بهترین مارک باطری ماشین

قطعات مختلفی با یکدیگر کار می‌کنند تا ماشین شما به حرکت دربیاید؛ یکی از مهم‌ترین این قطعات باطری است؛ باطری‌ها در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که خودرو شما به چه نوع باطری نیاز دارد. بهتر است باطری با کیفیت و گران‌تری بخرید تا بعد از مدت کوتاهی مجبور به تعویض آن نباشید؛ در این مقاله قصد داریم بهترین باطری‌ های ماشین را به شما معرفی کنیم:

زمانی که قصد خرید یک باطری ماشین دارید؛ باید از مدل و ساخت خودرو خود مطلع باشید؛ این اطلاعات در انتخاب باطری خودرو بسیار اهمیت دارند؛ باطری‌های خودرو انواع مختلفی دارند که هر کدام با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شوند و در این قسمت با بهترین آن‌ها آشنا می‌شوید. قبل از آشنایی با این نوع باطری‌ها، بهتر است برخی اصطلاحات رایج را بیاموزید:

  • Ah: آمپر بر ساعت در واقع معیار اندازه‌گیری ظرفیت باطری است و میزان آمپردهی یک باطری در طول یک ساعت را نشان می‌دهد.
  • معیار Cranking Amps (شدت جریان استارت): CA در واقع در دمای صفر درجه اندازه‌گیری می‌شود و میزان شدت جریان در زمان استارت را نشان می‌دهد.
  • معیار Cold Cranking Amps (شدت جریان استارت در هوای سرد): CCA شدت جریانی را نشان می‌دهد که یک باطری در هوای سرد برای استارت زدن به آن نیاز دارد.
  • معیار Reserve Capacity (ظرفیت ذخیره باطری یا ظرفیت معکوس): در واقع این معیار نشان می‌دهد که یک باطری چند دقیقه می‌تواند شدت جریانی معادل با ۲۵ آمپر را ارائه دهد. در این صورت زمانی که دینام از کار بیفتد؛ باطری مدت زمان بیشتری می‌تواند مقاومت کند.
  • معیار Depth of Discharge (عمق دشارژ باطری): در واقع این معیار درصد تخلیه باطری را نشان می‌دهد که با کاهش آن طول عمر باطری زیادتر می‌شود.

۱. باطری ماشین LTV Odyssey 65-PC1750T

باطری Odyssey 65-PC1750T Automobile and LTV دارای Cold Cranking Amps معادل با ۹۵۰ است. این باطری دارای ۳ یا ۴ سال ضمانت تعویض است و با توجه به نوع استفاده، عمری معادل ۳ تا ده سال دارد. شارژ باطری Odyssey نسبت به اتومبیل‌های دیگر سریع‌تر رخ می‌دهد و می‌تواند در ۴ تا ۶ ساعت به صورت کامل شارژ شود. طراحی آن به گونه‌ای است که به راحتی و به سرعت نصب می‌شود؛ Spill Proof می‌باشد و بعد از فروپاشی نیز دچار نشتی نمی‌شود. همچنین در برابر لرزش مقاومت دارد و می‌تواند در حین استفاده و در برابر ضربه از خود محافظت کند.

  • تحمل درجه حرارت شدید – دمای عملیاتی از منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد (-۴۰ درجه فارنهایت) تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد (۱۱۳ درجه فارنهایت).
  • معیار Cold Cranking Amps (شدت جریان استارت در هوای سرد): ۹۵۰
  • معیار Reserve Capacity (ظرفیت ذخیره باطری یا ظرفیت معکوس): ۱۴۵ دقیقه

۲. باطری ماشین LTV  Odyssey PC925

باطری Odyssey PC925 Automobile and LTV دارای Cold Cranking Amps معادل با ۳۳۰ است. این باطری ۳ یا ۴ سال ضمانت تعویض دارد و بسته به میزان استفاده از آن می‌تواند حداکثر ۱۰ سال طول عمر داشته باشد. این باطری ۷۰ درصد، عمر طولانی‌تری از باطری‌های مشابه دارد. این باطری ادیسه ۴۰۰ سیکل با عمق دشارژ ۸۰ درصد ایجاد می‌کند؛ علاوه بر این مجهز به فناوری مقاومت در برابر لرزش است و آسیب نمی‌بیند. نصب این باطری با توجه به شکل ظاهری آن، بسیار آسان می‌باشد؛ Spill Proof می‌باشد و بعد از فروپاشی نیز دچار نشتی نمی‌شود.

