راه‌های موفقیت در اینستاگرام

اگر می‌خواهید کسب‌وکار موفقی داشته باشید؛ بهتر است وارد اینستاگرام شوید. در اواخر سال ۲۰۱۷ در اینستاگرام، ۲۵ میلیون کسب‌وکار فعال وجود داشته و ۸۰ درصد این صفحات دارای یک کار بیزینسی و یا تحت نظر یک شرکت در حال فعالیت بودند که این رقم روز به روز زیادتر می‌شود؛ بنابراین اگر قصد موفقیت در کسب‌وکار خود را دارید؛ باید در اینستاگرام و در میان انبوهی از رقیبان موفق شوید. طبق مطالعات صورت گرفته، اینستاگرام بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی تصمیمات کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین موفقیت در اینستاگرام یک موفقیت بزرگ است؛ شما می‌توانید با استفاده از چند نکته کاربردی زیر، روز به روز پیشرفت کرده و در صفحه اینستاگرام خود موفق‌تر شود.

۱. حساب اینستاگرام خود را پاک‌سازی کنید

با گذشت زمان، تغییر استراتژی و تغییر مخاطبان هدف، بهتر است پیج خود را پاک سازی کنید. نام حسابتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که ثابت بماند و تغییر نکند؛ اما عکس‌ها و پست‌هایی که در گذشته منتشر شده و در راستای اهداف کنونی پیج تان نیست پاک کنید؛ وقتی مخاطب به پست‌های انتهایی صفحه شما می‌رود و آن‌ها را نامرتبط می‌داند؛ ممکن است به شما اعتماد نکند.

۲. برند داشته باشید

سعی کنید در پیج خود مشخصات کلیدی، برند و سبک خاصی برای تصاویر و پست‌های خود در نظر بگیرید. در این صورت کاربران وقتی در هر جای اینستاگرام عکس‌های شما را بینند؛ بی‌شک شما را می‌شناسند. از هشتک‌های مرتبط با برند خود استفاده کنید و سعی کنید به‌صورت مرتب با فالور های خود تعامل داشته باشید.

۳. بیوگرافی خود را کامل بنویسید

بیوگرافی شما باید جذاب باشد و از این طریق باید به مخاطبان بفهمانید که چه کسی هستید و چه کاری می‌کنید. این کار برای موفقیت در اینستاگرام ضروری است؛ شما همچنین می‌توانید از یک لینک در قسمت بیوگرافی خود استفاده کنید. لینکی که کاربر باکلیک بر روی لینک وارد وب سایت شما شده و اطلاعات دقیق‌تری از شما و کسب‌وکارتان به دست می‌آورد.

۴. به زمان پست گذاشتن توجه کنید

برای جذب فالور و افزایش موفقیت در اینستاگرام باید در پیج خود فعال باشید، اما این فعالیت چگونه باعث موفقیت شما می‌شود؟ ارسال منظم پست یکی از راه‌های موفقیت در اینستاگرام است. طبق مطالعات شما باید در روز یک تا دو پست منتشر کنید. زمان انتشار پست‌ها نیز اهمیت دارد و برای هر بیزینسی متفاوت است؛ شما می‌توانید این زمان مناسب را به تدریج و از طریق انتشار پست‌ها در ساعات متفاوتی متوجه شوید. شما می‌توانید عادت‌های Instagram پیروان خود را با استفاده از ویژگی Insights حساب کاربری Instagram Business خود، کشف کنید و بر اساس آن برنامه‌ریزی نمایید. برای دسترسی به اطلاعات بهتر و کاربردی‌تر می‌توانید از ابزارهایی مانند Falcon’s Instagram Publishing استفاده کنید.

۵. استوری بگذارید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و تصاویر و ویدئو در آن طرفدار بیشتری دارد؛ بنابراین به جای پست گذاشتن و نوشته‌های طولانی، از استوری و یا پست‌های عکس و ویدئو استفاده کنید. برای الهام گرفتن می‌توانید استوری های پیج صفه های قدرتمندی مانند نایک را دنبال کنید و از آن ایده بگیرید.

