ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند

خودروی شاسی‌بلند یا اس‌یووی (به انگلیسی: sport utility vehicle یا به‌طور مخفف SUV) نمونه‌ای از خودروهای رایج و محبوب در بازار هستند که معمولاً به‌صورت دو دیفرانسیل بوده و فاصله محور خودرو تا سطح زمین در آن‌ها بیشتر است. بنابراین افزایش ارتفاع داشته و بزرگ‌تر به نظر می‌رسند و برای رانندگی در مسیرهای ناهموار مناسب‌تر می‌باشند. البته امروزه علاوه بر جنبه مقاومت و رانندگی در بیابان‌ها و جاده‌های ناهموار، این خودروها به دلیل لوکس و زیباتر بودن نیز انتخاب می‌شوند و این امر کاملاً سلیقه‌ای است. این خودروها  افزایش دید بهتری دارند؛ سوار و پیاده شدن از آن‌ها آسان‌تر بوده و  دارای مقاومت بیشتری هستند.

در این مطلب می‌خواهیم ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند را معرفی کنیم؛ البته امروز به دلیل نوسان بودن نرخ ارز، این نوع مقایسه و معرفی اندکی سخت و  غیرقابل استناد است و ممکن است تغییر کند. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر از ویژگی‌ها  و قدرت این ماشین‌های شاسی‌بلند، به سایت‌های رسمی آن سر بزنید.

۱. هایما s7 توربو

هایما یک برند چینی تازه تأسیس است که با توجه به داغ بودن بازار خودروهای چینی در ایران، بسیار پرطرفدار شده است. از نظر ظاهری طراحی جذابی دارد؛ در طراحی آن شلوغ‌کاری نشده و بسیار ساده و شیک است؛ اما در برخی از قسمت‌های آن از مدل‌های تویوتا و بی ام و کپی‌برداری شده است.  گلگیرهای آن اندکی برجسته و در سبک واقعی ماشین‌های شاسی‌بلند است. لاستیک‌های به‌کاررفته در آن فاق بلند و بسیار باکیفیت هستند. طراحی داخلی هایما s7 نیز زیبا است، نمایشگر بزرگ ۷ اینچی لمسی با بلوتوث، همراه با قابلیت‌های زیاد و سانروف کشیده، طراحی داخلی آن را شیک‌تر نشان می‌دهد. این ماشین بسیار جادار است و صندلی‌های عقب آن را می‌توان با زاویه دلخواه تنظیم کرده و در شرایط مختلف استراحت کرد. هایما اس ۷ از امکانات ایمنی نظیر، ترمزهای دیسکی در هر ۴ چرخ، ترمز ضد قفل ABS+EBD، کمک ترمز BAS، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم پایداری ESP، سیستم گرم‌کن صندلی و چهار کیسه هوا بهره می‌برد.

۲. جک s5

از نظر جثه جک s5 از هایما s7 کوچک‌تر است، اما فضای داخلی بیشتری دارد. طراحی بیرونی آن شبیه محصولات هیوندا است و از این نظر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. طراحی داخلی این محصول نیز بسیار شبیه محصولات هیوندا است و از این نظر بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسد و کیفیت بالایی دارد. هشداردهنده فشار باد لاستیک‌، سنسور‌های پارک جلو و عقب‌، دوربین دید عقب و امکانات ایمنی شامل ۴ عدد ایر‌بگ‌، ترمز‌های چهار چرخ دیسک به همراه ABS چهار‌کاناله و EBD‌، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی‌، سیستم کنترل سرعت خودرو در شیب‌، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی از ویژگی‌های ایمنی به‌کاررفته در جک s5 است. از ویژگی‌های رفاهی جک s5 می‌توان به کیلس استارتر‌، سنسور نور‌، سنسور باران‌، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک‌، ترمز پارک برقی‌، صندلی راننده با تنظیمات برقی مجهز به حافظه‌، سانروف‌، صندلی‌های چرمی به همراه گرم‌کن صندلی‌های جلو‌، سیستم صوتی و تصویری با پخش DVD و مجهز به بلوتوث و درگاه‌های USB ‌،‌Ipod و AUX به همراه نوتیفکیشن اشاره کرد.