  • تحمل درجه حرارت شدید – دمای عملیاتی از منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد (-۴۰ درجه فارنهایت) تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد (۱۱۳ درجه فارنهایت).
  • معیار Cold Cranking Amps (شدت جریان استارت در هوای سرد): ۳۳۰
  • معیار Reserve Capacity (ظرفیت ذخیره باطری یا ظرفیت معکوس): ۵۲ دقیقه

۳. باطری ماشین Mighty Max Battery ML35-12

باطری Mighty Max یک باطری قابل شارژ است که در هر موقعیتی قابل نصب می‌باشد. این باطری با تکنولوژی مقاومت در برابر لرزش طراحی شده است و دارای یک سال ضمانت تعویض می‌باشد. از ماندگاری بالایی برخوردار است و در دماهای بالا یا پایین نیز می‌تواند به خوبی کار کند. اگر به دنبال باطری مقرون به صرفه هستید، این باطری Mighty Max یک گزینه مناسب برای شما است. این دستگاه دارای طراحی Spill Proof و در مقایسه با باطری‌های مشابه‌ای که در محدوده قیمت پایین‌تر است؛ میزان تخلیه بسیار بالایی دارد. بر روی باطری پیچ‌های موردنیاز برای نصب قرار داده شده است و نصب آن به آسانی انجام می‌شود.

  • تحمل درجه حرارت شدید – دمای عملیاتی از منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد

۴. باطری ماشین Optima Battery RedTop

باطری Optima Battery RedTop دارای Cold Cranking Amps 800 است؛ به گونه‌ای طراحی شده که نسبت به باطری‌های موجود در بازار ۱۵ برابر بیشتر در برابر لرزش مقاومت دارد و این میزان مقاومت باعث می‌شود به هیچ وجه نگران آسیب به باطری به علت حرکت و لرزش نباشید. این باطری با طراحی منحصر به فرد خود امکان نصب آسان را فراهم کرده است؛ وزن آن ۳۸.۸ پوند می‌باشد و ظرفیت معکوس (Reserve Capacity) آن صد دقیقه است. این باطری تحمل دمای بحرانی و رطوبت را نیز دارد و بدنه آن مقاوم ساخته شده است.

  • معیار Cold Cranking Amps (شدت جریان استارت در هوای سرد): ۸۰۰
  • معیار Reserve Capacity (ظرفیت ذخیره باطری یا ظرفیت معکوس): ۱۰۰ دقیقه

۵. باطری ماشین Optima Battery OPT8020-164 35 RedTop Start

باطری Optima Battery OPT8020-164 35 RedTop Start یک باطری ۱۲ ولتی و دارای Cold Cranking Amps معادل با ۷۲۰ است؛ ظرفیت معکوس (Reserve Capacity) آن ۹۰ دقیقه بوده و از این نظر اطمینان کافی به شما می‌بخشد. این باطری به گونه‌ای طراحی شده که حتی در شرایط کم مصرف نیز از قدرت بالایی برخوردار باشد. باطری‌های Optima به گونه‌ای طراحی شده است که در مقایسه با باطری‌هایی با قیمت مشابه، ۱۵ برابر بیشتر در برابر لرزش و حرکت مقامت دارند؛ وزن آن ۳۱.۷ پوند بوده و برای انواع مختلفی از خودروها مناسب است. خودروهایی که در جاده‌های بیرون از شهر تردد دارند؛ به علت مقاومت، دوام و طراحی ضد نشت این باطری، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

  • معیار Cold Cranking Amps (شدت جریان استارت در هوای سرد): ۷۲۰
  • معیار Reserve Capacity (ظرفیت ذخیره باطری یا ظرفیت معکوس): ۹۰ دقیقه

۶. باطری ماشین Wayne 75ah AGM Sealed Lead Acid

باطری Wayne 75ah AGM Sealed Lead Acid یک باطری ۱۲ ولت با ظرفیت ۷۵ آمپر ساعت است. این باطری از پیش شارژ شده و برای استفاده آماده است، بنابراین می‌توانید بلافاصله آن را در وسیله نقلیه خود نصب کنید. بر روی آن دسته‌ای تعبیه شده که به راحتی می‌توانید آن را حمل‌ونقل کنید؛ نصب آن بسیار ساده است و وزن معادل با ۴۸.۹ پوند دارد.

