بهترین مقاصد گردشگری جهان در سال 2018 از نگاه لونلی پلنت

موسسه استرالیایی مشهور و معتبر Lonley Planet بزرگترین ناشر کتب آموزش گردشگری و معرفی اماکن گردشگری در سراسر دنیاست و به نوعی آن را انجیل گردشگران می‌دانند. کتابهای این موسسه به خصوص برای گردشگرانی که با کوله پشتی به سفر می‌روند منبع بسیار مهمی است و راهنمای اصلی آنها در سفرهایشان است. امسال نیز طبق روال هر سال، Lonley Planet مقاصد برتر گردشگری جهان در سال 2018 را معرفی کرده و اطلاعاتی از بهترین کشورهایی که در سال 2018 می‌توان تجربه کرد را در اختیار خوانندگانش گذاشته است. در این مطلب این لیست جذاب و متنوع را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

1. شیلی
شیلی نمادی از پایداری و استقامت یک ملت است. این کشور ایزوله به واسطه رشته‌کوه‌های آند در شرق، اقیانوس آرام پهناور در غرب، کویر آتاکاما در شمال و جنگل‌های غیرقابل نفوذ پاتاگونیا در جنوب، از دیگر کشورهای آمریکای جنوبی و یا حتی می‌توان گفت از همه دنیا جدا شده است. امسال، مردمان شیلی از گوشه و کنار آن تا قلب سانتیاگو پایتخت جذاب این کشور، 200‌امین سالگرد استقلال کشورشان را جشن می‌گیرند. به لطف پروازهای مستقیمی که از ملبورن و لندن به این کشور برقرار شده به راحتی می‌توانید به شیلی سفر کنید. در واقع می‌توان گفت هیچ زمانی به اندازه امروز دسترسی به این کشور ساده نبوده است. بنابراین از این فرصت استفاده کنید لیوانی از نوشیدنی مخصوص این کشور بنوشید و همراه آنها در جشنهایشان شرکت کنید.

2. کره جنوبی
کره جنوبی ویترینی از آسیای مدرن امروزی است. در سال 2017 در پایتخت مدرن کره، سئول، در امتداد اتوبان طبقاتی که دیگر مورد استفاده نبود، مجموعه‌ای تحت عنوان Skygarden یا Seoullo افتتاح شد که در واقع یک پارک مرتفع با امکانات گوناگونی مانند کافه،کتابخانه و وسایل سرگرمی متنوع است. این پارک بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های مهم سئول به شمار می‌رود. به علاوه امسال، کره جنوبی میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ است که یک خط راه آهن جدید با سرعت بالا برای جابجایی مسافران از سراسر کشور به شهر برگزاری بازی ها افتتاح شده است. بنابراین کلاه و دستکش خود را بپوشید و برای تماشای مسابقات و تشویق تیم مورد علاقه‌تان راهی کره جنوبی شوید و یا منتظر بمانید تا هوا گرم شود و سپس لذت کوهنوردی و یا شب زنده داری‌های شهری را در این کشور تجربه کنید.

3. پرتغال
پرتغال پس از مدتها بالاخره توانسته خود را از زیر سایه همسایه خود یعنی اسپانیا بیرون بکشد و به عنوان یک مرکز پویا برای هنر، فرهنگ و غذا، در مرکز توجهات قرار گرفته بگیرد. تعداد زیادی موزه‌های هنری طراحی شده در دو سال گذشته افتتاح شده است. رستوران‌های پرزرق و برق و با کیفیت از لیسبون تا سواحل آلگاروه تاسیس و افتتاح شده که هفت رستوران جدید موفق شده‌اند ستاره‌های کیفیت میشلین را در سال 2017 کسب کنند. یکی از جاذبه‌های ارزشمند پرتغال شگفتی های طبیعی آن و سواحل بی‌نظیرش است که در سال 2016، بیش از 300 ساحل این کشور امتیاز پرچم آبی را به دست آوردند. بنابراین جای تعجب نیست که همه در حال صحبت کردن در مورد این کشور کوچک دریایی هستند.

4. جیبوتی
جمهوری جیبوتی که از گذشته نیز یکی از خشک‌ترین و بی آب‌ترین کشورهای جهان بوده ، در محل اتصال سه صفحه تکتونیک زمین واقع شده است که هر ساله به میزان دو سانتیمتر از هم جدا می‌شوند. زندگی مردم کم تعداد این کشور به شدت تحت تاثیر طبیعت خشن آن است. در برخی مناطق ماگما تنها در فاصله ی ۳٫۵ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و زیر پوسته زمین در حال جوشیدن است، پسروی آب دریاچه‌ها باعث شده که کریستال های سفید نمک زیادی برجای بماند و به طور کلی علم زمین شناسی خبر از نابودی کامل آن در آینده می‌دهد. اما زمان از نظر علم زمین ‌شناسی با نگاه ما انسانها تعریف متفاوتی دارد. بنابراین برای سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنید و بدانید که خطری تهدیدتان نمی‌کند پس برنامه خود را کنسل نکنید. سواحل شگفت ‌انگیز و غواصی در کنار کوسه‌ها و به طور کل دیدن مادر طبیعت در شکل بی‌رحم آن می‌توانند برای سفر به این کشور دلایل خوبی باشند.