۳. ام وی‌ام x33

این شاسی‌بلند کوچک چینی در ایران طرفداران زیادی دارد. کمپانی خودروسازی چینی CHERY مدلی را با نام tiggo ارائه کرده که در کشور ما توسط مدیران خودرو تولید شده و با نام MVM X33 به فروش می‌رسد. طراحی آن زیبا است اما در بخش پشت ماشین از طراحی تویوتا استفاده شده و خلاقیتی به کار نرفته است. طراحی داخلی آن نیز زیبا و باکیفیت است که در کنار سیستم تهویه‌ی مطبوع خودکار، سانروف، کروز کنترل، آینه و شیشه‌های برقی، کیسه هوا و صندلی راننده‌ی قابل تنظیم در ۶ حالت بسیار راحت می‌باشد. البته این خودرو دو دیفرانسیل نیست و شما نمی‌توانید در مسیرهای بسیار سخت از آن استفاده کنید. از ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به مصرف سوخت خوب آن اشاره کرد که نسبت به خودروهایی نظیر سمند و پژو پارس، مصرف کمتری دارد. این خودرو از قابلیت‌های ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکترونیکی ایموبلابزر و سیستم ترمز ABS برخوردار است اما طبق بررسی‌ها بدنه آن بسیار ضعیف می‌باشد.

۴. ام وی‌ام X22

طراحی این خودرو بسیار شیک و مدرن است، چراغ‌های درشت روی بدنه باعث شده تا نمای کلی ماشین درشت‌تر به نظر برسد. در قسمت گلگیر عقب، از طراحی سه‌بعدی استفاده شده که بسیار چشمگیر است. طراحی داخلی خودرو نیز بسیار زیبا است اما مواد به‌کاررفته در بدنه داخلی و داشبورد آن‌قدرها باکیفیت نیست. نمایشگر ۸ اینچی روی داشبورد جلوه طراحی داخلی آن را زیادتر کرده است، گوشی‌های هوشمند از طریق بلوتوث و رابط کاربری میررلینک (Mobile Mirror Link) با نمایشگر ارتباط برقرار می‌کنند و سیستم صوتی آن ۴ بلندگو دارد. بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که فاصله‌ محورهای X22، کمی از X33 بیشتر است که باعث می‌شود سرنشینان از نظر فاصله‌ی زانو راحت‌تر باشند. جعبه دنده‌ی دستی و خودکار، سانروف برقی، رینگ اسپرت ۱۶ اینچ، کروز کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار، شیشه‌بالابر برقی برای چهار در، تنظیم الکتریکی آینه‌ها از داخل خودرو، تنظیم کاملاً دستی صندلی‌های جلو در ۶ جهت از قابلیت‌های رفاهی این ماشین به‌حساب می‌آید. از ویژگی‌های ایمنی آن می‌توان به ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشین جلو، سنسور دنده‌عقب و هشدار برخورد، ترمزهای ABS و فناوری EBD، همراه با کمربندی ایمنی پیش‌کشنده با ۳ نقطه‌ی عملکرد برای تمامی سرنشینان اشاره کرد.

