چگونه با یک عکس، شخصی را در فضای مجازی پیدا کنیم؟

ممکن است به طور اتفاقی عکسی را در اینترنت دیده باشید و بخواهید بدانید که آن عکس کیست.  در این مقاله با روش پیدا کردن یک کاربر از روی عکس آن آشنا می‌شوید.

جستجوی معکوس عکس کاربران در اینستاگرام

روشی به عنوان جستجوی معکوس عکس اینستاگرام وجود ندارد، بنابراین باید گوگل یا مایکروسافت بینگ را باز کنید. در واقع  هیچ لینک مستقیم به یک پروفایل در شبکه اجتماعی را  پیدا نخواهید کرد. اما شما یک نام یا یک نام کاربری از وب سایت‌های مختلف پیدا می‌کنید.

سپس می‌توانید با استفاده از نام‌ کاربری، پروفایل شخص را در اینستاگرام پیدا کنید.

جستجوی معکوس گوگل

جستجوی معکوس گوگل به یافتن شخص از روی تصویر کمک می‌کند. بنابراین از جست‌و‌جوی معکوس برای پیدا کردن شخص از روی عکس استفاده کنید.

در سیستم کامپیوتر

جستجوی معکوس گوگل

  • روی نماد دوربین در کادر جستجوی گوگل کلیک کنید.
  • یک تصویر آپلود کنید: یک URL قرار دهید یا از رایانه آپلود کنید.
  • روی جستجو بر اساس تصویر کلیک کنید.

در گوشی هوشمند

شما نمی‌توانید عکسی را از طریق مرورگر گوشی آپلود کنید. بنابراین برای جستجوی یک کاربر اینستاگرام بر اساس تصویر، باید از برنامه رسمی گوگل استفاده کنید.

  • روی نماد دوربین  ضربه بزنید.
  • یک عکس را بارگذاری کنید یا یک عکس بگیرید.

با برنامه Google Lens در iOS یا اندروید

جستجوی معکوس گوگل

  • جستجو با دوربین خود را انتخاب کنید و عکس بگیرید  یا از گزینهٔ آپلود تصویر از دوربین استفاده کنید.
  • و با می‌توانید یک عکس را باز کنید و روی اشتراک گذاری ضربه بزنید.
  • جستجوی تصویر را انتخاب کنید.

 

جست و جوی معکوس تصاویر مایکروسافت بینگ

جست و جوی معکوس تصاویر مایکروسافت بینگ

Bing برای جستجو یک تصویر در نسخه‌های انگلیسی سایت‌ها عالی است. اگر مطمئن هستید که کاربر یک صفحه اجتماعی به زبان انگلیسی دارد؛ آن را امتحان کنید. نتایج جستجو این مرورگر با جستجوی معکوس گوگل متفاوت است.

جستجوی معکوس عکس در مایکروسافت بینگ هم در رایانه و هم در گوشی هوشمند در دسترس است.

  • نماد حاشیه را در صفحه جستجو را انتخاب کنید.
  • آپلود عکس: شما می‌توانید با یک گوشی عکس بگیرید و یک لینک از رایانه قرار دهید.
  • در iOS و Android، می‌توانید نام و نام کاربری را با تصویری که از دوربین ثبت کرده و یا از Camera roll آپلود شده جستجو کنید.

پروفایل اینستاگرام را با عکس جستجو کنید

مردم اغلب از داده‌های یکسانی در تمام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید از نام یا نام کاربری که در زیر عکس‌ها در جستجو گوگل یا در وب سایت‌ها می‌بینید برای پیدا کردن کاربر در اینستاگرام استفاده کنید.

موتورهای جستجو

نام‌ها را در کادرهای جستجوی گوگل یا بینگ تایپ کنید و کلمهٔ “اینستاگرام” را اضافه کنید.

اگر نمایه عمومی داشته باشد و فعال، آن را پیدا خواهید کرد. اگر نمایه خصوصی باشد و کاربر در شبکه‌های اجتماعی چندان فعال نباشد، احتمال اینکه در نتایج جستجو قرار بگیرد بسیار کمتر است.

