فوت و فن های تمیز نگه داشتن منزل

خانه یا آپارتمان باید تمیز و مرتب باشد. اگر برخی از کارهای ضروری خانه را فراموش کنید، زمانی که در خانه هستید احساس امنیت و سلامتی نمی کنید. راهنمایی هایی که در مطلب زیر ارائه شده است به شما کمک می کند تا خانه خود را به مکانی سالم و تمیز تبدیل کنید، با ما همراه باشید:

۱. قفسه و کابینت را تمیز کنید
دو قاشق غذاخوری بکینگ پودر همراه با یک قاشق غذاخوری روغن نباتی باعث می شود کابینت ها و قفسه ها کاملا تمیز شوند. از یک حوله برای پاک کردن این سطوح استفاده کنید، حداقل یکبار در هفته این کار را انجام دهید.

۲. وان حمام را بشویید
اطمینان حاصل کنید که هیچ کپکی در وان حمام وجود ندارد. اگر کپک را از بین نبرید، ممکن است وان حمام مسدود شود. وان حمام را به صورت منظم بشویید.

۳. ظرف آب را پاک کنید
ظرف آب باید کاملا تمیز باشد، پس بهتر است آن را هر روز پاک کنید. لکه ها را می توانید با صابون و آب تمیز کنید. همچنین می توانید از پاک کننده های حرفه ای و سفید کننده ها استفاده کنید.

۴. روی اجاق گاز را بشویید
روی اجاق گاز یکی از مکان هایی است که باید تمام وقت آن را تمیز نگه دارید. اگر روی اجاق گاز کثیفی وجود داشته باشد، ممکن است باعث انسداد گاز شود. چربی ها و لکه ها را پاک کنید. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که بعد از استفاده از اجاق گاز آن را تمیز کنید. برای این کار کافی است یک تمیزکننده چند منظوره و یک اسفنج داشته باشید.

۵. بالش و رو تختی را بشویید
هفته ای یکبار بالش و رو تختی را عوض کنید. وسایل مورد استفاده را بلافاصله بشویید و آنها را برای استفاده بعدی تمیز نگه دارید.

۶. لباس های خود را بشویید و اتو کنید
لباس های خود را بشویید، سپس آنها را اتو کنید. ظاهر شما هم باید مثل خانه تان شیک، تمیز و منظم باشد. کمد لباس خود را منظم نگه دارید. لباس، شلوار و پیراهن شما باید خیلی منظم باشند.

۷. تمام ظروف آشپزخانه را بشویید
اقلامی که در آشپزخانه استفاده می کنید همیشه باید تمیز باشند. وسایل آشپزخانه باید بلافاصله بعد از هر بار استفاده شسته شوند. به خاطر داشته باشید که از دستکش استفاده کنید. استفاده از اسفنج و یک جفت دستکش از دست های شما در برابر مایع محافظت خواهد کرد.

۸. مبل را تمیز کنید
خاک و لکه های روی مبل را پاک کنید. سطح مبل را تمیز کنید و زیبایی و رنگ مبلمان را احیا کنید. برای این کار می توانید از انواع تمیزکننده های مبل استفاده کنید. اگر مبل نیاز به تمیز کردن مخصوص داشته باشد، سعی کنید از وسایل شست و شو استفاده کنید، اگر نه، فقط از یک حوله استفاده کنید.

۹. از برس سقف استفاده کنید
یک قلم مو برای تمیز کردن سقف داشته باشید. برای این کار از یک برس با موهای نرم و ملایم استفاده کنید. اگر در سقف کثیفی، گرد و غبار و تار عنکبوت وجود دارد آن ها را پاک کنید.

۱۰. برای هر وسیله محل مناسبی در نظر بگیرید
همه چیز را در جای خود قرار دهید. همه چیز را مرتب کنید تا بتوانید فضای بیشتری در کمد لباس، روی میز و طاقچه تان ایجاد کنید. اگر اتاق پراکنده به نظر برسد احساس ناراحتی می کنید، پس سعی کنید همه چیز را منظم قرار دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.