گوگل هوم: هر آنچه که باید در مورد پلتفرم خانه هوشمند گوگل بدانید

ممکن است پیش از این در مورد گوگل هوم (Google Home) شنیده باشید و آن را با بلندگوهای گوگل مرتبط بدانید، اما دیگر اینطور نیست.

گوگل در سال ۲۰۱۹ این خدمات را متوقف کرد و اکنون گوگل هوم یک پلت فرم مدیریت هوشمند است.

این برنامه قادر است تمام محصولات خانه هوشمند شما را کنترل کند، مانند چراغ‌های هوشمند، تا در صورتی که قبل از سفر فراموش کردید که چراغ‌ها را خاموش کنید؛ با استفاده از صدای خود یا برنامه و سایر ویژگی‌ها، آن‌ها را خاموش نمایید.

می‌توانید بلندگوها، دستگاه‌های کرومکست و دوربین‌ها را در بخش‌های مختلف خانه‌تان وصل کنید و آنها را از طریق تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدتان کنترل کنید.

برنامه Google Home همچنین از دستیار صوتی Google Assistant برای استفاده بدون دست و مدیریت محصولات شخص ثالث پشتیبانی می‌کند.

گوگل هوم (Google Home) چیست؟

گوگل هوم

Google Home یک برنامه تلفن همراه است که دستگاه‌های خانه هوشمند را با یک هاب مدیریت می‌کند.

ممکن است در مورد چرا گوگل این سیستم را با نام بلندگوهای خود نامگذاری کرده گیج شده باشید. این شرکت به دلیل انتخاب نام محصولات عجیب معروف است، اما دلیلی برای این کار وجود دارد. Google Home در گذشته به مجموعه‌ای از سیستم‌های صوتی اشاره داشت تا اینکه این شرکت در سال  ۲۰۱۹، شرکت Nest را خریداری کرد. از آن زمان، بلندگوهای هوم اکنون Google Nest نامیده می‌شوند و برنامه هوم آنها را همراه با سایر دستگاه‌های هوشمند کنترل می‌کند.

 

تنظیمات برنامه تلفن همراه Google Home

می‌توانید گوگل هوم بسازید و دستگاه‌هایی را به برنامه گوشی تان اضافه کنید. همچنین، می‌توانید برنامه‌های روتین Google Assistant را اجرا کنید.

این ویژگی زمانی کاربردی است که چندین کار را روزانه هی تکرار می‌کنید. برای مثال، یک برنامه روتین قبل از خواب دارید که باید چراغ‌ها را خاموش کند، درها را قفل کند، و قبل از خواب؛ وایت نویز پخش شود.

وقتی می‌گویید اوکی گوگل، زمان خواب رسیده، هوم سریع این کارها را انجام می‌دهد و نیازی به فشار دادن دکمه ای نیست.

برای مشاهده پیشنهادات برای کنترل کاربردی‌تر خانه و بررسی  یادآورها یا اعلان‌ها، به منوی فید بروید.

برای مثال، اگر دوربین Google Nest حرکت یا صدای غیرعادی را تشخیص داد، یک اعلان در فید ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانید آن را سفارشی کرده و انتخاب کنید کدام اعلان‌ها را می‌خواهید مشاهده کنید. اگر اجازه اعلان برنامه را فعال کنید، می‌توانید بدون بررسی فید، آن‌ها را مشاهده کنید.

علاوه بر این، این برنامه به شما کمک می‌کند حداکثر پنج خانه بسازید و دسترسی به هر کدام را با شش عضو ایجاد نمایید. آنها دسترسی مشابه برای خانه دارند، می‌توانند افراد یا دستگاه‌های جدیدی اضافه کرده و تنظیمات را تغییر دهند.

وقتی شخصی را به عنوان عضو دعوت می‌کنید، او به خانه شما دسترسی دارد و می‌تواند سایر اعضا، حتی شما را حذف نماید. پس فقط اعضای خانه را که به آنها اعتماد دارید اضافه نمایید.

 

با Google Home چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

Google Home عملکردهای بسیاری را برای کنترل دستگاه‌های هوشمند شما ارائه می‌دهد. در زیر چند نمونه از کارهایی که می‌توان با این برنامه انجام داد ذکر شده است:

  • روتین کارها: روتین خودکار به وجود بیاورید تا با آن خانه شما را بدون دخالت شما کنترل کند.
  • چراغ‌ها: چراغ‌های خود را روشن و خاموش کنید و روشنایی و رنگ را تنظیم نمایید.
  • رسانه: مکث، پخش و تنظیم صدای دستگاه‌های سازگار مانند Google Chromecast با این سیستم آسان است.
  • دوربین‌ها: محتوای دوربین را روی نمایشگرهای هوشمند سازگار نمایش دهید.
  • تماس با خانه: به سرعت با اعضای خانواده در برنامه هوم تماس بگیرید.
  • پخش: برای همه اعضای خانواده پیام ارسال کنید.
  • ترموستات: یک ترموستات را تنظیم و کنترل کنید.
  • وایفای: بررسی‌های سرعت وایفای

بنابراین اگر فقط چراغ‌های هوشمند دارید، این برنامه به عنوان یک برنامه مدیریت روشنایی هوشمند کار می‌کند. فرض کنید مجموعه متنوعی از دوربین‌ها، ترموستات‌ها، تلویزیون‌ها و چراغ‌ها دارید. در این صورت، این برنامه به صورت یک مرکز برای تغییر، تنظیم و کنترل خانه تان عمل می‌کند. هرچه دستگاه‌های بیشتری داشته باشید، کارهای بیشتری را پوشش می‌دهید.

نحوه راه‌اندازی اتوماسیون‌های خانه هوشمند Nest

از آنجایی که برنامه برای خودکارسازی کارها به دستیار صوتی متکی است، به اتصال اینترنت و یک حساب شخصی گوگل نیاز دارید. شما نمی‌توانید از حساب‌های ایجاد شده برای کودکان زیر ۱۳ سال استفاده کنید و همچنین نمی‌توانید از حساب گوگل ورد اسپیس استفاده کنید. اگر بتوانید به حساب Workspace خود متصل شوید، نمی‌توانید از همه ویژگی‌های هوم استفاده کنید. همچنین نمی‌توانید دستگاه‌ها را به‌صورت آفلاین کنترل نمایید مگر اینکه محتوا را دانلود کرده باشید.

از خانه دور از خانه لذت ببرید

برنامه هوم گوگل و اکوسیستم خانه هوشمند برای انجام کارهای متنوعی طراحی شده اند. در مرکز آن Google Assistant قرار دارد که به شما امکان می‌دهد خانه را با صدای خود هوشمندتر کنید.

شما می‌توانید دوربین‌ها، ماشین ظرفشویی، زنگ درها، خشک کن‌ها و دمای خانه را در حین کار یا دور از خانه کنترل کنید. بهترین بخش استفاده از Google Home این است که برای خانه هوشمند خود به دستگاه‌های Google Nest نیاز ندارید.

منبع: androidpolice

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.