سئو؛ دانشی مفید یا روشی سود جویانه برای فریب گوگل

سئو و یا معادل آن SEO برگرفته از عبارت Search Engine Optimization به معنی به بهینه ساختن سایت مورد نظر برای موتور های جستجوگر می باشد و واژه ای آشنا حداقل برای صاحبان سایت ها و دارندگان کسب و کار های اینترنتی است. در ادامه مطلب به بررسی هرچند کوتاه ولی جامع در مورد این زمینه می پردازیم. با وب سافت همراه باشید…

در عصری به سر می بریم که قسمت قابل توجه زندگی بسیاری وابسته به اینترنت است. امروزه حتی در کشور خودمان بیشتر افراد سؤالات خود را در تمامی زمینه ها فضای مجازی جستجو می کنند. از قیمت انواع کالا قبل از خرید گرفته تا بررسی آنها همچنین هر سؤال دیگری که به ذهنتان برسد.
همانطور که در دنیای فیزیکی ارائه خدمات بهتر منوط به دیده شدن و دسترسی بیشتر می باشد ، در فضای مجازی نیز این چنین است.
بگذارید با ذکر یک سؤال بیشتر توضیح دهم : چرا فروشندگان کالا هزینه ی زیادی برای ایجاد فروشگاه شان در بهر یک خیابان خوب و پر رفت و آمد می کنند در حالی که همین متراژ را در مکانی دیگر اما خلوت تر و یا در کوچه ها با قیمتی بسیار پایین تر می توانند تهیه کنند؟
همه ی این هزینه ها برای دسترسی و دیده شدن بیشتر است که در گرو آن افزایش مراجعه و در نتیجه رونق کسب و کار به وجود می آید.
در دنیای وب نیز همین گونه می باشد ، دارندگان سایت ها تمایل یا به نوعی نیاز دارند در نتیجه ی سرچ موتور های جستجو گر رنک بالاتری داشته باشند و در صفحات اول آنها باشند تا بیشتر دیده شوند.
81 درصد از مشتریان که به دنبال خدمات و یا کسب و کاری هستند ، قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می دهند و بطور متوسط از 3 فروشگاه آنلاین دیدن می کنند. اگر می خواهید به این مشتری ها برسید بهینه سازی وب سایت شما در موتور های جستجوگر ضروری است. در واقع سئو در تبدیل ترافیک آنلاین به بازدید کنندگان و یا مشتریان باالقوه نقش دارد.
درست همین جاست که سئو کاران وارد عمل می شوند.
برای یادگیری SEO ابتدا نیازمند درک نحوه ی کار موتور های جستجوگر هستیم. به زبانی دیگر باید بدانیم معیار سایت هایی همچون گوگل و یا بینگ برای پیدا کردن یک مطلب چیست. سپس با تولید صفحاتی که برای این موتورهای جستجوگر و الگوریتم های آنها زیبا و فریبنده هستند سایت خود را در نتیجه ی سرچ بالاتر آوریم.
تعداد تکرار کلمه ای که در مورد آن سرچ انجام شده نسبت به تمام کلمات به کار برده شده در متن یکی از معیار های سایت هایی مانند گوگل است ؛ همچنین استفاده از برخی کلمات کلیدی نیز از معیار های دیگر می باشد.
همجنین این نکته شایان ذکر است که بالا بردن جایگاه سایت در نتیجه سرچ ، امریست زمان بر و نیزمند صبر و حوصله فراوان می باشد.
از طرفی دیگر سایت های جستجو گر به طور مداوم با تغییر معیار ها و الگوریتم های رتبه بندی خود به نحوی غیر قابل پیش بینی هستند؛ بنابراین یکی دیگر از وظایف مهم مهندسین سئو بروز نگهداشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

on page SEO(سئو درون صفحه):
به گفته ی مهندسان سئو ، این مرحله اولین و مهمترین قسمت در کار سئو می باشد زیرا این مرحله مستقیماَ به کنترل محتویات اعم از تصاویر ، متون و کد های سایت شما ارتباط دارد. همچنین به عنوان پایه ای ترین قسمت نیز در SEO شناخته می شود زیرا بیشترین کنترل را از طریق اعمال تغییرات در مطالب سایت ایجاد می کنید.

off page SEO (سئو بیرون از صفحه):
در این روش بر خلاف روش پیشین تمامی فعالیت ها در جهت بهینه سازی سایت شما در خارج از سایت و به صورت غیر مستقیم انجام می پذیرد. یکی از این فعالیت ها شامل پیوند هایی است که از وبگاه های دیگری به تارنمای شما اشاره می کنند.

سخن آخر:
تاکنون درباره ی بهینه سازان سایت ها و سئو کاران مقالات زیادی در جهان ارائه شده است. اما به گونه ای این ضمینه ی کاری در کشورمان عمر زیادی ندارد و جای پیشرفت بسیار بالایی نیز برای آن پیش بینی میشود زیرا هر وب سایتی که به دنبال پیشرفت باشد نیازمند سئو کاری ماهر است. ولی از طرفی مهارتی نه چندان ساده می باشد.
محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و به عبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.
سئو ؛ روشی مفید یا سود جویانه ! هرجه را که اسمش را بگذارند نیاز امروز کسب و کار های وابسته به وب است.

1 نظر
  1. […] سئو؛ دانشی مفید یا روشی سود جویانه برای فریب گوگل […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.