بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین C

اگر به پوست، سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهید به احتمال زیاد نام سرم های ویتامین C را نیز به وفور شنیده اید. ویتامین C به عنوان یکی از بهترین مواد ضد پیری در حفظ چهره ای صاف، براق و یکدست شناخته شده است. حتی اگر ما به وفور ویتامین C را در رژیم غذایی خود قرار دهیم بازهم هیچ تضمینی جهت رسیدن همه این ویتامین و یا حتی رسیدن چند درصدی آن نیز به پوست صورت وجود ندارد، بنابراین استفاده از محصولات موضعی چون انواع سرم ها، لوسیون ها و کرم های موضعی مستقیم ترین و بهترین راه برای بدست آوردن خواص ویتامین C در رسیدن به زیبایی است، البته باید در زمان مناسب از آنها استفاده کرد.

ویتامین C و خواص بی نظیر آن

۱- سرم ویتامین C مناسب برای انواع پوست
ویتامین C دارای یک منبع ایمنی غنی و عالی از منابع ویتامینی واقعی است و برای انواع پوست ها در استفاده موضعی طولانی مدت هیچ گونه عارضه جانبی ایجاد نخواهد کرد. در موارد نادر افرادی با پوست های بسیار حساس ممکن است مقدار کمی تحریک جزئی پوست را مشاهده نمایند. ویتامین C همچنین در رابطه با استفاده همزمان با سایر محصولات مراقبتی پوست از جمله هیدروکسی اسیدها، رتینول ها و SPF ها نیز ایمن است.

۲- سرم ویتامین C یک آبرسان قوی
ماده منیزیم آسکوربی فسفات یکی از اصلی ترین مشتقات ویتامین C میباشد که یک عنصر مراقبتی ویژه برای پوست است و ثابت شده یک منبع غنی و معتبر از مواد مغذی و تقویتی و یک آبرسان ویژه پوست خواهد بود و در حفظ شادابی و نشاط و همچنین حفظ بهتر رطوبت در پوست نیز کمک کننده است.

۳- سرم ویتامین C روشن کننده و درخشان کننده
ویتامین C می‌تواند در محو شدن و نابود شدن رنگدانه های پوستی موثر باشد و پوستی صاف و درخشان به شما هدیه دهد. همچنین از افتادگی پوست، پیری زودرس و ایجاد چین و چروک های ناشی از افزایش سن نیز جلوگیری نموده و جلوه ای زیبا و جوان به پوست می بخشد.

سرم ویتامین C یک آبرسان قوی

۴- سرم ویتامین C و کاهش قرمزی و تسکین مشکلات پوستی
ویتامین C در درمان انواع التهابات پوستی منبع غنی و قابل اعتمادی است و با به حداقل رساندن قرمزی و کاهش اگزمای پوستی چهره یکنواخت تری ایجاد می نماید.

۵- سرم ویتامین C و محو عوارض ناشی از افزایش فشار خون
ویتامین C در هایپر پیگمانتاسیون که از جمله لکه های ناشی از تابش آفتاب و لکه های سنی و ملاسما است و هنگام تولید بیش از حد ملانین در مناطق خاصی از پوست رخ می دهد و همچنین در مناطقی که آکنه بهبود یافته بروز می نماید، مانع از تولید و افزایش در تولید ملانین گشته و در محو نقاط تاریک و سیاهی ناشی از تابش مستقیم نور خورشید کمک میکند و چهره‌ای جوان تر، یکنواخت تر و البته بدون عارضه پوستی به شما هدیه می دهد.

۶- سرم ویتامین C و کاهش هاله تیره اطراف چشم
سرم ویتامین C با آبرسانی موثر به ناحیه سیاه و فرو رفته زیر چشم می‌تواند در کاهش هاله سیاه و صاف نمودن خطوط ریز اطراف چشم بسیار موثر باشد، اگرچه سرم ویتامین C در کاهش التهابات و قرمزی های سطحی پوست یکنواخت عمل می کند اما برخی افراد به تجربه می گویند که این سرم در کاهش هاله سیاه اطراف چشم نیز با افزایش آبرسانی بسیار موثر است.

۷- سرم ویتامین C و افزایش تولید کلاژن
سرم ویتامین C به دلیل افزایش تولید کلاژن و تقویت کلاژن سازی در پوست یک منبع معتبر و شناخته شده است. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که به مرور زمان بر حسب نیاز در پوست تخلیه می گردد و سطح پایین آن منجر به ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در پوست می گردد.

سرم ویتامین C و کاهش هاله تیره اطراف چشم

۸- سرم ویتامین C و کاهش لکه های پوستی
سرم ویتامین C در کاهش لکه های پوستی و جلوگیری از ایجاد مجدد این لکها با افزایش سطح کلاژن سازی پوست و تقویت پوست در آبرسانی آن بسیار کمک کننده است، البته اگر در زمان مناسب از آن استفاده شود. تولید کلاژن ارتباط تنگاتنگی با خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست دارد هنگامی که سطح کلاژن در پوست ریزش دارد پوست شروع به لکه دار شدن میکند سرم ویتامین C در جلوگیری از پیدایش و همچنین درمان این لک ها بسیار موثر است.