نمایه را در هر دو موتور جستجو کنید. هر دو موتور جست و جو صفحات مختلفی را نشان می‌دهند.

اینستاگرام

اگر با موتورهای جستجو موفق نشدید، کاربر را مستقیماً در اینستاگرام جستجو کنید.

پروفایل اینستاگرام

نام و نام کاربری را که در جستجوی اینستاگرام پیدا کرده اید تایپ کنید. تب Top یا Accounts را انتخاب کنید. لیستی از کاربرانی را خواهید دید که از این نام‌ها در تنظیمات پروفایل خود استفاده کرده اند.

فقط حروف لاتین در نام کاربری مجاز است. هر حرف الفبایی در نام  کاربری پشتیبانی می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال فردی از یک کشور خارجی هستید، سعی کنید نام و نام خانوادگی او را به زبان مادری خود تایپ کنید.

اگر یک لیست طولانی می‌بینید، باید زمان زیادی را پیمایش کنید. با این حال، شما می‌دانید که  ظاهر شخص چگونه است و لازم نیست همه مشخصات را بررسی کنید. به سراغ کسانی بروید که از عکس خوداستفاده کرده اند.

نام کاربری از شبکه دیگر

یک نام کاربری از یک شبکه اجتماعی دیگر  را در کادر جستجو تایپ کنید. این یک شناسه کاربر است و به همین دلیل منحصر به فرد است. در کوتاه‌ترین زمان صفحه ای با این نام کاربری پیدا خواهید کرد. اما دقت کنید، ممکن است شخص دیگری در اینستاگرام از آن استفاده کند. شما آن را با عکس‌های خود تطابق دهید تا متوجه شوید همان شخص است یا خیر.

ابزارهای اینستاگرام

یافتن کاربری که در شبکه‌های اجتماعی فعال نباشد آسان نیست. اگر روش‌های بالا کمک نکردند، از هشتگ‌ها و موقعیت مکانی برای جستجوی اینستاگرام بر اساس تصویر استفاده کنید. همچنین می‌توانید در میان فالوورهای موجود در حساب‌ها به دنبال پروفایل  وی بگردید.

از برچسب‌ها و هشتگ‌ها استفاده کنید

کاربر را در صفحه اکسپلورر یک برچسب جستجو کنید. آنها ممکن است برچسب‌هایی را در پست‌های خود اضافه کرده باشند، یا ممکن است روی یک عکس با یک برچسب تگ شده باشند.

همچنین به کپشن زیر پست توجه کنید، ممکن است نام کاربری مورد نظر شما وجود داشته باشد. بخش نظرات را بررسی کنید، ممکن است کاربر آنجا باشد.

در جست و جوی هشتگ‌ها از نکات زیر استفاده کنید:

  • سرگرمی‌ها

اگر شخص مورد نظر شما یک موسیقی می‌نوازد، از سری یا مدل ساز به عنوان هشتگ استفاده کنید. این فرکانس پایین است و اگر تصویری با کاربر در صفحه کاوش با این هشتگ وجود داشته باشد، به سرعت آن را پیدا خواهید کرد.

هیچ وقت کاربر اینستاگرام را با استفاده از هشتگ های فرکانس بالا مانند “گیتار” یا “موسیقی” جست و جو نکنید. زیرا شانس پیدا کردن آن‌ها بسیار کم می‌شود.

نام ورزشگاه ممکن است در عکس یک ورزشکار دیده شود. از آن به عنوان یک هشتگ کم فرکانس برای یافتن شخص استفاده کنید. و از هشتگ‌های با فرکانس بالا مانند برندهای ورزشی یا تمرینات استفاده نکنید.

  • تحصیلات

دانشجویان را با هشتگ‌های مرتبط با آموزش جستجو کنید. هر دانشجو متعلق به یک باشگاه یا جامعه در دانشگاه‌ خود است که هشتگ‌های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، #crimsonems را در کادر جستجو تایپ کنید. صفحه تگ دارای پست‌های کمی است، اگر پستی با شخص مورد نیاز شما وجود داشته باشد، به سرعت آن را پیدا خواهید کرد.