۵. لیفان x60

لیفان x60 یکی از قدیمی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در قسمت جلویی ماشین از چراغ‌های کشیده استفاده شده و ظاهر زیبایی را به وجود آورد است. جلو پنجره نمای بیضی‌شکل دارد و اصطلاحاً به سبک پانامریکانا شبیه است. در طراحی نمای پشتی، نسبت به مدل قبلی از چراغ‌های LED به‌جای لامپ‌های مرسوم استفاده شده است و در آخرین مدل اگزوزهای دوگانه‌ی مربعی شکل و سپر اسپرت، به کار گرفته و جایگزین شده است. در طراحی داخلی، لیفان X60 کلیدهای گردان سه‌گانه ارائه می‌شود که میزان گرما و سرما، مسیر خروجی هوا و شدت آن را تنظیم می‌کنند. البته طراحی داشبورد آن سبک قدیمی دارد و دارای یک نمایشگر لمسی است که علاوه بر آن ویژگی‌هایی مانند دوربین پارک، ناوبری ماهواره‌ای، رادیو پخش با ۶ بلندگو، قابلیت تماس تلفنی و ارتباط بلوتوث با گوشی هوشمند، DVD پلیر، درگاه USB و AUX، ریموت کنترل و کارت‌خوان نیز قرار شده است. فضای داخلی آن به گونه‌ای طراحی شده که حتی افراد قد بلند نیز به‌راحتی در آن جای می‌گیرند. استقامت بدنی آن قابل‌قبول است و دارای ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و فاقد ایربگ پرده‌ای سراسری می‌باشد و ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD) در آن قرار داده‌شده است.

۶. بی وای دی s6

خودرو BYD مدل s6، اولین مدل SUV شرکت چینی BYD است. طراحی خودرو بی وای دی اس ۶ شبیه طراحی خودرو ژاپنی تویوتا، لکسوس می‌باشد. شرکت BYD برای طراحی خودروی S6 ، از پلت فرم لکسوس RX 350 نسل دوم بهره گرفته است که بین سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۸ تولید شده است. در طراحی سپرها و چراغ‌های جلو خلاقیت به خرج داده است و در آن از قابلیت‌های ایمنی و رفاهی بیشتری استفاده کرده است. سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا، صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در ۸ حالت، هشدار بسته نبودن کمربند سرنشینان جلو و باز بودن درب‌ها، سانروف دو حالته، دوربین دید عقب،  دوربین دید جانبی آینه سمت راست، سیستم کروز کنترل و قابلیت‌های کاربردی دیگر در این ماشین قرار داده شده است. از نظر طراحی داخلی این ماشین شیک و مدرن است؛ طراحی داشبورد آن ساده و تجهیزات الکترونیک خوبی دارد. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی با سیستم مسیریابی GPS قرار دارد؛ سیستم صوتی با ۹ بلندگو و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و درگاه‌های USB+AUX نیز در این مدل جای داده شده است.

از نظر ایمنی نیز این خودرو کیفیت قابل قبولی دارد، وجود ۶ کیسه‌هوای ایمنی و چند آپشن ایمنی دیگر باعث شده تا اس۶ از موسسه استاندارد ایمنی چین ۵ ستاره دریافت کند. قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت PIC ،۴ عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و ۲ عدد سنسور پارک جلو، استارت دکمه‌ای، سیستم ترمز هوشمند BOS، سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیک نیروی ترمز EBD به‌منظور ایمنی بیشتر در این مدل قرار داده شده ست.

۷. برلیانس v5

بریلیانس V5 یکی از محصولات زیبای چینی است که شاسی‌بلند کوچک به‌حساب می‌آید. از نظر طراحی بدنه شبیه  BMW X1 است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. در مدل پیشرفته آن ویژگی‌های استانداردی همچون فرمان برقی، آینه‌های برقی، پنجره‌های برقی، قفل مرکزی با کلید از راه دور، صندلی‌های پارچه‌ای، سی دی پلیر به همراه AUX، تهویه‌ی مطبوع دستی، سنسورهای عقب و چرخ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی به‌کاربرده شده است. سطح ایمنی  این ماشین نیز بالا است؛ ویژگی‌هایی مانند شش کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،BA و TCS EBD، قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت بالا، سیستم ضد سرقت، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، کمربندهای پیش کشنده، باز شدن اتوماتیک درب‌ها به هنگام تصادف و… از ویژگی‌های ایمنی به‌کاربرده شده در این ماشین است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.