آموزش طراحی وب – معرفی مزایا و راهنمای گام به گام

منظور از طراحی وب، طراحی وب سایت‌هایی است که در اینترنت نمایش داده می‌شوند. طراحی وب در گذشته بر طراحی وب سایت برای مرورگرهای دسک‌تاپ متمرکز بود با این حال از اواسط سال ۲۰۱۰، طراحی وب برای مرورگرهای تلفن همراه و تبلت اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

یک طراح وب روی ظاهر، طرح و در بعضی موارد محتوای یک وب سایت کار می‌کند. به عنوان مثال ظاهر یک سایت به رنگ‌ها ، قلم و تصاویرِ استفاده شده مربوط می‌شود و طرح بندی یک سایت به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات اشاره دارد. یک طراحی وب خوب به گونه‌ای طراحی شده‌است که استفاده از آن آسان باشد، از نظر زیبایی جذاب باشد و متناسب با گروه کاربری و مارک وب سایت باشد. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده‌اند، به طوری که هیچ اطلاعات و عملکرد اضافی (که باعث حواس پرتی یا گیج شدن کاربران شود) ظاهر نمی‌شود. یکی از مراکزی که دوره‌های آنلاین آموزش طراحی سایت از قبیل آموزش html و سایر آموزش‌های دانشگاهی را برگزار می‌کند، فرادرس است.

آموزش طراحی وب

طراحی وب فرآیند برنامه ریزی، ایده پردازی و تنظیم مطالب بصورت آنلاین است. امروزه، طراحی وب سایت فراتر از زیبایی است و شامل عملکرد کلی وب سایت است. طراحی وب همچنین شامل برنامه‌های وب، برنامه‌های تلفن همراه و طراحی رابط کاربر است.

آیا می‌دانید طراحی وب می‌تواند تأثیر زیادی در عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند Google داشته باشد؟ این مقاله به شما اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی ایجاد وب سایتی می‌دهد که نه تنها خوب به نظر برسد بلکه به درستی کار کند و رتبه بالایی در جستجو داشته باشد.

طراح سایت کیست؟

یک طراح وب سایت یک متخصص فناوری اطلاعات است که مسئولیت طراحی، چیدمان، ظاهر بصری و آموزش مدیریت وبسایت را بر عهده دارد. یک طراح وب خوب باید هم مهارت‌های گرافیکی خلاق داشته باشد و هم مهارت‌های فنی. آنها باید بتوانند نحوه ظاهر یک سایت (طراحی گرافیکی سایت) و نحوه عملکرد آن را تجسم کنند (تبدیل طرح به وب سایت فعال).

اصطلاح Web Designer اغلب به اشتباه با اصطلاح Web Developer و بالعکس عوض می‌شود. یک توسعه دهنده وب اغلب یک توسعه دهنده نرم افزار است که با زبان‌های برنامه نویسی کار می‌کند تا سطح بالاتری از تعاملات را در وب سایت مانند ادغام با سیستم پایگاه داده ایجاد کند.

کارفرمایان به دنبال چه مهارت‌ها و دانش‌هایی هستند؟

برای استخدام به عنوان طراح وب، شما همیشه به هیچ گونه صلاحیت رسمی احتیاج ندارید. با این وجود بسیاری از طراحان وب در زمینه‌های دیگر طراحی تجربه دارند و یا بصورت رسمی از طریق دانشگاه یا آموزش خودآموز در نرم افزار طراحی وب آموزش دیده‌اند. از ویژگی‌های یک طراح سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. آنها شنوندگان عالی هستند – مهمترین ویژگی یک طراح وب توانایی گوش دادن و درک موارد مورد نیاز است.

۲. آنها به ایده‌های شما احترام می‌گذارند – یک طراح عالی همیشه هر ایده‌ای را می‌شنود. طراحان وب شما را تشویق می‌کنند تا ایده‌های خود را با آنها به اشتراک بگذارید و اگر بتوانند آن را در طرح نهایی ادغام می‌کنند. آنها همچنین به شما احترام می‌گذارند و توضیح می‌دهند که چرا ایده‌ای کار نمی‌کند.

۳. آنها به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند – علاوه بر توانایی گوش دادن، توانایی برقراری ارتباط با دیگران از ویژگی‌های یک طراح وب موفق است. آنها باید در مورد اصطلاحات وب و فن آوری‌ها به زبان انگلیسی ساده توضیح دهند.

۴. آنها به اینترنت و فن آوری‌های وب تبحر دارند – طراحان وب در فن آوری‌های وب و ابزارهای استفاده شده کاملاً دانش و تبحر دارند. طراحان وب در برنامه نویسی در HTML، توسعه گرافیک برای وب، طراحی طرح بندی در CSS، نگهداری وب سایت‌ها و کار با چندرسانه‌ای مهارت دارند.

۵. آنها از فناوری برای دستیابی به اهداف خاص استفاده می‌کنند – در این میان تفاوت‌هایی در مهارت و دانش در مورد جدیدترین فن آوری‌های وب وجود دارد و طراحان باید بدانند چه زمان و در کجا از آن استفاده کنند.

۶. آنها اهداف تجاری خود را به عنوان اهداف طراحی در نظر می‌گیرند – بسیاری از طراحان با استعداد می‌توانند وب سایت‌های زیبایی ایجاد کنند اما طراحان وب می‌دانند که سایت شما نیاز به جذب بازدید کننده، تشویق فروش یا سرنخ‌های فروش، اطلاع رسانی یا حتی سرگرمی دارد.

