لیست کامل شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد

شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین بسترهای اینترنتی به حساب می آیند، به همین دلیل است که به عنوان یکی از بهترین روش های کسب درآمد می توانیم از آن ها استفاده کنیم، البته که در این بین گاهی با توجه به محدودیت هایی که برای شبکه های اجتماعی اعمال می کنند دسترسی به این فضا سخت می شود.

رسانه‌ های اجتماعی جزء حیاتی در فعالیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ هستند. در حال حاضر از این بستر برای برندینگ و شناسایی مشتریان وفادار استفاده می شود. تاثیر شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار به اندازه ای است که بسیاری از آنها در حال انتقال کسب و کار خود به شبکه های اجتماعی هستند و این اهمیت کسب درآمد از این فضا را نشان می دهد، در این مقاله قصد داریم لیست کاملی از شبکه های اجتماعی که می توانید از آن به درآمد برسید را در اختیار شما قرار دهیم.

بسترهای اصلی رسانه های اجتماعی در ایران

در کشور ما تنها چند شبکه اجتماعی محدود وجود دارد که از نظر کاربران ایرانی پرطرفدار و محبوب شناخته می شود و کسب و کارها باید برای موفقیت در کسب و کار آنلاین این شبکه ها و رفتارهای کاربران آن را بشناسند و آنالیز کنند، در ادامه بسترهای اصلی رسانه های اجتماعی در ایران را معرفی می­کنیم.

اینستاگرام

یکی از محبوب­ترین و اصلی­ترین بسترهایی که می توانید با استفاده از آن ها به کسب درآمد برسید اینستاگرام است، این پلتفرم به علت ماهیت بصری که دارد محبوبیت بسیاری کسب کرده است و روزانه حدود ۵۰۰ میلیون کاربر از صفحات مختلف آن بازدید می کنند.

به همین دلیل است که اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها به علت نرخ تعامل بالا در این فضا بسیار است چرا که از این روش می توانید مشتریان بسیاری را برای کسب و کار خود جذب کنید، اینستاگرام با توجه به بستر مناسبی که برای تبلیغات و ارائه محصولات و خدمات دارد به عنوان یکی از پلتفرم های پیشرو برای مشاغل به حساب می آید.

تلگرام

یکی از محبوبترین پلتفرم های محبوب در دنیا تلگرام است که قابلیت های بسیاری را علاوه بر ارسال پیام های متنی، صوتی و تصویری دارد که می توانید با ایجاد کانال یا گروه های تجاری در آن محصولات و خدمات خود را معرفی و به فروش برسانید.

تلگرام یکی از پلتفرم هایی است که اگر کسب و کار کوچکی دارید می توانید با صرف هزینه های تبلیغاتی معقول قدم مفیدی را بردارید و داشتن ویژگی هایی مانند: رایگان بودن، قابلیت گروه بندی تجارت های مختلف، مشارکتی که کاربران در این فضا دارند و پشتیبانی ۲۴ ساعته ای که در این فضا وجود دارد این پلتفرم در تجارت الکترونیک نقش مهمی را ایفا می کند.

اینستاگرام مارکتینگ

واتساپ

سومین پلتفرمی که در ایران بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند واتساپ است که با استفاده از این فضا می توانید با مشتریان و کاربران خود در ارتباط باشید و سفارش فروش محصولات را بگیرید.

این پلتفرم در واقع بیشتر فضایی را برای مشاغل فراهم می کند تا بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند و ابهامات و سوالات خود را برای ثبت سفارش با شما درمیان بگذارند.

لینکدین

لینکدین یکی از پلتفرم هایی است که اگر کسب و کار شما بزرگ و B2B است می تواند گزینه خوبی برای کسب و کار و معرفی برند شما باشد و سازمان ها امکان تبلیغات و فروش محصولاتشان را برای افرادی که در تصمیم گیری های سازمانی دخیل هستند را دارند.

توییتر

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران است که می توانید با ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم و قرار دادن توییت هایی مربوط به محصولات کسب و کار خود به مخاطبین اطلاع دهید و آن ها را از محصولات و خدمات خود مطلع کنید.

