دلایل تار شدن لایو اینستاگرام چیست؟

در برنامه اینستاگرام علاوه بر امکانات متنوع و گوناگون می‌توانید فیلم‌هایی زنده به اشتراک بگذارید تا در حالت زنده با طرفداران خود ارتباط برقرار کنید. اخیرا اینستاگرام این اجازه را می‌دهد که دو نفر به طور همزمان لایو را شروع کنند و به دو نفر اجازه می‌دهد که ویدیوی زنده را در حالت جداگانه به اشتراک بگذارند. اما در اینجا هم مانند هر برنامه زنده دیگری، پهنای باند و تاخیر اینترنت در کیفیت فیلم تاثیر گذار است. احتمالا برای شما پیش آمده است که هنگام تماشای لایو در اینستاگرام تصویر برایتان تار شود و واضح و راحت نتوانید ویدیوی مورد نظرتان را تماشا کنید. تار شدن لایو اینستاگرام ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نوع دستگاهی که استفاده می‌کنید یا کیفیت اتصال شما مربوط باشد. از دلایل اصلی این اتفاق نوع اینترنت مورد استفاده‌تان می‌باشد. مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید تا ببینید دسترسی سریع و قابل اطمینان به اینترنت چقدر آسان است و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی فیلم‌های زنده را بدون هیچ اشکالی در اینستاگرام پخش و تماشا کنید که همه آنها از بهترین کیفیت ویدیویی موجود برخوردارند.

همه ما تجربه داشته‌ایم که اینترنت مورد استفاده‌مان کند بوده و به راحتی نتوانسته‌ایم ویدیوی مورد نظرمان را تماشا کنیم و این موضوع زمانی که خودتان در حال پخش لایو باشید بسیار آزار دهنده‌تر است. رایج ترین موقعیت‌هایی که باعث تار شدن لایو اینستاگرام می‌شوند عبارتند از:
– اگر در حال حرکت، مسافرت، در خیابان یا اتوبوس و قطار قرار گرفته باشید در اینترنت وای فای اختلال ایجاد خواهد شد.
– همچنین در مناطق شلوغ پهنای باند موجود ممکن است کافی نباشد مثلا در مکان‌هایی مثل استادیوم، سینما یا در یک کنسرت و مهمانی.
– هنگامی که در خانه هستید اگر در حال بارگیری یا بارگذاری خاصی هستید سرعت اینترنت کاهش پیدا خواهد کرد و این اتفاق می‌افتد.
در نتیجه این‌ها اگر در مکانی باشید که پهنای باند در دسترس‌تان محدود باشد ممکن است لایو اینستاگرام برایتان تار شود و نتوانید به راحتی آن را مشاهده کنید و اگر اتصال اینترنت شما هم به هر دلیل دچار اختلال شود لایو برای بینندگان شما قطع خواهد شد.

تار شدن لایو اینستاگرام

راهکارهای افزایش سرعت و رفع تارشدن لایو اینستاگرام

به طور کلی اگر سرعت و کیفیت اینترنت شما باعث ایجاد مشکل در لایو اینستاگرام‌تان شده است باید از پهنای باند وسیع‌تر و یا در صورت امکان از چند منبع استفاده کنید تا هم سرعت و هم کیفیت اینترنت شما افزایش یابد.

ارتباط اینترنتی خود را بررسی کنید
اگر اتصال اینترنت شما پایدار نیست، ممکن است باعث تار شدن لایو اینستاگرام شود زیرا وقتی اتصال اینترنت درستی نداشته باشید فیلم‌ها و تصاویر یا هر چیز دیگری به درستی بارگیری یا بارگذاری نمی‌شوند و در نتیجه مبهم و تار به نظر می‌رسند و یا اصلا نمایش داده نمی‌شوند. همچنین اگر اینترنت شما به درستی متصل نباشد، باعث می‌شود که هر چیزی را که در اینستاگرام بارگیری می‌کنید به صورت پیکسلی و تار ظاهر شود زیرا برنامه به طور خودکار بارگذاری را با کیفیت پایین انجام می‌دهد. WiFi بهترین راه حل برای اتصال به یک سیگنال قوی است یا اگر می‌توانید بسته اینترنتی پرسرعت تهیه کنید و با روشن کردن داده تلفن همراه خود از اینستاگرام استفاده کنید. اما اگر بخواهید از داده تلفن همراه استفاده کنید باید تنظیمات اینستاگرام خود را هم بررسی کنید.

تنظیمات اینستاگرام را هنگام استفاده از داده‌های تلفن تنظیم کنید
تنظیماتی در اینستاگرام وجود دارد که میزان استفاده از داده‌های تلفن همراه شما را به حداقل می‌رساند. برای تنظیم کردن آن مراحل زیر را رعایت کنید:
– اینستاگرام را باز کنید.
– روی نماد نمایه خود در سمت راست منوی پایین ضربه بزنید.
– گزینه More را در بالا سمت راست انتخاب کنید.
– روی “تنظیمات”ضربه بزنید.
– به منوی Account بروید.
– روی “استفاده از داده‌های تلفن” همراه ضربه بزنید.
– “صرفه جویی در داده” را روشن کنید.
اگر گزینه‌های فوق مشکل را برطرف نکرد می‌توانید تنظیمات شبکه خود را دوباره تنظیم کنید.

