر نیازی نیست نگران علت دیده نشدن پست‌های اینستاگرام صفحه‌تان باشید.

در ابتدا با آماری از شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شوید:
  • کاربران فعال ماهانه: ۸۰۰ میلیون نفر
  • کاربران فعال روزانه: ۵۰۰ میلیون نفر
  • کاربران فعالی که روزانه در اینستاگرام استوری می‌گذارند: ۳۰۰ میلیون نفر
  • کاربرانی که روزانه پست‌های اینستاگرام را لایک می‌کنند: ۴.۲ میلیارد نفر
  • عکس‌هایی که به صورت روزانه آپلود می‌شود: ۹۵ میلیون
  • عکس‌هایی که روزانه به اشتراک گذاشته می‌شود: ۴۰ میلیارد
  • تعداد بیزنس‌های موجود در اینستاگرام: ۲۵ میلیون

با توجه به آمار بالا به این نتیجه می‌رسیم که شبکه اجتماعی اینستاگرام یک مکان مناسب برای بازاریابی و ارائه محصولات و خدمات است و در آن به صورت رایگان با تعداد زیادی از مصرف‌کننده‌ها در ارتباط هستید و می‌توانید علایق آن‌ها را شناسایی کنید. با این وجود بسیاری از افرادی که در بیزنس و کسب‌وکارها فعالیت دارند؛ علم استفاده از این شبکه اجتماعی را نداشته و در نتیجه کسب‌وکارشان در اینستاگرام با شکست مواجه می‌شود. این افراد در صفحات تجاری خود پست‌هایی قرار می‌دهند و از امکاناتی مانند لایو و استوری اینستاگرام استفاده می‌کند؛ اما کسب‌وکارشان توسعه نمی‌یابد و پست‌های اینستاگرام شان دیده نشده و با شکست مواجه می‌شود. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در این مطلب به نکات مهم و کاربردی بپردازیم و علت دیده نشدن پست‌های اینستاگرام را با راه‌حل به شما توضیح دهیم.

اشتباه اول: خصوصی کردن صفحه کسب‌وکار در اینستاگرام

حساب‌های خصوصی یا به‌اصطلاح پرایوت برای به اشتراک گذاشتن محتواهای منحصربه‌فرد با یک گروه و دسته خاص از مخاطبان مناسب است؛ اما نمی‌تواند از فرصت‌های موجود در اینستاگرام برای افزایش دیده شدن پست‌ها و موفقیت صفحه اینستاگرامی استفاده کند. بنابراین به هیچ عنوان صفحه کسب‌وکار خود را خصوصی نکنید و آن را در حالت عمومی قرار دهید. از مسیر Settings > Account Privacy > Private Account استفاده کرده صفحه را در حالت عمومی بگذارید.

خصوصی کردن صفحه باعث می‌شود که کاربران برای مشاهده محتوا به شما درخواست بفرستند و از آنجا که پذیرش این درخواست‌ها در اینستاگرام باید به صورت دستی صورت بگیرد؛ بسیاری از محتواها برای کاربران جدید به نمایش در نمی‌آید و این شانس دیده شدن پست‌های اینستاگرام شما را کم می‌کند.

اشتباه دوم: قرار ندادن لینک در قسمت بیوگرافی صفحه اینستاگرام

ترافیک وب‌سایت و افزایش بازدیدکننده‌ها کلید موفقیت هر کسب‌وکار آنلاین است. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که محصولاتتان به فروش برسد؛ بدون آنکه شخصی را برای فروش محصولات در نظر نگرفته باشید. اینستاگرام می‌تواند یک مکان ایدئال برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک وب‌سایت بیزنس شما باشد. برای افزایش ترافیک صفحه وب سایت تان باید لینک آن را در قسمت بیوگرافی صفحه اینستاگرامتان قرار دهید. شما می‌توانید این قابلیت را از طریق Edit Profile> Link اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که:

۸ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب‌وکار را دنبال می‌کنند و ۳۰٪ از کاربران اینستاگرام محصولاتی را خریداری می‌کنند که در سایت دریافت کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که برندها و کسب‌وکارها باید از یک لینک برای پیوند صفحه اینستاگرام با وب سایتشان استفاده کنند. شما می‌توانید بر روی پست‌های اینستاگرام خود از قابلیت لینک و تگ خرید استفاده کنید.

اشتباه سوم: صفحه اینستاگرام بدون عکس پروفایل

اضافه کردن تصویر به صفحه و برند شما بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید کاربران زیادی را به صفحه خود جذب کرده و پست‌هایتان را به اشتراک بگذارید؛ پروفایل شما باید یک عکس مناسب داشته باشد. وقتی صفحه شما عکس مناسبی ندارد و یا بدون عکس است؛ کاربران با آن احساس راحتی نکرده و علاقه‌ای به پست‌های شما نشان نمی‌دهند. بنابراین تصویر نمایه خود را از مسیر Edit Profile > Change Profile Photo انتخاب کرده و یک عکس مناسب کسب‌وکارتان را بر روی آن قرار دهید.