۶. در استوری‌های خود لینک بگذارید

امروزه پیج هایی که بیش از ۱۰ هزار فالور دارند می‌توانند در استوری های خود لینک قرار دهند. برای اضافه کردن یک لینک، باید عکس یا ویدیو خود را در Instagram آپلود کنید. بعد، روی نماد پیوند در بالای صفحه ضربه بزنید. لینک را تایپ کنید، یک پیش نمایش سریع برای چک کردن به شما نشان داده می‌شود و در نهایت می‌توانید done را انتخاب کنید. در ادامه این لینک‌ها به‌صورت see more در زیر استوری ها به نمایش در می‌آیند و تا میزان زیادی می‌توانند ترافیک پیج شما را بالاتر ببرند.

۷. از لایو گرفتن برای ارتباطات بیشتر و مستقیم استفاده کنید

لایو می‌تواند تعامل شما با فالورهایتان را بیشتر و بیشتر کند. شما می‌توانید در لایو های خود در مورد محصولات صحبت کرده و یا روند تولید و ارائه آن‌ها را نشان دهید. علاوه بر این می‌توانید به‌صورت هفتگی و ماهیانه لایو بگذارید و در آن به سؤالات فالورها پاسخ دهید. از این طریق قادر هستید در مورد نظرات و سؤالات آن‌ها بیشتر آشنا شده و در خدمات و محصولات بعدی خود آن را لحاظ کنید.

۸. عناوین را هایلایت کنید

شما می‌توانید برخی از استوری‌های خود را هایلایت کرده و به‌صورت دائم در پیج اینستاگرام خود نگه دارید؛ استوری‌ها و لایوها بعد از ۲۴ ساعت از بین می‌روند؛ اما شما می‌توانید آن‌ها را دسته‌بندی کرده و با عنوان مناسب در صفحه خود هایلایت کنید.

۹. IGTV را فراموش نکنید

IGTV در ماه ژوئن ۲۰۱۸ راه اندازی شد و در میان کاربران اینستاگرام به محبوبیت بیشتری رسید. IGTV از ویدئوها پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود ویدئوهایی با زمان بیشتر و متناسب با صفحه گوشی موبایل و به‌صورت گسترده‌تری پخش شوند. Instagram در حال حاضر به شما امکان می‌دهد ویدیوهای کوتاهی در IGTV ارسال کنید، اما برای بازاریابان، اینفلوئنسرها و برندها قابلیت به اشتراک گذاری ویدئو با مدت زمان بیشتر در IGTV قرار داده شده است.

۱۰. ویدئوها بسیار اهمیت دارند

تصویر، ارزشی معادل با هزار کلمه دارد؛ اما ویدئو میلیون‌ها بار بیشتر از تصویر مخاطبان را جذب می‌کند. اینستاگرام این علاقه را می‌شناسد و در این راستا گزینه‌های زیادی برای به اشتراک گذاری ویدئو در اینستاگرام قرار داده است. شما می‌توانید از طریق استوری ها ویدئوهای خود را منتشر کنید و یا آن را در قالب ویدئوهای کوتاه مدت و اسلایدی در یک پست قرار دهید و یا از لایو استفاده کرده و به‌صورت زنده و تصویری با فالورهای خود در تعامل باشید.

۱۱. از زیرنویس ویدئوها استفاده کنید

طبق بررسی‌ها بیشتر کاربران ویدئوها را به‌صورت بی‌صدا مشاهده می‌کنند؛ بنابراین استفاده از زیرنویس ویدئو می‌تواند پیام شما را به مخاطب منتقل کند.

۱۲. از گیف‌ها و قابلیت بومرنگ غافل نشوید

با توجه به ارائه گیف‌ها در اینستاگرام این قابلیت بیشتر از عکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین افرادی که حوصلۀ تماشای ویدئوها را ندارند؛ ترجیح می‌دهند گیف‌ها را ببیند؛ زیرا مثل ویدئو وقت آن‌ها را نمی‌گیرد و مانند عکس کسل کننده نیستند. علاوه بر این شما می‌توانید از قابلیت جدید اینستاگرام یا همان بومرنگ استفاده کنید؛ به این صورت که یک سری تصاویر به‌صورت متحرک و تکراری و سریع به نمایش در می‌آید. تصاویر بومرنگ در واقع تصاویر متحرکی هستند که با تکرار فریم در یک مدت بسیارکوتاه، جلوه زیبایی را ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید به‌طور مستقیم از بومرنگ برای استوری‌های خود استفاده کنید و یا آن‌ را ذخیره و بعداً تبدیل به فایل GIF بکنید.