تار شدن لایو اینستاگرام

تنظیمات دوربین را بر روی تلفن تنظیم کنید
اگر تلفن شما قادر به ضبط عکس‌های با کیفیت نیست باید سعی کنید آن را در منوی تنظیمات دوربین به حداکثر برسانید. برای رفغ تار شدن لایو اینستاگرام دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:
– برنامه پیش فرض دوربین را بر روی تلفن خود باز کنید.
– روی نماد تنظیمات ضربه بزنید (که معمولا بالای صفحه در سمت چپ می‌باشد).
– اندازه تصویر را در بالاترین کیفیت تنظیم کنید.
– همین کار را برای کیفیت فیلم هم انجام دهید.
بعد از انجام مراحل، دوباره به اینستاگرام رفته و آن را بررسی کرده و از برطرف شدن مشکل اطمینان حاصل کنید.

برنامه خود را به روز کنید
اینستاگرام جزء برنامه‌هایی است که باید به صورت خودکار به روز رسانی شود، با این حال همیشه این اتفاق نمی‌افتد. اگر نسخه برنامه شما قدیمی است، ممکن است کیفیت استوری‌ها را در برنامه کاهش دهد. برای برطرف کردن این مشکل باید به تنظیمات Play Store رفته و در آنجا جستجو کنید که آیا اینستاگرام جزء برنامه‌هایی است که باید به روز رسانی شود یا خیر، و اگر جواب مثبت بود آن را به روزرسانی کنید. همچنین می‌توانید برنامه را حذف کنید و آن را دوباره دانلود و نصب کنید تا بروز رسانی شود.

ممکن است تلفن شما خیلی خوب و با کیفیت باشد
اینستاگرام اندازه و کیفیت عکسی که آپلود می‌کند حداکثر ۱۰۸۰ پیکسل است. این اندازه، تصویر شما را فشرده کرده و کیفیت آن را خصوصا وقتی که دوربین بهتری دارید، پایین می‌آورد.

تار شدن لایو اینستاگرام

از برنامه‌های ویرایش عکس استفاده کنید
تعداد زیادی برنامه شخص ثالث وجود دارد که می‌توانید از آنها برای اصلاح تصاویر و فیلم‌ها متناسب با قالب فیلم و عکس‌های اینستاگرام استفاده کنید. برنامه‌هایی مانند Snapseed و Canvas تصاویر را فشرده می‌کنند تا بدون این که کیفیت را از دست دهید با فرمت استوری اینستاگرام مطابقت داشته باشد. از طرف دیگر می‌توانید فیلم‌هایی را برای استوری‌های خود با برنامه‌هایی مانند InShot تهیه کنید. این ویرایشگر ویدیو به طور خودکار فیلم‌های شما را به بهترین قالب ممکن برای استوری اینستاگرام تبدیل می‌کند. استفاده از این برنامه‌ها نه تنها بسیار سرگرم کننده است، بلکه درصورت بهینه سازی دستگاه شما برای این برنامه، بهترین راه حل برای سفارشی کردن استوری است.

کیفیت اینترنت را بهبود بخشید
Speedify نرم افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان به چندین منبع اینترنتی متصل شوید و از آن استفاده کنید. با این کار اینترنت شما سریع‌تر، مطمئن‌تر و امن‌تر خواهد شد و با این وجود پهنای باند بیشتری خواهید داشت و مشکلات تار شدن لایو اینستاگرام هم حل خواهد شد. این تنها راه حل نرم افزاری است که می‌تواند روی هر دستگاهی اجرا شود می‌تواند روی رایانه، لپ تاپ، تلفن هوشمند و یا تبلت باشد.

پخش لایو اینستاگرام با استفاده از Speedify و بهترین VPN برای پخش
با استفاده از Speedify فقط یک اتصال سریع و قابل اطمینان هنگام پخش لایو اینستاگرام را به دست نمی‌آورید. این نرم افزار می‌تواند شما را از شبکه‌های وای فای به خطر افتاده و هکرهای جاسوسی نیز حفظ کند. زیرا از رمزگذاری واقعی در درجه نظامی استفاده می‌کند تا مطمئن شود داده‌های خصوصی شما تنها تحت کنترل خودتان باقی می‌ماند.

قبل از Speedify، کاربران اغلب مجبور بودند بین امنیت و سرعت، یکی را انتخاب کنند. از آنجا که سرعت Speedify به عنوان یکی از اهداف اصلی آن طراحی شده است دیگر لازم نیست سرعت را فدای امنیت کنید، شما می‌توانید هر دوی این‌ها را با هم داشته باشید. اما اگر هنوز هم با مشکل مواجه هستید، از طریق اینستاگرام کمک بگیرید. در برنامه اینستاگرام روی تصویر نمایه خود کلیک کنید و به قسمت تنظیمات بروید. روی گزینه “راهنما” ضربه بزنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منابع: improve instagram live

instagram stories are blurry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.