۹- سرم ویتامین C سدی محکم در برابر آفتاب
آسیب خورشید توسط مولکول هایی با نام رادیکال‌های آزاد صورت می‌ گیرد، ویتامین C با جلوگیری از نفوذ رادیکال ‌های آزاد به عمق پوست و بازتاب آن ها از سطح پوست، در کاهش آسیب زایی این رادیکال ها به پوست بسیار موثر است. سرم ویتامین C منبع غنی آنتی اکسیدانی است که از پوست در برابر خطرات و مضرات تابش مستقیم نور خورشید محافظت می نماید.

۱۰- سرم ویتامین C و درمان آفتاب سوختگی
سرم ویتامین C علاوه بر کاهش محسوس قرمزی ها باعث افزایش گردش خون و منبع سلولی غنی شده و با تقویت این سیستم سلول ‌های جدید را جایگزین سلول های آسیب دیده می نماید.

۱۱- سرم ویتامین C و درمان زخم
با توجه به اثرات سرم ویتامین C در ترمیم آفتاب سوختگی جای تعجب نیست که استفاده از آن نیز می‌تواند در بهبود زخم و درمان آن نیز مثمر ثمر باشد، بهبود و درمان زخم باعث کاهش التهابات ناشی از تابش آفتاب، عفونت و جای زخم میشود.

۱۲- سرم ویتامین C وجلوگیری از پیری زودرس
سرم ویتامین C نمی تواند ظاهر چین و چروک های عمیق پوستی را به طور کلی نابود کرده و از بین ببرد، اما می تواند با محافظت از پوست در برابر چین و چروک های زودهنگام پوستی، باعث کاهش پیری زودرس در پوست گردد.

سرم ویتامین C وجلوگیری ازپیری زودرس

نحوه استفاده از سرم ویتامین C
اگر چه سرم ویتامین C به صورت موضعی قابل استفاده و بدون عارضه است اما همه محصولات پوستی این پتانسیل را دارند که عوارض اندکی را ایجاد نمایند، بنابراین در استفاده از این محصولات لازم است حتما آزمایش تست مچ را انجام دهید و خطر ابتلا به امراض پوستی در شما ارزیابی شود.

آزمایش مچ:
۱- قسمت کوچکی از پوست مثلا ساعد را انتخاب کنید.
۲- به ساعد خود مقدار کمی از این محصول بمالید.
۳- پس از حدود ۲۴ ساعت استراحت در صورت عدم ایجاد حساسیت، قرمزی و التهاب مصرف را ادامه دهید.

دستورالعمل های زمان استفاده از سرم ویتامین C

سرم ویتامین C را می توانید به طور معمول ۱ یا ۲ بار در روز بر روی پوست خود استفاده کنید. این سرم یک ماده مغذی و بی‌نظیر در پاکسازی و یکسان سازی تناژ پوست، رطوبت رسانی و آبرسانی عمقی به پوست خواهد بود. با اطمینان کامل می توان این سرم را در کنار مواد و ترکیبات فعال دیگر استفاده کرد اگر چه استفاده در کنار نیاسین آمید ممکن است نقش آن را کمرنگ تر نماید.

– سرم ویتامین C را میتوان قبل از استفاده از محصولات آرایشی و محصولات جلوگیری از آفتاب سوختگی همچون کرم های ضد آفتاب بر روی پوست صورت استفاده کرد.
– بهترین زمان استفاده از این سرم پس از استحمام و زمانی است که منافذ پوست باز هستند.

سرم ویتامین C یک محصول امتحان شده
ثبات سرم ویتامین C و تاثیر مضاعف آن بر دو چیز و دو عامل پایه ‌ریزی شده است:
۱- فرمولاسیون محصول
۲- بسته بندی آن.

مشتقات ویتامین C جهت استفاده در دراز مدت طراحی شده اند:
اسیدکربیل، آسکوربیک و آسکوربی فسفات و پالمیتا منیزیم.

همچنین اطمینان حاصل کنید محصول دارای فرمولاسیون ضد آب است و بطری آن تهویه مناسب دارد و تغییر رنگ و بو نداده است.

سرم ویتامین C در بهبود لکه های پوستی، کاهش فشار خون زیر پوستی و همچنین افزایش درخشندگی و زیبایی پوست نقش بسیار اساسی و کاربردی دارد.

منبع: vitamin c serum benefits

2 نظرات
  1. زهرا می گوید

    باسلام …ایا میتوان سرم ویتامین سی را قبل از کرم ابرسان استفاده کنیم

  2. saham می گوید

    سلام من ساعات کاریم طوری هست که ازظهرتاشب سرکارهستم میتونم ظهرقبل از رفتن سر کار سرم رو بزنم بعد ضد آفتاب بزنم روش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.