۱۳. از هشتگ‌های درست استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌های درست و مناسب باعث می‌شود پست‌های شما در جست‌وجوها در دسترس بوده و در پست‌های بالا پیدا شود. از هشتگ‌های کلی و عمومی استفاده کنید و در کنار آن از هشتگ‌های تجاری خاص نیز بهره ببرید. تعداد هشتگهایی که زیر پست‌ها قرار می‌دهید؛ بسیار اهمیت دارند؛ اینستاگرام اجازه ایجاد هشتگ تا ۳۰ عدد را به شما می‌دهد؛ اما بهتر است از هشتگ های غیر هدفمند و غیر حرفه‌ای و تنها برای بالا بردن بازدید از پیج تان استفاده نکنید؛ زیرا هشتگ های ترند و بی‌ربط به بیزینس تان، اعتبار شما را زیر سؤال می‌برند. ۹۱ درصد از پست‌های برتر در اینستاگرام از هفت و یا هشت و یا تعداد کمتری از هشتگ های مرتبط استفاده می‌کنند؛ برای متوجه شدن از این هشتگ‌ها می‌توانید از برنامه‌های به خصوصی استفاده کرده و یا به پیج هایی موفق در زمینه خود بروید و نگاه کنید آن‌ها از چه هشتگ‌هایی استفاده کرده‌اند.

۱۴. از ترافیک اینستاگرام استفاده کنید

ترافیک اینستاگرام می‌تواند تعداد بازدید کننده‌های پیج شما را زیادتر کند. برای این کار می‌توانید از پیج های دیگر بخواهید که در مورد پست‌های شما تبلیغاتی انجام دهند. پیج شما تجاری است و دکمه‌ای برای تماس باشما در آن در نظر گرفته شده است. در این صورت افرادی که از طریق تبلیغات و لینک‌هایی که شما در بخش‌های مختلف اینستاگرام از طریق تبلیغات گذاشته‌اید؛ به پیج شما دسترسی پیدا کرده و در نهایت می‌توانند با شما تماس بگیرند. از ابزارهایی برای دسترسی به آمارهای ترافیک پیج خود استفاده کنید.

۱۵. در اینستاگرام تبلیغ کنید

شما می‌توانید با پرداخت هزینه از اینستاگرام بخواهید تا پیج شما و محصولات و خدماتتان را تبلیغ کند؛ در این صورت اینستاگرام پست‌های شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد و از این طریق از آن‌ها می‌خواهند وارد پیج شده و در صورت علاقه به آن، پیج را فالو کنند.

۱۶. از اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) کمک بگیرید

اینفلوئنسر شخصیت آنلاین قابل‌اعتمادی است که توانسته‌ با انتشار محتوای مناسب، اعتماد فالورها را جذب کرده و بر نظرات و رفتار آن‌ها تأثیر بگذارد. این افراد فالورهای بالایی داشته و نظرات آن‌ها برای دیگران قابل‌قبول است؛ در این راستا بازاریابی به نام اینفلوئنسر مارکتینگ به وجود آمده است که برندهای بزرگ تصمیم می‌گیرند تا پیام خود را از طریق این افراد به مخاطبان خود برسانند. درواقع شما باید با یک شخص تأثیرگذار و یک سفیر خوب برای برندتان پیدا کنید.