  • تحمل درجه حرارت شدید – دمای عملیاتی از منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد (-۴۰ درجه فارنهایت) تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد (۱۱۳ درجه فارنهایت)

باطری ماشین ادیسه

۷. باطری ماشین Odyssey PC680

Odyssey PC680 یکی از بهترین باطری‌های خودرو است که قیمت مناسبی دارد. این باطری دارای Cold Cranking Amps 170 است. ۲ سال ضمانت تعویض کامل دارد و شما می‌توانید در صورت بروز هر مشکلی آن را تعویض کنید. عمر متوسط این باطری ۳ تا ۱۰ سال تخمین زده شده است؛ طول عمر آن نبست به سایر باطری‌های قابل مقایسه ۷۰ درصد بیشتر است. این باطری ادیسه، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که بودجه‌ای کمی دارند و در انواع مختلفی از وسایل نقلیه کار می‌کند. چرخه عمر آن، ۷۰٪ طولانی‌تر از باطری‌های قابل مقایسه می‌باشد.

  • معیار Cold Cranking Amps (شدت جریان استارت در هوای سرد): ۱۷۰
  • معیار Reserve Capacity (ظرفیت ذخیره باطری یا ظرفیت معکوس): ۲۴ دقیقه

باطری ماشین اپتیما

۸. باطری ماشین Optima Batteries D34M BlueTop Starting and Deep Cycle Marine

باطری Optima Batteries D34M برای استفاده در قایق‌ها، وسایل نقلیه دریایی و برخی وسایل نقلیه موتوری طراحی شده است؛ وزن آن ۴۳.۵ پوند بوده و معیار cold cranking amps معادل با ۷۵۰ است. این باطری نسبت به باطری‌های قابل مقایسه، تا ۱۵ برابر بیشتر در برابر ضربه مقاومت دارد و لرزش‌ها در حین حرکت به آن آسیب وارد نمی‌کند؛ ظرفیت معکوس باطری ۱۲۰ دقیقه می‌باشد و قابل اعتماد است.

  • معیار Cold Cranking Amps (شدت جریان استارت در هوای سرد): ۷۵۰
  • معیار Reserve Capacity (ظرفیت ذخیره باطری یا ظرفیت معکوس):۱۲۰ دقیقه

باتری ماشین

۹. باطری ماشین ACDelco ACDB24R Advantage AGM Automobile BCI Group 51

باطری ACDelco ACDB24R به فناوری AGM مجهز شده است، بنابراین دیگر لازم نیست نگران نگهداری از آن باشید. این باطری دارای طراحی ضد آب بوده و می‌تواند تا ۳ برابر بیشتر عمر کند. این باطری از نظر ایمنی و دوام دارای سیستم ضد نشت می‌باشد. علاوه بر این به گونه‌ای بسته بندی شده است که از آسیب اسیدی به بدنه جلوگیری می‌کند. این باطری برای خودروهای بزرگ مناسب نیست.

کلام آخر

انتخاب باطری برای خودرو بسیار اهمیت دارد؛ زیرا بدون یک باطری خوب و باکیفیت، خودرو شما حرکت نمی‌کند. باطری‌های قدیمی به سرعت انرژی خود را از دست می‌دهند و راه‌اندازی آن‌ها دشوار است؛ به خصوص در هوای سرد و این ممکن است ساعت‌ها وقت شما را بگیرد. زمانی که در نحوه روشن شدن و عملکرد باطری‌تان تغییراتی حس کردید؛ به سرعت به تعمیرکار مراجعه کرده و در صورت لزوم باطری را تعویض کنید.

در هنگام انتخاب یک باطری ماشین باید بر اساس مدل و نوع خودروتان آن را انتخاب نمایید. برخی باطری‌ها برای استفاده در قایق‌ها یا RV ها طراحی شده‌اند و برخی دیگر برای استفاده در ماشین‌ها ساخته شده‌اند؛ طول عمر باطری و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها با هم فرق دارد؛ بنابراین با اطلاعات کافی برای خرید یک باطری ماشین اقدام کنید. طبق نظر کارشناسان بهتر است؛ هزینه بیشتری برای خرید یک باطری با کیفیت بپردازید تا اینکه یک باطری بی‌کیفیت خریده و زودبه‌زود آن را تعویض کنید.

منبع: وب سافت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.