حضور ATLAS قهرمان ربوکاپ آسیا در ربوکاپ آزاد ۲۰۱۸ ایران

روبوکاپ عنوانی است که برای مسابقات بین المللی که در زمینه دانش روباتیک و هوش مصنوعی برگزار می شوند در نظر گرفته شده است.
ایده این مسابقه توسط فردی به نام آلن مک ورث از دانشگاهی در کانادا مطرح شد، او این ایده را در مقاله ای در سال ۱۹۹۳ و در کتابی عنوان کرد. این کتاب باعث شد تا محققان ژاپنی امکان برگزاری مسابقات فوتبال بین ربات ها را مورد بررسی قرار دهند. و این آغازی برای تاسیس رقابت های روبوکاپ بود که در سال ۱۹۹۶ به صورت رسمی آغاز شد.
این مسابقه هر ساله در سطح ببین المللی برگزار می شود. ایران نیز که یکی از برگزار کنندگان این مسابقات می باشد امسال سیزدهمین دوره این مسابقات را در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرده است.
مسابقات فوتبال روبات ها که هر ساله به صورت داخلی، قاره ای و جهانی و با میزبانی یک کشور برگزار می شود، متقاضیان بسیار زیادی را پیدا کرده است.
افرادی که متقاضی شرکت در این مسابقات هستند؛ در گروه های مختلفی وارد مسابقه می شوند. تیم ATLAS نیز از جمله تیم هایی است که به در دوره های مختلف این مسابقات شرکت کرده است. این تیم از چهار عضو تشکیل شده است که هر چهار نفر عضو نخبگان دبیرستان علامه حلی تهران هستند. دبیرستان علامه حلی افتخارات بسیرا زیادی را در زمینه های مختلف در مسابقات داخلی و خارجی کسب کرده است.
تیم هایی که از مدرسه علامه حلی به مسابقات راه پیدا کرده اند، توانسته اند در ۱۲ دوره، بیش از ۳۰ عنوان به دست آورد. تیم ATLAS نیز از جمله تیم هایی است که در ای مسابقات بسیار قوی عمل کرده است.
تیم اطلس ابتدا در مسابقات غیر رسمی فرزکاپ که به منظور آمادگی برای شرکت در مسابقات داخلی ایجاد شده بود شرکت کرد. این تیم توانست در اسفندماه سال ۹۵ در دبیرستان فرزانگان ۱ تهران عنوان بهترین طراحی را کسب کند . اما اولین تجربه تیم ATLAS در سال ۲۰۱۷ بود. این تیم توانست در این مسابقه که در سال ۲۰۱۷ برگزار شد مقام چهارم را در لیگی تحت عنوان لیگ فوتبالیست دانش آموزی به خود اختصاص دهد. اوج درخشش تیم اطلس زمانی بود که توانست به مقام قهرمانی در مسابقات لیگ فوتبال سبک وزن دست پیدا کند. این مسابقه در سال ۲۰۱۷ و در بانکوک برگزار شد.
تیم اطلس با حمایت و پشتیبانی فروشگاه اینترنتی بورسیکا در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.