خواص حنا برای موهای چرب

معمولاً حنا به جای رنگ موهای شیمیایی توصیه می شود اما آیا می دانید که حنا برای موهایتان چقدر مفید است؟ آیا از خواص حنا برای موهای چرب اطلاعی دارید؟

حنای طبیعی یا “مهندی” ایمن ترین و مفیدترین گزینه برای رنگ کردن مو است. حنا مطابق با رنگ طبیعی موهای شما جلوه زیبایی نیز به آن می بخشد. حنا کردن موها بر عکس رنگ کردن آن با مواد شیمیایی، علاوه بر خواص بی شماری که در رشد موها دارد و البته زیبایی که به ارمغان می آورد می تواند شما را از واکنش های آلرژیک و حتی سوختگی های شدید نیز ایمن نگه دارد. تا به حال به فکر رنگ آمیزی موهای خود با حنا افتاده اید؟ از آنجایی که خطرها و آسیب های بیشمار رنگ های شیمیایی بر هیچ کس پوشیده نیست، حنا بهترین گزینه برای یک تغییر و تحول ایمن است اما هنوز نیز برخی نسبت به بی ضرر بودن آن برای موهای چرب مشکوک هستند.

اعتقاد بر این است که حنا تنها یک لایه اضافی روی موها گذاشته و باعث افزایش حجم موها نمی شود. همچنین اعتقاد بر این است که حنا چربی موها را می رباید، موهای چرب را خشک میکند و درخشش و حالت ابریشمی موها را خواهد گرفت. این عقاید خرافاتی (که دهن به دهن چرخیده و هیچ یک پایه علمی ندارند) را رها کرده و کنار بگذارید و واقعیت ها را ببینید. در حقیقت بهترین گزینه و امن ترین حالت رنگ کردن موها، رنگ کردن مو با حنای طبیعی است. بله متاسفانه ما به هر چیز طبیعی برچسب استرس زا بودن میزنیم و حاضریم هر گونه ماده شیمیایی کلینیکی را امتحان کنیم که بیشتر جنبه اقتصادی و تجاری دارد، اما از امتحان مواد طبیعی سرباز می زنیم و عواقب و مضرات بی شمار مواد شیمیایی را به جان می خریم اما آنچه که از قدیم بوده و هنوز نیز وجود دارد را امتحان نمی کنیم.

بنابراین وقتی بی ضرر بودن و ایمن بودن حنا بر شما ثابت شد با وجود حناهای شیمیایی موجود در بازار، حنای طبیعی را به شما پیشنهاد می کنیم که به راحتی می توانید با تهیه مواد اولیه آن، خودتان آن را در منزل تهیه کرده و استفاده نمایید.

رنگی که حنا به موهایتان می بخشد بستگی به پایه رنگی موهایتان دارد، اینکه پایه موهایتان رنگ طبیعی مو یعنی قهوه ای، مشکی و خرمایی بوده باشد و رنگ حنایی که به موهایتان می دهد طیف رنگی حنایی، قهوه ای، شکلاتی و یا حتی قرمز یا نارنجی خواهد بود.

خواص حنا برای موهای چرب

آیا این درست است که حنا موها را خشک میکند؟

بله این حقیقت است. کسانی که موهای خشک دارند، با استفاده مکرر از حنا به عنوان رنگ، موهایی خشک تر و کم آب تر خواهند داشت و گاهی نیز ممکن است حالت وزی و شکنندگی به خود بگیرند اما باید گفت تاثیری که حنا بر روی موهای هر فرد می گذارد با فرد دیگری بسیار متفاوت است و ممکن است بر سر هر فرد تاثیر متفاوتی بگذارد و واکنش متفاوتی ایجاد کند.

آیا حنا برای هر نوع مو، از جمله موی خشک و وز مناسب است؟

حنا و رنگ موهای گیاهی هرگز نیازهای انواع مختلف مو را برآورده نمی کنند. محصولات آرایشی که به صورت مصنوعی در آزمایشگاه ها ساخته شده اند نمی توانند همه نیازهای مو را برطرف کنند، بنابراین چرا باید از یک محصول ۱۰۰% طبیعی انتظار برآورده شدن چنین نیازهایی را داشته باشیم؟ اگر موهای چربی دارید بدیهی است که در مقایسه با موهای خشک از مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد.

