بهترین روش برای دفع حشرات

یکی از مشکلات شایعی که ممکن است برای همه ما اتفاق افتاده باشد دیدن سوسک، مارمولک، هزارپا و … در خانه است، این حشرات مزاحم برای بیشتر افراد غیر قابل تحمل است به خصوص وفتی هنگام لذت بردن از غذاهای خوشمزه آن‌ها را ببینید. وقتی تمام گوشه و کنار خانه توسط این حشرات اشغال شده باشد، این امر سلامتی شخصی شما را به خطر می‌اندازد. اگر این حشرات در فرآیند تهیه غذا وارد شوند، می‌توانند مسموم کننده هم باشند. بدتر از همه این است که بچه‌های کوچک اغلب خطرات این آفات را نمی‌دانند و ممکن است آنها را لمس کنند و یا حتی سعی کنند آنها را در دست بگیرند. ممکن است برای دفع حشرات یک حشره کش قوی تهیه کنید و برای خرید آن مقدار زیادی پول صرف کنید. این نوع محصولات گاهی اوقات فقط برای مدت زمان محدودی موثر عمل می‌کند و پس از آن، دوباره حشرات به خانه شما حمله می‌کنند. اگرچه همه ما ممکن است برخی روش‌های سنتی را برای دور نگه داشتن این آفات بدانیم، اما ممکن است این نکات برای همیشه تأثیر گذار نباشد. ما برای کمک به شما در بازیابی احساس ایمنی در محل زندگی خود، چند روش طبیعی برای دفع حشرات را بیان می‌کنیم.

چند روش برای دفع حشرات

مورچه‌ها:

* خیارها را به برش‌های کوچک تکه کنید و آنها را روی محل ورود احتمالی مورچه‌ها در آشپزخانه قرار دهید. مورچه‌ها بر اساس فطرت طبیعی خود از رایحه طبیعی خیار دوری می‌کنند. برش‌های خیار تلخ کار آمدتر است‌‌.
* اسپری آب و صابون در برابر مورچه‌ها خوب عمل می‌کند و حرکت آنها را کندتر می‌کند.
* برگ‌های نعناع خرد شده یا کیسه‌های چای نعناع یک ماده موثر برای دفع مورچه است.
* مخلوط ژله سیب، نعناع و اسید بوریک یک عامل بازدارنده در برابر مورچه‌ها است.
* میخ‌های شکسته و زنگ زده را در ترک‌های دیوار قرار دهید تا مورچه‌های مستقر در ترک‌ها را از بین ببربد.
* برای از بین بردن مورچه‌ها، در ظرفی یک لیتر آب، یک قاشق چایخوری بوراکس و یک فنجان شکر را مخلوط کنید، مقداری پنبه را در ظرف قرار داده و آنها را در سوراخ‌هایی قرار دهید که داخل آن‌ها مورچه وجود دارد.

دفع مورچه از خانه

سوسک‌ها:

* ما از محصولات زیادی برای جلوگیری از آلودگی استفاده می‌کنیم با این حال، بهترین راه برای بیرون نگه داشتن آنها از آشپزخانه تمیز نگه داشتن آن است. اگر در خانه شما سوسک وجود دارد، همه جا را با یک محلول صابون قوی بشویید و یا با پاشیدن مستقیم آب و صابون روی سوسک‌ها آن‌ها را فراری دهید. همچنین وقتی خیارهای خرد شده را در نقاط ورودی قرار دهید باعث فراری سوسک‌ها می‌شود.
* می‌توانید مخلوطی از مقادیر مساوی پودر اسید بوریک، شکر و آرد ذرت درست کنید و آن را در مناطقی قرار دهید که احساس می‌کنید سوسک وجود دارد، این مخلوط مانند سم عمل کرده و آنها را خواهد کشت. سوسک‌ها مناطق بلند را دوست دارند، پودر بوریک را روی کابینت‌های آشپزخانه و در فضای بین سقف و کابینت‌ها قرار دهید. پودر بوریک از نظر ماهیت برای حشرات سمی است و در صورت تماس با یکی از پودرهای بوریک تمام سوسک‌ها را از بین می‌برد.

