چگونه بوی سیگار را از ماشین بیرون کنیم؟

اگر در ماشینتان بوی سیگار حس می‌کنید، باید قبل از بدتر شدن آن از شرش خلاص شوید؛ در اینجا یک راهنمای ساده برای از بین بردن بوی شیگار از ماشین گرداوری شده است که بدرتان می‌خورد.

مهم نیست خودروی شما چقدر تمیز است، اما اگر بوی سیگار می‌دهد، ارزش آن پایین می‌آید و شما و سرنشینان بدون شک از نشستن در این خودرو عذاب می‌کشید.

خوشبو کننده‌های هوا و اسپری‌های شیمیایی تنها بو سیگار را پوشش می‌دهند؛ اما آن را از بین نمی‌برند.

برای از خنثی کردن همیشگی بو، باید آن را از بین ببرید. می‌توان این کار را با تمیز کردن قسمت‌های داخلی خودرو از جمله صندلی‌ها، کف، داشبورد، فرمان و شیشه انجام دهید. همچنین باید دریچه‌ها را تمیز کرده و فیلتر هوا را تعویض کنید.

چرا از بین بردن بوی سیگار از خودرو سخت است؟

بوی سیگار در ماشین

سیگار مقدار زیادی مواد شیمیایی سمی دارد که وقتی می‌سوزد؛ ذراتی از خود به جای می‌گذارند که ممکن است در هر قسمتی از خودرو نفوذ کرده و آن را آلوده کند.

حذف این ذرات از سطوح صاف و سفت خودرو بسیار ساده‌تر است؛ زیرا تخلخل کمتری دارند. این سطوح شامل شیشه، پلاستیک، چرم یا فلز است. اما برای سطوحی مانند پارچه، کار دشوارتر می‌شود.

خوشبختانه شامپو فرش این کار را به خوبی انجام می‌دهد و ما با استفاده از آن توانستیم به طور کامل بوی سیگار را از خودرو بیرون کنیم.

 

از بین بردن اصولی بوی سیگار از خودرو یا پوشاندن بو با عطرها

بوی سیگار در ماشین

ممکن است فکر کنید آویزان کردن یک خوشبو کننده یا اسپری کردن عطر در فضای داخلی این مشکل را حل می‌کند. متأسفانه،  این کارها بی فایده است و  تنها بو را می‌پوشاند اما از بین نمی‌برد.

بو از ذراتی تشکیل شده که به هر سطح از خودروی شما می‌چسبد. برای حذف این ذرات، ابتدا باید آن‌ها را پیدا کرده و از بین ببرید.

مراحل از بین بردن بوی سیگار از ماشین

مواد مورد نیاز:

  • پارچه یا حوله میکروفیبر
  • بطری اسپری با ترکیب آب و سرکه سفید (۱:۱)
  • بطری اسپری شیشه پاک کن
  • شامپو ماشین
  • جوش شیرین

مرحله یک: وسایل درون ماشین را خالی کرده و درب‌های آن را در یک فضای باز، باز کنید

ماشین  را خالی کنید و آن را در جایی پارک کنید که تهویه مناسب داشته دارد، شیشه‌ها را پایین بیاورید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

می‌توانید بخاری خود را به مدت ۱۵ دقیقه قبل از تهویه هوا روشن کنید، تا الیاف پارچه را گرم کرده و منافذ را شل‌تر کند. اگر در جایی زندگی می‌کنید که آفتاب است، می‌توانید خودرو را بیرون از خانه در زیر نور پارک کنید.

 

مرحله ۲ – سطوح سخت را پاک کنید

بوی سیگار در ماشین

با استفاده از پارچه میکروفیبر و بطری اسپری آب و سرکه، از قسمت جلوی خودرو شروع کنید و تمام سطوح سخت را پاک کنید. سرکه غیر سمی است و می‌تواند بو را از بین ببرد.

بعد از چند دقیقه می‌بینید که پارچه میکروفیبر شما چقدر سریع کثیف شده است. تمام سطوح از جمله داشبورد، فرمان، پانل درها و تزئینات بالای خودرو را تمیز کنید.

پنجره‌ها با استفاده از شیشه پاک کن کنید. اگر صندلی‌های خودرو چرمی هستند، آن‌ها را نیز پاک کنید.

 

مرحله ۳ – صندلی‌ها، کفی و  قسمت های دیگر را جاروبرقی کشیده و شامپو بزنید

بوی سیگار در ماشین

همانطور که در بالا گفتیم، پارچه متخلخل است. به همین دلیل، سطوح پارچه ای در ماشین بوی سیگار را بسیار بیشتر جذب می‌کند. با جاروبرقی شروع کنید و همه جا را خوب جارو بکشید.

سپس با کمک یک محصول تمیزکننده و شامپو فرش، کفی فرش، صندلی، کف پوش و قسمت‌های دیگر را تمیز کنید.

مرحله ۴ – دریچه‌ها را باز کنید و فیلتر هوا کابین را تعویض کنید

حالا باید سیستم تهویه خودرو را تمیز کنید. ابتدا شیشه‌ها را پایین آورده، خودرو را روشن کنید و AC را روی حداکثر قرار دهید.

سپس، خنثی کننده بو(مخلوط سرکه و آب) را به دریچه‌ها اسپری کنید تا در سراسر سیستم گردش کند.

در مرحله بعد، باید فیلتر هوای کابین خود را با فیلتر جدید تعویض کنید؛ زیرا وقتی هوا در گردش است، ذرات و بوی سیگار در آن جمع می‌شوند.

مرحله ۵ – هر بوی باقی مانده را با جوش شیرین پاک کنید

بوی سیگار در ماشین

آخرین مرحله ساده است. مقداری جوش شیرین روی فرش، صندلی‌ها و تشک‌های بپاشید (قبل از انجام این کار مطمئن شوید که درون آن‌ها خشک است). جوش شیرین دارای خواص خنثی کننده بو است و مانند سرکه به مولکول‌ها حمله می‌کند. بگذارید یک شب بماند و سپس آن را جاروبرقی بکشید.

 

بهترین راه برای از بین بردن بوی سیگار از خودرو چیست؟

بهترین کار این است که در خودرو سیگار نکشید. بله پیشگیری بهترین راه حل و بهتر از درمان است.

همانطور که قبلاً گفتیم، بوی سیگار یکی از عواملی است که ارزش خودروی شما را کاهش می‌دهد. خوشبختانه، با روش‌های فوق می‌توانید به طور کامل بوی سیگار را از خودرو خارج کرده و بوی دود را از بین ببرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.