۱۷. صفحه اینستاگرام خود را سئو کنید

سئو در فضای اینستاگرام ممکن است برای شما ناشناخته باشد؛ اما می‌تواند بازید پیج شما را زیادتر کند. دو مورد کلیدی برای دسترسی سریع به پیج شما در جست‌وجوها وجود دارد؛ دسته‌بندی و نام حساب کاربری‌تان. نام بخش مهمی از کسب‌وکار اینستاگرام است که باید به وضوح به کسب‌وکار شما مربوط باشد. اینستاگرام محتوای پست‌های شما را شناسایی می‌کند و اگر با دسته‌بندی خود سازگار نباشد؛ در قسمت اکسپلورر نمایش داده نمی‌شود. نام حساب شما در زیر عکس شما در پروفایل اینستاگرام مشاهده می‌شود و باید نشان‌دهنده حساب کاربری و صنعتی باشد که در آن فعالیت می‌کنید. در این صورت افرادی که با استفاده از کلمات آن را جست‌وجو می‌کنند می‌توانند به حساب شما دسترسی داشته باشند.

۱۸. از فیلترهای اینستاگرام و برنامه‌های شخص ثالث آن استفاده کنید

طیف وسیعی از فیلترها و برنامه‌های شخص ثالث در مورد اینستاگرام وجود دارد که می‌تواند برای بازاریابان مفید باشد. این پلتفرم به‌صورت بصری است و شما باید از فیلترهای مخصوص برای زیباتر کردن عکس‌ها و ویدئوهای خود استفاده کنید. بهتر است در تمام عکس‌های خود از یک فیلتر و فرم استفاده کنید تا این عکس‌ها و ویدئوها با هویت شما شناخته شوند. بر اساس یک گزارش رسانه‌ اجتماعی WebDam، ۶۰ درصد از مارک‌های با بهترین عملکرد در Instagram از یک فیلتر در پست‌های خود استفاده می‌کنند. از برنامه‌های شخص ثالث ویرایش عکس مانند Pic Stitch استفاده کرده و برای عکس‌های خود کپشن و زیر نویس بنویسد این برنامه‌ها به‌صورت متنوع و برای گوشی‌های اندروید و ios در دسترس هستند.

۱۹. از ایموجی‌ها استفاده کنید

قدرت تصاویری که بر روی آن‌ها از ایموجی و گیف استفاده شده است روز به روز زیادتر می‌شود. تقریباً ۵۰ درصد نوشته‌ها و نظرات دارای ایموجی است و کاربران دوست دارند پست‌هایی را دنبال کنند که دارای ایموجی های خاص هستند. امروزه بیش از ۲۶۲۳ عدد ایموجی در دسترس می‌باشد و شما می‌توانید از آن‌ها به‌صورت اصولی برای نمایش برند و کسب‌وکار خود استفاده کنید. البته سعی کنید این ایموجی ها بیش از اندازه غیررسمی نباشند.

۲۰. پیج اینستاگرام خود را از طریق سایر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

شما می‌توانید برای تبلیغ پیج اینستاگرام خود در شبکه‌های مانند توئیتر، فیسبوک و تلگرام اقدام کنید. ابزار متقابل تبلیغاتی در اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که به سرعت تبلیغات خود را در شبکه‌های دیگری مانند توئیتر، فیسبوک و … بفرستید و از این طریق نیز فالورهایی را به دست آورید. به یاد داشته باشید که تمام پست‌های Instagram خود را به سایر کانال‌های اجتماعی متصل نکنید؛ زیرا در این صورت افراد مایل به دنبال کردن پست‌های شما در اینستاگرام نیستند و همه آن را از طریق توئیتر و یا فیسبوک دنبال می‌کنند.

۲۱. با مخاطبان خود تماس و ارتباط داشته باشید

وقتی افراد وارد پیج شما می‌شوند؛ سردرگم هستند. بنابراین بهتر است از طریق روش‌هایی باعث ایجاد راه‌های ارتباطی بین خود و آن‌ها شوید. شما می‌توانید از دکمه‌های تماس ضروری استفاده کنید که در زیر پروفایل شما به نمایش درمی‌آید و یا از هایلایت هایی مانند بیشتر بدانید و یا تماس با ما بهره ببرید.

سفر در اینستاگرام و ارائه نکات کاربردی برای موفقیت در آن هرگز به پایان نمی‌رسد. البته راهنمایی‌های ذکر شده در بالا در صورتی که اصولی اجرا شود و در این راه صبر و بردباری داشته باشید؛ در نهایت به نتیجه خواهد رسید و شما می‌توانید پتانسیلتان را در این شبکه اجتماعی به حداکثر برسانید و در اینستاگرام موفق شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.