پشه‌ها:

پشه‌ها اغلب در آب‌های ساکن، لجن و مناطق کثیف تولید مثل می‌کنند بنابراین تمیز و مطبوع نگه داشتن محیط اطراف بسیار ضروری است. اقدامات مشخصی را برای از بین بردن منابع آب‌های ساکن و لجن انجام دهید.
* محلول آب سیر که به عنوان اسپری استفاده میشود، پشه‌ها را تا شش ساعت دفع می‌کند. یک قسمت آب سیر و پنج قسمت آب اضافه کنید تا مخلوط حاصل شود و آن را به تمام مکان‌ها بپاشید این محصول غیر سمی و بسیار موثر است.
* روغن استخراج شده از برگ درختان چریش بسیار موثر و غیر سمی است‌. برای جلوگیری از پشه‌ها می‌توانید روغن چریش را روی پوست در‌ معرض پشه قرار دهید.
* گیاه گل همیشه بهار عطری تولید می‌کند که پشه‌ها و سایر حشرات را دفع می‌کند. می‌توانید گلدان یا گل همیشه بهار را در باغ یا حیاط خود بکارید تا به طور موثر پشه‌ها را از بین ببرید.
* بادرنجبویه تایلندی یک گیاه موثر در جلوگیری از پشه‌ها است. این ماده حاوی سیترونلا است که برای انسان بی‌خطر است‌. یک شاخه از ساقه گیاه را بکنید و برگ‌های خارجی آنها را خارج کنید تا زمانی که یک شاخه مانند پیازچه داشته باشید. شاخه را به شدت بین کف دست خود مالش دهید که به یک توده آبدار و پوک تبدیل شود حالا این را به تمام نقاطی بمالید که احساس می‌کنید پشه می‌زند، پشه‌ها جرات نزدیک شدن به شما را ندارند‌.

دفع سوسک از خانه

مگس‌ها:

بهترین راه برای دور نگه داشتن مگس‌ها تمیز نگه داشتن خانه و محیط اطراف است. همچنین میتوان کیسه‌های کوچک برگ نعناع را به صورت خرد شده در اطراف خانه قرار دهید تا ورود مگس به خانه شما را محدود کند‌.
* روغن اکالیپتوس نیز در دفع مگس خوب است. چند قطره از آن را روی پارچه نخی بریزید و آن را در مناطقی قرار دهید که مگس‌ها مشکل ساز هستند. آنها را از ورود به خانه منصرف خواهند کرد.
* برای از بین بردن آلودگی مگس‌ها، فاضلاب خانه را با آب جوش و پودر سفید کننده پاک کنید‌‌.

مارمولک‌ها:

* پوست تخم مرغ را در گوشه‌های خانه آویزان کنید بوی بد آنها مارمولک‌ها را دور می‌کند.
* برش‌های پیاز می‌توانند یک درمان عالی برای دور نگه داشتن مارمولک‌ها‌ باشند. پیاز به عنوان ترکیبات فعال و محتوای گوگرد، به عنوان یک عامل بازدارنده برای مارمولک‌ها عمل می‌کند، چند برش را در نزدیکی مخفیگاه مامولک‌ها قرار داده و نتایج را مشاهده کنید.
* ممکن است کمی تعجب آور باشد، اما پر طاووس برای دور نگه داشتن مارمولک‌ها نیز استفاده میشود. از آنجا که طاووس‌ها مارمولک می‌خورند، خزندگان کوچک از آنها می‌ترسند. به علاوه، پرهای طاووس می‌توانند به عنوان وسایل تزیینی در خانه استفاده شود.

خانه تمیز بهترین بازدارنده برای دفع آفات است
تمام روش‌های طبیعی مرسوم فوق مطمئنا به شما کمک می‌کند تا حشرات و آفات را از خانه دور کنید. با تمام این اقدامات، مهمترین نکته این است که شما باید خانه و محیط اطراف خود را مرتب و تمیز نگه دارید. آشپزخانه و حمام تمیز برای بهداشت شخصی شما مفید است. بسیاری از حشرات در مکان‌های کثیف تولید مثل می‌کنند، بنابراین خانه خود را تمیز نگه دارید تا از آنها دور شوید.

منبع: repel insects from house

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.