۷. آنها باعث صرفه جویی در وقت و پول شما می‌‌شوند – یک طراح وب عالی در مورد زمان و پول شما بسیار محتاط عمل می‌کنند. آنها خوشحال می‌شوند که بتوانند راه حلی پیشنهاد دهند که باعث صرفه جویی در وقت و پول شما شود.

۸. طرح آنها از ظاهری زیبا و دلپذیر برخوردار است – یک طراح عالی توانایی ایجاد طرح‌های زیبا و جذاب را دارد. وب سایت‌های ساخته شده بسیار جذاب هستند، ورود به آنها آسان است و در صورت لزوم اضافه کردن بخش‌ها، حذف و تغییر در آنها آسان است. این جذابیت در نهایت به ارتقا سئو سایت کمک می‌کند.

۹. آنها می‌توانند سایتی ایجاد کنند که با طراحی موجود ادغام شود – اگر یک طراح بروشورها، آرم‌ها یا بسته بندی کارهای شما را داشته باشد باید بتواند به عنوان یک طراح وب از نظر ظاهری وب سایت شما را ارتقا دهد.

۱۰. آنها فرآیند توسعه روشنی دارند – آنها مشکلات را می‌دانند و می‌توانند برای جلوگیری از آنها گام بردارند. آنها وب‌سایت‌های خوبی را ارائه می‌دهند تا بتوانند گام بعدی مراحل توسعه را پیش بینی کنند و باید بتوانند تخمین بزنند که طراحی وب سایت چه مدت به طول خواهد انجامید.

طراح وب

مزیت‌های داشتن یک وبسایت

۱. مقرون به صرفه

تبلیغات آنلاین در مقایسه با تبلیغات چاپی مقرون به صرفه است و با توجه به اینکه از CMS استفاده می‌کنید، می‌توانید تغییرات را در حین پرواز انجام دهید.

۲. دسترسی گسترده‌تر به جمعیت

برای مراجعه حضوری، شما به یک مکان فیزیکی نیاز دارید و این کار هزینه بالایی دارد در صورتی که یک وب سایت تجاری نمایه تجارت شما را در سراسر دنیا ارائه می‌کند و به دلیل گستردگی جمعیتی بیشتر اجازه می‌دهد تا در معرض دید و فروش بیشتری قرار بگیرید.

۳. اعتبار تجاری

اگر یک وب سایت حرفه‌ای و کاربر پسند داشته باشید احتمالاً مشتری‌ها شانس بیشتری برای معتبر دانستن تجارت شما نسبت به شرکت‌هایی دارند که یا در وب حضوری ندارند یا وب سایت ضعیفی دارند.

۴. در دسترس بودن ۲۴ ساعته

با داشتن یک وب سایت مصرف کنندگان به صورت شبانه روزی به محصولات، اطلاعات و غیره دسترسی خواهند داشت. این نوع خدمات ۲۴ ساعته در روز، هفت روز در هفته قطعاً سود بیشتری نسبت به ویترین فروشگاه‌های سنتی به همراه دارد.

۵. راحتی مصرف کننده

با توجه به دسترس بودن ۲۴ ساعته و تأمین نیازهای مصرف کنندگان در هر زمان از شبانه روز راحتی بیشتری برای مشتریان فراهم می‌شود و آنها در هر زمانی به محصولات و اطلاعات دسترسی خواهند داشت.

۶. افزایش فروش

یک وب سایت موثر با محتوای عالی احتمال افزایش فروش را افزایش می‌دهد.

۷. تقویت روابط مشتری

حضور آنلاین به شما کمک می‌کند تا روابط بین مشتریان خود را تقویت کنید. ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان وفادار در وب سایت، به آنها این امکان را می‌دهد تا از فعالیت شما در بازار قدردانی شود.

۸. فرصت رقابتی

به احتمال زیاد رقبای شما یک وب سایت دارند و از آن برای حداکثر بهره خود استفاده می‌کنند. به منظور ادامه یا پیشی گرفتن از رقابت، داشتن وب سایت ضروری است.

۹. ساخت پایگاه مشتری

ارتباط از طریق وب سایت به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را افزایش دهید. تهیه لیستی از تماس با مشتریان برای هر شرکتی طلا محسوب می‌شود.

۱۰. بازاریابی هدفمند

یک وب سایت با برنامه ریزی استراتژیک می‌تواند مخاطبان مورد نظر شما را به طور موثرتری جذب کند.

اکنون که دانستید چرا داشتن وب سایت برای تجارت شما مهم است با یک شرکت متخصص طراحی وب تماس بگیرید تا یک وب سایت مناسب کسب و کار ایجاد کنید. اما اگر قصد شرکت در کلاس‌های آموزشی آنلاین را دارید تا خودتان وب سایتتان را طراحی کنید، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی فرادرس شرکت کنید، با شرکت در دور‌ه‌های آموزش آنلاین فرادرس معلم می‌تواند پیشرفت شما را در این مورد رصد کند و به شما بازخورد و مشاوره دهد. فرادرس آموزش‌های فراوانی در زمینه طراحی و مدیریت سایت و سایر آموزش‌های دانشگاهی ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.