اشتباهات زبان بدن که باعث عدم موفقیت می شوند

زبان بدن ابزاری برای برقراری ارتباط بدون ارتباط کلامی یا واژگان است و تأثیر بسیار مهمی بر مخاطب دارد. گاهی ممکن است سیگنال هایی که برای دیگران ارسال می کنید گمراه کننده باشند. رفتارهای خود را بررسی کنید و ببینید آیا شما هم مرتکب اشتباهات زیر می شوید. یاد بگیرید که زبان بدن خود را کنترل کنید، این کار باعث موفقیت شما می شود.

۱- خمیده شدن ممکن است به معنای بی احترامی باشد. همچنین ممکن است نشان دهنده خستگی و عدم شرکت شما در گفتگو باشد. علاقه خود را با مستقیم نشستن نشان دهید و مواظب رفتارتان باشید. این نکته مخصوصا زمانی بسیار ضروری است که قصد دارید کار جدید درخواست دهید. زمانی که می خواهید صحبت کنید رئیس بالقوه شما ممکن است زبان بدن شما را به اشتباه تفسیر کند بنابراین سعی کنید همیشه مراقب حرکات خود باشید. به یاد داشته باشید همه افراد خمیده بودن را مناسب نمی دانند، حتی افرادی که شما را به اندازه کافی می شناسند.

۲- خود را از افرادی که می خواهند با شما ارتباط برقرار کنند دور نکنید. در بحث شرکت کنید، این نشان می دهد که درگیر و علاقه مند هستید. همچنین نشان می دهد که با اطرافیان خود احساس راحتی می کنید. به کسی که با شما صحبت می کند، نگاه کنید. همچنین می توانید سر خود را کمی شیب دار قرار دهید تا نشان دهید که با دقت به حرف های او گوش می دهید.

۳- اگر گفتگو بیش از حد اغراق آمیز باشد، تکان دادن سر ممکن است نشان دهنده این باشد که آن نکته مورد تایید شماست. این حالت ممکن است مشکوک باشد و دیگران فکر کنند که شما با چیزی که به طور کامل آن را درک نمی کنید موافق هستید.

۴- اجازه ندهید که مردم از نگاه و حرکات شما احساس تجاوز کنند. داشتن تماس چشمی به مدت طولانی اصلا مناسب نیست. به طور معمول، تماس چشمی که بیشتر از ده ثانیه طول بکشد ممکن است به عنوان تجاوز تفسیر شود. در طول مکالمه، تماس با چشم را ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که اگر به سمت پایین نگاه کنید، به این معنی است که شما مطیع خواهید بود، اما اگر به طرف مقابل نگاه کنید، این به معنی اعتماد به نفس شما خواهد بود.

۵- نشان دهید جزء افرادی هستید که برای برقراری ارتباط آماده هستند و چیزی برای پنهان کردن ندارند. اگر فردی را با مشت های بسته ببینید، مطمئنا فکر می کنید که او برای برقراری ارتباط آماده نیست. همان سیگنال ها توسط افرادی ارسال می شود که عادت دارند با پاها و دست های متقاطع بنشینند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.