درصورتی‌که در مورد برند خاصی فعالیت می‌کنید؛ سعی کنید تصویر پروفایلتان یک تصویر ابتکاری از برندتان باشد تا به‌مرور اسم و شکل برند در ذهن‌ها جای بگیرد. بنابراین سعی نکنید مرتب عکس پروفایلتان را تغییر دهید.

اشتباه چهارم: علت دیده نشدن پست‌های اینستاگرام استفاده از هشتگ‌های خیلی زیاد

توئیتر ممکن است دنیایی از هشتگ‌ها باشد؛ اما استفاده اغراق آمیز از هشتگ ها در اینستاگرام اشتباه است. اگرچه اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد در هر پست از ۳۰ هشتگ استفاده کنید؛ اما طبق آمار پست‌هایی اینستاگرامی که از ۸ هشتگ (به طور کلی ۵ تا ۱۰ هشتگ) استفاده می‌کنند؛ موفق‌ترند و احتمال دیده شدن آن‌ها زیادتر است. هشتگ‌های انتخابی شما برای پست‌هایتان نقش مهمی در موفقیت و دیده شدن پست‌های اینستاگرام دارد. امروزه اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد که همانند برندها و صفحات، هشتگ‌ها را نیز دنبال کنند. در این صورت اگر از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید؛ احتمال دیده شدن پست‌هایتان بسیار بالاتر می‌رود. بنابراین در هر پست از ۵ تا ۸ هشتگ مناسب و مربوط استفاده کنید. شما به راحتی می‌توانید هشتگ‌ها و ترندهای مناسب را در زمینه کسب‌وکارتان پیدا کنید.

هشتگ‌ها را در یک کامنت در زیر پست اضافه کنید نه در کپشن پست؛ این امر باعث می‌شود که خواندن کپشن و شرح تصاویر آسان‌تر شود و در عین حال از مزایای جستجوی هشتگ نیز بهره ببرید.

اشتباه پنجم: ارسال دوباره تصاویر (ری پست کردن)

پست کردن دوباره عکس‌های تکراری در صفحه اینستاگرام یکی از اشتباهات رایج است. اگر چیز جدید و هیجان‌انگیزی برای ارائه نداریم؛ چطور کاربران را در صفحه خود نگه داریم؟ شما باید تصاویر و پست‌های جدید را از محصولات و خدمات خود ارائه دهید؛ اما اگر مرتب پست‌های قدیمتان را مجدد پست کنید؛ این کار فالوئرها را ناراحت کرده و باعث می‌شود صفحه‌تان را ترک کنند. کاربران Instagram به دنبال سرگرمی هستند و بهترین راه برای سرگرم کردن آن‌ها و قرار دادن پست‌هایتان در معرض دید؛ ارسال عکس‌ها و پست‌های جدید و جذاب است.

اشتباه ششم: علت دیده نشدن پست‌های اینستاگرام، ارسال پست‌های زیاد به صورت هم زمان

اگر شما تعداد زیادی پست را هم زمان ارسال کنید؛ فالوئرها در اسکرول کردن صفحه ابتدایی اینستاگرام شان با حجم زیادی از تصاویر و ویدئوهای مربوط به برند شما مواجه می‌شوند و این کار می‌تواند آن‌ها را غافلگیر کرده و در نتیجه صفحه شما را پاک کنند. بنابراین بهتر است پست‌ها را با فاصله ارسال کرده و در این راستا از سرویس‌هایی مانند Hootsuite با Buffer در اینستاگرام استفاده کنید. این سرویس‌ها می‌تواند برای ارسال پست‌های شما برنامه ریزی کرده، پروفایل‌های متعدد شما را مدیریت کنند و در کنار این‌ها به تجزیه‌وتحلیل دنبال کننده‌ها بپردازند و آمارهای مختلفی را به شما ارائه دهند.

اشتباه هفتم: ارسال تصاویر با کیفیت و وضوح کم

تصاویر رکن اصلی در اینستاگرام هستند؛ اگر می‌خواهید پست‌های شما دیده شوند؛ باید از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. تصاویر را با کیفیت ۱۲۸۰ در ۱۲۸۰ و ویدئوها را حداقل با کیفیت ۶۰۰ × ۳۱۵ ثبت کنید. عکس‌ها را در نور طبیعی غیرمستقیم و در ساعات طلایی (اولین ساعت بعد از طلوع خورشید و آخرین ساعت قبل از غروب خورشید) تهیه کنید. سعی کنید از یک برنامه ویرایش عکس مانند Afterlight یا Snapseed استفاده کنید تا تصاویرتان منحصر به فرد، هنری و حرفه‌ای شوند.