همچنین سعی کنید نام یک دانشگاه یا کالج یا یک رشته را جستجو کنید. ممکن است شخصی که به دنبال آن هستید در یک عکس گروهی تگ شده باشد.

  • شرکت

جستجو برای بزرگسالان اصولاً با هشتگ شرکت آسان است. ممکن است نام مغازه، سالن یا بانکی باشد که در آن کار می‌کنند. می‌توانید آنها را بر اساس فعالیت شان جستجو کنید. ممکن شخص مورد نظر شما، یک متخصص مهم در رشته خود باشد؟ پس پیدا کردن آن دشوار نخواهد بود.

  • دوستان

می‌توانید به نمایه شخصی در تصویر بروید و هشتگ غیرمعمول را در زیر یک پست جستجو کنید. احتمالاً این هشتگ شرکت آن‌ها خواهد بود.

  • مکان

برچسب مکان

کاربران هنگام ارسال پست می‌توانند مکان را تگ کنند. اگر مکانی را در عکس تشخیص دادید، صفحه مکان را باز کنید. احتمالاً عکس‌های بیشتری با شخصی که به دنبالش هستید خواهید دید.

چه زمانی هشتگ‌ها کار نمی‌کنند؟

شما عکس یا ویدیوی یک شخص را در صفحه هشتگ مشاهده نمی‌کنید اگر:

پروفایل شخص خصوصی باشد. محتوای آن فقط برای مشترکین در دسترس است.

یک تگ قدیمی باشد. عکس‌های دارای هشتگ قدیمی به سرعت پایین صفحه می‌روند و شما باید خیلی جست و جو کنید تا آن را بیابید.

جستجو در میان فالوورها

ممکن است در میان دنبال کنندگان پروفایل‌های عمومی یک موضوع خاص یا آشنایان مشترک، کاربر را پیدا کنید. از اصل جستجو با هشتگ‌های IG در بالا استفاده کنید.

مثلاً می‌توانید در میان فالوورهای یک سبک موسیقی، کلوپ‌های شبانه یا یک پروفایل خواننده مشهور به دنبال یک نوازنده باشید. در صفحه ورزشگاه یا قهرمانان المپیک به دنبال یک ورزشکار باشید.

دانشجویان به خصوص اگر با لباس‌هایی با آرم دانشگاه هستند، در حساب‌های موسسات آموزشی عضو هستند و می‌توان از این طریق آن‌ها را جستجو کنید.

به یک حساب کاربری بروید و در میان عکس‌های پروفایل یک چهره آشنا را جستجو کنید. اگر آنها را می‌شناسید، نام یا نام کاربری را در کادر جستجو تایپ کنید.

برنامه‌ها و خدمات

برخی از برنامه‌ها، نتایج جستجوی تصویر گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهند. تنها مزیت آنها رابط کاربری راحت‌تر است. اما اگر به جستجو با اپلیکیشن عادت دارید، از گوگل لنز برای یافتن کاربر اینستاگرام بر اساس تصویر استفاده کنید.

برخی خدمات آنلاین برای جستجوی شخص با یک تصویر، همان نتایج جستجوی معکوس عکس را ارائه می‌دهد. مزیت آنها ارائه تصاویر و سایت‌ها از چندین موتور جستجو است. به عنوان مثال، Reverse image search و Duplichecker داده‌ها را از Google، Bing، Yandex، Baidu جمع‌آوری می‌کنند.

 

حرف آخر

هیچ ابزاری وجود ندارد که ۱۰۰٪  بتواند یک کاربر در اینستاگرام را با تصویر جستجو کند. با استفاده از یک موتور جستجو، می‌توانید نام و نام کاربری را از یک حساب عمومی پیدا کرده و سپس از آن برای جست و جوی شخص در اینستاگرام استفاده کنید.

شما باید در میان دنبال کنندگان اکانت‌های دیگران به دنبال کاربرانی باشید که در اینترنت فعال نیستند. در جستجو برای نمایه IG چیزهای بیشتری وجود دارد. اگر مشخص شد که  حساب خصوصی است، باید برای تماشای محتوا شخص را فالو کنید.

 

منبع: taplink

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.