فعالسازی رمز پویا انواع کارت‌ها

رمز پویا کارت بانکی یکی از مهمترین موارد امنیتی برای جلوگیری از سرقت‌ها و کلاه‌برداری‌های اینترنتی است که سیستم بانکی کشور فعالسازی آن را از تاریخ پانزدهم دی ماه ۹۸ برای تمامی مشترکین اجباری کرد. تا قبل از فعالسازی رمز پویا افراد برای پرداخت‌های اینترنتی خود از رمز دوم استفاده می‌کردند که این رمز تنها یک بار ساخته می‌شد و در صورتی عوض می‌شد که فرد خودش آن را تغییر می‌داد. اما با توجه به افزایش سوءاستفاده‌ها و کلاهبرداری‌ها در چند ماه اخیر بانک‌ها و پلیس فتا برای حل این مشکل و عدم فرصت‌طلبی سودجویان رمز پویا را فعال کردند. نحوه کارکرد رمز پویا بدین صورت است که در هر تراکنش فقط یک‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعد از هر بار ساخته شدن رمز، تنها ۶۰ ثانیه اعتبار دارد. پویاسازی رمز دوم کارت‌های بانکی تنها توسط بانک صادرکننده کارت انجام می‌شود و مشتریان هر بانک می‌توانند برای اطلاع از روش‌های فعال‌سازی رمز پویای کارت خود به شعب آن بانک مراجعه کنند. فعالسازی رمز پویا برای هر بانکی روش متفاوتی دارد و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مشتریان ندارد. در این مقاله شما را با فعالسازی رمز پویا برای تمامی بانک‌ها آشنا خواهیم کرد:

فعالسازی رمز پویا

دریافت رمز پویا بانک ملی ایران

مشتریان بانک ملی از طریق اپلیکیشن ۶۰ می‌توانند رمز یک‌بار مصرف خود را دریافت کنند. برای این کار فرد باید اپلیکیشن ۶۰ را نصب کند و فرایند ثبت نام را انجام دهد. سپس بوسیله یکی از روش‌های موجود سامانه بام بانک ملی، مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز و یا دستگاه‌های کیوسک فرایند فعال سازی رمز پویا را تکمیل کند. اگر کاربر بخواهد از طریق سامانه بام، رمز پویا را فعال کند باید در مرحله اول نرم افزار رمزبان بانک ملی را نصب کند و با ورود به سامانه بام، اطلاعات لازم را تکمیل نماید. سپس کد نمایش داده شده در سامانه را در بخش دریافتی از دستگاه و کد ارسالی به تلفن همراه را در بخش دریافتی از پیامک در اپلیکیشن ۶۰ وارد کند. اما در صورت فعال سازی از طریق دستگاه خودپرداز باید گزینه عملیات رمز و سپس فعال سازی رمز یکبار مصرف دوم و در نهایت وارد کردن شماره تلفن همراه ثبت شده در سیستم بانکی، رمز پویای خود را فعال کند و رسید چاپی را که حاوی توکن است نزد خود نگه دارد. سپس مجددا از طریق نرم افزار ۶۰ و با انتخاب گزینه اتصال کارت، توکن مندرج روی رسید را وارد کند.

فعالسازی رمز پویا

دریافت رمز پویا بانک ملت

برای فعالسازی رمز پویا بانک ملت باید از سایت بانک، نرم افزار مربوطه (سیستم عامل اندروید و iOS) را دریافت کنید. سپس با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک با استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- اپلیکیشن، ارسال کد فعال سازی را انتخاب کنید. سپس کد فعال سازی را در سامانه وارد کنید و رمز اپلیکیشن را تعیین کنید. بعد گزینه افزودن کارت/ کارت‌های بانک ملت به سامانه رمزنگار ملت را فعال کنید. در مرحله آخر رمز دوم یک‌بار مصرف را از سامانه رمز نگار ملت دریافت کنید.