اشتباه هشتم: عدم هماهنگی بین پست‌ها و تصاویر در صفحه

اگر پست‌ها و تصاویری که پست می‌کنید هماهنگ نباشند صفحه اینستاگرام شما همانند یک دفترچه یادداشت دبیرستان خواهد بود که هیچ فردی را به خود جذب نمی‌کند. به صفحه این خانم دقت کنید که چطور عکس‌ها و پست‌های آن هماهنگ هستند. این هماهنگی باعث می‌شود که افراد زیادتری به آن جذب شده و پست‌ها آن بیشتر دیده شوند.

اشتباه نهم: سلفی

طبق آمار در یک سال گذشته ۲۴ بیلیون عکس سلفی به اشتراک گذاشته شده است. اما اگر صفحه شما پر از عکس‌های سلفی باشد این کار ممکن است دنبال کننده‌ها را آزار دهد. اما اگر از سلفی استفاده می‌کنید؛ سعی کنید در آن به رسالت پیج خود بپردازید و این کار را تنها برای انتشار عکس انجام ندهید.

اشتباه دهم: پست کردن عکس در زمان آفلاین بودن دنبال کنندگان

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام وجود ندارد. این زمان با توجه به شرکت و صنعت متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال دانش آموزان از آنجا که از صبح تا غروب مشغول درس هستند؛ چک کردن اینستاگرام را به شب موکول می‌کنند؛ اما افراد حرفه‌ای‌تر ممکن است اوایل صبح نیز اینستاگرام خود را بررسی نمایند. زمان‌بندی محتویات و پست‌ها شما در موفقیت و دیده شدن آن بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید با پست کردن عکس‌ها در ساعات مختلف شبانه روز بازخورد را دریافت کرده و بهترین زمان برای ارسال پست را تعیین کنید و یا از سرویس Iconosquare استفاده کرده و آمار مربوطه را بررسی کنید و بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام در زمینه شغلی خود پیدا کنید.

اشتباه یازدهم: کپشن‌های ضعیف

برای ارتباط بهتر مخاطبان و تشویق آن‌ها برای بیان نظرات و کامنت ها باید بین عکس‌ها و کپشنی که برای آن انتخابی کنید هماهنگی وجود داشته باشد. شما مجاز به اضافه کردن ۲۲۰۰ کلمه در هر پست هستید؛ اما هر یک از این کلمات قدرتی دارند که به دیده شدن پست شما کمک می‌کند. بنابراین سعی کنید متن‌های مربوط به پست‌هایتان را اضافه کرده و در آن‌ها از سؤالات ساده و جذاب استفاده کنید. این کار باعث تشویق فالوئرها به کامنت گذاشتن می‌شود و در نتیجه پست شما بیشتر دیده خواهد شد.

اشتباه دوازدهم: عدم استفاده از قابلیت Call-to-Action

برخی از کسب‌وکارها، به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه، از قابلیت (CTA) در پست‌های خود استفاده نمی‌کنند. این دکمه تجاری کاربر را مستقیم به سایت مربوطه هدایت می‌کند. طبق آمار این قابلیت به کسب‌وکارها کمک کرده و ترافیک سایت را زیادتر می‌کند.

اشتباه سیزدهم: مشخص نبودن محل جغرافیایی پست

تگ مکان جغرافیایی در پست شما می‌تواند ۷۹ درصد کاربرانی که پست را مشاهده کرده‌اند؛ زیادتر کند. اضافه کردن این تگ‌ها به دنبال کنندگان کمک می‌کند موقعیت مکانی خود را ردیابی کند، به عنوان مثال، اگر شما در یک شهر جدید کار می‌کنید و موقعیت مکانی خود را به پست Instagram خود اضافه می‌کنید، شما در فید دیگر نمایش داده می‌شوید که افراد در حال مرور موقعیت مکانی هستند؛ این بدان معنی است که احتمال دیده شدن پست شما بیشتر خواهد شد.

اشتباه چهاردهم: کمتر بودن تعداد فالوئرها نسبت به دنبال کنندگان

به طور مثال اگر شما ۱۰۰۰ نفر را دنبال می‌کنید؛ اما تنها ۲۰۰ دنبال کننده دارید؛ به احتمال زیاد افراد جدید به صفحه شما اعتماد نمی‌کنند. بنابراین سعی کنید تعداد فالوئرهای شما از تعداد افرادی که شما آن‌ها را دنبال کرده‌اید بیشتر باشد.

اشتباه پانزدهم: پاسخ ندادن به نظرات و کامنت‌ها

بهتر است تا حد امکان به کامنت‌ها پاسخ دهید؛ این کار باعث علاقه دنبال کننده و تشویق آن به کامنت گذاشتن می‌شود و در نتیجه پست‌ها شما بیشتر دیده خواهند شد. در پاسخ به آن‌ها از @tag استفاده کنید تا پاسخ شما برای آن‌ها به صورت اعلان ارسال شده و علاقه آن‌ها را به صفحه شما بیشتر کند. کاربرانی که به صورت اتفاقی صفحه شما را می‌بینند؛ در صورت مشاهده جواب کامنت‌ها به صفحه شما علاقه‌مند شده و برای پست‌ها شما نظر ارسال می‌کنند.

منبع: وب سافت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.