خواص حنا برای موهای چرب

خداحافظی با موهای چرب با حنا
حنا با خاصیت آبکشی که دارد آب اضافی موها را گرفته و همچنین با بستن روزنه های تعریق کف سر از تجمع چربی بر روی تارهای مو و کف سر نیز جلوگیری می کند، استفاده بیش از حد از سشوار منجر به ترشح سبوم در موها و در نهایت چرب شدن آنها می گردد امّا حنا با خاصیت معجزه آسای خود یک گیاه طبیعی است و عصاره پودری آن باعث برقراری حفظ تعادل چربی موها می گردد و بدون بر هم زدن حالت اسیدی و بازی پوست، آلودگی و چربی را از بین میبرد. تنها با کنترل تولید چربی توسط غده های چربی PH مو (حالت اسیدی و بازی) آن را تعدیل نموده و در نتیجه کیسه های ترشحی مو را نیز تقویت می کند.

خواص حنا برای موهای چرب

نحوه تهیه ماسک حنا برای کاهش چربی مو

مواد مورد نیاز
۱- یک بسته حنا برای مصرف یک سال، سفیده تخم مرغ، خاک رس و آب
ترکیب حنا، خاک رس، آب و همچنین تخم مرغ یک ترکیب ایده آل برای رساندن pH موی سر به حالت طبیعی است و به مرور نیز باعث کاهش میزان چربی پوست سر و موها می شود. حنا با خاصیت حذف چربی به همراه خاصیت نرم کنندگی و براقیت تخم مرغ مانع از تجمع چربی و گرد و غبار بر روی موها شده و برایتان موهای طبیعی و سالم را به ارمغان می آورد.

۲- ترکیب ماسک حنا و ماست
حنا با خاصیت خشک کنندگی خود روشی مناسب جهت کاهش چربی پوست سر، تنظیم چربی آن و همچنین کاهش ریزش مو به دلیل چرب بودن بیش از حد پوست سر است. ماست نیز با خاصیت تقویت کنندگی خود به همراه ترکیبات بی نظیر، برای تقویت رشد مو و فولیکول های آن بسیار مناسب است. برای تهیه این ترکیب ۲ پیمانه آب، ۲ قاشق غذاخوری حنا را با همان مقدار ماست ترکیب کنید و ترکیب به دست آمده را به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید؛ از این ترکیب یک هفته در میان استفاده کنید.

– برای شستن حنا از روی موهایتان پس از استفاده از ماسک بهتر است از آب ولرم و شامپوی مناسب موهای چرب استفاده کنید که سطح چربی را کاهش می دهد. استفاده از این شامپو با حالت تکمیلی خود چربی اضافی و کنده شده از موها را از روی موها برمیدارد.

زمان ایده آل ماندگاری حنا بر روی سر چه مقدار است؟
آنچه که توصیه شده این است که نباید حنا را بیش از مدت زمان ۴ تا ۵ ساعت روی سر گذاشت بدین دلیل که:

۱- پیوند بین مولکولی (مولکول های در حال مرگ لاسونیا) و کراتین پس از مدت زمان معینی شکسته شده و از بین می روند.

۲- هر چقدر میزان قرارگیری حنا بر روی پوست سر بیشتر باشد باعث خشکی بیشتر پوست و موی سر می شود (هر چه مدت زمان قرارگیری بیشتر باشد رنگ حنا با جذب آب از موها مجدداً هیدراتاسیون می شود).

۳- اگر اجازه دهید این ماسک های حاوی حنا و ترکیبات و مخلوط های دیگر برای مدت طولانی روی موهایتان بنشیند، منجر به ایجاد حساسیت و تحریک پوست می گردد. به خاطر داشته باشید که حتی اگر رنگ مو گیاهی نیز باشد به این معنا نیست که کاملا ً بی ضرر است.

منبع: Henna for oily hair

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.