یوتیوب

یوتیوب یکی از بزرگترین پلتفرم های اشتراک گذاری برای ویدئو است که در این پلتفرم تمامی موضوعات مجاز را می توان در غالب ویدئو به نمایش گذاشت و از این جهت یکی از بهترین بسترها برای تبلیغ محصولات و خدمات است که به علت شرایط در حال حاضر ایران و هزینه بالا تبلیغات امکان قرار دادن تبلیغات ایران در آن سخت است و پیشنهاد می شود که از بستر آپارات استفاده کنید.

از طرفی این پلتفرم بصری تحت مالکیت گوگل است و به همین دلیل به راحتی به پلتفرم های تبلیغاتی گوگل دسترسی دارد و از طرفی می توانید با تبلیغات در این فضا از مزایای تبلیغات در گوگل و یوتیوب بهره برد.

فیسبوک

فیسبوک با داشتن یک و نیم میلیارد مخاطب یکی از بزرگترین پلتفرم ها برای تبلیغات کسب و کار به حساب می آید و این پلتفرم فضای بسیار مناسبی برای تبلیغات کسب و کارهای فروشگاهی به حساب می آید.

پینترست

یک پلتفرم اجتماعی است که ظاهری شبیه به اینستاگرام دارد و طبق آمارهایی که تاکنون از این فضا در اختیار داریم بیش از ۸۰ درصد از کاربران این پلتفرم زنان هستند، به همین علت اگر بازار هدف شما زنان هستند این پلتفرم گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

بیش از ۹۰ درصد از کاربران در پلتفرم پینترست از ایده هایی که در این شبکه اجتماعی وجود دارد استفاده می کنند و به عنوان معیاری برای خرید کردن از آن استفاده می کنند، نکته جالبی که وجود دارد این است که طبق آمارهای موجود نزدیک به ۸۰ درصد از خرید کاربران به علت پست هایی است که در این فضا دیده اند.

فروشگاه آنلاین

راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق

اولین و مهم‌ترین ابزار برای راه اندازی فروشگاه آنلاین، طراحی سایت فروشگاهی می‌باشد. اما توجه داشته باشید رعایت اصول و مراحل راه‌اندازی ضامن موفقیت شما در این حوزه خواهد بود. در این بین شبکه های اجتماعی برای معرفی فروشگاه شما تاثیرگذار خواهد بود.

انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای ساخت و معرفی فروشگاه آنلاین به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال این که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه محصولات و خدماتی را قصد دارید برای ارائه بگذارید تاثیر گذار هستند.

پس معرفی یک شبکه اجتماعی واحد برای همه کسب و کارها اساسا کار بیهوده ای به حساب می آید اما می توانید با در نظر گرفتن چندین فاکتور در این زمینه بهترین پلتفرم را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

تحقیق و بررسی: بررسی کنید که مخاطبان هدف شما در کدام شبکه های اجتماعی حضور دارند می توانید با مطالعه بازار هدف و تحلیل رقبا و مشتریان این مورد را بررسی کنید.

آزمون و خطا: با تست و آزمایش در چندین شبکه اجتماعی می توانید عملکرد هریک را بررسی کنید و با ارائه محتوا و تبلیغات برآورد کنید کدام گزینه مناسب تراست.

استفاده از چند شبکه اجتماعی: معمولا استفاده از چند شبکه اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام و یوتیوب و … به شما کمک می کند تا به گروه های مختلفی از مشتریان دسترسی داشته باشید.

گرفتن مشاوره: استفاده از مشاوره های شرکت هایی که در زمینه های مختلف مانند سئو و اینستاگرام مارکتینگ و به طور کلی سئو پلتفرم ها فعالیت دارند به علت تجربه ای که در این زمینه دارند می توانند راهنمایی ها و مشاوره های موثری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

نتیجه گیری

وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی می شود با پتانسیل عظیمی از حضور مردم در قشرهای مختلف روبرو می شوید که همیشه در دسترس هستند و می توان بر روی خواسته ها و نیازهایشان حساب کرد.

محبوبیت پلتفرم های اجتماعی در میان کاربران و از طرفی حضور و فعالیت رایگان در این فضا باعث شده است که پتانسیل بالایی را برای درآمد زایی در این فضا داشته باشید و به مشتریان بسیاری بتوانید دسترسی داشته باشید به همین دلیل سرمایه گذاری وقت و هزینه در این فضا بسیار معقول بنظر می رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.