مشخصات و ویژگی‌های گوشی وان پلاس ۸ پرو

سری تلفن‌های همراه اندرویدی oneplus در بین تلفن‌های هوشمند رده بالای دیگری از همین برند شهرت زیادی یافته است که به راحتی در مقابل موبایل‌های آیفون و گلکسی از شرکت‌های بزرگ رقابت می‌کند و همچنین صدها دلار نیز ارزان‌تر است. همانطور که انتظار می‌رود موبایل اندروید وان پلاس ۸ پرو توانسته است تمامی نیازهای کاربران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای تلفن‌همراه را برطرف سازد و همچنین یک تلفن همراه هوشمند فوق العاده شیک، زیبا و قدرتمند است که با موبایل‌های سیستم اندرویدی حال حاضر بازار جهان در حال رقابت تنگاتنگ است و البته تاکنون پیروز میدان است و به مانند تقریباً هر سری تلفن همراه مدل oneplus به بازار آمده است. پیش از این سری ۸ پرو بسیار توصیه می‌شد اما این بار توصیه ما با اما و اگرهای بسیاری نسبت به گذشته همراه است. از طرفی موبایل وان پلاس ۸ پرو یک تلفن همراه اندرویدی هوشمند فوق العاده حرفه‌ای و ظریف است که حدود ۳۰۰ دلار ارزان‌تر از معادل آن یعنی سری galaxy s20 plus سامسونگ ۱۲۰۰ دلاری است و این برچسب قیمت ۹۰۰ دلاری به تنهایی باعث افزایش شهرت و محبوبیت oneplus میشود که هم از نظر ارزش و کارایی از درجه بالایی برخوردار است و هم از نظر طراحی، ظرافت ساخت و زیبایی…

مشخصات گوشی وان پلاس ۸ پرو

نمایشگر گوشی: ۶۰۷ اینچی ۱۴۴۰ p۱۲۰ هرتزی
پردازنده: Snapdragon 865
حافظه و ذخیره سازی: حافظه رم ۸ گیگابایتی lpddr5 و ۱۲۸گیگابایت UFS 3.0 و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و GBUFS .3.0 256
دوربین‌های عقب: لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی پهن و ۴۸ مگا پیکسلی فوق العاده گسترده ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۳برابر بالاتر از واقعیت
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

طراحی ظاهری و نمایش
سری تلفن‌های همراه وان پلاس ۸ پرو از جمله شگفت انگیز و خارق العاده‌ترین تلفن‌های همراه در میان تمامی دستگاه‌های اندرویدی با کیفیت و بسیار زیبا است. حتی اگر شما طراحی بی‌نظیر سری وان پلاس ۸ را نیز در نظر نگیرید چهارچوب نازک و حاشیه‌ای باریک و دوربین سلفی که فقط یک سوراخ ریز بوده در جلوی گوشی، یکی از بهترین طراحی‌های صورت گرفته در این حوزه است و توانسته در کنار گوشی سامسونگ مدل گلکسی اس ۲۰ به رقابت تنگاتنگی بپردازد. صفحه نمایش گوشی وان پلاس ۸ پرو QHD، بسیار شفاف و با ترکیب رنگی از رنگ‌های پر حرارت و یک صفحه سیاه غلیظ در هنگام خاموشی است که حسی خوشایند از پویایی و طراوت طبیعی تصاویر را به نمایش می‌گذارد. انتظار می‌رود چنین خصوصیاتی تنها در گوشی‌های هوشمند رده بالا دیده شود اما سری وان پلاس ۸ پرو توانسته است با دارا بودن یک صفحه نمایش با قابلیت ارائه رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی با حداکثر رزولوشن ممکن ارائه شود.

گوشی وان پلاس ۸ پرو

شرکت تولیدی وان پلاس در جدیدترین تولیدات گوشی خود از پردازشگر تصویر Iris 5 و شرکت pixel works از طراحی‌های جدید استفاده نموده است. این تراشه در بین کنترلر صفحه نمایش و چیپ گرافیک سیستم گوشی نصب می‌شود و نحوه عملکرد این تراشه به گونه زیر است:
– برای ویدئوهای محلی یا فیلم‌ها و یا لایو استریمینگ Iris 5؛ به لطف داشتن یک رابط دوگانه Mipi یک Motion engine هوشمند را ارائه می‌دهد که قادر است عدم تناسب در تازه‌سازی با نوع محتوا را تشخیص دهد و از بروز هرگونه محو شدگی در محتوا حین نمایش جلوگیری نماید.
– قابلیت Motion engine بدین گونه است که لایه‌های گرافیکی و ویدئویی را به صورت یکسان و همزمان پردازش کرده تا یک تجربه شیرین و بسیار دلنشین را در حین انجام بازی‌های موبایلی برایتان به ارمغان آورده و کمترین احساس لرزش محتوا را در هنگام انجام بازی احساس نمایید.

