راهنمای گام به گام استفاده از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT

هوش مصنوعی همه جا را گرفته و برای اینکه ما هم از آن عقب نماییم و بتوانیم از آن فناوری به صورت درست استفاده کنیم تصمیم گرفتیم در این مطلب روش استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) مانند ChatGPT را به شما آموزش دهیم.

در ابتدا بهتر است بدانید توانایی‌های مکالمه انسان با ChatGPT می‌تواند فریبنده باشد. احساس اینکه دارید با یک شخص واقعی صحبت می‌کنید، ممکن است توقعات شما را بالا ببرد.

به عنوان مثال، ما معمولاً انتظار داریم که اکثر مردم حقایق را بگویند. با این حال، مدل‌های زبانی ، معمولاً با ارائه پاسخ‌های روان که ممکن است اشتباه باشند، این را نقض می‌کنند.

مثلاً ما انتظار داریم که این مدل‌های زبانی به راحتی بتواند خطوطی از شکسپیر را استخراج کند، محاسبات کوانتومی را توضیح دهد، و قضیه اعداد اول را اثبات کند.

جدا از این اخطارها، ChatGPT به وضوح برای وظایف متعددی مفید است؛ با این حال پیشنهاد می‌کنیم از این مدل زبانی برای «محاسبات از روی کلمات» استفاده کنیم؛ نه به‌عنوان یک فرد باهوش.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک مدل زبان هوش مصنوعی است که جهان را دچار تغییر کرده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر از این مدل زبانی بزرگ یاد بگیریم و به راحتی از آن استفاده کنیم.

ChatGPT یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط استارتاپ OpenAI در سانفرانسیسکو توسعه یافته و برای استفاده عمومی در مرورگرهای وب در دسترس است.

می‌توان از آن در وب سایت chat.openai.com استفاده کنید. ChatGPT توسط LLM که یک مدل زبان بزرگ است پشتیبانی می‌شود و قادر به درک پاسخ‌های شبیه به انسان است.

اما چه چیزی ChatGPT را منحصر به فرد می‌کند؟ ChatGPT قادر است با شما  مانند یک فرد متخصص مکالمه کند، Chat GPT می‌تواند با شما در مورد تاریخ، فلسفه، فرهنگ و … گفتگو کند. علاوه بر این توانایی آن را دارد اشعار مورد علاقه شما را تولید کرده و به شما در نوشتن کد  و …. کمک کند.

چگونه از Chat GPT استفاده کنیم؟

ChatGPT یک مدل زبان پیشرفته است که توسط OpenAI بر اساس معماری GPT-3.5 توسعه یافته است. این مدل زبانی هوشمند طیف گسترده ای از وظایف پردازش زبان طبیعی، مانند پاسخ دادن به سؤالات، توضیحات، تولید متن، و درگیر شدن در مکالمات مبتنی بر متن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

وب سایت چت chat.openai.com را باز کنید. برای استفاده باید در این وب سایت ثبت نام کنید. OpenAI Chat GPT به گونه ای طراحی شده است که هر شخصی می‌توانند از آن استفاده کنند.

هنوز سازندگان OpenAI نسخه اپلیکیشن آن را درست نکرده اند. بنابراین باید در وب سایت OpenAI ثبت نام کنید.

برای استفاده از ChatGPT، یک یک پیام متنی یا یک سوال از آن بپرسید. این کار را می‌توان از طریق یکپارچه سازی API، رابط وب یا یک برنامه سازگار انجام داد. درخواست خود را ارسال کنید، حالا ChatGPT آن را پردازش می‌کند و یک پاسخ مبتنی بر متن برای شما می‌فرستد.

با ادامه مکالمه، می‌توانید با ChatGPT یک مکالمه تعاملی داشته باشید. ChatGPT زمینه تعاملات قبلی را حفظ می‌کند و امکان مکالمات منسجم‌تری را ایجاد خواهد کرد. از این چن بات هوش مصنوعی می‌توان در حوزه‌های مختلفی از جمله پشتیبانی مشتری، تولید محتوا، ترجمه زبان، تولید کد و … استفاده کرد.

استفاده از چت GPT ساده و آسان است. برای استفاده از چت GPT، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری در OpenAI ایجاد کنید. در زیر راهنمای گام به گام استفاده از چت GPT آموزش داده شده است.

در OpenAI ثبت نام کنید

اولین قدم برای استفاده از چت CGP ثبت نام در OpenAI و درست کردن یک حساب کاربری در آن است. وارد لینک https://chat.openai.com/auth/login شوید.

یک حساب کاربری در ChatGPT بسازید

پس از ورود وب سایت OpenAI، صفحه زیر ظاهر می‌شود. روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد؛ اگر بیشتر طول کشید صفحه را رفرش کرده و دوباره سعی کنید.

حساب کاربری تان را  تایید کنید

بعد از اینکه در ChatGPT ثبت نام کردید، مرحله بعدی تأیید حسابتان است. اگر از طریق ایمیل ثبت نام کرده اید، یک ایمیل تأیید به صندوق ایمیل شما ارسال می‌شود. لینک ارسال شده را تایید کنید.

از Chat GPT استفاده کنید

پس از اینکه با موفقیت یک حساب کاربری در Chat GPT ساختید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

اکنون که با موفقیت یک حساب کاربری در Chat GPT ساختید، می‌توانید از آن کمک بخواهید. استفاده از آن ساده و آسان است. خیلی آسان هر سوالی را که می‌خواهید تایپ کنید.

مثلاً اگر می‌خواهید در مورد دستور پخت غذا سوالی بپرسید، کافی است درخواستتان را در کادر جستجو تایپ کنید.

بزرگ‌ترین رقیب GPT

بزرگ‌ترین رقیب Chat GPT گوگ بارد BARD است. گوگل سرانجام در ۶ فوریه از ربات چت هوش مصنوعی خود با نام “Bard” رونمایی کرد که رقابت زیادی با Chat GPT خواهد داشت. بارد نیز قادر به انجام مکالمات شبیه انسان، ترجمه و ارائه اطلاعات است.

آیا می‌توان از GPT در گوشی همراه استفاده کنم؟

متأسفانه اپلیکیشن Chat GPT در تلفن‌های همراه در دسترس نیست. بنابراین، نمی‌توان آن را در فروشگاه گوگل پلی استور و اپ استور دانلود کرد. چت GPT هنوز در حال توسعه است. بنابراین، تنها از طریق سایت chat.openai.com قابل استفاده است.

شما می‌توانید با مراجعه به مرورگر وب مانند گوگل کروم، فایرفاکس و … به صورت رایگان از ChatGPT در گوشی همراه خود استفاده کنید. در پایین صفحه موبایل، بر روی “Try ChatGPT” کلیک کنید. با استفاده از اطلاعات کاربری وارد شده و یا ثبت نام کنید و از این ربات هوش مصنوعی برای دریافت پاسخ سوالات تان بهره ببرید.

آیا استفاده از Chat GPT رایگان است؟

بله، استفاده از Chat GPT رایگان است. OpenAI تقریباً ۳ میلیون دلار در ماه برای استفاده کاربران از آن هزینه می‌کند. با این حال، OpenAI نسخه پریمیوم را نیز معرفی کرده است که در آینده قابل دسترس خواهد بود که امکانات بیشتری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.