نحوه فعال سازی و استفاده از سامانه رمز نگارملت – نسخه پیامکی
به یکی از دستگاه‌های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک مراجعه کنید و با استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی را انتخاب کنید. شماره همراهی نمایش داده می‌شود که در صورت صحت شمارۀ نمایش داده شده باید آن را تأیید کنید. پیامک فعال سازی را ارسال و راهنمای سامانه را از سوی بانک ملت دریافت کنید. جهت دریافت رمز پویا چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ ارسال کنید. رمز ۷ رقمی یکبار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat به تلفن همراه شما ارسال می‌شود.

دریافت رمز پویا بانک رفاه

مشتریان محترم باید به شعب بانک رفاه مراجعه کنند تا شماره سریال و شماره فعالسازی نرم‌افزار رمز یکبار مصرف موبایلی را دریافت کنند. جهت استفاده از توکن موبایلی بانک رفاه در ابتدا باید فایل نصب توکن موبایلی را از سایت بانک دریافت کنید. دقت داشته باشید برای راه اندازی نرم افزار تولید رمز یک‌بارمصرف باید به شعبه بانک مراجعه کنید تا با دریافت کدفعال‌سازی و شماره سریال منحصر به فرد این نرم افزار را نصب کنید.

فعالسازی رمز پویا

دریافت رمز پویا بانک سپه

برای دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک سپه باید از اپلیکیشن رمزساز بانک سپه استفاده کنید. نرم افزار رمزساز، یک برنامه کاربردی قابل نصب بر روی دستگاه‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید و IOS است که مشتریان بانک می‌توانند پس از مراجعه به شعبه و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعالسازی آن بر روی سخت‌افزار مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف اقدام کنند. برای فعال‌سازی رمزساز سپه کافی است اپلیکیشن آن را باز کنید و ابتدا اطلاعات خواسته شده را کامل کنید که شامل شماره انحصاری مشتری و شماره سریال است. شعبه بعد از در خواست رمز، آن را در اختیار شما قرار می‌دهد، این رمز شامل کد فعالسازی ۶ رقمی است که به شماره همراه مشتری پیامک می‌شود. در مرحله بعد باید برای خود رمز عبور تعریف کنید، این رمز عبور باید لاتین و حداقل ۳ کاراکتر و حداکثر ۱۶ کاراکتر باشد. بعد از این مرحله اگر دکمه تایید را بزنید فعال‌سازی با موفقیت انجام خواهد شد. در انتها با لمس گزینه دریافت رمز، رمز یک‌بارمصرف به مدت ۳۰ ثانیه به نمایش گذاشته می‌شود و حداکثر به مدت ۶۰ ثانیه از زمان ایجاد اعتبار دارد.

دریافت رمز پویا بانک تجارت

بانک تجارت برای فعال سازی رمز دوم مشتریان از دو روش فعال سازی از طریق USSD و فعال سازی از طریق نرم افزار همراز استفاده می‌کند. کاربران این بانک باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت مراجعه کرده و با انتخاب گزینه سایر خدمات، سپس گزینه فعال سازی رمز پویا اقدام به فعال سازی رمز پویا کنند و رسید چاپ شده دستگاه را نزد خود نگه دارند. این رسید حاوی شماره سریال و شماره تلفن همراه کاربر است که کدفعال سازی پیامک می‌شود. در مرحله بعد نرم افزار همراز را از وب سایت رسمی بانک تجارت نصب کنید و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. در نهایت گزینه در خواست رمز یکبار مصرف را انتخاب کرده و رمز نمایش داده شده را برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کنید.

دریافت رمز پویا بانک صادرات

بانک صادرات از نرم‌افزار موبایلی «ریما» برای تولید رمز یکبار مصرف دوم کارت استفاده می‌کند. این نرم افزار از طریق سایت این بانک و نرم‌افزار موبایلی «صاپ» در دسترس است. بدین منظور لازم است مشتریان محترم از طریق مراجعه به دستگاه خودپرداز نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف اقدام کنند. سپس مراحل را از طریق اپلیکیشن ریما انجام داده و رمز نمایش داده شده را در تراکنش‌های خود مورد استفاده قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.