5. نیوزیلند
از بیست و پنج سال پیش، مدتها قبل از آنکه نیوزلند در بین همه گردشگران شناخته و محبوب شود، این کشور تلاش کرد تا ماجراجویان و طبیعت‌گردان را به خود جذب کند. یک مجموعه متنوع از مسیرهای پیاده‌روی جذاب، تحت عنوان Great Walks، ماجراجویان را تشویق به کشف جاذبه‌های کم‌نظیر توپوگرافی این کشور می‌کند و گردشگران از این طریق با حیات وحش جذاب نیوزیلند آشنا می‌شوند. در حال حاضر، برای اولین بار پس از زمان راه اندازی 9 مسیری که مدتها مورد بازدید بوده است، مسیر جدید بزرگی برای پیاده‌روی در حال ساخت است. مسیر Track Paparoa و Pike29 Memorial Track، که به یاد 29 معدنچی کشته شده در سال 2010، ساخته می‌شوند. این پروژه، یک مسیر پیاده‌روی چند روزه است که از جزیره وحشی و شگفت انگیز ساحل غربی شروع شده و تا جزیره جنوبی ادامه پیدا می‌کند . گردشگران می توانند یک تجربه جادویی از پیاده‌روی در این مسیرهای فوق‌العاده و دیدن مناظر منحصربفرد آنها بدست آورند.

6. مالت
کشور مالت، یک جزیره کوچک با آب‌ و هوای مدیترانه‌ای است. این کشور مستعمره انگلستان بوده ولی طی سالیان متمادی به علت نزدیکی به ایتالیا فرهنگش با فرهنگ ایتالیایی درهم آمیخته است. شهرهایی که با سبک باروک و در قرون وسطی شناخته شده‌اند و مناظر خیره‌کننده متعلق به ماقبل تاریخ همگی می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. (Baroque روشی است در هنرهای معماری، نقاشی، موسیقی و مجسمه‌سازی که از اواخر سده شانزده میلادی در ایتالیا آغاز شد. آزادی در طراحی، شمار زیاد شکل‌ها و درآمیختگی آن‌ها از ویژگی‌های این سبک است). این کشور در حال آماده سازی برنامه‌هایی برای انتخاب والتا، پایتخت این کشور به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2018 است. انتظار می‌رود جشنواره های فیلم بین المللی و همچنین برنامه ها و جشنواره‌های هنری متعددی در این کشور برگزار شود. در کنار همه این جذابیتها، نزدیکی به دریا، هوای گرم، سواحل زیبا و بیش از 300 روز آفتابی در سال را فراموش نکنید.

7. گرجستان
در منطقه قفقاز ، تاریخ فقط چیزی در گذشته نیست، بلکه تمام اجزایی که گرجستان امروزی را شکل ‌می‌دهند، به ارمغان آورده است. مردمان این کشور تفکری پیشرو دارند اما سنتهایشان را باور دارند و به قهرمانان دیروز و امروز خود افتخار می‌کنند. در این کشور نوشیدنی‌های منحصربفردی را تجربه می‌کنید که یکی از بهترین قسمتهای سفرتان می‌شود. ضمنا فراموش نکنید دقیقا یکصد سال پیش، در پی انقلاب روسیه، یک کشور مستقل به نام گرجستان اعلام شد که این مساله تنها یکی از دلایل جشنهای فراوان این کشور در سال 2018 است.

8. ماریتیوس
تصاویر این جزیره زیبا را شاید فقط در بروشورها و مجلات دیده باشید. جزیره ای که به آبهای لاجوردی خیره کننده و اقامتگاههای تفریحی ساحلی لوکسش معروف است، جایی که سرگرمی های متنوعی مانند غواصی در کنار صخره‌های مرجانی، کایت سواری، قایقرانی و کروز را تجربه می‌کنید. در طول سالهای استعمار، موریتیوس به دلیل موقعیت استراتژیکش به عنوان «ستاره و کلید اقیانوس هند» شناخته می‌شد. اما این روزها دولت این جزیره را به عنوان مرکزی برای پرواز به سوی سرزمین اصلی آفریقا در نظر گرفته است. به عنوان مثال KLM از آمستردام پرواز مستقیم به این جزیره دارد. ماریتیوس در سال 2018 توجه همگان را به خود جلب می کند زیرا 50 سالگی استقلال خود را جشن می‌گیرد.

9. چین
پرجمعیت‌ترین کشور جهان، بزرگ، زیبا و پر از رمز و راز و ماجراجویی است. از سال 2016، چین خطوط ریلی پیشرفته جدیدی را راه اندازی کرده که بزرگترین شبکه قطارهای پرسرعت بر روی کره زمین است. کاخ سلطنتی پکن – شهر ممنوعه – در چند سال گذشته ارتقا یافته و چهار تالاری که قبلا ورود به آنها ممنوع بود، در حال حاضر برای بازدید عموم مردم بازگشایی شده است. برج شانگهای که ساخت آن در سال 2016 به پایان رسید دومین آسمانخراش بلند جهان است و در اواخر سال 2017، انجمن طراحی چین در شهر زیبای شنزن یک گالری مشترک با موزه V & A لندن افتتاح کرد. قرن بیست و یکم کشور چین دیدنی است بنابراین برای سفر و تجربه آن تردید نکنید.

10. آفریقای جنوبی
سواحل و کوه ها، حیات وحش بی نظیر، و فرهنگ پر جنب و جوش کیپ تاون را جهانگردان فراموش نمی‌کنند. آفریقای جنوبی مدتها است که یکی از جذاب ترین کشورهای جهان است. امسال به مناسبت صد سالگی نلسون ماندلا و برای گرامیداشت یاد و خاطره این رهبر افسانه‌ای، برنامه‌ها و رویدادهای زیادی تدارک دیده شده است که به جاذبه‌های بیشمار این کشور افزوده است. آنچه در برگزاری این مراسم، نمایشگاهها و رویدادها در نظر گرفته شده، نشان دادن عشق و علاقه، احترام و یکپارچگی و همدلی میان مردم برای الهام بخشیدن به سایر جوامع و کشورها است. بنابراین، این فرصت استثنائی را برای بازدید از آفریقای جنوبی از دست ندهید.

منبع : lonelyplanet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.