همان طور که می‌دانید محتواهای HDR 10 امروزه توسط نمایشگرِ اغلب گوشی‌های رده بالا پشتیبانی می‌گردد، اما در سری وان پلاس ۸ پرو به دلیل وجود Iris 5 با توانایی پردازش ده بیتی محلی امکان پخش ویدئوهای HDR 10 و HDR 10 + پلاس، فراهم گشته است. همچنین به لطف قابلیت HDR always on در این مدل ویدئوهای استاندارد و یا بازی‌های SDR با حدود ۱۶میلیون گستره رنگ به‌کار رفته در آن به محتوای HDR تبدیل میشود.

و اما قابلیت Auto adaptive display در سری گوشی‌های oneplus 8 pro باعث شده است که با فعال شدن این گزینه گوشی همیشه خود را با تغییرات دمای محیط وفق دهد و میزان روشنایی صفحه نیز در آن با میزان نور و روشنایی محیط تغییر کند. مدیرعامل شرکت وان پلاس طی بیانیه‌ای که قبلا اعلام کرده بود بیان داشته است که سری گوشی‌های ۸ پرو به بهترین نمایشگر موبایل در سال ۲۰۲۰ مجهز است و بسیاری از کاربران و فروشندگان تخصصی موبایل نیز براین امر تاکید دارند. همچنین مدیرعامل این شرکت معتبر و بسیار خوش نام چینی اظهار داشته است که گوشی وان پلاس ۸ پرو در زمینه دقت رنگ در نمایشگر موبایل از یک ماشین مخصوص کالیبره سازی خودکار رنگ در خط تولید گوشی خود استفاده نموده است که باعث می‌شود پنل صفحه نمایش آن به شکل خودکار کالیبره باشد.

گوشی وان پلاس ۸ پرو

قابلیت شارژ wireless باتری در سری pro گوشی oneplus 8
این قابلیت هیجان انگیز بسیار کاربردی است زیرا با استفاده از این قابلیت شما میتوانید بدون استفاده از هیچگونه سوکت شارژ و آداپتور شارژری گوشی خود را تنها با قرار دادن بر روی یک دستگاه مربعی شکل دیجیتالی شارژ نمایید. بر خلاف مدل پرو، گوشی وان پلاس ۸ از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند و شارژ معکوس ندارد.

استفاده از سیستم شبکه ۵G
گوشی سامسونگ مدل وان پلاس ۸ پرو از شبکه G5 پشتیبانی می‌کند که یک دیتای شبکه بسیار قدرتمند و سریع را به شما ارائه می‌دهد.

حسگر اثر انگشت
طراحی گوشی‌های جدید وان پلاس تا حد زیادی در نمای جلوی گوشی یکسان است. نمایشگر گوشی‌های وان پلاس پرو نمایشگری پانچ شده دارند که حسگر اثر انگشت در آنها در نمایشگر تعبیه شده است.

تکنولوژی شارژ سریع warp charge 30T
گوشی وان پلاس ۸ پرو از تکنولوژی شارژ سریع warp charge 30 T پشتیبانی می‌کند و در مدت یک ساعت ۱۰۰ ٪ گوشی شارژ می‌گردد. همچنین میزان عمر باتری آن بسیار خوب ارزیابی می‌شود آنچنان که با استفاده نرمال از این گوشی شارژ گوشی وان پلاس ۸ بیش از یک روز دوام خواهد آورد.

رابط کاربری oxygen os
از جمله سبک‌ترین و ساده‌ترین پوسته‌های سیستم عامل اندروید رابط کاربری oxygen os است که در کنار سادگی این سیستم اما بسیار کاربردی و با قابلیت‌های هیجان انگیز است. استاندارد IP68 که تکنولوژی ضدآب است در بعضی از مدل‌های وان پلاس ۸ پرو تعبیه شده است، البته تمام سری‌های تولیدشده این گوشی در برابر آب مقاوم هستند.

منبع: oneplus 8 pro review

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.